Kodlivé diety: 5 nejnebezpečnějších diet pro vaše tělo

“Co jíst, abyste zhubli a zároveň se cítili skvěle?” Ne všichni lidé, kteří hubnou, se na tuto otázku ptají. Někteří se domnívají, že čím rigidnější menu, tím rychlejší budou výsledky a vše ostatní lze řešit později. Ale je tomu skutečně tak?

Výzkumníci tvrdí, že ne. A radí, abyste nikdy nedrželi přísnou dietu. A není jich málo!

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

1. Dietní Twinkie (Twinkie)

Twinkies jsou oblíbenou variací amerického muffinového občerstvení. V roce 2010 po dobu deseti týdnů profesor výživy z Kansas státní univerzitaMark Haub snížil denní příjem kalorií a přešel na nezdravá jídla. Lví podíl na jeho jídelníčku tvořily twinky – koblihy zlaté barvy. Na takové dietě se mu podařilo zhubnout o něco více než 12 kilogramů. Svým experimentem prokázal účinek hlavního postulátu hubnutí: spálte více kalorií, než sníte, a zhubnete bez ohledu na to, co jíte.

Z dlouhodobého hlediska je však taková výživa nebezpečná, protože má nutriční nedostatky a obsahuje škodlivé látky – stejné trans-tuky a sladidla ve svačinkách. Může způsobit recidivu chronických onemocnění a problémů s orgány gastrointestinálního traktu.

Podle Světová zdravotnická organizaceOd roku 1975 se počet obézních lidí na světě ztrojnásobil! Odborníci to připisují vlivu dvou faktorů: konzumace potravin s vysokým obsahem tuku a poklesu fyzické aktivity lidí v důsledku sedavého zaměstnání.

2. Kávová dieta

2. Kávová dieta

Pro milovníky silného a aromatického po ránu se jeví jako atraktivní varianta. Ale ve skutečnosti není všechno tak růžové! Konzumace velkého množství kávy může skutečně omezit vaši chuť k jídlu a dokonce pomoci spálit pár kalorií navíc. K hubnutí to ale nestačí.

Nebezpečí této diety je zvýšení krevního tlaku, problémy v práci gastrointestinálního traktu, snížená výkonnost a nespavost. Kromě toho má mnoho kofeinových nápojů vysoký obsah kalorií, sladkých přísad a tuku, což podporuje další přibírání na váze spíše než hubnutí.

3. Syrová strava jako dieta

Užitečným doporučením pro většinu lidí je jíst více ovoce, zeleniny a ořechů, v tomto případě to může bolet. A to vše proto, že dieta vám umožňuje používat tyto produkty za jedné podmínky: že nejsou zahřáté na více než 46 stupňů Celsia. Doktor lékařských věd Carolyn Dean říká, že bezpečnost takových potravin může být problém, protože při tepelné úpravě se ničí škodlivá mikroflóra.

READ
Snadné účesy do školy jsou úžasné účesy, které se dělají rychle. Techniky tkaní, ocásky, parta. 80 fotografií módních účesů pro školačky

A studie ukazují, že lidé, kteří jedí pouze syrovou stravu, mají nízkou hladinu důležitých živin: vitaminu D a B12, zinku, selenu, železa, omega-3 nenasycených mastných kyselin. A ačkoli při této dietě hubnutí skutečně zeštíhlí, nebudou se cítit nejlépe.

Lidské tělo obsahuje přibližně 50 miliard tukových buněk (adipocytů), což je 7x více než celkový počet lidí na Zemi. A každá buňka může zvětšit 10krát svůj původní objem.

4. Ketogenní dieta

4. Ketogenní dieta

Toto je jedna z nejpopulárnějších diet na světě, vytvořená s dobrým účelem. Byl vyvinut v roce 1921 zaměstnancem Mayo Clinic – Dr. Russell Wilder. Jeho cílem je snížit počet záchvatů u dětí s epilepsií. K tomu je potřeba omezit spotřebu sacharidů na minimum a uvést tělo do stavu ketózy. A ono to opravdu funguje!

Navzdory potenciálním terapeutickým přínosům ketodiety by se však neměla používat ke snížení hmotnosti nebo dlouhodobému užívání. Odborník na výživu Abby Sharpová říká, že nízký příjem sacharidů (ovoce, luštěniny, celozrnné výrobky) s sebou nese riziko nutričních nedostatků a je také spojen se zácpou.

„Nevýhodou ketogenní diety je, že zvyšuje zátěž vnitřních orgánů, které ke svému fungování potřebují sacharidy. Studie navíc ukazují, že nízkosacharidové diety jsou nebezpečné a spojené s rizikem předčasného úmrtí,“ dodává lékař. Allen Kondrad.

5. Dieta založená na dětské výživě

Existuje mnoho variant této diety.. Někteří doporučují nahradit 1-2 jídla denně několika sklenicemi dětské výživy, jiní radí jíst jednu porci každé dvě hodiny a další vás nabádají, abyste večeři opustili ve prospěch dětského pyré.

Ale většina možností pro dětské menu obsahuje pouze 30-100 kalorií a minimum živin potřebných pro tělo dospělého. Po jejich snědení se budete cítit hladoví a ochuzeni o sílu, proto hrozí riziko přejídání.

Studie ukázaly, že většina doplňků na hubnutí nemá žádný účinek. A ty, které fungují, vykazují výsledky, které jsou pouhým okem neviditelné.

6. Jusingova dieta

6. Jusingova dieta

Vyznavači diety s čerstvými šťávami by měli vědět, že jde o jednu z nejnebezpečnějších radikálních diet na světě. „Tvůrci této diety nabízejí extrémní přístup k hubnutí a propagují ji mezi nejzranitelnějšími skupinami populace, aby na jejich produktech vydělali,“ vysvětluje odborník na sportovní výživu. Paul Salter. “Šťávové diety způsobují nedostatek mnoha živin v těle a také zhoršují vztah hubnutí s jídlem, což vyvolává rozvoj poruch příjmu potravy a fóbií.”

READ
Manikúra pro prodloužené nehty s krásným lakem v bílých odstínech

“Takové diety neposkytují saturaci, takže při výstupu z nich se hubnutí často rozpadne a dostane se do všech vážných problémů. Vzhledem ke zpomalení metabolismu, které doprovází hubnoucí plány se skrovným jídelníčkem, je přibírání jen otázkou času,“ dodává nutriční specialistka. Abby Sharpová.

7. HCG dieta

Tvůrcem této diety je endokrinolog Albert Simeons. V roce 1954 vydal hlavní pojednání svého života – knihu o novém způsobu hubnutí, který kombinuje snížení kalorií na 500 za den (pro srovnání: vězni koncentračního tábora Osvětim jedli 900 kcal za den) a úvod hormonu hCG (choriový gonadotropin – těhotenský hormon). Hubnutí by mělo jíst výše uvedeným způsobem po dobu 26 dnů. Přitom se předpokládalo, že hormon hCG zajistí, že úbytek svalové hmoty (při takové dietě nevyhnutelný) bude minimální, ale naopak tuk.

“Lidé při hCG dietě hubnou, ale je to proto, že jedí velmi málo,” říká nutriční specialistka. Melissa Nievesová. “Kromě toho, že tato závažná omezení vedou k podvýživě a mohou způsobit poruchy příjmu potravy, mohou aktivovat spící chronická onemocnění, zvýšit pravděpodobnost žlučových kamenů a rozvoje arytmií.”

Je důležité vzít v úvahu skutečnost, že hormon hCG byl schválen FDA pouze pro léčbu neplodnosti u žen a hormonální terapii u mužů, její injekce může předepsat pouze lékař. Existují důkazy, že hCG může vyvolat růst maligních novotvarů, přispívat k menstruačním nepravidelnostem u žen a vést k poruchám reprodukčního systému.

Jakákoli nevyvážená a iracionální strava našemu tělu zdraví nepřinese.

Podle mého názoru jsou monodiety extrémně nebezpečné. To je, když hubnete na jedné nebo více potravinách, zejména po dlouhou dobu. Tím, že se připravíte o potřebné živiny (a s nimi snížená koncentrace, pevnost kostí, libido) zhoršuje kvalitu a délku spánku. Patří sem také půst, jehož výhody nejsou v současnosti vědecky podložené a nepřinášejí žádné výhody. A nejde jen o to, že hrozí nedostatek potřebných makro- a mikroživin. Které se mimochodem z farmaceutických přípravků a doplňků stravy těžko získávají, protože se vstřebávají maximálně z 15–20 %. Obrovským rizikem je jít do cyklů v jakýchkoli dietách. Ostatně, čím je dieta obtížnější, čím silnější jsou omezení, tím obtížnější je po jejím opuštění nejít do všech vážných problémů.

READ
Jak se třpytí: Vánoční kolekce laků na nehty Essie

Odměňovat se jídlem nebo se prostě zhroutit, aniž byste dosáhli konce, je zde nespokojenost se sebou samým, stud, vina. Neschopný porozumět svým emocím, ovládat je a nasměrovat je správným směrem, člověk najde nejjednodušší cestu – uchopit problém. A dostává se do začarovaného kruhu. Proto po další dietě jdou většinou do ještě většího plusu.

Naprosto jakákoli dieta je založena na snížení denního příjmu kalorií. Pro proces hubnutí nezáleží na tom, co jíte, ale na tom, kolik. Pro kvalitu života a složení těla je ale důležité to, co jíte. Jezte racionálně a buďte zdraví!

Viktorie Andrejevová

05.05.2022, 6:05 | Victoria Andreeva Victoria Andreeva Novinář Zdraví 2 639 0

Lékaři vysvětlili, které oblíbené metody hubnutí vedou k chronickým onemocněním.

Místo štíhlého těla jsou tu velké problémy: TOP 6 nejnebezpečnějších diet

Foto: www.globallookpress.com / Adrian C. Nitu

“Jak rychle zhubnout?” – Miliony lidí si tuto otázku kladou každý den. Někteří se snaží zhubnout půstem, někteří spoléhají na módní „goji bobule“, jiní dokonce kombinují několik diet, aby dosáhli maximálních výsledků. Zároveň si málokdo myslí, že většina těchto metod způsobuje tělu nenapravitelné škody.

Přední odborníci a lékaři mimo jiné identifikují TOP 6 nejnebezpečnějších diet, v jejichž důsledku můžete získat nikoli štíhlou postavu, ale řadu chronických onemocnění, píše URA.RU.

Nízkosacharidové diety

Jak název diety napovídá, znamená téměř úplné odmítnutí sacharidů – jedné z nejdůležitějších složek, která v těle plní funkci „ukládání energie“. Jak slibují vývojáři takových metod hubnutí, dodržováním přísného plánu můžete zhubnout až jeden kilogram denně. Jen nespecifikují, že dříve nebo později taková nerovnováha způsobí vážné odchylky v těle.

„Nejčastěji takové diety dodržují profesionální sportovci. Ve skutečnosti se jedná o vysušení těla. Ale i oni na nich sedí velmi krátce a výhradně pod dohledem specialistů. Pokud nejsou dodržovány správně, povede to k nedostatku fosfolipidů a dalších zdravých tuků.““ vysvětlila nutriční terapeutka a gastroenteroložka Nuria Dianova.

mono-diety

Mono-dieta zahrnuje jedení pouze jednoho produktu po několik dní. Například čokoláda, jablka nebo obvyklá pohanka. Podle statistik vám tato metoda pomáhá zhubnout až šest kilogramů za pouhý týden. Zároveň však má škodlivý účinek na celé tělo: v tomto případě dochází k úplné nerovnováze aktivních složek, v důsledku čehož se hromadí pouze sacharidy, bílkoviny nebo tuky.

READ
Cruise kolekce Carolina Herrera resort 2024

Keto dieta

Lidé, kteří se rozhodnou vyzkoušet keto dietu, jsou také nuceni dobrovolně se vzdát sacharidů. A to nejen na jeden den, ale na poměrně dlouhou dobu. V důsledku toho se spustí nebezpečný proces – ketóza, při které tělo získává energii z odbouraných tuků. V důsledku toho se tvoří masa ketonů, které mohou tělo doslova otrávit.

«Takové diety lze používat pouze pod dohledem lékaře, protože tělo je přesyceno bílkovinami. Je velmi těžké je dodržet – určitě dojde k poruchám a následnému přibírání na váze.““, vysvětlil lékař.

Intervalní půst

Půst v jakémkoliv svém projevu patří k oblíbeným způsobům hubnutí. Mnoho lidí si myslí, že když to budete dělat s určitou frekvencí, můžete dosáhnout vážného pokroku, aniž byste se vystavovali stresu. Lékař však podotýká, že jakákoliv dlouhodobá abstinence od jídla vede k rozvoji nebezpečných nemocí. Včetně pankreatitidy a cholelitiázy.

Paleodieta

Profesionálové považují paleo dietu za přežitek minulosti. A to především proto, že byl „populární“ v době kamenné, kdy jedinými produkty na výběr bylo maso, ryby a rostlinná strava. Při sezení na něm se tak člověk bude muset vzdát mléčných výrobků, rafinovaných olejů a dalších potravin bohatých na jód a železo.

„Neexistují žádné vědecké studie, které by prokázaly bezpečnost paleo stravy. Ale to už se ví: pokud tuto dietu dodržují ženy nad 50 let, hrozí jim osteoporóza – řídnutí kostí,“ – varují odborníci.

Proteinové diety

Při této metodě hubnutí bude muset člověk konzumovat potraviny obsahující bílkoviny doslova v „koňských“ dávkách. Tělo tedy dříve nebo později začne mít nedostatek vitamínů a dalších základních živin. Při tomto způsobu stravování můžete za týden zhubnout asi pět kilogramů, ale následky budou katastrofální.

“V ideálním případě člověk potřebuje konzumovat ne více než 15-20% bílkovin, jinak se výrazně zvýší zátěž vnitřních orgánů, konkrétně gastrointestinálního traktu a ledvin. Lidé s chronickými nemocemi jsou k tomu obzvláště náchylní.“ – říkají odborníci.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: