Nejlepší vitamíny pro vlasy: video návod, jak si vybrat vlastními rukama, které z nich je nejlepší pít pro růst vlasů, hodnocení, fotografie a cena

Vlasy, které postrádají vitamíny, se lámou, štěpí, a proto je mnohem obtížnější je pěstovat než ty zdravé. Kromě toho aktivněji vypadávají, ztrácejí svou krásu.

Je žádoucí vyživovat kadeře zevnitř i zvenčí, to znamená, že stojí za to zvolit péči s kompetentním složením, upravit stravu přidáním produktů s důležitými mikroelementy. Doporučujeme také konzultaci s dermatologem, kosmetologem nebo trichologem, ten vám řekne, jaké testy je třeba udělat, a na základě výsledků vybrat vhodné vitamíny a minerály.

Kdy brát vitamíny na vlasy

  • rostou pomaleji než 1 cm za měsíc, nebo chcete jejich růst urychlit (ale mějte na paměti, že ani velmi účinné vitamíny na vlasy nejsou schopny překročit 2 cm);
  • stát se suchým, rozštěpeným, zlomeným, načechraným, elektrifikovaným, zmateným a špatně česaným;
  • zmastí se, vypadají, jako byste si vlasy dlouho neumyli;
  • zlobivý, nepodléhající stylingu;
  • ztratili lesk, lesk, sílu.

Důvody pro takové situace jsou různé. Nejprve je tedy zlikvidujte. A další výživa vám umožní rychle se vyrovnat s estetickým problémem a získat výsledek.

Vitamíny na vlasy jsou také potřebné, pokud:

  • nejezte maso: to je hlavní zdroj bílkovin, nahrazení masa rybami nekompenzuje nedostatek prvků nezbytných pro tělo;
  • jste neustále ve stresu, nemáte čas se vzpamatovat;
  • čelíte hormonálním změnám nebo máte zvýšenou hladinu testosteronu (platí zejména pro ženy);
  • často onemocní, trpí gastrointestinálními onemocněními, dermatologickými problémy;
  • pracovat nebo žít v nepříznivých podmínkách;
  • vést nezdravý životní styl.

Jaké vitamíny pro růst vlasů existují?

  1. A (retinol). Urychluje regenerační procesy, a proto rychle obnovuje pokožku, poškozené prameny a vlasové folikuly, zlepšuje stav pokožky hlavy, chrání před lupy, suchostí, šupinatěním a urychluje růst. Retinol navíc normalizuje metabolismus, takže buňky lépe absorbují minerální prvky. Retinol se nachází v rybím tuku, hovězích játrech, zelenině, mrkvi.
  2. Skupina B. Existuje mnoho důvodů, proč přidat do jídelníčku mléko, brokolici, maso, houby, fazole, vejce, pohanku, ovesné vločky, protože tyto produkty obsahují vitamín B na vlasy. Obnovuje poškozené prameny, normalizuje tvorbu kožního mazu, urychluje proces dělení buněk, chrání před časným výskytem šedivých vlasů, lupů, zlepšuje prokrvení, aby vlasové folikuly rychle přijímaly potřebné látky, zvyšuje lesk, posiluje kořínky, pomáhá s roztřepenými konečky. Kromě toho je nezbytný pro nervové napětí, což znamená, že odstraňuje jeden z negativních faktorů, které vyvolávají prolaps, průřez, lámavost. Tyto produkty také spouštějí syntézu kolagenu, což znamená, že si udržíte mládí déle. Vlasy budou silnější, krásnější.
  3. C (kyselina askorbová). Vitamín je užitečný pro cévy, regeneraci tkání, podílí se na tvorbě a vstřebávání kolagenu, reguluje činnost folikulů, má dobrý vliv na imunitu. A krása kudrlin závisí na obecném zdraví. Nedostatek kyseliny askorbové je okamžitě patrný: prameny vypadají matně, stávají se křehkými. Pravidelně jezte bobule, zeleninu a ovoce, zejména papriku, citrusové plody, rakytník.
  4. D. S nedostatkem vitaminu může začít alopecie a s ní budou vlasy méně vypadávat, lépe porostou. D se také podílí na tvorbě nových folikulů, a proto ovlivňuje hustotu. Nejsnáze ho získáte z tučných ryb (losos ho obsahuje hodně), vajec a mléčných výrobků, ale jeho hlavním zdrojem je slunce.
  5. E. Tento antioxidant chrání tělo před stárnutím, které má vliv na stav pokožky a kadeří, a také podporuje vstřebávání vitamínů A a D. Jezte ořechy, brokolici, rostlinné oleje, vejce.
READ
Vertu Fantastique Aloe Vera Gel Osvěžující a regenerační

Dále působí biotin, zinek, měď, selen, fosfor, železo, křemík, mangan. Urychlují regenerační procesy, pomáhají posilovat cévy, napomáhají vstřebávání dalších vlasových vitamínů, zadržují vlhkost, oddalují vznik šedivých vlasů a vyživují kadeře po celé délce. Chrání také před alopecií, regulují práci mazových žláz, konečky se s nimi méně štěpí a lámou.

Každý vitamín má specifický účinek. Dbejte na to, aby tělo mělo dostatek všech prvků, které jsou pro něj důležité.

Jaké vitamíny použít pro aktivní růst vlasů

Většina vitamínů musí pocházet z potravy. Nejčastěji to ale nestačí, zvláště na konci zimy, kdy se obsah vitamínů v potravinách snižuje. Vyzvedněte vitamínové komplexy s pomocí lékaře: mohou to být tablety, kapsle, lektvary nebo injekce.

Málokdy je potřeba pouze jeden konkrétní vitamín, většinou je potřeba více látek současně. Podívejte se tedy, jak se k sobě hodí:

  • A je kombinováno s C, E, zinkem, železem;
  • skupina B je kombinována s C, E, zinkem;
  • C lze pít železem, A, B, E;
  • D je absorbován fosforem, silenem;
  • E se štěpí C, silen.

Jak užívat vitamíny pro růst vlasů

  1. Před obědem pijte vitamíny ráno, s výjimkou skupiny B: jsou lepší před spaním, protože uklidňují nervy, proto jsou prostředkem v boji proti nespavosti.
  2. Přísně dodržujte pokyny. Možná se některé užitečné látky navzájem nekombinují, možná mezi dávkami musí uplynout určitá doba. Podívejte se také, zda můžete užívat doplňky stravy na vypadávání nalačno: obvykle se užívají s jídlem nebo po jídle (zejména vitamín B na vlasy), ale existují výjimky.
  3. Vitamíny zapíjejte čistou vodou. Čaj, soda, káva, džusy a jiné nápoje k tomu nejsou určeny. Obecně pijte více vody, aby se prvky rychleji vstřebaly.
  4. Pijte vitamíny v takovém množství, jaké vám doporučil lékař. Obvykle kurz trvá měsíc, ale někdy může odborník koordinovat příjem doplňků po celou zimu. Nevynechávejte recepci, pamatujte na systematický přístup. Naučte se předem, jak pít léky na vypadávání a na růst dlouhých kudrlinek, abyste to dělali pohodlně.
  5. Nechte si poradit od lékaře. Nekontrolovaný příjem vitamínů může vést k hypervitaminóze, takže musíte pravidelně podstupovat testy a v případě potřeby upravit průběh léčby. Dávejte pozor na svou pohodu, odmítněte vitamínové komplexy na vlasy a informujte svého lékaře, pokud máte bolesti hlavy, žaludku nebo kloubů nebo jiné příznaky hypervitaminózy.
  6. Pečlivě kombinujte. V případě nedostatku více vitamínů a živin najednou byste měli dodržovat výše uvedená pravidla kompatibility nebo si koupit hotové doplňky. Faktem je, že některé vitamíny se navzájem neutralizují, takže jakýkoli přínos bude snížen na nulu.
  7. Hledejte certifikát. Je důležité, aby vybraný prostředek proti pádu a růstu, stejně jako všechny jeho součásti, prošel nezbytnými kontrolami, jejich kvalita byla prokázána. Tyto informace jsou obvykle uvedeny na obalu.
READ
Jak nosit džíny pro ženu středního věku? 18 módních nápadů

Co ještě?

  1. Používejte dobrou kosmetiku. Přípravky s dobrým složením mají viditelný účinek, ale je lepší, když jsou doplněny o použití kosmetiky: šampony, balzámy, pleťové vody, masky, které obsahují vitamíny. Prozkoumejte řady Selencin® na webu, vyberte produkty pro váš typ vlasů a váš úkol (některé hydratují, některé vyživují atd.).
  2. Pečujte o své vlasy dobře. Ani jeden vitamínový komplex a dokonce i ten nejlepší olej neurychlí růst, pokud neustále zraňujete kadeře, například používáte tepelné stylingové zařízení, odbarvujete je a neskrýváte je před chladem v zimě a před ultrafialovým zářením v létě. Tato doporučení jsou důležitá nejen pro ženy, ale i pro muže.

Husté vlasy pro vás v každém věku!
A jak léčit alopecii u žen není problém.
V moderní trichologii na to existují účinné prostředky.

vitamíny na vlasy

Články o léčbě vlasů

Vitamíny (z latinského vita – „život“) jsou skupinou biologicky aktivních organických sloučenin s nízkou molekulovou hmotností. Podílejí se na zajištění normálního fungování organismu – na regulaci biochemických a fyziologických procesů prostřednictvím aktivace enzymatických reakcí.

Abyste měli husté, dlouhé kadeře, potřebujete nejen správnou péči, ale také účinné vlasové vitamíny. Kontaktujte nás pro diagnostiku, testy a analýzu stravy. Dále si povíme, jak podpořit růst krásných nových vlasů.

Jaké vitamíny jsou pro vlasy a jejich role?

Vitamin A (retinol) se podílí na redoxních procesech, regulaci syntézy bílkovin, podporuje normální metabolismus a funkci buněčných a subcelulárních membrán. Nezbytný pro růst nových buněk, zpomaluje proces stárnutí.

Vitamin A se používá při léčbě většiny kožních onemocnění, urychluje procesy hojení a také podporuje syntézu kolagenu a snižuje riziko infekcí. Nedostatek vitaminu A může způsobit lupy, suché a matné vlasy. Produkty, které jej obsahují: rybí tuk, játra, máslo, vaječné žloutky, smetana, plnotučné mléko atd.

vitamíny na vlasy

Vitamin C (kyselina askorbová) je hlavním ve vodě rozpustným antioxidantem v krvi a tkáňových buňkách. Poskytuje přímou ochranu proteinů, tuků, DNA a RNA před škodlivými účinky volných radikálů, které se často tvoří v buňkách během života.

Kyselina askorbová má metabolický účinek. Podílí se na regulaci redoxních procesů, metabolismu sacharidů, regeneraci tkání, zvyšuje odolnost organismu proti infekcím, snižuje propustnost cév.

Vitamin C se v lidském těle nesyntetizuje, ale pochází pouze z potravy.

READ
2024 23 fotografií etnická manikúra se vzorem v egyptském stylu

Při jeho nedostatku můžete pozorovat zhoršení kvality vlasů, a to matnost, lámavost, pomalejší růst.

Kyselina askorbová se nachází ve velkém množství v citrusových plodech, černém rybízu, rakytníku, šípcích, paprikách, zelené listové zelenině a různých druzích zelí.

vitamíny na vlasy

Vitamin D (kalciferoly) je skupina biologicky aktivních látek, které se tvoří pod vlivem ultrafialových paprsků v kůži a do lidského těla se dostávají s potravou.

Vitamin D zajišťuje normální růst a vývoj kostí a předchází osteoporóze regulací minerálního metabolismu. Nezbytný pro normální fungování štítné žlázy, pomáhá tělu obnovit ochranné membrány obklopující nervy.

Vitamin D podporuje vlasové folikuly a stimuluje jejich růst a jeho nedostatek může vyvolat nástup alopecie. Obsahují ho následující produkty: losos, sleď, olej z tresčích jater, vaječné žloutky, hříbky, kravské mléko.

vitamíny na vlasy

Vitamin E (tokoferol) je vitamin rozpustný v tucích, což znamená, že se rozpouští v tucích. Tokoferol je fyziologický antioxidant, jehož příjem přímo souvisí s konzumací polynenasycených tuků. Podílejí se na tvorbě buněčných membrán a bílkovin, které transportují tuky do krve. Vitamin E je nezbytný pro jejich lepší vstřebávání. Pomáhá také zpomalovat proces stárnutí pokožky a napomáhá vstřebávání vitamínů A a D.

Potraviny bohaté na vitamín E: rostlinný olej, mandle, piniové oříšky, brokolice, mango, slunečnicová semínka, avokádo, arašídové máslo, losos atlantický, paprika.

vitamíny na vlasy

Vitamíny skupiny B

Vitamíny B jsou skupinou vitamínů rozpustných ve vodě, které hrají důležitou roli v buněčném metabolismu. Vykonávají následující funkce:

  • normalizovat činnost nervového a kardiovaskulárního systému;
  • zlepšit práci gastrointestinálního traktu;
  • podporovat emoční zdraví, pomáhat vyrovnat se se stresem;
  • podílet se na růstu buněk, energetickém metabolismu a svalové funkci;
  • posílit imunitu.

Podívejme se na jednotlivé vitamíny podrobněji.

B1 (thiamin) – schopný regulovat seboreu a chránit před lupy. Obsaženo v klíčcích semen, otrubách, rýžových slupkách.

vitamíny na vlasy

B2 (ribo-, laktoflavin) – dodává vlasům potřebnou energii pro růst. Jeho nedostatek ale působí přesně naopak, což vede k jejich ztrátě. Obsaženo v produktech živočišného původu: játra, maso, ryby, vejce, mléko.

vitamíny na vlasy

B3 (niacin nebo vitamin PP, kyselina nikotinová) – zlepšuje průtok krve, jako vitamin A. Podporuje tok okysličené krve a živin do tkání a orgánů.

Existují rostlinné i živočišné zdroje vitamínu B3: pivovarské kvasnice, luštěniny, brambory, zelený hrášek, rajčata, červená paprika, avokádo, datle, sušené švestky, arašídy, orgánové maso, libové maso, ryby, bílá drůbež, vejce, mléko.

READ
Skořice na vlasy: více než 11 receptů na domácí masky

vitamíny na vlasy

B5 (kyselina pantotenová) je hlavní kyselina, která se podílí na syntéze keratinu. Posiluje vlasy a podporuje jejich růst. Kromě toho normalizuje tvorbu kožního mazu, čímž zabraňuje vzniku seborey. Navíc je to vitamín B5, který pomáhá urychlit množení buněk vlasových folikulů.

Obsaženo v mase a vedlejších masných produktech, vaječném žloutku, pohance a ovesných vločkách atd.

vitamíny na vlasy

B6 (pyridoxin), B12 (kyanokobalamin) – tyto dvě složky se aktivně podílejí na dělení buněk vlasových folikulů.

Potravinové zdroje pyridoxinu: pohanka a pšeničné obiloviny, rýže, ořechy, libové maso, játra, srdce, drůbež, ryby, ústřice, zelená listová zelenina, kořenová zelenina, luštěniny, mléko, vejce.

vitamíny na vlasy

Vitamin B12 se nachází v hovězím mase, játrech, rybách, vejcích, mléce, ústřicích, mořských řasách a sójových produktech.

vitamíny na vlasy

B7 (biotin nebo vitamín H) – podílí se na transportu molekul síry do vlasů pro následnou tvorbu keratinu. Biotin navíc aktivně působí proti vzniku raných šedivých vlasů. Produkty: játra, vepřové maso, vaječný žloutek, luštěniny, arašídy, zelí.

vitamíny na vlasy

B9 (kyselina listová) – stimuluje růst buněk vlasových folikulů. Bohatá na kyselinu listovou jsou játra, luštěniny, zelená zelenina, mrkev, obiloviny, pohanka a ovesné vločky, sýr, vaječný žloutek, pekařské droždí, ořechy, banány, pomeranče, meloun, meruňky, dýně.

vitamíny na vlasyMikroelementy pro vlasy

Mikroelementy jsou chemické prvky nezbytné pro životně důležité procesy v živých organismech a jsou v nich obsaženy ve velmi malých množstvích. Přes jejich nepodstatný obsah nelze jejich význam podceňovat.

vitamíny na vlasy

Pokud má tělo nedostatečnou hladinu železa nebo vápníku, může to vést nejprve k oslabení a poté ke ztrátě vlasů. Ztrácejí lesk a pružnost, stejně jako pevnost. Železo je tak důležité, protože „pomáhá“ červeným krvinkám dodávat buňkám kyslík, což stimuluje růst.

Fosfor – jeho sloučeniny hrají důležitou roli při syntéze enzymů, nukleových kyselin a dalších biologicky významných látek, účastní se energetického, bílkovinného, ​​tukového a sacharidového metabolismu a dalších metabolických reakcí. Má vážný vliv na růst a strukturu vlasů.

Zinek a selen jsou dva důležité strukturální prvky, které se podílejí na syntéze keratinu, hlavního proteinu vlasového stvolu. Kromě toho ovlivňují fungování mazových žláz, stejně jako místní metabolismus a krevní oběh. Díky selenu zůstávají vlasy hydratované. Pokud je těchto látek v těle nedostatek, pak se ztráty zvyšují.

READ
Zrcadlový prášek a přechod na nehty

Měď je zodpovědná za barvu vlasů, protože se podílí na tvorbě melaninu, přirozeného pigmentu. Existují dva pigmenty: žlutočervený feomelanin a černohnědý eumelanin. Možnost barvy vlasů závisí na kombinaci obou pigmentů. Nedostatek mědi vede k narušení syntézy melaninu, což zase vede ke vzniku šedých vlasů.

Nejdůležitější složkou nutnou pro plnou tvorbu keratinu, který tvoří 90 % vlasů, je křemík. Jeho dlouhé molekuly fungují jako kostra, na které spočívá keratin. Dokonale zadržuje vlhkost a dodává vlasům přirozený lesk a odolnost vůči vnějším negativním vlivům. Nedostatek křemíku v těle může způsobit zvýšenou křehkost.

Jaké přípravky na vlasy bych měl používat?

Většina vitamínů a mikroelementů, které tělo potřebuje, se nachází v potravinách, které jíme každý den. Důležité je pouze udržovat rovnováhu. Ne vždy je však z různých důvodů možné získat ho v běžné stravě dostatek. V takových případech je nutné nedostatek kompenzovat pomocí speciálních doplňků stravy, které doporučí odborník. Pomohou příznivě ovlivnit tvorbu vlasového folikulu, normalizovat činnost mazové žlázy a příznivě ovlivňovat i stav pokožky jako celku.

Jednosložkové přípravky

Jak název napovídá, takové produkty obsahují pouze jednu složku a má smysl je užívat, pokud přesně víte, který nedostatek vitaminu je ve vašem případě diagnostikován.

Například dostatečné množství vitamínů B3, B7, B9, B6 v těle pomáhá předcházet vzniku suchých a roztřepených konečků, lupům a také posiluje vlasové kořínky a zabraňuje časnému šedivění vlasů.

Multivitamínové přípravky

Složení těchto léků obsahuje několik vitamínů a minerálů, které jsou důležité pro kvalitu vlasů a jejich aktivní růst. Mají také pozitivní vliv na různé systémy v těle. Zde je jen malá část nejoblíbenějších biologických komplexů: „Revalid“, „Merz“, „Perfectil“, „Nutrival“, „Nutricap“, „Alpha Uno“.

Na závěr bych chtěla říci, že jak nedostatek, tak nadbytek vitamínů a minerálů může vést k negativním stavům vlasového folikulu, což má za následek narušení struktury vlasového stvolu (řídnutí, zvýšená lámavost, ztráta vlhkosti a lesk, zhoršená pigmentace), za druhé patologické vypadávání vlasů, které vede k řídnutí a plešatosti.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: