Max Factor – země původu a recenze kosmetiky

Na konci 19. století si Maxmilián Faktorovič otevřel na malém městě kadeřnictví a skončil u dvora Mikuláše II. Kvůli židovským pogromům uprchl do USA, kde vytvořil společnost Max Factor – dodávala make-up a paruky do celého Hollywoodu a spolu s ním zažila jeho zlatý věk i úpadek.

Jak se objevila společnost Max Factor: od skromného obchodu v Rjazani po vlastní výrobu v USA

Maximilian Faktorowicz se narodil v září 1872 v malém městě Zdunska Wola v Ruské říši (dnes součást Polska) do židovské rodiny dělníka v textilní továrně. Celkem měli manželé Faktorovičovi deset dětí.

Chlapec získal pouze formální vzdělání a od dětství pracoval: v sedmi letech prodával sladkosti v divadle, v osmi pomáhal lékárníkovi a v devíti se stal učněm slavného výrobce paruk a kosmetologa.

V roce 1890 odešel sloužit do armády. Po čtyřech letech služby se Maxmilián přestěhoval blíže k Moskvě – do Rjazaně a otevřel si tam kadeřnictví. Provozovna prodávala domácí tvářenku, krémy, parfémy a paruky.

Podnikatelský životopisec Fred Basten ve své knize „Max Factor: Muž, který změnil tváře světa“ píše, že díky divadelnímu souboru, který navštívil město na konci 19. století, se císařská rodina dozvěděla o kadeřnickém salonu. Brzy byla mladá specialistka na krásu pozvána do Moskvy.

Tam působil jako kosmetolog na dvoře Mikuláše II. a pracoval jako maskér a kostýmní výtvarník v jednom z císařských divadel. Basten poznamenává, že mu aristokraté dávali štědré dary a dobře mu platili za kvalitní produkty.

Dali mi všechno, jen jsem se musel zeptat. Ale přesto jsem byl prakticky otrok a chtěl jsem svobodu.

Na počátku 20. století v Ruské říši zesílily židovské pogromy. Faktorovič se ze strachu o osud své rodiny rozhodl následovat svého bratra a strýce a emigrovat do Spojených států. Vzhledem k podmínkám svého působení u dvora však nemohl opustit zemi bez zvláštního povolení.

Aby toho dosáhl, Maxmilián se uchýlil k podvodu: pomocí make-upu dodal své tváři chorobný vzhled. Trik zafungoval – v roce 1904 byl podnikatel propuštěn do Čech, aby mu vrátil zdraví. Poté, co se odtud dostal do Hamburku, muž se svou ženou a dětmi odjel lodí do New Yorku.

Americký celní inspektor zaznamenal Faktoroviče v dokumentech jako „Max Factor“ – od té doby se tak obchodník nazýval. Podle některých zdrojů měl u sebe 40 tisíc dolarů, jiné zdroje uvádějí jen 400 dolarů.

Téhož roku se rodina přestěhovala k příbuzným do St. Louis a v roce 1906 zde Maxmilián otevřel salon. „Lidé, kteří neměli tekoucí vodu, se mohli osprchovat v Maxově suterénu za 25 centů a nechat se oholit a ostříhat nahoře, dokonce si nechat udělat manikúru nebo obličej,“ říká Basten.

Podnikatel se později přestěhoval do Los Angeles, kde v roce 1909 založil Max Factor & Company a otevřel Antiseptic Hair Store společnosti Max Factor.

Kromě kosmetiky a kosmetických doplňků firma vyráběla přírodní paruky – právě ony přitahovaly pozornost představitelů filmového byznysu: tehdy se na natáčení používaly paruky ze slámy, vlny a dalších materiálů na rozdíl od pravých vlasů.

Faktorovič přišel s nápadem pronajmout si paruky. Americký producent Cecil DeMille byl první, kdo využil této příležitosti v roce 1913 a natočil film „Manžel indické ženy“.

Podnikatel se také rozhodl vylepšit make-up, jehož kvalita byla nízká: v té době vypadal jako maska ​​a časem na obličeji vyschl a popraskal. V roce 1914 představil Maximilian základ Greasepaint, tekutý produkt na bázi rostlinných olejů smíchaných s pigmenty.

READ
Legrační nail art s Mickey Mousem

Jeho společnost brzy překonala své hlavní konkurenty, Leichner a Minor, v prodeji make-upu. V roce 1916 byla s obchodem přestěhována do větších prostor a v roce 1928 byla ve Spojených státech otevřena první továrna na kosmetiku Max Factor.

Značka byla první, která inzerovala své produkty s pomocí hollywoodských hereček. Ve třicátých letech ho studia – Paramount, 1930th Century Fox, Radio Pictures, Metro Goldwyn Mayer, Columbia a Warner Brothers – nasmlouvala, aby propagoval Faktorovičovy produkty za nominální poplatek 20 dolar.

Ten zase musel dělat reklamu herečkám a filmům s nimi. Filmoví producenti tak ušetřili na marketingu a společnost dosáhla většího spojení své kosmetiky s Hollywoodem.

Zároveň se rozšířil světlocitlivý panchromatický film – makeup Max Factor pro něj vyvinutý podle samotné společnosti používal 96 % filmových studií po celém světě.

V roce 1935 vytvořil Maximilian matující lisovaný prášek nazvaný Pan-Cake. Splnila technické požadavky barevného kina a upravila pleť herců.

V prvním týdnu po uvedení produktu na trh jej zaměstnanci jednoho ze studií koupili za 2000 dolarů. Pan-Cake byl později upraven pro maloobchodní prodej – stal se nejprodávanějším kosmetickým produktem a vyvolal vlnu napodobenin. Prodej prášku Max Factor byl však vyšší než u všech analogů dohromady.

V roce 1938 získala společnost největší zakázku ve své historii: producenti historického melodramatu Marie Antoinetta objednali 903 bílých paruk pro hlavní postavy za průměrnou cenu 385 dolarů za kus a také 7997 XNUMX paruk pro vedlejší postavy.

Ve 1930. letech 1935. století byly ve Spojených státech již tři továrny Max Factor vyrábějící kosmetiku a v Los Angeles bylo „make-up studio“ – velká luxusní místnost se čtyřmi salony. Pobočky se objevily v zahraničí: v roce 1937 – v Anglii a v roce XNUMX – ve Francii.

Společnost popularizovala make-up mezi obyčejnými ženami. Kromě profesionálních produktů její produktová řada zahrnovala více než deset dekorativních produktů a několik pečujících produktů a doplňků.

V roce 1938 Maxmilián Faktorovič zemřel a podnik přešel na jeho syny. Ve stejné době se začaly otevírat první pobočky společnosti mimo Spojené státy americké – v Anglii, Francii, Kanadě, Mexiku a na Filipínách.

Během války se zásoby zmenšily a daně rostly spolu s cenami surovin a práce. Max Factor začal šetřit na balení: používejte karton, vyměňte kovová pouzdra na rtěnky za plastová.

V letech 1946 až 1950 klesl čistý zisk společnosti z 2,6 milionu USD na 858 tisíc USD a tržby klesly o více než 2 miliony USD Zvýšil se vliv konkurentů, značek Revlon a Coty. Jejich popularita rostla díky propagaci v televizi.

Podíl Revlonu na americkém trhu rtěnek vzrostl v roce 15 z 28 na 1956 % a podíl Coty ze 3 na 8 %. Max Factor přitom obsadil o něco více než 1 %.

V 1950. letech, kdy hollywoodský zlatý věk končil, přestala značka spolupracovat s většinou filmových studií. Společnost ztratila klíčový marketingový nástroj a opustila slogan „Kosmetika pro hvězdy“ a obrátila svou pozornost na obyčejné ženy.

V roce 1955 se čistý příjem Max Factor blížil tomu o deset let dříve, 2,4 milionu dolarů. Otevřel novou budovu na Highland Avenue v Hollywoodu s laboratořemi a administrativními kancelářemi a o rok později uvedl na trh řady péče o pleť, parfémy a produkty pro mládež a muže. produkty.

READ
Tenisky s vysokou podrážkou, výhody, nevýhody modelů

Do roku 1958 Max Factor vyráběl produkty ve 13 zemích a prodával ve 106 zemích.

Po mírném poklesu celkové tržby společnosti vzrostly ze 7 milionů $ v roce 1958 na 57 milionů $ v roce 1959. V 60. letech provedl její management dvě velké transakce – koupili parfémovou společnost Parfums Corday a poté farmaceutickou společnost Denver Manufacturing Company.

V letech 1960-1970 byla společnost řízena třetí generací Factors – Alfred a Chester Fairsteinovi. Byli to oni, kdo ji v roce 1972 prodal průmyslníkovi Nortonu Simonovi za 480 milionů dolarů, roční tržby a zisky tehdy činily 192,4 milionů dolarů a 17,4 milionů dolarů.

Později se značka opakovaně stěhovala z firmy do firmy, až ji v roce 1991 koupil od výrobce kosmetiky Revlon holding Proctor & Gamble za více než 1 miliardu dolarů. svých produktů prodávaných mimo USA.

Mezi novinkami se bestsellerem stala dlouhotrvající rtěnka Lipfinity uvedená na trh v roce 2000. Společnost tvrdí, že od roku 2006 do roku 2008 byla celosvětově nakupována každých devět sekund.

V roce 2010 společnost Procter & Gamble přestala ve Spojených státech prodávat kosmetiku Max Factor, ale později přinesla zpět některé ze svých nejoblíbenějších položek: řasenku, oční linky a rtěnku.

V roce 2015 ji mezi 40 dalšími kosmetickými značkami získal koncern Coty. „Myslím, že jsou úžasné – jsou ikonické, jsou milovány po celém světě. Max Factor je populární ve východní Evropě a Číně,“ komentoval nákup šéf korporace Camillo Pane.

V roce 2018 Max Factor otevřel obchod na jedné z největších čínských online obchodních platforem Tmall a společnost také vydala několik produktů zaměřených pouze na tento trh, například prášek na bělení pokožky.

V srpnu 2021 oznámila společnost Coty úspěšné završení fiskálního roku – její tržby dosáhly 4,63 mld. USD. Zároveň se tržby segmentu rozpočtových značek zvýšily o téměř 38 %.

Experti holdingu se domnívají, že značky Rimmel a Max Factor mohou hrát klíčovou roli ve zvýšení jeho finanční výkonnosti v roce 2022.

1) kolikrát jsme překvapeni mentálním přístupem amerických pohraničníků, kteří přicházejícím imigrantům prostě „dali nové jméno“;

2) jsme překvapeni, že (zejména od Petra Velikého) zahraniční specialisté ve všech sférách byli aktivně přitahováni do země – pokud pomáhali rozvíjet – a to pomohlo, pak (právě od těch židovských pogromů a revoluce) začali vytlačit – nejen úřady, ale i masy obyčejných lidí – lidi pod „ideologickou záminkou“ – komunistické, národní a nyní „přímo tradiční“, místo nich v podstatě nikoho nepřitahoval, ba dokonce nyní vzdělaní a s mozkem nepřicházejí. A pak, když lidé, kteří odešli kvůli tomu, že „nesouhlasíš nebo vyčníváš, vypadni“, dosáhnou úspěchu „přes kopec“, stejné autority a obyčejní lidé začnou tvrdit, že „je náš, jeho úspěchy jsou naše!” až po „jeho babička je Ruska – naše!“ Jde mi o to, že nemá smysl pronásledovat „ty, kteří nesouhlasí se stranickou linií“ nebo ty, kteří nějak vyčnívají z davu – to jsou země a všichni jsou horší. A pokud vás vyhnali, není třeba si přezouvat boty – vyhodili vás jako „nepřítele lidu“, takže to tak považujte.

Na začátku 19. století ještě ženy nevěděly nic o lesku na rty a kompaktním pudru. Hlavní část dnes již standardního obsahu dámské kosmetické taštičky jako první nabídl světu na úsvitu kinematografie rodák z Ruské říše Maxmilián Abramovič Faktorovič.

READ
Life hacky: jak odstranit lak na nehty z koberce, látky a dalších materiálů

Po emigraci do Ameriky si zkrátil jméno a proslavil se jako Max Factor. Právě pod tímto názvem nejslavnější kosmetická značka ze všech existujících úspěšně přežila dodnes.

Hollywoodský čaroděj z Ruské říše

Na počátku 1900. století byl svět otřesen globálními změnami. Kino se rychle rozvíjelo a dekorativní kosmetika byla vyvinuta speciálně pro hollywoodské krásky, které se nemohly objevit před filmovými kamerami v divadelním make-upu, který byl okázalý a vyžadoval neustálou aktualizaci. Tehdy se podnikatel a chemik Maximilian neomylně chopil nových trendů a poblíž filmového studia v Los Angeles otevřel maloobchodní prodejnu s kosmetikou, parfémy a parukami.

Zakladatel společnosti Max Factor

Brzy se v tomto obchodě sešla celá filmová elita a sám „Papa Factor“ se stal nejuznávanějším poradcem v otázkách make-upu pro filmové hvězdy. Mezi inovace, které navrhl:

  • Korektor.
  • Řasenka s kartáčkem a pouzdrem na to.
  • Lesk na rty.
  • Stíny. .
  • Kompaktní prášek.
  • Paruka, která se co nejvíce blíží přirozenému účesu. Mimochodem, šlo o výtvor ruční práce, výroba paruky zabrala téměř jeden a půl sta vlasů.

Řasenka Max Factor 2000 kalorií

V Hollywoodu se rychle rozšířilo pravidlo, které bylo heslem společnosti: čím neviditelnější make-up, tím lepší, je dobré, když divák netuší, že dívka je nalíčená. Vývojář si uvědomil, že takového výsledku nelze dosáhnout pouze s jedním odstínem základu, a proto předložil teorii „harmonie barev“.

Její myšlenkou bylo rozdělit všechny ženy do typů podle barvy pleti, vlasů a očí, aby bylo snazší vybrat ten správný odstín kosmetiky, který lépe zvýrazní jejich přirozenou krásu.

Pro úplné a smyslné nalíčení vytvořte lesk na rty Dior.

Teorie Max Factor je stále aktuálnía před sto lety pro ni získal lichotivou přezdívku „Čaroděj z Hollywoodu“, Oscara za přínos k rozvoji kinematografie a hvězdu na chodníku slávy. Pouze génius, který vynalezl nástroje na prodlužování řas, může získat více vděčnosti od žen.

Zakladatel značky otevřel svůj první obchod v Rjazani několik let před přestěhováním do USA.

Objevte produkt, v jehož každé kapce se skrývá tajemství krásy a zdraví kadeří – cedrový olej na vlasy.

Oční stíny Max Factor Smokey eye Drama Kit

Brzy celá Amerika věděla, čí kosmetika je nejžádanější, dívky všech věkových kategorií ji kupovaly z regálů a lovily nejnovější vývoj od Max Factor: platinové barvy na vlasy, krémy, pudry.

V polovině 30. let. Vlastní Hollywood Makeup Studio Max Factor se otevírá s pompou, událost, která byla sama o sobě očekávána, ale zároveň se zapsala do historie jako jedna z nejvelkolepějších party Dream Factory. 3 roky po otevření ateliéru navázali na dílo náhle zesnulého otce jeho potomci.

Na počátku 90. let. Max Factor LTD koupila společnost Procter & Gamble.

Zjistěte výhody a nevýhody keratinového narovnání vlasů zde.

Max Factor MasterTouch korektor

Návod na použití šamponu Keto Plus si můžete přečíst zde.

Vlastnosti

Max Factor byl inovátor, takže před 100 lety jeho vývoj zaznamenal neuvěřitelný úspěch. Kosmetický průmysl dnes zastupují tisíce podobných produktů, ale kosmetika této značky stále patří ke špičce. Je to dáno nejen vysokou kvalitou zboží, ale také širokou nabídkou produktů a jejich nutričním složením.

Podkladové báze od Max Factor získaly vynikající hodnocení, protože jsou všechny přizpůsobeny individuálním potřebám pokožky a kromě vynikajícího tonizačního účinku obsahují složky, které vyživují pokožku prospěšnými látkami.

READ
Jak vypadat mladší s pomocí oblečení: 7 možností pro halenky, které osvěží image dospělé dámy

Tato kosmetika je vybírána podle teorie zakladatele značky o barevných typech, což znamená, že ideální odstín si snadno najde každá žena. Pigmentové částice obsažené ve složení dodávají pleti absolutně přirozený vzhled a zároveň opticky vyhlazují všechny nedokonalosti.

Dlouhodobý výkon Foundation Max Factor

Při vážných kožních problémech se kromě podkladové báze doporučuje použít korektor na oční okolí, se kterým dosáhnete mnohem lepšího výsledku. Produktové řady Max Factor představují několik barevných variant tohoto produktu se složením, které žádná jiná společnost nepoužívá.

Poradí si s tmavými kruhy pod očima, maskuje známky únavy na obličeji a díky obohacenému složení (artézská voda a silikon) pleť hydratuje. Mastertouch korektor je k dispozici ve třech hlavních odstínech:

  • světle béžová;
  • béžová;
  • Slonová kost.

Rtěnky a lesky na rty se vyznačují rozmanitostí palet, trvanlivostí a sytostí barev. Stíny dobře drží a při výběru řasenky se můžete setkat s nejneobvyklejšími typy štětečků, vytvořených tak, aby odstranily všechny známé nedokonalosti řas.

Hlavní pravidlo Max Factor: make-up je dobrý, když je neviditelný.

Před lepením umělých řas si zjistěte, které lepidlo na prodlužování řas je lepší.

Paleta základů pro trvalý výkon

Způsoby použití kokosového oleje na vlasy najdete v článku.

Přehled katalogu

Mascara Max Factor 2000 Calorie Dramatic Volume – jeden z nejoblíbenějších přípravků na řasy od tohoto výrobce. Je odolný, díky speciálnímu kartáčku se řasy natočí a stanou se objemnějšími.

Složení obsahuje panthenol, který zabraňuje vypadávání vlasů a posiluje je od samotných cibulí až po konečky. Aplikátor je pohodlný, řasenka Max Factor se nanáší rovnoměrně. Vyrobeno v Irsku. Objem – 9 ml. Náklady v Rusku od 420 rublů.

Tonální základ Trvalý výkon si také získal důvěru něžného pohlaví. V některých případech nemusí být vhodný pro epidermis a způsobovat šupinatění pokožky, proto se před nákupem doporučuje seznámit se se složením, zejména pro suché a citlivé typy pleti. Obsahuje silikon. Speciální složení neucpává póry a nevytváří efekt masky. Rovnoměrně položte.

Produkt je dostupný ve 3 odstínech. Útratou 550 rublů získáte 35 ml vynikajícího matujícího produktu vhodného pro všechny typy pleti.

Matující produkty je lepší kupovat osobně, než objednávat online, abyste neudělali chybu s odstínem.

Korektor Maybelline pomůže zamaskovat známky únavy.

Krémový prášek Max Factor

Creme Puff Pressed Powder je také vhodný pro všechny typy pleti. Může být použit jako hlavní matující produkt nebo v kombinaci s podkladovou bází, efekt bude stále úžasný: matná pleť s jemným, jemným leskem.

Výrobek má mírný specifický zápach, ale na obličeji není patrný. Perfektně sedí. Bohatá paleta odstínů. Objem – 21 g. Cena – od 450 rublů.

Rtěnka Color Elixir se vyznačuje dobrou paletou, sytostí barev, jemnou krémovou texturou a výdrží. Mnozí si všimli, že pokud jde o texturu a kvalitu, tato řada je velmi podobná rtěnkám Maybelline Color Sensational. Zabraňuje vzniku mikrotrhlin na rtech díky přítomnosti přírodních složek ve složení – avokádový olej, kokosový olej a extrakt z aloe a kamélie (3,5 g. 550 rublů).

Lesk na rty Color Elixir Gloss má kromě vynikajícího dekorativního efektu pečující vlastnosti – zjemňuje a hydratuje. Aplikátor je docela pohodlný, produkt je rovnoměrně rozložen, neroluje se a dává lesklý efekt. Lze aplikovat na rtěnku nebo použít samostatně.

Pěkná paletka. K dispozici v objemu 3,4 ml. Průměrná cena od 430 rublů.

READ
Gigi Hadid předvedla své bezchybné křivky na focení pro Reebok

Lesk na rty Color Elixir Gloss

Ponořte se do světa luxusu s kosmetikou Lierak zde. Vše o kosmetice Maybelline se dočtete v článku.

Produkty jsou v různých odstínech a jsou vhodné pro všechny typy pleti. Možné alergické reakce mohou být spojeny s individuální nesnášenlivostí složek.

Krása s historií – prémiová kosmetika Navel, dostupná pro mnohé.

Názory na produkty a cenovou politiku

Recenze o produktech značky jsou převážně pozitivní, s výjimkou dívek, které se potýkají s individuální nesnášenlivostí složek a neúspěšně si vybraly odstín kosmetiky:

  • Irina, Omsk: „Při výběru stínů pro večerní líčení jsem se rozhodla pro Smokey Eye Drama Kit. V řadě je 6 odstínů, já jsem si oblíbila #3. Stíny váží jen 1,8, ale (!) textura je neuvěřitelná, působí jako ten nejjemnější krém a splývají rovnoměrně, bez jakýchkoliv stížností. Myslím, že to bude vynaloženo velmi hospodárně. Barvy jsou zvoleny perfektně, pigmenty jsou syté, 3 odstíny perleťové, 1 matný, lze jimi zvýraznit obočí. Potěšilo mě, že hnědá dopadla stejně jako v paletce, bez nádechu mědi. Vydrží dlouho. Doporučuji”!
  • Olya, Voroněž: „Mastertouch korektor nebyl vhodný pro moji suchou pleť, po 2-3 hodinách se zvlnil do vrásek. Pravděpodobně vhodnější pro mladé dívky s tlustým a normálním typem.“

Color Adapt základ

Tento článek vám řekne, jak používat kosmetické oleje na obličej místo krémů.

Stručný přehled cen produktů:

Jméno účinek Cena, rub.
Základ (TC) Trvalý výkon Vhodné pro citlivou a mastnou epidermis. Make-up vydrží až 8 hodin a nesmývá se. 495
TK Max Factor Color adapt Neucpává póry. Vyrovnává tón, dodává zdravou barvu a zářivost. 600
TK 3 v 1 Facefinity Dlouhotrvající báze pod make-up. UV ochrana. 620
Nadace na šlehačku Vhodné pro citlivou pokožku. Neobsahuje žádné vonné látky ani mastné oleje. 315

Rtěnka Max Factor Color Elixir

Video

Užitečné video s přehledem a postupem tvorby makeupu s paletkou MAXFACTOR SMOKEY EYE MATTE DRAMA KIT

Kosmetika tohoto amerického výrobce nikdy nebyla levná, ale za vynaložené peníze stojí. Produkty vyvinuté pro nejkrásnější ženy v Hollywoodu (na žádost jeho tvůrce) se staly dostupnými absolutně všem zástupcům spravedlivého pohlaví. Každá dívka v produktových řadách od Max Factor najde produkt určený přímo pro ni – barvou, složením, vyřešenými problémy.

Korektor Max Factor (Max Factor): rozjasňovač Mastertouch (Master Touch) a korektor (Concealer) pod oči – recenze

Max Factor Lipfinity – dlouhotrvající: barvy a paleta odstínů, recenze

Max Factor matná a tekutá rtěnka Color Elixir – paletka a recenze

Krémový pudr Max Factor – odstíny podle čísel a recenzí

Pomohl článek? Ohodnoť to:

Sdílet s přáteli!

Powder Max Factor

Max Factor Mastertouch korektor

Velmi ráda používám kosmetiku od Max Factor. Jedná se o velmi kvalitní kosmetiku, která je vhodná pro ty dívky, které si nechtějí kazit pleť levnými značkami a chtějí vypadat opravdu neodolatelně. Vždy si vybírám řasenku od Max Factor 2000 Calorie Dramatic Volume Mascara, je opravdu moc dobrá! Řasy vypadají velmi objemně a natočené, nevypadávají a vypadají přirozeně.

Kosmetiku této značky používám již více než tři roky. Je vhodnější pro mou citlivou pokožku než kdokoli jiný. Jeho kvalita je vždy na úrovni, existuje velmi široká paleta produktů v barvě a složení. A co je nejdůležitější, kosmetika se dá snadno koupit a dá se s ní vyřešit jakýkoli kožní problém. Produkt podle mě za ty peníze stojí, kvalitní produkt nemůže být levný.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: