Kosmetika, která není testována na zvířatech: jak ji najít a kde začít?

V moderním světě již dávno není testování kosmetiky na zvířatech normou: je to nejen neetické, ale může být také neúčinné: zvířecí a lidské organismy mohou na stejné složky reagovat odlišně. Mnoho moderních společností proto volí alternativní metody testování svých produktů. Prozradíme vám, jaké metody bez krutosti existují a jaké značky kosmetiky pro celou rodinu se jich drží.

Jak se kosmetika testuje eticky?

V moderním světě existuje mnoho bezpečnějších, humánnějších a spolehlivějších metod. Mezi nimi jsou dva hlavní:

  • Metoda in vitro: testování na uměle pěstovaných epiteliálních buňkách nebo bioluminiscenčních bakteriích. Když jsou tedy vystaveny toxickému prostředí, záře bakterií se ztlumí;
  • Metoda in vivo: testování na dobrovolnících – tato metoda se obvykle používá k detekci alergických reakcí.

Některé země používají počítačové modelování k hodnocení složek na základě existujících údajů. Například výzkum. Tato metoda se v Rusku zatím nepoužívá.

Jak rozlišit etické od neetického?

Nejjednodušší způsob, jak ho identifikovat, je podle speciálního označení na obalu – může to být Skákající zajíček, Netestováno na zvířatech, Kráska bez zajíčků, Cruelty Free. Je důležité zkontrolovat pravopis a porovnat označení, protože některé firmy mohou záměrně dávat něco podobného na obal.

Které značky netestují kosmetiku na zvířatech?

Jedním z principů firemní filozofie je odmítání testování produktů na zvířatech. Navíc: Avon se aktivně zasazuje o to, aby co nejvíce alternativních metod testování kosmetiky získalo oficiální status. Firma dodržuje své zásady natolik, že do země nedováží ty produkty, u kterých je testování na zvířatech povinné. Například v Rusku jsou to všechny produkty, které lze klasifikovat jako domácí chemikálie a domácí vůně. Produkty Avon brzy získají schválení Leaping Bunny, celosvětově uznávaný zlatý standard pro produkty, které nejsou testovány na zvířatech.

Sortiment značky zahrnuje širokou škálu kosmetiky, mezi kterou najdete produkty pro ženy, muže i děti.

NAVŽDY

Další skupina společností, která se drží filozofie krutosti. Zahrnuje značky jako Dove, Black Pearl, Camay, Axe, Rexona, Clean Line, Velvet Handles a další. Již více než 40 let značky pracují na inovaci přístupů k testování bez použití zvířat založených na vědě a technologii. Výsledkem je, že úspěchy společnosti Unilever oceňuje také organizace PETA (People for the Ethical Treatment of Animals), která aktivně bojuje za práva zvířat. Její certifikát získaly značky Dove, Love Beauty&Planet a Clean Line.

READ
Jak kouření ovlivňuje plod během těhotenství?

SIBIŘSKÁ PŘÍRODA

Společnost se inspiruje jedinečnou a dosud nedotčenou přírodou Sibiře, proto jsou její hlavní postuláty bezpečné složení a absence testování na zvířatech. Všechny kosmetické přísady jsou v souladu s filozofií Clean Beauty a značka za to přebírá odpovědnost. Sortiment NATURA SIBERICA zahrnuje dekorativní kosmetiku, vlasovou, obličejovou, tělovou a ústní péči pro celou rodinu.

LEVRANA

Ruská společnost, která začala s láskou k přírodní kráse, přírodě a přírodním ingrediencím. Tvůrci se od začátku drží tří hlavních pravidel: nepoužívat parabeny a petrochemické produkty, netestovat kosmetiku na zvířatech a používat pouze ingredience dané samotnou přírodou. Status bez krutosti potvrzuje certifikát Leaping Bunny a také certifikát PETA. Společnost zahrnuje sedm značek pro ženy, muže, děti a dokonce i pro domácí mazlíčky.

Informace na stránce jsou pouze orientační a nejsou doporučením pro vlastní diagnostiku a léčbu. V případě lékařských otázek se určitě poraďte se svým lékařem.

Bohužel dodnes je testování kosmetiky na zvířatech realitou v mnoha zemích světa. Jak najít etické kosmetické produkty v obrovském množství značek a prostředků, řekneme níže.

Etické certifikace

Nejjednodušší způsob, jak zkontrolovat kosmetiku z hlediska etiky, je zkontrolovat, zda má značka příslušné certifikáty. Následující certifikační organizace mohou vydat etický certifikát: British Leaping Bunny (Cruelty Free International), American PETA a Australian Not Animal Testing, německá IHTN. Veganské organizace také vylučují ze svých řad značky, které testují produkty na zvířatech, takže přítomnost takových certifikátů jako Vegetarian Society a Vegan naznačuje, že produkty této značky jsou bez krutosti (ale bohužel ne všechny).

etické certifikáty

Jak víte, všechny organizace mají svůj vlastní rozlišovací znak, který lze umístit na produkty značek, které obdržely certifikát. Bohužel neetické značky často klamou své zákazníky a umístí na své fondy ikonku králíka (což je symbolem krutosti fondů), takže se nelze spolehnout pouze na něj. Vždy se vyplatí ověřit si informace na oficiálních stránkách certifikující organizace.

Například na webu PETA můžete do vyhledávacího pole zadat název značky a organizace vám dá odpověď: značka patří na černou nebo bílou listinu.

Kosmetika, která není testována na zvířatech: všechna úskalí, o kterých musíte vědět

Prodej v Číně

Jak víte, veškerá kosmetika, která se prodává v Číně (kromě Hongkongu a Tchaj-wanu), podléhá ze zákona povinnému testování na zvířatech. Proto je každá značka, která prodává produkty v této zemi, automaticky považována za neetickou.

READ
Jak správně nanášet tekutou rtěnku?

Jak poznáte, že značka prodává své produkty v Číně? Nejčastěji stačí přejít na web značky a najít odpovídající sekci o prodeji v různých zemích světa. Pokud jste žádný nenašli, podívejte se na jazyky, ve kterých je samotný web dostupný. Pokud je mezi nimi nějaký čínský, nejspíš tam značka prodává své produkty.

kosmetika, která není testována na zvířatech

Mateřské a dceřiné společnosti

Další možností, jak zkontrolovat, zda je kosmetika testována na zvířatech, je zjistit, která mateřská společnost značku vlastní. Nejčastěji se na zvířatech testují i ​​produkty malých značek, které vlastní neetické multi-společnosti. Tyto informace můžete zkontrolovat na webu PETA zadáním názvu značky do vyhledávacího pole.

Existují ale výjimky, kdy neetická značka vytvoří etickou značku, jejíž kosmetika není testována na zvířatech a neprodává se v Číně. V tomto případě se musíte rozhodnout, zda si kosmetiku této značky pořídíte.

mateřské a dceřiné společnosti

Kontrola značek podle registru

V rejstříku osvědčení o státní registraci celní unie najdete informace o tom, jakou metodou konkrétní značka testuje svou kosmetiku při vstupu na tento trh. Chcete-li to provést, stačí zadat požadovanou značku do řádku „společnost“, zaškrtnout políčko vedle pole „Zobrazit hygienické vlastnosti ve výsledcích vyhledávání“ a zobrazit obdržené informace.

Hledáme nejnovější údaje a pole “Toxikologické indikátory bezpečnosti”. Pokud je uveden test in vitro, znamená to, že testování bylo provedeno na kultivovaných buňkách. Pokud vidíme takové indikátory jako dráždivý účinek na kůži nebo dráždivý účinek na oční sliznice, znamená to, že produkt byl testován na zvířatech.

Vzhledem k tomu, že na území celní unie bylo od roku 2011 povoleno testovat kosmetiku pouze alternativními metodami (nejen na zvířatech), do té doby se řada firem musela spokojit s nejnehumánnější metodou testování. Některé evropské etické společnosti bohužel až o několik let později zjistily, že jejich produkty byly testovány na zvířatech pro prodej na území celní unie, jelikož distributoři ani nepovažovali za nutné o tom informovat vedení společnosti.

krutá kosmetika

Kosmetika bez krutosti: 6 slavných značek bez krutosti

Osobní odvolání

A konečně poslední metodou, která pomůže zjistit pravdu, je psaní dopisů značce, která nás přímo zajímá. Bohužel i zde je háček. Za prvé, společnosti ne vždy reagují. Za druhé, někdy odpovídají velmi povrchně a neposkytují dokumenty potvrzující jejich slova. Za třetí, značka si není vždy obecně vědoma toho, jak jsou její produkty testovány, protože těmito problémy se zabývá externí společnost.

READ
Konizace děložního hrdla – jak operace probíhá?

Jak vidíte, je docela možné najít kosmetiku, která není testována na zvířatech, ale samozřejmě je nepravděpodobné, že to bude provedeno rychle. Existuje mnoho kontroverzních a kontroverzních bodů o tom, které značky by měly být na seznamu povolených a které ne. Proto pouze vaše vlastní touha a trocha stráveného času vám pomohou zvládnout úkol a vytvořit si svůj osobní seznam etických značek, kterým budete 100% věřit.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: