Terapeutická cvičení na páteř

Osteochondróza je pozorována u mnoha lidí, ale jen málo lidí chápe, co se v této době děje s obratli a meziobratlovými ploténkami a jaká je pravděpodobnost takových defektů. Špatné držení těla, sedavý způsob života, nedostatek vitamínů v těle, genetická predispozice – tyto a mnohé další faktory se stávají příčinami problémů se zády. Je velmi důležité rychle identifikovat předpoklady pro vývoj a odstranit je, dokud nemoc nezačne postupovat. Na záchranu často přicházejí terapeutická cvičení, jejichž cílem je zbavit se bolesti a posílit svaly zad.

obraz

Fáze cvičební terapie pro osteochondrózu

Celé období fyzioterapeutických cvičení pro páteř je podle specializované techniky rozděleno do 3 etap:

  • Fáze 1 – adaptace. V tomto období dochází k posilování a přípravě na následné tlaky.
  • Fáze 2 – zatížení. Použití složitějších akcí s postupným zvyšováním zatížení poškozené oblasti. Také toto období je charakteristické uvolněním bezprostředně po tréninku.
  • Fáze 3 – upevnění. V této době dochází k výraznému zlepšení stavu a hlavním úkolem pacienta je udržení zdraví.

Tato metoda terapeutických cvičení pro cervikální, hrudní osteochondrózu a dodržování kurzu umožní návrat meziobratlových disků a obratlů do normálu a také se zbaví nepříjemných příznaků.

Při cvičení je důležité vzít v úvahu:

  • v případě akutní bolesti musí být trénink přerušen a lékař by měl být o incidentu okamžitě informován
  • nepřetěžujte páteř – každý úkon je nutné provádět s použitím síly, ale až do objevení se bolesti
  • v procesu léčebného cvičení je nutné dopřát svalům páteře a kloubům odpočinek, proto má každý trénink zátěžově-klidový režim, a proto je nutné jej střídat až do ukončení
  • pokud se chystáte na terapeutická cvičení pomocí videa nalezeného na internetu, určitě se nejprve poraďte se svým lékařem a ukažte mu všechny pohyby, které budete provádět. Nesprávné načítání stav pouze zhorší.

Datum zveřejnění: 19. března 2021

Datum revize: 11. ledna 2023

Obsah článku

Komplexní léčba osteochondrózy

Celkově existuje několik stádií onemocnění, z nichž každá je charakterizována svými vlastními příznaky. Čím déle pacient odkládá návštěvu lékaře, tím silnější je syndrom bolesti a tím více nových nepříjemných příznaků pociťuje.

Diagnóza závisí také na stadiu osteochondrózy. Pokud je poměrně obtížné identifikovat onemocnění v rané fázi, pak s jeho průběhem a vývojem je možné určit porušení provedením průzkumu a předepsáním testů. Zejména s rozvojem osteochondrózy cervikotorakální oblasti jsou pozorovány bolesti hlavy, necitlivost končetin, jejich zmrazení, nedostatek citlivosti atd.

V závislosti na stupni poškození páteře, dislokaci a pohodě jsou předepsána následující opatření:

1. Léky. V pokročilých stádiích, kdy jsou silné pocity bolesti jiné povahy, se berou léky proti bolesti a protizánětlivé léky.

2. Návštěva fyzioterapeutických procedur.

READ
10 nápadů na jarní líčení s růžovými očními stíny z Instagramu

3. Léčebné cvičení, které umožňuje zpevnit kosti, vrátit je do správné polohy a síly.

Komplex cvičební terapie při správném dodržování všech požadavků lékaře vám umožní postavit se na nohy v relativně krátkém čase. Rozhodující vliv může mít cvičení na problémy s krční páteří a jakoukoli jinou částí páteře. Kliniky CMRT využívají komplexní léčbu k odstranění bolesti a posílení páteře.

Nemoci neurologie a ortopedie léčíme komplexně. Na základě výsledků diagnostiky na moderních přístrojích předepisujeme individuální průběh léčby. Zbavte se bolesti bez operace.

mrt-karta

Manuální terapie

mrt-karta

Intramuskulární injekce

mrt-karta

Intravenózní injekce

mrt-karta

Injekční blokády

mrt-karta

Kinesio tejping

mrt-karta

Intraartikulární injekce, injekce

mrt-karta

fyzioterapie

mrt-karta

Masážní terapie

mrt-karta

Výroba individuálních ortopedických vložek Formtotics

mrt-karta

Reflexologie

mrt-karta

Ozonová terapie

mrt-karta

Plazmová terapie

mrt-karta

Kloubní terapie SVF

mrt-karta

Komplexní rehabilitace na multifunkčním trenažéru Aidflex MFTR

mrt-karta

Terapeutické cvičení (LFK)

mrt-karta

Intravenózní laserové ozařování krve

mrt-karta

Intersticiální elektrická stimulace

mrt-karta

Terapie rázovou vlnou (SWT)

Pravidla cvičební terapie pro cervikotorakální osteochondrózu

Než začnete cvičit doma, nezapomeňte nejprve absolvovat kurz cvičební terapie na klinice pod dohledem lékařů. Zkušení specialisté pomohou správně rozdělit vliv konkrétní akce a také okamžitě upravit průběh léčby v případě nepohodlí a bolesti.

  • Terapeutická cvičení by měla být prováděna před jídlem. V mnoha případech je pacientovi předepsána dieta, která zahrnuje potraviny s vitamíny. Před konzumací tohoto jídla cvičební terapie zlepší průtok krve, užitečné vitamíny se dostanou do správné oblasti v potřebném množství a budou rychleji absorbovány. Dobré protažení před snídaní navíc pomáhá k povzbuzení.
  • Aby tělo lépe absorbovalo použité prvky, je nutné provádět všechny procedury každý den ve stejnou dobu.
  • Nemusíte okamžitě začít s komplexními cvičeními a přetěžováním – nejprve musí dojít k posílení, jinak jsou možné nepříjemné následky.
  • V období rekonvalescence omezte váhu přenášených věcí, neberte na sebe těžká břemena.
  • Terapeutická cvičení pro každou oblast se provádějí postupně nebo střídavě.

Příklady cvičení

Cvičební terapie v póze sedí na židli

  1. Ruce jsou v uvolněné poloze. Brada mírně klesá k hrudi a pak se zvedne, zatímco hlava je odhozena dozadu. Opakujte 10krát.
  2. Opřete lopatky o opěradlo židle, prohněte záda a poté se ohněte. Opakuje se 10krát.
  3. Ramena se pomalu zvedají do nejvyššího bodu. Sepněte dlaně na zadní straně hlavy a dejte lokty co nejvíce dopředu. Otočte se doleva a doprava 7krát v každém směru.
  4. Popište bradou 5krát čísla od 0 do 9, dosáhněte napětí v každém krajním bodě.
  5. Provádějte kruhové obraty s rameny dopředu a dozadu, synchronně, na každou stranu po dobu 1 minuty.

Gymnastika zad a hrudníku ve stoje

  1. Pomalu nakloňte hlavu doprava a poté doleva. V nejnižším bodě je krk držen několik sekund.
  2. Pomalu táhněte ramena dozadu spolu s pažemi tak, aby se lokty dotýkaly. 5 opakování.
  3. Provádějte obraty ze strany na stranu a současně tlačte na rameno. Opakujte 15krát.
  4. Dlaně spočívají na ramenou. Lokty symetricky posouvají dopředu, dotýkají se jimi. Proveďte 5krát.
READ
Jak správně dělat razítkování na nehty: rady odborníků, jak to udělat rychle

Cvičební terapie páteře v poloze na zádech

  1. Hlava je zvednuta a brada se natahuje a tlačí na hrudník. Chvíli vydržte v póze. Běžte 5krát.
  2. Zvedněte horní část těla a spodní část zad. Opakujte 15krát.
  3. Natáhněte bradu nahoru ke stropu. Fixujte maximální bod na 10 sekund, opakujte 5x.
  4. Vleže na břiše natáhněte ruce dopředu, čímž protáhnete horní část těla.

Požadavky na cvičební terapii osteochondrózy

  1. Plochá záda. Kromě těch činností, které vyžadují, abyste ohnuli záda, všechny ostatní musí být prováděny v rovnoměrném držení těla.
  2. Tělesná výchova vleže na zádech nebo břiše by měla být prováděna na tvrdém povrchu. Měkká postel s polštáři nedodá požadovaný efekt a je zbytečné na ní cvičit.
  3. Dobře relaxujte mezi napětími a sériemi, rychlá relaxace je nedílnou součástí ošetření.
  4. Je velmi důležité jednat hladce a vyvarovat se náhlých trhnutí. Zvláštní pozornost je třeba věnovat cervikální oblasti.
  5. Každé cvičení se musí opakovat několikrát denně před jídlem a musí zahrnovat několik přístupů každého typu.

Některá z výše uvedených cvičení se používají kdykoli, kdekoli, během dne. Pokud pacient pracuje a nemá možnost v konkrétní chvíli plnohodnotně dokončit všechny úkony, pak si při práci vsedě jen rozcvičte záda, kdykoli budete chtít. Stojí za zmínku, že práce ramenních kloubů je považována za univerzální způsob: jejich zvedání, rotace, podávání dopředu a dozadu atd. Právě ramena přispívají ke zlepšení jak krční, tak hrudní oblasti.

O výhodách bazénu

Jak víte, ve vodě se snižuje jakýkoli tlak na tělo. Skákání a další druhy rozcviček v bazénu se proto neukazují jen tak každému – jsou tím nejlepším řešením tohoto trápení. Výhodou cvičení v bazénu je, že se tělo dobře odlehčí a přitom se prakticky nepřetěžuje, což je vzhledem k hustotě vody velmi prospěšné pro klouby a svaly. Je velmi snadné provést protažení, které je nutné pro rychlé zotavení.

Kromě toho stojí za zmínku samostatně výuka plavání. Vytěsněné prvky se vrátí do požadovaného stavu během relaxačního plavání. Také obrovským plusem plavání je zvětšení volného prostoru mezi obratli. V tomto případě se uvolní všechny skřípnuté nervy a člověk se zbaví syndromu otravné bolesti. Nelze si také nevšimnout vlivu plavání na kardiovaskulární systém, srdeční činnost a průtok krve, což je velmi důležité pro obnovení fungování pohybového aparátu – právě s průtokem krve vstupují užitečné látky a vitamíny.

READ
Jak se zbavit drozdů doma pro ženy a muže

Prevence osteochondrózy

Abyste se ochránili před opakovanými problémy, měli byste dodržovat zdravý životní styl a také:

  1. Nehrbit se. Udržování hřebene ve správném stavu je hlavním faktorem ovlivňujícím jeho zdraví.
  2. Denně provádějte preventivní cvičení. Dobré cvičení nebude zasahovat do zdravého člověka, a pokud do něj zahrnete terapeutickou zátěž a dobře hnětete kostru, takový proces dá jistotu, že s ním nebudou žádné problémy.
  3. Pro ty jedince, kteří vedou sedavý životní styl, se doporučuje pravidelně zahřívat všechna oddělení. Ani na pracovišti nebude bolet rozcvička ramen, krku a zad. Díky stabilnímu provedení je chráněno opakování offsetů a porušení je navždy zapomenuto.

K vyléčení osteochondrózy by měla být cvičební terapie prováděna opatrně a denně. Program pohybové terapie předepisuje výhradně ošetřující lékař.

Vždy stojí za to pamatovat na to, že samoléčba není správným a ne nejvýnosnějším způsobem, jak se takových problémů zbavit. Léčit nemoc lidovými metodami samostatně není možné a před jejich použitím se určitě poraďte se svým lékařem.

img

Zveřejňujeme pouze ověřené informace

Materiály umístěné na stránce napsali autoři s lékařským vzděláním a specialisté ze společnosti CMRT

obraz

Přihlaste se, abyste nezmeškali další a získejte jedinečný dárek od CMRT.

Léčebná tělesná kultura (zkráceně pohybová terapie) je soubor cvičení vybraných speciálně pro léčbu onemocnění páteře, kloubů, vnitřních orgánů, rekonvalescenci po úrazech a operacích. Předepisuje lékař po vyšetření. Výběr cviků se provádí na základě fyzických možností a zdravotního stavu pacienta.

Léčba a prevence onemocnění páteře pomocí pohybové terapie je účinná a vědecky ověřená metoda. Léčebný tělocvik zlepšuje krevní oběh, tonizuje kardiovaskulární systém, aktivuje dýchání, zmírňuje bolesti kloubů a zad. Provádí se formou ranních hygienických cvičení a léčebných cvičení.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Faktory určující výběr souboru cvičebních terapeutických cvičení pro páteř

Faktory určující výběr souboru cvičebních terapeutických cvičení pro páteř

Úroveň zdatnosti. Dodává se ve třech typech:

  1. Vysoká, když jsou lidé aktivní a sportují;
  2. Střední, ve kterém lidé čas od času cvičí, někdy cvičí;
  3. Nízká, ve které je veden sedavý způsob života a není zde žádná fyzická aktivita.

Každá skupina vyžaduje jiný přístup vzhledem k vlastnostem těla a jeho schopnosti odolávat fyzické zátěži.

Fáze obnovy páteře po exacerbaci onemocnění:

  1. Období bezprostředně po exacerbaci je 2-4 dny;
  2. Doba zotavení – 2-4 týdny po subakutní;
  3. Období prevence a rekonvalescence je od čtyř týdnů.

Každé období zahrnuje provádění speciální sady cvičení, počínaje jednoduchými prvky, které se stávají složitějšími, jak se vaše pohoda zlepšuje.

Níže budeme zvažovat cvičení různé úrovně složitosti, která jsou vhodná pro léčbu a prevenci onemocnění zad. Je lepší začít cvičit ihned po odeznění bolesti, aby se tělo rychleji zotavilo. Cvičební terapie se úspěšně vyrovnává s mnoha problémy:

  • Snižuje bolest díky tomu, že meziobratlové ploténky přestávají stlačovat nervová zakončení.
  • Posiluje zádové svaly, aby lépe podporovaly páteř.
  • Zvyšuje rychlost růstu osteochondrální tkáně.
  • Pomáhá čistit tělo od škodlivých látek v důsledku zvýšeného průtoku krve a lymfy.
READ
2024 Lázeňská pedikúra na nohou

Léčba a prevence onemocnění páteře pomocí pohybové terapie

Léčba a prevence onemocnění páteře pomocí pohybové terapie

Třídy terapeutické tělesné kultury by se měly konat pod dohledem odborníka. Nejprve se provádějí na klinice, ale jakmile je technika zavedena, lze je provádět doma. Jedna skupina obsahuje pacienty s podobným onemocněním a ve stejném stádiu.

Je třeba mít na paměti, že cvičební terapie není jen fitness, ale terapeutická gymnastika, kde je vybraný soubor cvičení zaměřen na obnovení orgánových funkcí a udržení kvality života na normální úrovni. Někteří lidé budou muset určitá cvičení provádět celý život, protože žádný lék nepomůže tolik jako terapeutická cvičení.

Léčba a prevence onemocnění páteře by měla být prováděna s ohledem na následující aspekty:

  1. Soubor cviků je potřeba provádět dlouhodobě, protože problémy se zády člověka nejčastěji trápí déle než jeden rok, než je začne řešit.
  2. Cvičení je vhodnější provádět dvakrát denně a některá opakovat uprostřed dne.
  3. Všechny pohyby by měly být plynulé a pomalé, bez trhání.
  4. Zátěž by se měla zvyšovat postupně, jak se páteř zotavuje.
  5. Cvičit je nutné záměrně, abyste cítili, jak svaly pracují.
  6. Veškerá práce se provádí pro zlepšení krevního oběhu. Současně se obnovují tkáně, vazy se stávají pružnějšími, bolest ustupuje a rozsah pohybu se zvyšuje.
  7. Před hlavním komplexem se trochu zahřejte, abyste zahřáli svaly.

Cervikální cvičení

Cervikální cvičení

  • Horní část páteře je nejpohyblivější, takže tato oblast vyžaduje obzvláště pečlivé ošetření.
  • Lehněte si na záda s polštářem pod hlavou. Přitiskněte si zadní část hlavy na několik sekund a poté se uvolněte. Položte si dlaň na spánek, opřete o něj hlavu a vydržte v pozici 3-5 sekund, poté se uvolněte a opakujte na druhou stranu. Tuto kombinaci proveďte třikrát.
  • Posaďte se na židli. Pomalu zakloňte hlavu dozadu a natáhněte bradu dolů. Cvičení opakujte 3-5x.

Soubor cviků na hrudní oblast

  • Lehněte si na záda. Pro pohodlí můžete položit gymnastickou podložku. Ohněte nohy. Přitáhněte koleno k hlavě a zvedněte tělo. Můžete jej držet rukou. Cvik proveďte 6x na obě končetiny.
  • Posaďte se na židli, položte dlaně na kolena. Předkloňte se a pravou rukou se dotkněte palce levé nohy. Udělejte to 6krát na každou nohu.
  • Držte se židle a udělejte 20 dřepů. Záda by měla zůstat rovná.
READ
10 nejlepších parfémových vůní sovětské éry

Cvičební terapie pro bederní oblast

Cvičební terapie pro bederní oblast

  • Vleže na zádech střídavě napínejte a uvolňujte břišní svaly.
  • Cvičení “Kočka”. Na všech čtyřech prohněte záda a poté je ohněte v bederní oblasti 8-10krát.
  • Vleže na zádech přitáhněte prsty k sobě, chvíli v této poloze setrvejte, vraťte se do výchozí polohy a opakujte ještě 4x.
  • Ve stejné poloze pokrčte kolena a zvedněte a spusťte pánev 7-10krát, v horním bodě se krátce zastavte.
  • Vleže na zádech pokrčte nohu, přitáhněte koleno k břichu a vydržte v pozici několik sekund. Proveďte 3-5 opakování cviku na každou končetinu.
  • Postavte se na všechny čtyři. Zvedněte jednu nohu, mírně pokrčenou v koleni, 5-10krát. Opakujte prvek pro druhou nohu.
  • Klekněte si na kolena. Sedněte si nalevo a napravo od nich 10-12krát.
  • Lehněte si na záda, přitáhněte si kolena k hrudníku a obtočte je rukama. Po zaoblení zad na něm „jeďte“ 5-7krát. Toto cvičení procvičí všechny vaše obratle, ale zpočátku může být trochu bolestivé.
  • Při těchto cvičeních se zlepšuje metabolismus v páteři a v celém těle, uvolňuje se napětí a snižuje se bolest. Tato vylepšení nepřijdou okamžitě, takže je třeba být trpělivý a pokračovat v tréninku. Systematická cvičení dávají velmi dobré výsledky, což potvrzují instruktoři cvičební terapie.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: