Pro milovníky oversize: co bylo vrcholem přehlídky Valentino na pařížském týdnu módy

Bláznivý objem ve všech podobách – tím se vyznačuje aktuální pařížský týden módy. Klasičtí i kreativní návrháři prosazují oversize ze všech sil. A to natolik, že ani Valentino neodolal novému trendu. Zde jsou tři avantgardní kolekce, předměty, ze kterých se budete chtít přes všechnu jejich podivnost dostat do ruky.

Valentino: neuvěřitelný objem

Není to poprvé, co se luxusní hotel Salomon de Rothschild stal domovem pro prezentaci kolekce Valentino. Poslední módní přehlídka připomínala divadelní inscenaci a přinesla slzy dojetí i samotnému Valentinu Garavanimu. Ale nejdřív.

Při tvorbě kolekce podzim-zima 2018/2019 se kreativní ředitel značky Pierpaolo Piccioli obrátil na starořecké mýty a obrazy slavných žen. Takže se objevily ilustrace na věcech v podobě Ledy a labutě, Europy a býka, Apolla a Daphne a obrázky dostaly jména na počest Mata Hari a Liza Minnelli. Jako soundtrack byly vybrány klasické árie, a to není náhoda: mnohé z šatů jsou zcela v souladu se stylem velké Řeky Marie Callas.

Hlavním vrcholem show byly neuvěřitelné objemy. Byly doslova ve všem: v barevných, často neforemných věcech, i v květinových věncích na hlavách modelek i v bujarých účesech v duchu 60. let. Mnoho outfitů z nové kolekce je komplexních a vícevrstvých. Stejně jako jiné módní domy, Valentino často klade důraz na ramena.

Mezi abstraktními obrazy se mihly šaty se siluetou „mořské panny“ a elegantní předměty z brokátu, jako by byly přímo z obrazů XNUMX. století. Hlavní barvy v nové kolekci jsou modrá, fuchsiová, zelená, oranžová. Kritici zvláště zaznamenali dva šaty: „Flamingo“ z organzy, vyšívané světle růžovými peříčky, a „Cocoon“ v mandarinkové barvě s kapucí květin.

Viktor & Rolf: retrospektiva v nové barvě

Jak oslavit čtvrtstoletí? Můžete vydat upomínkové produkty, vydat ilustrovanou autobiografii nebo, jako to udělali Viktor Horsting a Rolf Snoeren, připravit retrospektivní kolekci těch nejlepších snímků, které pod křídly tvůrčího tandemu za dobu jeho existence vzešly.

Módní přehlídka se skládala z 25 mašliček – jedna na rok práce. Pouze tentokrát byly všechny předměty provedeny v nevinné bílé barvě, identifikované s prázdným plátnem a novou kapitolou v historii módního domu.

Kolekce obsahuje obrovské pivoňkové límečky, obleky s mnoha volány, šaty s tutu sukněmi, ze kterých byly odstřiženy kousky (musíte uznat, že vypadají trochu jako sýr). Dvojice nemohla ignorovat svůj výtvor před třinácti lety, který se stal dodnes živým memem. Řeč je o slavných dekových šatech, zdobených polštáři.

READ
Jaké barvy se hodí ke žluté? Žlutá barva v oblečení

V kolekci podzim-zima 2018/2019 Viktor & Rolf prozkoumali všechny aspekty bílé a pohráli si se strukturami. Přestože designéři již mají zkušenosti s prací na svatebních kolekcích, vytváření monochromatických abstrakcí není snadný úkol. Ale kreativní nevěsty mají nyní rozhodně z čeho vybírat.

Maison Margiela: život v jaderné zimě

Zavřete oči a představte si svět fantazie, který přežil katastrofu způsobenou člověkem. Jak budou jeho obyvatelé vypadat? Maison Margiela se na tuto otázku pokusila odpovědět vytvořením avantgardní a mimozemské kolekce, která i přes veškerou svou nepraktičnost vyvolala divokou rozkoš.

John Galliano je známkou kvality. Od prvních vystoupení bylo okamžitě zřejmé, že se věci zrodily ve fantazii tohoto talentovaného a kontroverzního mistra. Ale abyste zjistili, kam je nosit, musíte mít neméně fantazii. K tomu však slouží couture a couture.

Při vytváření nové kolekce se Galliano řídil věčnou pravdou: mnohem snazší je zůstat v teple, když si obléknete vše najednou. Například bundy a kabáty, které vypadají jako přikrývky, zkrácené péřové bundy, prošívané sukně. Aby vícevrstvé outfity při chůzi nepadaly, byly pevně zajištěny pásy a hedvábím. Přes plastovou skořepinu byly tu a tam vidět vršky, které připomínaly léto v nukleární zimě. Stejnou funkci plnily světlé, nezimní barvy veškerého oblečení.

Doplňky odpovídaly danému konceptu: obličeje modelek skrývaly průsvitné punčochy, hlavy helmy z celofánu a folie, na nohy byla připevněna pouzdra na mobily. Boty se silikonovými klíny zdálky připomínaly koňská kopyta – John očividně věří, že mutace je nevyhnutelná. Možná mu uvěříme.

Proč se vysoká móda vzdaluje od parametrů „90-60-90“

Výstava Valentino jaro-léto 2022 v Paříži

Výstava Valentino jaro-léto 2022 v Paříži

Global Look Press

Na pařížském týdnu módy vytáhl Valentino na přehlídkové molo středně velké modelky. Pro módní dům jde o revoluční krok: přehlídky se zpravidla účastní buď velmi hubené dívky, nebo plus-size modelky. Podle odborníků udělal designér Valentino Pierpaolo Piccioli správnou volbu a udělal další krok v rozvoji myšlenky rozmanitosti v modelingu. Vystupování obyčejných dívek na přehlídkovém mole se však podle nich ještě dlouho nestane normou.

Na pařížském týdnu módy kreativní ředitel Valentino Pierpaolo Piccioli napadl stereotypy tím, že se rozhodl předvést na přehlídkové molo modely s nestandardními velikostmi. Místo tradičně „superhubených“ a vysokých modelek nebo plus-size modelek předváděly elegantní šaty Valentino dívky průměrného vzrůstu s normální postavou.

READ
Společenské šaty pro ženy 45: co je možné a co ne?

„Saténové šaty obepínaly křivky normálního těla a ostré rozparky v sukni zvýrazňovaly měkké boky. Prsatější šaty zdůrazňovaly krásné tvary a nesetkávaly se s cinkáním zipu na lopatce,“ píše Fejetonista TheGuardian Jess Cartner-Morley.

Móda podle ní zaostávala za kulturou, pevně se drží proporcí modelu, které se v průběhu minulého století neměnily. A nová kolekce Valentino vypadala obzvlášť atraktivně právě díky modelkám, jejichž těla měla daleko k tradičním standardům módního světa. Cartner-Morley věří, že úspěch Pierpaola Piccioliho by mohl povzbudit další designéry, aby následovali jeho příkladu.

Výstava Valentino jaro-léto 2022 v Paříži

Global Look Press

Haute couture, kde cena šatů na zakázku koreluje s cenou auta, pravděpodobně nebude dirigentem „větru změny“, ale Piccioli je přesvědčen, že symbolika rozmanitosti ve vysoké módě je velmi silná. . Jess Cartner-Morley cituje samotného návrháře ohledně výběru modelů. “Obsazení této show odráží bohatství a rozmanitost moderního světa a myšlenku krásy, která není absolutní,” řekl Piccioli.

Silný kult velikosti nula ve vysoké módě byl „tlačen“ trendem již při přehlídkách plus-size modelek.

ve svém sloupec pro DailyMail novinářka Farrah Store v říjnu 2021 připomněla, jak v 1990. letech ustoupily sportovní formy hubenosti a supermodelky Elle Macpherson, Cindy Crawford a Naomi Campbell byly nahrazeny bledými a zdánlivě vyhublými dívkami s parametry Kate Moss.

„Idealizovaný typ těla, který mi tenkrát byl předložen, byl bledý, hubený, vyhublý. Hubenost byla v módě. Tohle bylo potřeba,“ píše.

Naštěstí, napsal Farrah Store, za posledních pět let se na přehlídkových molech a na obálkách časopisů po celém světě začaly objevovat modelky s velkými objemy – Precious Lee, Alva Claire, Ashley Graham a další. Podle jejího názoru vzhled takových dívek na přehlídkových molech naznačuje, že vysoká móda je připravena přehodnotit své tradice a uznat, že „jedna velikost nesedí všem“.

Umělecká ředitelka značky Valentin Yudashkin Galina Yudashkina je již nazývána nástupkyní svého otce. Ona však tvrdí.

„Pokud jsme dříve viděli pouze ty obrázky, které nám byly vnuceny prizmatem médií a módy, nyní můžete rychlým procházením internetu vidět tisíce různých těl. Revoluce je však možná pouze tehdy, když je na ni kultura připravena. A většina žen je připravena už dávno. Jen jsme čekali, až si toho všimne svět,“ napsala. Pravda, mluvili jsme o plus-size modelkách – ale ne o průměrně velkých ženách.

READ
Hollywood Diet: Tipy a triky

Plus size modelka Ashley Graham

Global Look Press

Podle módního experta, zakladatele telegramového kanálu Dobré ráno, Karle, Katya Fedorova, módní průmysl již několik let směřuje k rozmanitosti na přehlídkovém mole, v lesklých časopisech a v reklamě.

Vzhled starších žen na obálkách časopisů nebo modelek různých typů postavy na přehlídkovém mole už nikoho nepřekvapuje.

„Věřím, že je to velmi správný způsob vývoje, protože spotřebitelé módy jsou různí lidé, je logické, že průmysl by měl tuto rozmanitost demonstrovat a ne vnucovat zastaralé a nerealistické standardy krásy. A ano, modelkami nyní mohou být úplně jiní lidé, což dokazují úspěchy agentur jako Lumpen a Oldushka,“ říká.

Alina Shkarupa, stylistka a módní redaktorka Elle.ru, věří, že trend „živých“ těl na přehlídkovém mole již není novinkou. Je si jistá, že každým rokem bude takových modelů na přehlídkách přibývat. „Navíc mnoho návrhářů chápe, že je nosí obyčejní lidé, a ne dívky s „ideálními“ parametry, takže tento krok je výhodný i pro značky,“ domnívá se.

Yana Polyaninová, stylista a módní redaktor na InStyle.ru, věří, že navzdory popularitě myšlenky inkluzivity není v módě mnoho dveří otevřených pro plus-size modelky nebo starší modelky.

„Nazývám to greenwashing v módním průmyslu: stejně jako u všech ekologických řad a položek, často módní značky jen hlasitě oznamují svou jednu „zelenou“ kolekci a přitom pokračují ve vydávání všeho ostatního stejným způsobem,“ říká.

S inkluzivitou v módě je podle Polyaninova příběh podobný: značkám prospívá, když se v titulcích a článcích v médiích zmiňuje první transgender modelka, černošská modelka nebo plus-size modelka.

„Ale zamyslete se nad tím, kolik slavných plus-size modelek znáte? Mnoha lidem se vybaví jen Ashley Graham. A když budete pozorně počítat, na přehlídkách a v reklamních kampaních je zástupců takzvaných modelových menšin velmi málo,“ vysvětluje.

Je nepravděpodobné, že by někdo argumentoval tím, že věci vypadají výhodněji na hubených a mladých dívkách, říká Polyaninova. „Vykresluje tak ideální a magický obraz, který móda dává. Je to jako když si koupíte tyto šaty nebo halenku, proměníte se v superstar a spřátelíte se s Kendall Jenner a Kaia Gerber,“ říká stylistka.

READ
Beyond Rice Milk Mild Cleansing Cream 200 ml: recenze, recenze produktu na Beauty HIT

Adaptace podle ní zabere čas: rozhýbat obrovský stroj, který už dlouho funguje jedním směrem, nebude snadné a navíc ne každý je schopen pracovat podle nových pravidel. „Někteří lidé na to prostě nejsou připraveni a jiní nechtějí. Myslím, že v budoucnu si každý vybere sám, na jaké publikum cílí, a pro každého v oboru bude místo,“ říká Polyaninova.

Poznamenává také, že dnes se situace s inkluzivitou znatelně změnila k lepšímu ve srovnání s tím, co bylo před několika lety. A nápadným příkladem toho je show Valentino. Pierpaolo Piccioli je podle stylisty jedním z mála, komu se podařilo vytvořit věci, které by na nejrůznějších lidech vypadaly opravdu luxusně. Za velmi důležité považuje, že na přehlídce návrhářky bylo místo pro modelky různého věku a velikosti, zejména pro velikost M, která je ve světě vysoké módy nepopulární.

„A jeho střih vypadal úžasně na každém typu postavy. Všichni ostatní se od něj mají co učit. Obecně platí, že dokud tomu sami říkáme inkluzivita, a ne něco samozřejmého, nestane se to ještě dlouho normou,“ uzavírá stylistka.

Podle Alena Kosmina, fotografka a spoluzakladatelka projektu wedoprofi, i přesto, že plus size modelky jsou v konfekčních kolekcích dlouhodobě přítomné, tento trend se v blízké budoucnosti pravděpodobně nestane mainstreamem v módě haute couture.

„Poselství Pierpaola Piccioliho je velmi cool, protože krása existuje ve všem a v každém a není omezena na parametry „90-60-90,“ souhlasí a poznamenává, že tento trend existuje na přehlídkových molech již několik let.

„Obecně je to velmi v souladu s novou etikou, s hodnotami generace Z. Takže ano, móda, jak se mi zdá, přestane omezovat sebe i nás na standardy velikosti nula,“ shrnuje fotograf.

Co si myslí samotné modelingové agentury? Jak řekla Gazeta.Ru, Galina Legchilová, učitelka a vizážistka na modelingové škole ve Veroně, skutečně existuje tendence opouštět tradiční velikosti modelek. Podle ní škola posledních pár let nabírá nejen 90-60-90, ale i dívky průměrného vzrůstu s normální postavou.

Supermodelka Heidi Klum vydává svůj debutový singl se svým idolem rapperem Snoop Doggem. Bude to.

„Každou dívku lze naučit krásně chodit po přehlídkovém mole, bez ohledu na postavu, výšku a váhu. Naše škola má „běžné“ modelky a úspěšně spolupracují s ruskými návrháři a módními domy, jako je Valentin Yudashkin,“ říká.

READ
Osobní zkušenost: Řasenka Bambi Look

Legchilova poznamenává, že mnoho dívek, které sní o modelingu, je stále přesvědčeno, že pro úspěšnou kariéru musí být vysoké a hubené.

„Tento stereotyp je v našich hlavách a nelze ho tak snadno vyvrátit, protože se všude propaguje už mnoho let,“ domnívá se zaměstnanec modelingové agentury. Hlavním požadavkem na modelky ale dnes podle ní nejsou ideální parametry, ale schopnost ukázat se na přehlídkovém mole, být flexibilní a svobodná. „Pokud dříve byl vzhled modelky na prvním místě, dnes ustoupil do pozadí,“ shrnuje odborník.

Přihlaste se k odběru Gazeta.Ru ve zprávách, zenu a telegramu.
Chcete-li nahlásit chybu, zvýrazněte text a stiskněte Ctrl + Enter

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: