Okurková dieta: proč je to nejúčinnější systém letní výživy?

Okurky jsou ideální zeleninou při hubnutí. Jaké jsou výhody okurek?

V naší zemi okurky si získala velkou oblibu na konci 18. století a dnes v některých regionech naší země tato zelenina vytlačila i brambory ze zahrádky. Rané okurky pěstované ve sklenících jsou mezi obyvatelstvem velmi žádané a přinášejí podnikavým majitelům dobré zisky. Příjmy z prodeje okurek nelze srovnávat s tím, co dříve získaly z prodeje brambor. V posledních letech má mnoho rodin čerstvé okurky na stole téměř po celý rok a od června jsou okurky dostupné všem, protože jejich cena v letních měsících je minimální.

Skutečně okurka Jednoduchá a na vitamíny nepříliš bohatá zelenina. Jeho hlavní předností je příjemná chuť, svěží vůně a nízký obsah kalorií. Většina článků o okurkách píše, že jsou bohaté na vitamíny A, C, B, draslík, vápník, hořčík, železo, zinek a řadu dalších užitečných látek. Ve skutečnosti jsou okurky z 96 % voda a všechny výše uvedené vitamíny a mikroprvky jsou obsaženy v malém množství. Proto je nemožné pokrýt potřebu živin v těle konzumací okurek samotných, ale je snadné a jednoduché očistit tělo a shodit pár kilo navíc pomocí okurkové diety.

jaké jsou výhody okurek

Огурцы – oblíbená zelenina dospělých i dětí. Mají příjemnou osvěžující chuť a chuť povzbuzující vůni. Okurka je v přírodě nejméně kalorický produkt, její energetická hodnota je 15 kcal na 100 gramů. V okurce není téměř žádný cukr ani tuk, ale voda, kterou obsahuje, je zdraví velmi prospěšná. Okurková voda není obyčejná, je „živá“ – strukturovaná. Ve skutečnosti jde o přírodní adsorbent, který pomáhá odstraňovat z těla odpad a toxiny, které se v něm nahromadily v důsledku životně důležité činnosti. Kromě toho tato voda obsahuje kyselinu tartronovou, galovou, kumarovou, kávovou a skořicovou. Zlepšují procesy trávení a vstřebávání potravy, chrání tělo před oxidativním stresem způsobeným špatnou stravou, nízkou fyzickou aktivitou, špatným životním prostředím a ostrým sluncem. Proto se v letní sezóně snažte každé jídlo „okořenit“ okurkami a skleníkové okurky nadměrně nepoužívat. Při pěstování okurek ve sklenících jsou velkoryse krmeny minerálními hnojivy, což pomáhá zvýšit obsah dusičnanů v jejich složení.
Aby nedošlo k poškození zdraví, obvykle se doporučuje skleníkové okurky před použitím oloupat. Ale po odstranění slupky se množství prospěšných látek v okurce sníží na polovinu, takže je lepší konzumovat skleníkové okurky v minimálním množství. Pokud chcete zhubnout, pak jezte čerstvé okurky i se slupkou co nejčastěji. Existuje mnoho možností pro okurkové diety, z nichž nejoblíbenější je dieta Ksenia Borodiny. Borodina dietní menu je následující: k snídani je třeba sníst dvě čerstvé okurky a krajíc žitného chleba, k obědu salát z jedné okurky, ochucený lžičkou olivového oleje a zeleninovou polévku, k večeři jednu čerstvou okurku popř. opět okurkový salát s bylinkami a lžičkou oleje . Musíte sníst alespoň čtyři okurky denně, abyste zhubli 12 kg v krátkém čase, jako slavný televizní moderátor. Pro okurkovou dietu jsou vhodné pouze domácí okurky, na hubnutí je vhodné nepoužívat okurky z obchodu. Během okurkové diety můžete pít vodu a zelený čaj bez cukru v neomezeném množství a při hladu jíst pouze okurky. Účinně zhubnete konzumací 1-2 kg okurek denně. Vždyť 1 kg okurek obsahuje jen 150 kcal. Ale okurková dieta musí být podpořena konzumací vitamínů a minerálů, aby bylo zajištěno normální fungování všech orgánů a systémů.

READ
12 tajemství, jak utratit málo peněz, ale vypadat draze a stylově

jaké jsou výhody okurek

Pokud trpět zácpa, pak zařiďte dny půstu na okurkách. Okurky obsahují vlákninu, která stimuluje trávení a zlepšuje pohyb potravy střevy. Vláknina okurky navíc dobře absorbuje jedy a toxiny nahromaděné ve střevech a odvádí je z těla. Okurky by měli častěji zařazovat do jídelníčku ti, kdo trpí vysokým krevním tlakem, nemocemi kardiovaskulárního systému, otoky a revmatismem. Díky optimální kombinaci draslíku a sodíku mají okurky výrazný diuretický účinek. Denní konzumací okurek můžete normalizovat acidobazickou rovnováhu v těle, která je nezbytná pro zdraví všech orgánů a tón pleti. Okurky jsou užitečné nejen při vnitřní, ale i vnější konzumaci.
Na světě snad neexistuje žena, která by si nezkusila otřít obličej kouskem okurky. Okurkové masky hydratují, vyživují a bělí pokožku.

В nejnovější V průběhu let vědci stále častěji dospívají k závěru, že okurky mohou chránit naše tělo před rakovinou. Okurky totiž obsahují cucurbitacin C, látku, která jim dodává hořkost. Bylo prokázáno, že cucurbitacin C je silný antioxidant, který může zabránit rozvoji rakoviny. To ale neznamená, že k prevenci rakoviny se musíte udusit hořkými okurkami bez chuti. Malé množství cucurbitacinu se nachází ve všech okurkách, a proto se vědci domnívají, že všechny čerstvé okurky mají malý protirakovinný účinek.

– Vraťte se na obsah sekce “Prevence nemoci”

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.

Na okurkové dietě můžete rychle zhubnout, má však své kontraindikace. Společně s odborníky zjistíme, jaké jsou klady a zápory okurkové diety, jaké výsledky očekávat a jak si sestavit jídelníček na týden.

Okurková dieta pro hubnutí o 10 kg

Autoři programu slibují úbytek hmotnosti až 10 kg za pouhý týden. To ale platí pro monodietu, kdy smíte jíst pouze okurky. Výživoví poradci tento typ diety nedoporučují, je třeba si jídelníček zpestřit jinými potravinami. Efekt takové šetrnější stravy bude ale menší a újma na zdraví nebude tak výrazná.

Klady okurkové diety

Snad nejdůležitější výhodou okurkové diety je rychlé hubnutí. Pokud mluvíme o monodietě (kdy můžete jíst pouze okurky), pak je nízkokalorická a vhodná pro dny půstu. Zde však odborníci na výživu varují, že většina kilogramů se nehubne díky tukové tkáni, ale díky svalům.

READ
Snadné účesy pro dívky: krásné pro každý den, jednoduché pro děti, jak udělat jednoduché, neobvyklé, cool různé

Okurková dieta nevyžaduje velké výdaje – jak peníze, tak čas.

Nevýhody okurkové diety

Podle výživových poradců je přísná okurková dieta vhodná pouze pro dny půstu. Dá se pozorovat pouze 1-2 dny. Faktem je, že okurky neobsahují množství vitamínů, mikroelementů, tuků, sacharidů a bílkovin nezbytných pro tělo.

“Při dlouhodobé dietě se poškození orgánů a tkání začnou vyvíjet pouze na okurkách,” říká kardiolog, odborník na výživu Yulia Cherepnina.

Kontraindikace Okurková dieta zahrnuje jakákoli akutní a chronická onemocnění v akutním stadiu, onemocnění trávicího traktu, gastritidy, kolitidy, enterokolitidy a další, těžký fyzický a psycho-emocionální stres, poruchy příjmu potravy, nedostatek svalové tkáně, sarkopenická obezita.

Týdenní menu pro okurkovou dietu

Při přísné dietě je denní příjem kalorií pouze 600-1000 kcal.

— Tato strava jednoznačně postrádá bílkoviny, tuky, vitamíny a mikroelementy. Okurky neobsahují vše, co během dne potřebujeme. Sedět celý den na okurkách se příliš neliší od nic nejíst, tedy celý den hladovět. Kvůli prudkému poklesu hladiny glukózy v krvi můžete ztratit vědomí a omdlít hladem, poznamenává výživová poradkyně Galina Mezentseva.

Jak bylo uvedeno výše, přísná verze okurkové diety je vhodná pouze pro dny půstu. Při šetrné dietě byste neměli konzumovat více než 1500-1600 kcal denně. Měli byste jíst 4-6krát denně.

Den 1

Cukrová výživa

Snídaně: omeleta, jedna okurka;
Druhé snídaně: rýžová kaše s vodou, okurkový salát s bylinkami;
oběd: pohanka s kuřecími prsíčky, jedna okurka;
Svačina: okurkový salát, sklenice kefíru;
večeře: dušená ryba, jedna okurka;
Druhá večeře: nízkotučný tvaroh, jedna okurka.

Den 2

Cukrová výživa

Snídaně: toasty z žitného chleba, jedna okurka;
Druhé snídaně: jablko, okurka;
oběd: zeleninová polévka s libovým vývarem, salátem z okurky a ředkve;
Svačina: sklenice kefíru, okurka;
večeře: zeleninový guláš, okurka;
Druhá večeře: jedna okurka.

Den 3

Cukrová výživa

Snídaně: dvě vařená vejce, okurka;
Druhé snídaně: rýžová kaše s vodou, okurka;
oběd: vařené hovězí maso s pohankou, okurka;
Svačina: pomeranč, okurka;
večeře: vařené ryby, okurka;
Druhá večeře: nízkotučný jogurt, okurka.

Den 4

Cukrová výživa

Snídaně: ovesné vločky s vodou, okurka;
Druhé snídaně: jedno jablko, okurka;
oběd: kuřecí řízek s rýží jako příloha, okurka;
Svačina: sklenice kefíru, okurka;
večeře: salát z okurky a mořských plodů;
Druhá večeře: okurka.

READ
Jak si vybrat Combidress pro korekci postavy? — Recenze 2024

Den 5

Cukrová výživa

Snídaně: sendvič s nízkotučným sýrem, okurka;
Druhé snídaně: salát z okurky, zelí a ředkviček;
oběd: těstoviny z tvrdé pšenice s krůtím masem, okurka;
Svačina: broskev, okurka;
večeře: kuřecí prsa s pohankou, zelím a okurkovým salátem;
Druhá večeře: kefír, okurka.

Den 6

Cukrová výživa

Snídaně: celozrnný toast, okurkový, bylinkový a vaječný salát;
Druhé snídaně: jablko, okurka;
oběd: vařené hovězí maso s rýží, okurkou a bylinkovým salátem;
Svačina: ředkvičky a okurkový salát;
večeře: dušená ryba, okurka;
Druhá večeře: nízkotučný tvaroh, okurka.

Den 7

Diety 7 okvětní lístky

Snídaně: omeleta, okurka;
Druhé snídaně: okurkový salát s nízkotučným tvarohem a bylinkami;
oběd: zeleninová polévka se zelím, rajčaty, mrkví, okurkou;
Svačina: nízkotučný kefír, okurka;
večeře: vařené ryby a pohanka, okurkový a rajčatový salát;
Druhá večeře: salát z okurky a petrželky.

výsledky

Pokud budete jíst okurky samotné, můžete skutečně zhubnout až 10 kg. Opakujeme však, striktní verzi diety, kdy můžete jíst pouze okurky, se doporučuje dodržovat pouze po omezenou dobu – 1-2 dny jako půst. Jinak se může vyvinout nedostatek vitamínů a makro- a mikroelementů důležitých pro tělo, problémy s gastrointestinálním traktem a poškození jiných orgánů a tkání.

Recenze odborníků na výživu

— Za jeden postní den můžete zhubnout 1-3 kg pouze na okurkách. U šetrné okurkové diety bude výsledek záviset na délce jejího dodržování a počtu kalorií za den: za týden můžete zhubnout 3 až 7 kg, poznamenává kardioložka a nutriční specialistka Yulia Cherepnina.

— Slibovaný úbytek 10 kg, pokud k němu dojde, nebude hlavně díky tukové tkáni, ale díky svalům. Sval je mnohem těžší než tuková tkáň. Váha odejde, ale objem zůstane. To lze snadno zkontrolovat pomocí bioimpedančního zařízení (analyzátor složení těla), říká nutriční specialistka Galina Mezentseva o přísné verzi diety. – A zde je důležité rozhodnout se, co je pro vás důležité: jak vypadáte v zrcadle, nebo síla, kterou vaše tělo tlačí na zem (čísla na váze). Tělo s vysokým procentem tukové tkáně a nedostatkem svalové tkáně vykazuje známky celulitidy velmi zřetelně i u lidí s normální hmotností. S přibývajícím věkem vede nedostatek svalové tkáně k akceleraci sarkopenie (s věkem podmíněné ztráty svalové tkáně), která je známkou předčasného stárnutí organismu.

READ
Seznamte se s Ninou Dobrev: Hvězda Vampire Diaries předvedla nový účes

Oblíbené otázky a odpovědi

Kardioložka a odbornice na výživu Yulia Cherepnina odpovídá na oblíbené otázky o okurkové dietě.

Co se stane, když budete jeden den jíst pouze okurky?

– Jíte-li pouze okurky a zároveň se celý den málo hýbete a pobýváte v horkém klimatu, pak kromě pocitu hladu a slabosti nebudou žádné nepříznivé příznaky. Pokud je vláknina špatně snášena, může se objevit nadýmání a plynatost. Kvůli nedostatku živin se rozvine slabost.

Je možné jíst čerstvé okurky v noci?

— S mírou (1-2 malé okurky) tato zelenina neškodí. Pokud v noci sníte velké množství okurek, mohou se po ránu objevit otoky kvůli vodě v nich, nutnost vstávat v noci na toaletu nebo plynatost a bolesti břicha.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: