Poznejte naše lidi: Ukrajinská značka Yana Chervinska představí kolekci v Londýně!

Na Ukrajině je mnoho talentovaných designérů, kteří by mohli velmi dobře vystupovat úspěšně – a dělají! – na mezinárodní scéně. A za jednu z nejzářivějších mladých hvězd ukrajinské módy považujeme snílku a vypravěčku Yanu Chervinskaya

Yana dokáže hodiny odpovídat na zcela banální otázku o zdroji inspirace, který většina návrhářů, které známe, tak nemiluje. Protože tady je opravdu o čem mluvit: například tvorba kolekce jaro-léto 2016 byla inspirována Pre-Raphaelites a pohádkovými obrázky z Carrollovy Alenky v říši divů. Stejně jako umělci XNUMX. století bojovali proti konvencím viktoriánské éry, tak hrdinka kolekce Tea Party odmítá obecně přijímané normy chování a před realitou upřednostňuje svůj pestrý, někdy až surrealistický fiktivní svět. Kombinace nekompatibilních materiálů, kožešiny a krajky, architektonický střih a použití všech představitelných odstínů marshmallow oslovilo nejen Šíleného kloboučníka – „párty“ přijali všichni s nádechem.

V období podzim-zima se Yana obrátila ke svým kulturním kořenům a pokusila se interpretovat tradiční ukrajinský kroj po svém. Objemné sukně se zdobením, oversized kabáty, světlé topy doplněné hrubými kozačkami byly vysoce oceněny na výtvarné a módní soutěži BeNext v Gruzii. Při práci na aktuální kolekci „Under the Canopy of Girls in Bloom“ návrhářka nejspíš listovala sedmidílným eposem „In Search of Lost Time“ od Marcela Prousta a oddávala se melancholickým úvahám o životě. Růžové mašle, květinové aplikace a vzdušné, hravé volány jsou kombinovány s agresivními potisky v podobě dívčích tváří, které namalovala umělkyně Alina Zamanova.

Yana Chervinska: nejjasnější značka na celé Ukrajině (foto 1)

Yana Chervinska: nejjasnější značka na celé Ukrajině (foto 2)

Nyní návrhář aktivně pracuje na nové kolekci, kterou plánuje představit v showroomu během Paris Fashion Week. Ve své domovině byla její značka dlouho nazývána ukrajinskou sestrou Rodarte – to není překvapující. Koneckonců, odvaha designéra, smysl pro barvy a kreativní originalita nenechaly lhostejné ani ty nejkritičtější odborníky.

Nyní jsou kolekce Yany Chervinskaya prezentovány v kyjevských konceptech a také na online platformách Nakoline a NJAL. Pro letošní sezónu vypadá hlavní cíl značky docela všedně – zvýšit prodeje, což Yana nyní s týmem aktivně dělá.

O tom, jak to všechno začalo: „Oblečení mě zaměstnává už od útlého věku: nedávno jsem našel staré fotografie, kde mi byly dva roky a seděl jsem u obrovského šicího stroje. Ale přirozeně, jako dítě jsem si jen těžko dokázal představit, že moje vášeň pro kreslení povede k navrhování a výrobě oblečení. A kreslil jsem hodně a často, zvláště smutné dívky v jasných, krásných šatech, které jsou smutné nebo na někoho čekají, jako Assol nebo například Rapunzel.

READ
6 chyb zimního vzhledu, které štvou stylisty

V mnoha směrech formování mých názorů ovlivnil měsíčník o výtvarném umění „Mladý umělec“. V uměleckém studiu jsem našel několik problémů a v tu chvíli jako by se můj život obrátil vzhůru nohama. Najednou jsem chtěl namalovat portrét krásné dámy, která není horší než „Princezna Jusupova“ od Serova, nebo mluvit o mé dovolené na Krymu a vytvořit něco jako známý nákres od Korovina. Přes vášeň pro akademické umění, malbu 19. století a kopie děl velkých mistrů však nezmizela ani fascinace dívkami v šatech. A postupem času mě to přivedlo k oděvnímu designu.“

O tom, zda má smysl v četných soutěžích pro mladé a talentované: „Studoval jsem na Kyjevské národní univerzitě technologie a designu. Okamžitě mi bylo jasné, že účast v soutěžích pro mladé designéry může otevřít nečekané vyhlídky. Po soutěži BeNext jsem se tedy díky podpoře Sofie Chkonia zúčastnila krátkého kurzu na London College of Fashion a následně byla moje kolekce diplomů představena v showroomu během Paris Fashion Week. Po vítězství v Harper’s Bazaar Fashion Forward se moje první přehlídka konala na Ukrajinském týdnu módy, odjela jsem do Londýna na krátký kurz Luxury Brand Management & Product Design a stážovala u slavných ukrajinských návrhářů – Sasha Kanevsky, Liliya Pustovit. Zvláště mě ohromilo, jak odlišný může být přístup k vytváření oblečení.“

Yana Chervinska: nejjasnější značka na celé Ukrajině (foto 3)

O první kolekci: „Svou první kolekci jsem udělal ve 3. ročníku na univerzitě a pravděpodobně není reprezentativní, protože je to studentská zkušenost, odtržená od reality módního průmyslu. Ale i s ní bylo mnoho problémů. V určité chvíli například krejčová odmítla dokončit oblečení, protože se jí zdálo. příliš komplikované!

Za skutečně důležitou považuji svou absolventskou kolekci, se kterou jsem vyhrála Harper’s Bazaar Fashion Award. Tehdy jsem měl ještě problém pochopit celý proces výroby. V důsledku toho se látky, ze kterých byly věci ušity, ukázaly jako jakési samostatné kusy ze zásob kyjevských skladů a nikdy jsem nebyl schopen reprodukovat doplňky a boty – bylo by třeba najmout několik kvalifikovanějších pracovníků. jejich produkce. No, skoro v konečné fázi mě přepadla inspirace a rozhodl jsem se všechno úplně předělat. Díky tomu jsem dorazil do pařížského showroomu bez linesheetů nebo lookbooků, je dobře, že se mi podařilo udělat alespoň vizitky.“

READ
Krásný make-up - tajemství profesionálů a tipy, jak si udělat vlastní make-up

„Móda není magie a krásné šaty, ale práce a schopnost učinit vaši značku úspěšnou a prodejnou“

Ale to vše je samozřejmě způsobeno nedostatkem obchodního partnera a nedostatečnými znalostmi v oblasti podnikání. Musíte pochopit, že móda nejsou kouzla a krásné šaty, ale práce a schopnost udělat vaši značku úspěšnou a prodejnou. Pak jsem ale dělal všechno absolutně sám a prostě mi kvůli nedostatku času chyběly některé momenty.“

O vašich oblíbených návrhářích: „Opravdu se mi líbí, co dělají Walter V an Beirendonck a Dries Van Noten – zbožňuji belgickou školu a dokonce jsem jednou snil o magisterském studiu v Antverpách. Jsem také nakloněn Henriku Vibskovovi. A imponuje mě skandinávský přístup k designu, jeho jednoduchost a utilitarismus.“

O životě mimo módní přehlídky a práci ve studiu: „Chodím dělat skici na výtvarné sezení, poslouchám přednášky o dějinách umění, každé jaro si znovu přečtu Bunina, v létě Alberta Camuse a podzim je tradičně časem Knuta Hamsuna.

Večer rád sedím na opuštěné autobusové zastávce poblíž mého domu. Miluji růžovou barvu, nadýchané povrchy, stolní fotbal a úplněk.

Jednou za měsíc chodím do muzea a prohlížím si své oblíbené obrazy. Je obzvláště příjemné pochopit, že vše je stejné, jako když vám bylo 15: čas zamrzl a vy můžete jen přijít a cítit dech věčnosti.“

jana-červinská

Yana Chervinska (Yana Chervinskaya) je ukrajinská módní návrhářka, která vyrábí pobuřující dámské outfity.

Historie vytvoření ochranné známky Yana Chervinska (Yana Chervinskaya)

Ukrajinská móda se vytrvale pohybuje na mezinárodní scéně, což usnadňují talentovaní a talentovaní návrháři. Zvláště jasně vyčnívá mladá a nadějná dívka jménem Yana Chervinska, zakladatelka stejnojmenné značky Yana Chervinska. Ve svých dílech designérka ztělesnila pohádkové, fantazijní nápady a přidala poznámky svých oblíbených literárních skladeb.

Úspěšný start a výstup na Olymp slávy

Dívka se od mládí zajímala o oblečení. Při procházení alb s dětskými fotkami našla Yana svou podobu ve společnosti velkého šicího stroje. Také budoucí módní návrhář měl vášeň pro kreslení, což se mohlo stát základem pro výběr budoucího povolání. Dívka z velké části malovala smutné princezny v úžasných oblecích, které čekaly na své zachránce. Poté, co se do rukou Yany dostal periodický časopis Young Painter, vrhla se po hlavě do světa mistrovských děl 19. století s touhou vytvořit něco podobného. Dívka strávila hodiny otáčením stránek a soustředila se na luxusní šaty mladých dam. Postupem času tento koníček přerostl ve skutečnou vášeň pro navrhování oděvů.

READ
Dámská kabelka: co nosit, foto

Chervinskaya dokončila studium módní návrhářky na Národní univerzitě technologie a designu v Kyjevě, která je právem považována za jednu z nejlepších na Ukrajině. Při sledování toho, co se děje kolem, si dívka uvědomila, že aby se dokázala co nejlépe, musí se zúčastnit soutěží pro mladé talenty. Po prvním vítězství v soutěži Be next ne bez pomoci Sofie Chkonia, Yana měla možnost rozšířit své znalosti na London Fashion Institute. Diplomová práce Chervinské byla předvedena v jednom z pařížských showroomů v rámci týdne módy.

V roce 2014 vyhrála mladá návrhářka další módní soutěž Bazaar a představila kolekci vyrobenou z ekologické vlny přivezené z Nového Zélandu. Poté, co se módní návrhářka naučila technologii válcování vlny, často používala podobnou techniku ​​ve svých dílech. K vytvoření úplného vzhledu jste potřebovali boty, které musely být speciální. Dívka se obrátila o pomoc na svého přítele, který se zabýval řezbářstvím. Z klády poškozené bouřkou se mu podařilo vyříznout klíny do bot. Kolekce udělala nesmazatelný dojem. Úhledné klobouky s vlněnými předměty a boty na dřevěné platformě vypadaly neobvykle a originálně. Jak sama Chervinskaya přiznala, zpočátku jí chyběly zkušenosti. Pilotní kolekce byla vyrobena ze zbytkových materiálů a střih byl poměrně složitý. V důsledku toho švadlena odmítla došít. Dívka si vše musela dokončit a předělat sama.

Jen o rok později získala Yana cenu Best Fashion Awards, po které se zúčastnila ukrajinského týdne módy. Módní návrhářka měla také příležitost vyměnit si zkušenosti s konzultanty z Velké Británie a předvést své linie na londýnském týdnu módy. V další práci pomohl i krátký kurz přednášek Brand Management a Product Design a stáž u slavných ukrajinských návrhářů Sasha Kanevski a Lilia Pustovit.

Rok 2016 se stal mezníkem a osudovým rokem, Yana ocenila jeho důležitost a význam spolupráce. Byla jednou z dvanácti návrhářů vybraných obuví značky Camper. Značka poskytla mladým talentům velké množství dostupných bot. Všichni se omezovali ve zdrojích a snažili se vytvořit něco nového a originálního a nakonec se dílo podařilo dokončit. Práce mistrů byly vystaveny veřejnosti v galerii v Soulu. Dívce se tato zkušenost natolik líbila, že se rozhodla zkusit zavést podobný formát na Ukrajině.

READ
Alexis Mabille haute couture kolekce podzim-zima: vlastnosti

Brzy začala Chervinskaya přemýšlet o stabilitě, ekonomickém rozvoji a environmentálních důsledcích způsobených módním průmyslem. Začala hledat způsoby, jak problémy řešit. A po účasti na Fashion weeku v Helsinkách začala dívka energickou aktivitu. Tak vznikla platforma Sustainable Fashion Pad, která sdružovala značky, mladé designéry, lehký průmysl, ekoblogery a charitativní organizace. Do budoucna vidíme globální plány v podobě zavádění certifikátů pro výrobu, pomoci a podpory v rozvoji uvědomělého podnikání. V rámci projektu se konají kulaté stoly, kde tým diskutuje o naléhavých problémech a metodách jejich odstraňování. Kolosálnější měřítko, ale podle názoru projektanta, je možné pouze s podporou státu a investicemi soukromých podniků.

V současné době je sektor výroby materiálů na Ukrajině prakticky opuštěný. Jako módního návrháře je to velmi frustrující, protože suroviny musíte nakupovat v zahraničí. Yana sleduje zahraniční výrobce, obdivuje kvalitu obrazů a zároveň je rozrušená tím, co se děje v její domovině. Ostatně její ústav produkuje specialisty v tomto oboru. Kluci však preferují jiné oblasti, protože lehký průmysl je nemotivuje k rozvoji. Dívka se také zajímá o zpracování druhotných surovin, které je možné s podporou laboratoří a Ústavu chemického vývoje.

Poté, co strávila dětství v časopisech Rolník, Dělník a Mladá žena v domácnosti, je Yana přesvědčena, že oblečení lze opravit, sešít, záplatovat, udržovat ve skvělém stavu a nadále používat. V době, kdy moderní móda podporuje odstraňování zkažených věcí a pořizování nových věcí. Koneckonců to vede ke zvýšení spotřeby, poptávky a v důsledku toho ke zvýšení příjmů výrobců. Chervinskaya se ji snaží přesvědčit o opaku, aby se starala o produkty a životní prostředí. Věří, že i malý projekt může změnit postoj společnosti a zlepšit současnou situaci.

Nejoblíbenější kolekce

Příslušenství prezentované značkou Yana Chervinska nelze zaměnit s jinými, protože nemají obdoby. Návrhář odmítl jakékoli téma a dal průchod fantazii. Výsledek předčil všechna očekávání. Kolekce je naplněna duchem míru, jisté magie a nostalgie po starých časech. Hlavní paletou oblečení jsou decentní odstíny růžové, jemné pudrové, nebesky modré a hluboké víno. Použité materiály byly bavlna, hladké hedvábí, jemný samet. V roce 2017 společně s čes šperkařka Markéta Kratohvílová vznikla řada šperků tvarem podobných planetám ze dřeva a kovu.

READ
Bomber bunda pro dívky a dospívající dívky

Série jaro-léto 2018, předvedený na Fashion Week na Ukrajině, byl vytvořen pod inspirací potápěček, které žijí v Japonsku a jsou schopny se potápět do působivých hloubek bez speciálního vybavení. Dívky klesají ke dnu při hledání perel, měkkýšů a vzácných druhů řas.

Potápěči si v podstatě vytvářejí své vlastní oblečení z pestrobarevných kousků látek, které jsou omotané přes neopreny poblíž extrakčních nádrží. Japonské motivy jsou úzce spjaty s ukrajinskými tradicemi a tvoří jedinečný styl.

Značku Yana Chervinska poznáte podle podpisového rukopisu, který se prakticky nedá okopírovat. Designér totiž do každého díla vkládá kus své duše, přenáší energii a myšlenky, které dokáže interpretovat jen opravdový znalec.

Video z kolekce jaro/léto 2018:

Kde koupit dámské oblečení a doplňky značky Yana Chervinska (Yana Chervinskaya) na Ukrajině:

Značka zatím nemá kamenné prodejny, přesto jsou produkty prezentovány v některých obchodech online.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: