Vitamíny na imunitu v zimě

S nástupem nejchladnějšího období roku je mnoho lidí nuceno řešit problémy způsobené nedostatkem vnitřních ochranných zdrojů těla. Odborníci jednohlasně doporučují zlepšovat zdraví různými metodami – od úpravy jídelníčku až po léčebnou a preventivní tělesnou výchovu. Avšak ani výběr správných potravin a pravidelné cvičení nepomůže vždy chránit před různými viry a infekcemi. Kromě celkové slabosti se navíc objevují i ​​doprovodné nevýhody – zhoršuje se vzhled pokožky, dochází k podráždění a dalším defektům. Jednou z příčin tohoto stavu je nedostatek vitamínů, který je způsoben zkrácením denního světla a nedostatkem čerstvého ovoce a zeleniny, které obsahují několik skupin důležitých látek. Jak kompenzovat vzniklý nedostatek, jaké vitamíny na podzim a v zimě na posílení imunity a co by měly před podzimně-zimním obdobím užívat dospělé ženy a muži, aby se cítili lépe i za nepříznivého počasí? Pojďme na to přijít.

Obecný pohled

V zemích, které nemají nejpřívětivější klima, se chladné období vždy ukazuje jako stresující pro lidské tělo. Nedostatek slunce, snížení obsahu užitečných mikrosložek v každodenní stravě, pokles fyzické aktivity v důsledku mrazu a sněžení – to vše nemá nejlepší vliv na celkový stav. Užívání vitamínových komplexů se v tomto případě stává jedním z možných řešení, jak podpořit imunitní systém a zabránit rozvoji patologických procesů, které mohou vést k závažnějším negativním změnám. Hlavní věc je, že vybraný vitamínový komplex by měl odpovídat individuálním indikacím a být kvalitním produktem přírodního původu, který prošel řádnou certifikací.

Jaké jsou výhody vitamínů v zimě

Působí jako doplněk k hlavní stravě, přispívají ke zvýšení celkové odolnosti imunitního systému vůči negativnímu vlivu vnějších faktorů a také pomáhají normalizovat přirozené metabolické procesy v těle. Výsledkem systematického používání vyváženého složení je plný růst buněčné struktury, aktivní hormonální syntéza a také komplexní ochrana proti virovým onemocněním a infekcím.

Co může způsobit nedostatek vitamínů v zimě

Nerovnováha postihuje všechny vnitřní orgány a systémy odpovědné za celkový funkční stav. Na pozadí nedostatku se zpomaluje cyklus regenerace buněk, zhoršuje se vzhled vlasů, nehtů a kůže, vznikají lokální problémy se srdcem, cévami, nervy a reprodukční funkcí. Permanentní pocit únavy a vyčerpání zasahuje do plnohodnotného života, nedovoluje vám soustředit se na práci a užívat si víkendový relax. Hovoříme-li o dlouhodobém nedostatku, hrozí vážné poškození zdraví, v kritických případech až invalidita, někdy i závažnější následky.

Když už mluvíme o tom, které užitečné vitamíny, které lidské tělo postrádá na podzim a v zimě, by měly být konzumovány jako součást speciálních komplexů, stojí za zmínku, že za příznivých podmínek je zásoba většiny mikroelementů zajištěna slunečním zářením a čerstvými potravinami. Je zřejmé, že s nástupem chladného počasí se dostupnost takových zdrojů znatelně snižuje. Tepelné zpracování potravin vede ke zničení většiny mikroživin a trávit dostatečné množství času na slunci a vyvarovat se podchlazení je možné pouze při cestě na dovolenou do teplých krajin. Za takových okolností je zřejmá potřeba kompetentního výběru komplexu vitamínů.

READ
Streetstyle na New York Fashion Week 2024

Nejlepší vitamíny na zimu: TOP 5

Výsledky mnohaletého vědeckého výzkumu nám umožňují identifikovat třináct druhů prospěšných mikroelementů, z nichž každý je pro tělo svým způsobem důležitý. Některé z nich jsou dodávány v požadovaném objemu kdykoliv během roku, jiné vyžadují dodatečné zdroje, které mohou deficit kompenzovat. U nejdůležitějších skupin se zastavíme podrobněji, ale nejprve připomeňme, že vhodnou variantu byste měli zvolit až po konzultaci se svým ošetřujícím lékařem – z důvodu potřeby objasnění jednotlivých fyziologických charakteristik.

Vitamin D

Hlavním prvkem, který je součástí jakéhokoli vitamínového komplexu na zimu, kterému odborníci dlouho nevěnovali zvláštní pozornost – kvůli zvážení pouze ve stavu pomocné mikroživiny, která zajišťuje plnou absorpci vápníku. Později, když experimentální vývoj potvrdil přítomnost dalších důležitých vlastností, ukázalo se, že produktivita syntézy melaninu závisí na této složce. Dnes je vědecky dokázáno, že míra jeho obsahu určuje schopnost organismu odolávat lehkým depresím, překonávat chronickou únavu a bojovat se sezónní apatií i potlačovat další negativní změny, které se tradičně projevují v chladném období.

Další výhodou je posílení imunitního systému, který je zodpovědný za boj proti patogenům a virovým infekcím. Lékařská doporučení na téma, které vitamíny je lepší pít před zimou, tradičně obsahují označení tohoto prvku, jehož začátek by měl být odložen na září až říjen. Je tak možné připravit tělo na nárůst sezónního výskytu a předejít dalšímu SARS. A konečně dalším důležitým aspektem je prevence rozvoje různých patologických stavů, definovaných v souladu s klasifikací jako diabetické poruchy prvního a druhého stupně, roztroušená skleróza, hypertenze a fyziologická glukózová intolerance.

Vitamin C

Prvek, jehož výhody zná každý člověk od raného dětství, pomáhá rychle se zotavit z nemoci a chránit životně důležité systémy. Navzdory jeho důležitosti si ho tělo nevyrábí samo, přichází pouze s určitými potravinami. Proto se při nachlazení doporučuje pít čaj s citronovou nebo brusinkovou šťávou, které obsahují velké množství této složky a ve správném množství kompenzují její nedostatek. Navzdory prospěšným vlastnostem lidových léků je však stále účinnější řešení ve formě tablet kyseliny askorbové, které zaručují optimální vstřebávání a pomáhají udržovat správné dávkování.

Dotyčná složka je nutně zahrnuta do komplexu vitamínů, které musí v zimě užívat jak dospělé ženy, tak muži a děti – jaký formát si pro to vybrat, vám ošetřující specialista řekne během konzultace. Prvek pomáhá posilovat imunitní systém, zlepšovat regenerační funkce a snižovat potřebu mikroprvků jiných skupin, které jsou také důležité z hlediska udržení rovnováhy.

Primární role při nachlazení není jediným důležitým faktorem, protože kyselina askorbová se také účastní buněčného dýchání, účastní se oxidačních a redukčních reakcí a podporuje optimální vstřebávání prospěšných minerálů, včetně železa a vápníku. Charakteristickými příznaky nedostatku jsou kromě oslabení imunitního systému zvýšená ospalost, malátnost a únava, depresivní nálada, ale i výskyt krvácení z dásní a bolestivé pocity v kloubech.

READ
5 peelingů pro mastnou pleť obličeje doma - recepty na problematické

Vitamin E

Tato složka se dodává na trh ve formě kapslí nebo roztoku s olejovou strukturou a vyznačuje se multifunkčním účinkem. První možnost se doporučuje pro vnitřní použití, pomáhá urychlit zotavení těla z virových onemocnění a udržuje odporové funkce. V rámci komplexního příjmu prvek pomáhá zvýšit celkový tonus a snížit únavu, která je zvláště akutní na pozadí nedostatečné sluneční aktivity.

Pokud jde o tekutou verzi, v zimě je vitamin E, známý také jako tokoferol, považován za úplný zdroj mládí a krásy. Omlazující účinek se projevuje tím, že dodává pokožce obličeje zdravý odstín a přirozený lesk vlasů, který ani pravidelné změny nízkých teplot nedokážou ovlivnit. Studie navíc ukazují, že prvek přispívá k nasycení mozku kyslíkem, normalizuje funkční stav nervové soustavy a zvyšuje odolnost vůči stresovým situacím, pomáhá za všech okolností zachovat zdravý rozum a klid.

Vitamin A

Zvyšování odolnosti proti virovým infekcím optimalizací ochranných vlastností sliznic a stimulací aktivity leukocytů jsou základní, ale zdaleka ne jediné funkce mikroelementu, který je nabízen i v kapsli a tekuté formě. Je zřejmé, že mezi bioaktivním doplňkem a kosmetickým složením je určitý rozdíl, proto se před jeho zahájením doporučuje pečlivě prostudovat návod ke zvolenému produktu.

Obecně lze retinol charakterizovat jako velmi užitečnou složku, která je součástí vitaminového komplexu pro období podzim-zima a poskytuje:

  • Posílení obranyschopnosti organismu.
  • Zlepšení jasnosti zrakového vnímání.
  • Normalizace krevního oběhu.
  • Úleva od zánětlivých procesů.
  • Chrání játra před účinky toxinů.
  • Urychlení regenerace tkání.
  • Obnovení spánku a hormonální rovnováhy.
  • Odstraňte letargii a únavu.

Dalším plusem, rozhodně významným pro něžné pohlaví, je zpomalení přirozeného procesu stárnutí a také zlepšení vzhledu pokožky obličeje a těla.

Vitamin B

Skupina, která zahrnuje několik druhů mikroživin najednou, které jsou zvláště důležité v chladném období. Mezi ty nejvýznamnější patří:

  • B1 (thiamin) – přispívá k normalizaci obsahu sacharidů, zajišťuje udržení fyzické aktivity a zlepšuje výkonnost organismu.
  • B6 (pyridoxin) – obnovuje ukazatele nervové aktivity, vyrovnává emocionální pozadí a zabraňuje rozvoji sezónní deprese.
  • B9 (kyselina listová) – pomáhá udržovat vitalitu i při dlouhodobé námaze, zabraňuje vzniku patogenních novotvarů.
  • B12 (kyanokobalamin) – snižuje intenzitu vnitřních změn způsobených věkovými faktory, odstraňuje letargii a ospalost.

Když už mluvíme o tom, jaké vitamíny tělu dívek a žen na podzim a v zimě chybí, co stojí za to pít a užívat a proč by se to mělo dělat v zimě, je třeba nejprve poznamenat, že při nedostatku prvků skupiny B je pokožka nepřirozeně bledne a rty se pokrývají mikrotrhlinkami. Dále se objevují poruchy spánku, návaly závratí, permanentní pocit únavy a nervozity a také podrážděnost, prokládaná apatií a depresemi. Kompetentní výběr vitaminového komplexu poskytuje tělu mnoho výhod, posiluje jeho základní funkce a pomáhá vyrovnat se s negativním vlivem faktorů životního prostředí.

Jak brát vitamíny v zimě

Standardním doporučením je absolvovat kurz v délce alespoň jednoho měsíce, a pokud se bavíme o skupině D, tak dva až tři. Důležitým aspektem je selektivní kompatibilita mikroživin, jednotlivých produktů nebo omezených komplexů neobsahujících více než 3-5 složek. Špatná kompatibilita znamená znatelně nižší účinnost absorpce, proto odborníci upozorňují na účelnost získat předběžnou konzultaci, která obecně vylučuje negativní dopad.

READ
Jak se stát krásným a šťastným?

Optimální doba užívání je v ranních a odpoledních hodinách, přibližně 20-30 minut po posledním jídle. Kapsle nebo tablety zapijte vodou nebo džusem – ale ne čajem, kávou nebo sodou, které výrazně snižují přínos.

U pacientů s diagnostikovanou fotodepresí, která se projevuje v podobě prudkých změn nálad, periodických záchvatů úzkosti a emoční nestability, se doporučuje navštívit ošetřujícího lékaře a podstoupit testy, které potvrdí nedostatek (nebo nadbytek) konkrétních typů mikroživin. Studie ukáže, které vitamíny je lepší pít v zimě, a v některých případech může naznačovat potřebu injekčního kurzu.

Proč je v zimě obtížné zajistit si přísun vitamínů z potravy?

Stopové prvky jsou přítomny v mnoha odrůdách ovocných a zeleninových produktů, nicméně klimatická specifičnost výrazně omezuje jejich dostupnost v období od října do května. Kromě toho ne všechny možnosti prezentované na regálech supermarketů skutečně obsahují správné kombinace – často použití škodlivých hnojiv neguje nejen chuť, ale i užitečné vlastnosti. V důsledku toho se rozvíjí beri-beri a vzniká nedostatek, který negativně ovlivňuje zdravotní stav a kvalitu života. Aby se předešlo takovým důsledkům, umožňuje včasný příjem vitaminových komplexů vyvinutých jako výsledek dlouhodobého vědeckého výzkumu.

Posílení imunity v zimě s Laennec

Dalším nástrojem, který tělu pomáhá v těžkém období, je inovativní složení na bázi placentárního hydrolyzátu, který má imunomodulační a hepatoprotektivní účinek. Injekce Laennec poskytují celou řadu užitečných mikroživin, včetně prvků skupin B, C a D, minerálních mikro- a makrosložek, esenciálních aminokyselin, ale i nukleosidů a nukleotidů. Mezi potvrzené klinické výsledky patří zlepšení metabolismu a adaptability centrálního nervového systému, obnovení přirozené rovnováhy vitálních funkcí a také regulace fyziologických procesů na buněčné úrovni odpovědných za intenzitu projevů změn souvisejících s věkem.

Jaký je rozdíl mezi hypovitaminózou a nedostatkem vitamínů a který z těchto stavů je pro tělo nejnebezpečnější?

Jak poznat nedostatek vitaminu a lze jej doplnit výživou? – řekla Veronika Zaitseva, endokrinoložka, dětská endokrinoložka INVITRO-Ural.

Existuje názor, že nedostatek vitamínů má sezónnost. Zejména se projevuje v druhé polovině zimy – brzy na jaře. Je to tak?

Nedostatek vitaminu je úplná absence určitého vitaminu v krvi, což vede ke kritickému stavu těla a vyžaduje okamžitou lékařskou pomoc. Častěji je diagnostikována hypovitaminóza – nedostatek jednoho nebo druhého vitaminu (nebo mikroelementu) nebo nedostatek více látek najednou. Když však lidé čelí hypovitaminóze, jsou zvyklí používat termín „vitaminóza“.

Ano, stavy nedostatku jsou aktivnější v období podzim-zima. Je to dáno především změnou jídelníčku: zeleninu a ovoce začínáme konzumovat z dovozu, většinou v menším množství, ale největší množství vitamínů obsahuje sezónní zelenina a ovoce, to znamená, že z potravy nepřijímáme dostatek vitamínů . Začínáme jíst více kalorií, zvyšuje se frekvence konzumace moučných výrobků a sladkostí. Také v období podzim-zima se zvyšuje zátěž imunitního systému v důsledku častějších nachlazení. Imunitní systém využívá ke své práci vitamíny a mikroelementy v našem těle a proto je nutné jejich zásobu v těle doplňovat, a to je zvláště důležité v období podzim-zima.

READ
Koupel nohou a rukou: účinné recepty a vlastnosti domácího použití

Jak zjistit, že máte nedostatek vitamínů? Jaké jsou jeho výrazné příznaky?

Hlavní příznaky hypovitaminózy jsou: slabost, zvýšená únava, snížená výkonnost, zhoršení nálady, zhoršení kvality spánku, suchá kůže, zvýšené vypadávání vlasů. Při nedostatku vitaminu A může dojít k poškození sliznic, suchosti a lámavosti vlasů. Nedostatek vitaminu D snižuje ochranné funkce organismu a často se projevuje zhoršením nálady. Nedostatek vitamínů zase vede k vážnějším patologiím, které je těžké přehlédnout: zhoršuje se vidění a kvalita kůže, narušuje se fungování různých orgánů a systémů těla v závislosti na tom, který vitamín v něm téměř úplně chybí.

Jsou lékové vitamínové komplexy účinné při léčbě nedostatku vitamínů? Nebo je lepší neužívat vitamíny bez předběžných laboratorních testů? Jak to může poškodit tělo?

V lékárnách najdeme velký výběr různých multivitaminových komplexů. Mnohé z nich jsou doplňky stravy (doplňky stravy), jejichž účinnost nebyla prokázána, protože neprocházejí všemi potřebnými fázemi klinických studií. Navzdory skutečnosti, že seznam užitečných látek v takových komplexech je obvykle dlouhý, množství každé látky je minimální. To k vyplnění mezer nestačí. Navíc užívání vitamínů, kterých v těle není nedostatek, může způsobit hypervitaminózu, která může také vážně poškodit zdraví. Proto je důležité znát dávkování, které vaše tělo potřebuje, a načasování průběhu užívání vitamínů.

Co má člověk dělat, když si uvědomí, že má nedostatek vitamínů?

Abyste svému tělu správně pomohli, je nejlepší konzultovat vyšetření a konzultace s lékařem. Poté bude přidělen seznam potřebných studií. Vitamínů je mnoho, ale pro posouzení skutečných potřeb těla není nutné testovat všechny ukazatele. A lékař vám na základě výsledků vyšetření a konzultace řekne, které indikátory je nejlepší zkontrolovat. Po doporučené kúře skutečně osvědčených vitamínových přípravků se obvykle doporučuje sledovat ty ukazatele, které nebyly v normě, aby bylo možné posoudit účinnost terapie. Za tímto účelem jsou předepsány opakované testy.

Jaké vitamíny nejčastěji chybí v období podzim-zima? Lze je doplnit výživou?

Není možné uvést, které vitamíny chybí v období podzim-zima, protože je to velmi individuální a závisí na fungování gastrointestinálního traktu. Nejčastěji však v tomto období potřebujeme vitaminy D a C. To je způsobeno lepším fungováním našeho imunitního systému v tomto období a krátkým trváním denních hodin. V zimních měsících často není dostatek denního světla, aby pokožka mohla vitamín produkovat. Znečištěný vzduch a okenní sklo navíc blokují ultrafialové paprsky nezbytné pro syntézu vitamínů.

Teoreticky, pokud jsou všechny orgány a systémy plně funkční, lze potřebný vitamin D získat pravidelnými procházkami během denního světla a interakcí se slunečními paprsky, ale to platí pouze pro letní období. A to je docela škodlivé, protože UV záření zvyšuje riziko kožních onemocnění. Pro udržení hladiny vitaminu D je proto lepší poradit se s lékařem a získat jasná doporučení ohledně dávkování a formy léku.

READ
Pletený cardigan 2024 - to nejlepší pro chladné období

Za vstřebávání vitaminu D je odpovědných mnoho orgánů, takže lékař potřebuje analyzovat mnoho faktů o zdravotním stavu člověka, aby zvolil nezbytný postup – určil dobu příjmu a dávkování – pro efektivní a bezpečný proces doplňování hladiny tento vitamín v krvi. Je však lepší přijímat vitamín C z potravy, protože zvýšená dávka tohoto vitamínu může poškodit ledviny.

Tyto produkty pomáhají udržovat hladinu vitaminu D, ale nevykompenzují nedostatek, pokud dojde k poruchám ve fungování těla, které ovlivňují jeho vstřebávání.

Potraviny obsahující vitamín D:

  • Rybí olej (dvě čajové lžičky) – 242 mcg
  • Sleď (100 g) – 25 mcg
  • Makrela (100 g) – 24 mcg
  • Losos (100 g) – 12 mcg
  • Sardinky v oleji (100 g) – 9 mcg
  • Tuňák (100 g) – 6 mcg
  • Mléko (1 šálek) – 3 mcg
  • Nerafinovaná pšeničná zrna (100 g) – 3 mcg
  • Vejce (1 žloutek) – 1 mcg
  • Játra (100 g) – 1 mcg

Vitamín C. Při zařazování těchto potravin do jídelníčku stojí za zvážení, že tento vitamín se ničí, když je vystaven teplotám nad 60 stupňů:

  • Šípek (100 g) – 1250 mg
  • Rakytník (100 g) – 200-800 mg
  • Černý rybíz (100 g) – 177 mg
  • Petržel (100 g) – 160 mg
  • Růžičková kapusta (100 g) – 90-150 mg
  • Brokolice (100 g) – 115 mg
  • Sladká červená paprika (100 g) – 100-250 mg
  • Kopr (100 g) – 100 mg
  • Zahradní špenát (100 g) – 50-90 mg
  • Kiwi (100 g) – 80-100 mg
  • Citron (100 g) – 53 mg
  • Pomeranč (100 g) – 50 mg
  • Mučenka (100 g) – 30-50 mg
  • Zelí (100 g) – 45 mg
  • Mango (100 g) – 39 mg
  • Rajčata (100 g) – 38 mg
  • Borůvky (100 g) – 22 mg
  • Ananas (100 g) – 20 mg
  • Kysané zelí (100 g) – 20 mg
  • Brambory (100 g) – 17 mg
  • Avokádo (100 g) – 13 mg
  • Brusinka (100 g) – 13 mg
  • Jablko (100 g) – 12 mg
  • Banán (100 g) – 10-12 mg
  • Broskev (100 g) – 10 mg
  • Cibule (100 g) – 7 mg
  • Hruška (100 g) – 5 mg
  • Telecí játra (100 g) – 40 mg
  • Hovězí játra (100 g) – 33 mg
  • Kravské mléko (100 g) – 1 mg

Kontakty na centrální tiskovou službu

Mail pro média: pressa@invitro.ru
Pro komerční nabídky pro reklamu a tisk: reklama@invitro.ru

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: