Vitamíny pro oči: tipy a triky

Speciální vitamíny pomohou udržet vaše oči zdravé a zrak ostrý. Společně s odborníky jsme sestavili hodnocení nejlepších a levných vitamínů pro oči a zjistili, zda skutečně mohou zlepšit vidění a komu jsou předepsány

Nejlepší oční vitamíny pro zlepšení zraku pro dospělé

Dospělé oči mohou trpět únavou, nedostatkem živin, negativními vlivy prostředí a změnami souvisejícími s věkem. Oční vitamíny pomohou zlepšit vidění a zabránit rozvoji nemocí. Jejich složky pomáhají posilovat sítnici, chrání oči při zvýšené zrakové zátěži a pomáhají udržovat zrakovou ostrost.

Seznam top 10 levných očních vitamínů pro dospělé podle KP

Okuwait Forte

Okuwait forte

Náš seznam otevírá doplněk stravy Ocuwait® Forte pro udržení, zachování zraku a snížení rizika vzniku a rozvoje věkem podmíněných změn na sítnici. Obsahuje vyváženou formuli luteinu a zeaxantinu, vitamínů a minerálů, jejichž účinnost byla prokázána ve 4 mezinárodních klinických studiích 1,2,3,4.

  • Pro ochranu sítnice před jasným světlem a modrým zářením obsahuje kompozice lutein a zeaxanthin. Za zmínku stojí, že lutein v Ocuwait® Forte je prezentován ve formě diesteru, který je tělem lépe absorbován 5*.
  • Pro posílení krevních cév očního pozadí obsahuje kompozice přírodní antioxidační vitamíny C a E.
  • Minerály zinek a selen jako přírodní antioxidanty chrání oči před agresivními účinky volných radikálů. Užívání zinku pomáhá zpomalit změny na sítnici související s věkem 6 .

Samostatně stojí za zmínku, že díky mikroenkapsulační technologii tablet vykazují složky vysokou úroveň biologické dostupnosti (absorpce) a snížené riziko vlivu žaludku nebo střev na stravitelnost 7,8.

Kontraindikace: přecitlivělost na složky léku, těhotenství, kojení.

vyvážené složení, potvrzené mezinárodním výzkumem, pomáhá chránit sítnici a oční cévy, NEOBSAHUJE beta-karoten, snižuje riziko rozvoje věkem podmíněných změn oka a sítnice.

Vždy byste si měli pamatovat, že je možná individuální reakce, a než začnete užívat vitamíny, měli byste se poradit s odborníkem.

Ocuwait® Forte je doplněk stravy, který je navržen tak, aby pomáhal udržovat zrakovou ostrost, chránil sítnici před škodlivými účinky vnějších faktorů a snižoval pravděpodobnost změn na sítnici souvisejících s věkem.

doplněk stravy. NENÍ DROGA

Kontraindikace: individuální nesnášenlivost složek přípravku, těhotenství, kojení.

RUS-OPH-OCU-OCU-06-2023-4439 DS č. MG RU.001.P4730 ze dne 13.05.2022.
SGR č. RU.77.99.88.003.R.000500.02.20 ze dne 20.02.2020
Reklamní. Bausch Health LLC www.bausch.ru. LjN8KEiGP

*Ve srovnání s luteinem ve volné formě

Borůvkový forte s luteinem

Borůvkový forte s luteinem

Doplněk stravy je určen pro dospělé a děti od 3 let jako doplňkový zdroj anthokyanů, vitamínů a luteinu. Borůvkové antokyany v doplňku aktivují produkci rhodopsinového pigmentu, který zajišťuje ostrost vidění za šera a je zodpovědný za obnovu buněk sítnice. Vitamíny skupiny B jsou důležité pro normální metabolismus a pomáhají v boji proti podráždění a zarudnutí očí. Lutein je zaměřen na ochranu očí před vystavením ultrafialovému záření a má antioxidační účinek.

READ
Jaké jsou dámské norkové klobouky v roce 2024

Kontraindikace: individuální nesnášenlivost, těhotenství, kojení.

“Být zdravý!” Luteinový komplex, extrakt z borůvek a rutin

Být zdravý! Luteinový komplex, extrakt z borůvek a rutin

Komplex vitamínů, lutein, extrakt z borůvek se používá jako doplněk stravy k jídlu. 6 aktivních složek pomáhá udržovat vidění za šera a za šera, zajišťuje výživu a ochranu sítnice. Doplněk stravy lze užívat při zvýšeném nitroočním tlaku, zarudnutí, únavě a suchých očích.

Kontraindikace: individuální nesnášenlivost.

Mirtilene Forte

Myrtilen forte

K dispozici ve formě kapslí, které obsahují extrakt z borůvek bohatý na antokyanidy. Aktivní složky přípravku pomáhají zlepšit vidění při různých úrovních osvětlení, mohou zvýšit zrakovou ostrost a zlepšit prokrvení sítnice.

Indikace k použití: krátkozrakost, diabetická retinopatie, získaná hemeralopie, zhoršené vidění v noci a za šera.

Kontraindikace: přecitlivělost na léčivou látku nebo pomocné látky, těhotenství a děti do 18 let.

Výtažek z borůvek díky anthokyanidinům pomáhá zlepšit zrakovou ostrost a adaptaci na tmu.

Lutein maximum

Lutein maximum

Tento doplněk stravy obsahuje organický karotenoid lutein, který je součástí „žluté skvrny“ sítnice a zajišťuje správné vnímání barev a jasné rozpoznání detailů. Lutein navíc vykazuje antioxidační vlastnosti a slouží jako filtr, který chrání sítnici před viditelnými a neviditelnými ultrafialovými paprsky. Doplněk stravy je indikován jako doplňkový zdroj luteinu a lze jej použít při zvýšené zrakové zátěži a častém pobytu na slunci.

Kontraindikace: individuální nesnášenlivost, těhotenství, kojení

Retinorm

Retinorm

Obsahuje lutein, vitamíny C a E, zeaxanthin, zinek, měď a selen. Aktivní složky pomáhají normalizovat vnímání barev a světla.

Výrobce doporučuje doplňky stravy při vysoké zrakové zátěži, k ochraně před ultrafialovým zářením a při rekonvalescenci po úrazech a operacích zrakových orgánů.

Kontraindikace: těhotenství, kojení, věk do 18 let.

normoftal

normoftal

Základem tohoto doplňku stravy je peptidový komplex, který má stimulační účinek na fotoreceptory. Doplňky stravy lze použít k prevenci i jako součást komplexní terapie očních onemocnění. Použití doplňku je indikováno při zvýšené zátěži zrakových orgánů – především při práci na počítači.

Kontraindikace: individuální nesnášenlivost, těhotenství, kojení.

SuperOptic

SuperOptic

Doplněk stravy obsahuje složky, které mají ochranný účinek na oči. Doplňky stravy lze užívat jako doplňkový zdroj luteinu, zeaxantinu, omega-3 kyselin, vitamínů A, C, E a skupiny B, minerálních látek zinek a selen.

Jak je uvedeno v návodu, aktivní složky pomáhají chránit čočku a makulu sítnice před působením negativních faktorů, především ultrafialového záření a volných radikálů. Doplněk stravy navíc pomáhá zmírňovat příznaky únavy očí.

READ
Jak obnovit vlasy po barvení? Dobrá rada

Kontraindikace: individuální nesnášenlivost, věk do 14 let, těhotenství a kojení.

Doppelhertzovo aktivum

Doppelhertzovo aktivum

Doplněk stravy obsahuje komplex látek, které mají antioxidační vlastnosti a jsou určeny k ochraně zraku. Doplněk stravy obsahuje lutein, zeaxanthin, vitamíny A, E a C a zinek.

Výrobce doporučuje doplněk stravy pro prevenci ztráty zraku a změn zrakového systému souvisejících s věkem.

Kontraindikace: věk do 18 let, individuální nesnášenlivost, těhotenství a kojení.

Retisil

Retisil

Doplněk stravy je dostupný ve formě sirupu a je dalším zdrojem kyseliny glycyrrhizové, zinku a polyfenolických sloučenin. Doplněk stravy má poměrně rozmanité složení, které zahrnuje výtažky z šípků, zeleného čaje, lékořice, citronové trávy, hroznových semínek, koncentrované šťávy z brusinek a borůvek. Rostlinné složky obsahují celý komplex vitamínů, minerálů a dalších biologicky aktivních látek, které podporují normální prokrvení sítnice a pomáhají zmírnit únavu očí.

Kontraindikace: individuální nesnášenlivost, těhotenství a kojení.

Jak si vybrat oční vitamíny pro dospělé

Všechny vitamíny pro zlepšení zraku lze rozdělit do 3 kategorií: antokyany, karotenoidy a kombinované.

Karotenoidy (lutein, beta-karoten a lykopen) jsou silné přírodní antioxidanty, které chrání oči před volnými radikály a zpomalují progresi změn ve zrakových orgánech souvisejících s věkem.

Antokyany jsou přírodní pigmenty, které se nacházejí v tmavě zbarvených bobulích. Lídrem v obsahu anthokyanů jsou borůvky. Výtažky z této bobule jsou součástí mnoha doplňků stravy pro zlepšení zraku. Antokyany posilují sítnici, stabilizují nitrooční tlak a zabraňují rozvoji šedého zákalu.

Kombinované přípravky mohou obsahovat antokyany a karotenoidy v kombinaci s vitamíny a minerály, především vitamíny A, E a C, zinek a selen.

Každý typ léku má své výhody. Při výběru je třeba vzít v úvahu složení doplňku stravy, obsah aktivních složek, indikace a kontraindikace použití.

Recenze od lékařů o vitamínech pro oči

Lékaři často předepisují vitamíny pro zlepšení zraku lidem s oftalmologickými onemocněními a těm, kteří zažívají zvýšený zrakový stres. Někdy se spolu s vitamíny v tabletách a kapslích navíc doporučují vitamínové kapky. V některých případech užívání vitamínů doplňuje lékovou terapii onemocnění. Lékaři nepochybují o výhodách vitamínových komplexů pro oči, ale radí vybrat si léky od důvěryhodných výrobců a nejprve se poradit se svým lékařem.

Oblíbené otázky a odpovědi

Naši odborníci odpovídají na oblíbené otázky: oftalmolog Taťána Sotniková и Kandidát lékařských věd Vjačeslav Kulakov.

READ
Revitalizační vlasový kondicionér

Kteří dospělí potřebují užívat vitamíny pro oči?

— Dospělí potřebují oční vitamíny ke zlepšení zraku a prevenci různých oftalmologických onemocnění. Lékaři doporučují užívat vitamínové a minerální komplexy všem mužům a ženám starším 40 let. S věkem dochází k narušení fungování zrakového systému – snižuje se zraková ostrost, zvyšuje se nitrooční tlak, objevují se další problémy. Pravidelný příjem očních vitamínů pomůže zpomalit patologické procesy.
Lidé z „rizikové skupiny“ potřebují vitaminovou podporu nejvíce:

• pacienti s nemocemi, jako je krátkozrakost, dalekozrakost, šedý zákal, glaukom;
• ti, kteří tráví více než 5 hodin denně u počítače;
• lidé s diabetem a jinými patologiemi, které jsou doprovázeny poruchou zraku.

Vitamíny pro oči je nejlepší vybrat společně s oftalmologem. Specialista může doporučit lék s přihlédnutím k individuálním charakteristikám osoby.

Jaká denní doba je pro dospělé nejlepší k užívání očních vitamínů?

— Hodně záleží na formě uvolnění. Léky s dlouhodobým účinkem se obvykle užívají jednou denně ráno. Pokud je třeba užívat tablety nebo kapsle dvakrát denně, je lepší to udělat ráno a večer.

Jaké oční vitamíny by měli starší lidé užívat?

— Starším lidem se obvykle předepisují kombinované léky. Měly by obsahovat karotenoidy, antokyany, vitamíny A a E, zinek, selen a resveratrol.

S přibývajícím věkem se zrak lidí často zhoršuje. Ale ani dnešní mladí to nemají jednoduché. Vnější prostředí se stalo agresivnějším, zvýšil se zrakový stres a kvalita výživy je kvůli neustálému spěchu příliš neuspokojivá. Vznikající pocit únavy a nepohodlí, zarudnutí očí nás neobtěžuje, dokud vidění nezačne postupně klesat. Sestavy cviků a řadu jednoduchých pravidel zná každý, ale nikdo je nedodržuje.

Jaké jsou nejlepší vitamíny pro oči?

17

Vitamin A (retinol) Bezesporu je to jeden z nejdůležitějších a nejznámějších vitamínů pro oči, který zajišťuje normální fungování sítnice a také udržuje dobrý zrak po mnoho let. Příjem vitamínu A pomáhá předcházet časnému rozvoji šedého zákalu, makulární degenerace a konjunktivitidy. Nedostatek vitaminu A vyvolává vývoj suché rohovky. Suchost oční rohovky je kombinována se zarudnutím a otokem očních víček. Při dlouhodobém nedostatku retinolu vzniká porucha vidění za šera známá jako šeroslepost (hemeralopie).

READ
Jak správně natočit vlasy kulmou: video návod, jak to udělat sami, vlastnosti kuželových produktů, cena, fotografie

Přírodní zásoby retinolu: petržel, špenát, mrkev, jeřabiny, játra, mléčné výrobky, tučné ryby.

vitamin C je velmi silný antioxidant. Užívání kyseliny askorbové zabraňuje senilnímu zhoršení zraku a snižuje riziko vzniku šedého zákalu. Vitamin C také podporuje krevní cévy oka, čímž zajišťuje vynikající prokrvení každé buňky vizuálního analyzátoru. Zpevněním stěn cév snižuje vitamin C riziko krvácení v oční tkáni. Při nedostatku vitaminu C se rozvíjí pokles tonusu očních svalů a objevují se krvácení do očí. Oči se navíc velmi rychle unaví z jakékoli práce, která vyžaduje i ten nejmenší stres. Pro doplnění zásob vitamínu C jezte: sladkou papriku, veškerou zahradní zeleninu, citrusové plody, zelí, rakytník a arónii.

19

Vitamin B1 zajišťuje normální rychlost metabolických procesů v nervové tkáni. Při nedostatku vitaminu B1 je narušena citlivost oka a klesá rychlost reakcí sítnice na nervové signály, jak vycházející z mozku, tak do něj přenášené. Toto kumulativní snížení náchylnosti k nervovým impulsům a rychlosti jejich přenosu podél nervů se nazývá porušení inervace oka. Porušení inervace vede k tomu, že se oči velmi rychle unaví, člověk se stává podrážděným, snižuje se jeho výkonnost a výrazně se zhoršuje jeho pohoda. Zvyšuje se také riziko vzniku glaukomu. Přítomný v pečivu vyrobeném z celozrnné mouky, pivovarských kvasnic, obilovin, otrub, jater.

Vitamin B12 nezbytné především pro normální krvetvorbu. V důsledku toho se při nedostatku vitaminu B12 rozvíjí anémie, která zase způsobuje nedostatečné prokrvení oka. Na pozadí nedostatečného přívodu krve do struktur a tkání oka začnou postrádat živiny a kyslík. Proto se vitamín B12 používá k posílení, ochraně a udržení funkcí zrakového nervu. Přítomno pouze v produktech živočišného původu: mléčné výrobky, vejce (ve žloutku), játra, ryby.

Lutein a tvoří se z něj v tkáních oka zeaxanthin jsou hlavním pigmentem makuly, který se nachází ve středu sítnice očí. Právě tato oblast je zodpovědná za jasné a kvalitní vidění. Lutein a zeaxanthin selektivně absorbují škodlivou modrou část světelného spektra (funkce ochranného stínění) a neutralizují destruktivní účinky, pokud některé paprsky proniknou do jemných struktur sítnice (antioxidační funkce). Nedostatek luteinu vede k hromadění destruktivních změn v tkáních oka a k nevratnému zhoršení zraku. To se stalo obzvláště aktuálním nyní, kdy se množství ultrafialových paprsků zvýšilo v důsledku poklesu ozónové vrstvy a kdy počítače aktivně vstoupily do našich životů.

READ
Lifehacks pro manikúru, které můžete použít doma

Pokles ozonové vrstvy atmosféry o každý milimetr vede k mnohonásobnému nárůstu množství ultrafialových paprsků na zemském povrchu. A ani kvalitní sluneční brýle nedokážou zcela ochránit vaše oči před silným proudem, který nás za slunečných letních dnů zasáhne.

Koncem minulého století navíc do našich životů doslova vtrhl počítač. S příchodem počítače se poprvé stalo nutností dívat se přímo na světelný zdroj na dlouhou dobu na blízkou vzdálenost. Je jasné, že zde žádné ochranné clony nepomohou. To je důvod, proč je potřeba zvýšit množství luteinu v potravě.

Kde se lutein nachází?

V žlutočervené zelenině a ovoci, v tmavé listové zelenině. Jsou to oranžové papriky, mrkev, kukuřice, černé hrozny, tomel, brokolice, špenát, avokádo. Z nerostlinných zdrojů se lutein nachází ve velkém množství ve vejcích. Při veškerém shonu a neustálém nedostatku času v životě moderního člověka je velmi důležité, aby v každodenní stravě bylo přítomno dostatečné množství zeleniny a ovoce. V některých případech může být příjem luteinu z potravy nedostatečný.

Kdy není dostatek luteinu?

U starších lidí se často rozvine retinální dystrofie, onemocnění vedoucí k nevratné ztrátě zraku. Právě lidem s takovými onemocněními se doporučuje především zvýšit příjem luteinu v kombinaci s hlavní léčbou a také v intervalech mezi jednotlivými kúry. Pro ty, kteří často sedí u počítače a vědí, jak mohou být jejich oči někdy unavené, je užívání luteinu nutností.
Užívání luteinu lze doporučit i zcela zdravým lidem, kteří preferují windsurfing, lyžování nebo horolezectví, protože velké sněhové a vodní plochy téměř úplně odrážejí ultrafialové záření.
Každodenní konzumace luteinu výrazně snižuje riziko onemocnění sítnice.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: