Kiwi pro hubnutí – výhody ovoce na dietě pro tělo žen a mužů

Kiwi je jasně zelené ovoce s hnědou slupkou, zdravý a chutný zdroj vitamínů, který chutná jako jahody, ananas a meloun. Sytost a sladkost chuti závisí na stupni zralosti ovoce. Kiwi je často označováno jako „čínský angrešt“, protože pochází z Číny a vypadá jako angrešt. Ve srovnání s jiným ovocem přivezeným do našich zeměpisných šířek z jiných zemí není kiwi tak oblíbené. Přitom jeho pravidelné zařazování do jídelníčku může tělu přinést nesrovnatelné výhody.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Vitamíny v kiwi

Vitamíny v kiwi

Průměrné kiwi obvykle váží asi 100 g, jeho obsah kalorií je 48 kcal, obsahuje bílkoviny a tuky v množství asi 1% a sacharidy – 10%. Hlavní složkou ovoce je voda, přitom je bohaté na vlákninu, sacharidy, kyseliny, obsahuje různé vitamíny. Podle sladkokyselé chuti kiwi snadno pochopíte, že obsahuje hodně kyseliny askorbové. Málokdo ale ví, že množství tohoto vitamínu je v kiwi mnohonásobně větší než v oblíbených citronech a pomerančích. Kiwi obsahuje řadu užitečných stopových prvků z chemické tabulky: třetinu denního příjmu potravou fosfor, šestinu draslíku, dále vápník, železo, jód, zinek, mangan.

Vitamíny B6, B9 a E tvoří významné procento z celkového počtu živin. Ti, kteří drží dietu, často tyto prvky postrádají. Kiwi proto musí být zahrnuto do jídelníčku a do jídelníčku různých diet pro efektivní hubnutí.

Plody kiwi jsou bohaté na enzymy, jako je aktinidin, který štěpí bílkoviny a normalizuje trávení, což je velmi důležité v procesu snižování tělesné hmotnosti. Actinidin může také normalizovat srážlivost krve.

Cennou výhodou kiwi je schopnost zachovat si všechny živiny při zavařování. Proto jsou polotovary kiwi o něco horší než čerstvé ovoce a mohou být pro změnu aktivně použity ve výživě. Ale kvůli možnému vysokému obsahu cukru v takových pokrmech je pro lidi, kteří jsou v procesu hubnutí, lepší dát přednost čerstvému ​​kiwi.

Výhody rozmanitosti stravy s kiwi

Výhody rozmanitosti stravy s kiwi

Po prostudování užitečného složení kiwi již můžete pochopit, jak přínosné může být zařazení tohoto ovoce do stravy pro zdraví. Vědecky prokázané přínosy kiwi pro tělo jsou následující:

  • Vitamínové složení ovoce může snižovat krevní tlak a hladinu cholesterolu, proto je kiwi nepostradatelné pro lidi s onemocněním srdce a cév.
  • Kiwi dokáže zmírnit tíhu v žaludku, vyřešit většinu problémů s gastrointestinálním traktem a normalizovat trávení.
  • Efektivní hubnutí při konzumaci tohoto ovoce bylo v praxi ověřeno mnoha lidmi.
  • Kiwi je jedním z mála druhů ovoce, které je povoleno ve stravě diabetiků. Cukr v “čínském angreštu” prakticky chybí, takže jej lze zařadit do diabetické diety a různých diet pro efektivní hubnutí.
  • Pravidelná konzumace alespoň 3 kiwi denně při onemocněních dýchacího ústrojí pomáhá zmírnit příznaky dušnosti, chrapotu a kašle. Tuto skutečnost prokázali italští vědci.
  • Při gynekologických potížích se doporučuje i pravidelná výživa kiwi. Navíc pomáhají zmírnit stav v menopauze.
  • Pouhá 1 sklenice kiwi šťávy denně stimuluje imunitní systém a pomáhá chránit tělo během zimních epidemií nachlazení a virových onemocnění.
  • Použití kiwi vnitřně i zevně jako součást různých masek zlepšuje stav pokožky, činí ji jasnější, pevnější a hladší.
READ
Horká manikúra: podstata technologie, kontraindikace, jak to udělat doma - Fotografie nehtového designu a novinky pro ženy

Většina lidí před konzumací ovoce oloupe slupku, ale existuje názor, že kiwi by se mělo jíst bez odstranění. Slupka obsahuje velké množství antioxidantů, které mají protizánětlivé a antimikrobiální účinky, slouží i jako prevence rakoviny. Není proto neopodstatněný názor, že pro větší užitek a zachování všech vlastností a vitamínů by se ovoce mělo jíst s hnědou slupkou.

Kiwi na hubnutí

Hlavní kvalita, díky které je kiwi nepostradatelné v jakékoli dietě, je nízký obsah kalorií v produktu s vysokým obsahem živin. Bezpečné a udržitelné hubnutí je nemožné bez konzumace potravin, jako je kiwi, které obsahují enzymy a enzymy rozkládající tuk.

Vláknina plodu je rozpustná, v žaludku bobtná a vytváří další objem, což dává pocit plnosti a sytosti. Semena kiwi jsou bohatá na nerozpustnou vlákninu, která vám umožňuje normalizovat trávicí systém, poruchy, při kterých mohou způsobit ztrátu hmotnosti, a zbavit se problémů se stolicí. Mírný projímavý účinek kiwi pomáhá urychlit dobu průchodu odpadních látek střevy, zabraňuje jejich prodlévání a otravě těla. Mírný močopudný účinek plodů pomáhá snižovat otoky odstraněním přebytečné tekutiny bez zatěžování ledvin a zároveň stimuluje účinné hubnutí.

Odborníci na výživu vymysleli speciální dietu založenou na plodech kiwi. Jeho princip je založen na každodenní stravě nízkokalorických potravin a povinném používání 5 kiwi. Toto ovoce je vhodné jako základní produkt ve dnech půstu: je nutné omezit se na kilogram ovoce a nesycené minerální vody, konzumovat je po celý den, aby se zatížil trávicí trakt a stabilizovala se jeho práce.

Kontraindikace pro použití kiwi pro efektivní hubnutí

Kontraindikace pro použití kiwi pro efektivní hubnutí

Kiwi, jako každý produkt, dokonce i ten nejužitečnější, má řadu kontraindikací. Nedoporučuje se lidem zařazovat „čínský angrešt“ do jídelníčku, zejména na základě toho uspořádat postní dny, za následujících okolností:

  • jestliže máte alergickou reakci na vitamín C nebo výraznou alergii na jiné potraviny. Velké množství kiwi může vyvolat alergickou reakci, i když předtím takový účinek nebyl;
  • při onemocněních gastritidy, vředů a přítomnosti zvýšené kyselosti žaludeční šťávy může sladkokyselá dužina kiwi zhoršit stav;
  • s chronickým sklonem k průjmům a při užívání léků stimulujících hubnutí je užívání kiwi pro jeho laxativní účinek nežádoucí.
READ
Druhy sumců Corydoras

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

kiwi dieta

V poslední době získávají na oblibě monodiety, po kterých můžete za týden shodit 5–7 kilogramů nadváhy. Jedním z nich je kiwi dieta. Kiwi je exotické ovoce, které obsahuje mnoho cenných mikro- a makroprvků: sodík, vápník, draslík, železo, zinek, fosfor, mangan; vitamíny skupiny B, PP, A, E, C, K. Kiwi také obsahuje hodně organických kyselin a vlákniny.

Pravidelnou konzumací tohoto ovoce můžete posílit imunitní systém a ochranné funkce těla a zlepšit svůj emoční stav. Kiwi má také dobrý vliv na fungování kardiovaskulárního systému, dýchacích a trávicích orgánů a snižuje riziko vzniku patologických procesů urolitiázy.

Kiwi je přírodní spalovač tuků, proto je často zařazováno do jídelníčku hubnoucích lidí. Tyto nadýchané plody obsahují velké množství vitamínu C a flavonoidů, které pomáhají tělu rozkládat tukové buňky a přeměňovat je na energii. Je však třeba zavádět kiwi do nabídky postupně, aby nedošlo k problémům s fungováním gastrointestinálního traktu.

READ
Jak si vybrat mezoscooter na obličej a správně jej používat?

Kalorický obsah ovoce je pouze 40 kcal na 100 gramů čerstvého produktu. Pouhé jedení kiwi vám samozřejmě nepomůže zhubnout. Chcete-li shodit přebytečná kila, budete muset pečlivě přezkoumat zbytek svého jídelníčku. Proto byste toto ovoce neměli považovat za kouzelný lék, který pomůže normalizovat váhu.

kiwi dieta

Podstata a možnosti diety

Existují 3 dietní varianty:

  1. Přísný. Doba trvání – 4 dny, můžete zhubnout až 5 kg. Musíte jíst asi 1,5 kilogramu kiwi denně – to je velká zátěž pro gastrointestinální trakt, takže musíte metodu používat opatrně, přísně při absenci kontraindikací (níže). Mezi jídly pijte neperlivou vodu, celkem 1,5–2 litry denně. Z kiwi si můžete udělat smoothie nebo sníst celé ovoce.
  2. Lehká varianta. Doba trvání – 7 dní, můžete zhubnout až 7 kg. Během dne je potřeba sníst asi 1 kg kiwi a až 500 gramů dalších potravin z povoleného seznamu, včetně obilovin. Tato dietní varianta je považována za nejšetrnější pro tělo.
  3. K dispozici je také možnost vyložení na kiwi s kefírem. Jde o to sníst 3-4 ovoce denně a vypít 1 litr nízkotučného kefíru. Produkty lze konzumovat samostatně nebo ve formě smoothies, pyré a koktejlů. Tato dieta pomůže očistit tělo od toxinů a odpadů a zbavit se 2-3 kg nadváhy za 3 dny.

Kiwi můžete jíst před spaním, ale ne více než jeden kus. Po jídle je vhodné vyčistit si zuby nebo vypláchnout ústa.

kiwi dieta

Co dalšího můžete jíst při dietě?

V odlehčené verzi jsou povoleny následující produkty:

  • Libové druhy masa a drůbeže: kuřecí (prsní řízek bez kůže), hovězí, telecí, králičí, krůtí.
  • Nízkotučné ryby, mořské plody: treska, treska, navaga, krevety, mořský koktejl. Všechny druhy hubených ryb jsou shromážděny v tomto článku.
  • Obiloviny a cereálie (kaše, které vyžadují vaření).
  • Ne více než 2 vařená slepičí vejce denně.
  • Zelenina: zelí, špenát, okurky, paprika, brokolice. Veškerá kapustová zelenina se nejlépe konzumuje syrová, zelí lze vařit, dusit nebo péct.
  • Jakékoli zelené.
  • Bobule
  • Mezi tuky patří olivový a slunečnicový olej (nerafinovaný).
  • Neperlivá voda, bylinkové a zelené čaje bez mléka a cukru (bez omezení).

Je povoleno konzumovat ne více než 5 gramů soli denně a zcela vyloučit cukr.

Pokud se rozhodnete tuto dietu vyzkoušet a nikam nespěcháte, je lepší použít lehčí variantu – je to bezpečnější. Úplné odmítnutí tuků a sacharidů (na kiwi mono-dietě) je pro tělo nežádoucí.

READ
Natáčí žehličkou na krátké vlasy

Ukázkové menu pro týden

kiwi dieta

  • snídaně: 150 g ovesných vloček a 200 g kiwi;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • oběd: 100 g vařené pohanky a 100 g vařeného masa;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • večeře: 150 g vinaigrette.
  • snídaně: 150 g vařené pohanky a 200 g kiwi;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • oběd: 100 g vařené rýže a 100 g pečeného candáta;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • večeře: 100 g řeckého salátu.
  • snídaně: 150 g rýžové kaše a 200 g kiwi;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • oběd: 100 g vařené pohanky a 100 g dušených telecích řízků (telecí maso lze nahradit kuřecím nebo krůtím);
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • večeře: sklenice nízkotučného kefíru.
  • snídaně: müsli 150 g a kiwi 200 g;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • oběd: 100 g jáhlové kaše a 100 g dušených karbanátků;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • večeře: 150 g zelný salát nebo zeleninový salát.
  • snídaně: 150 g ječné kaše a 200 g kiwi;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • oběd: 100 g rýže a 100 g krevet (lze nahradit mušlemi);
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • večeře: salát z nastrouhané čerstvé mrkve s olivovým olejem.
  • snídaně: jáhlová kaše, 100 g a 200 g kiwi;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • oběd: 100 g vařené pohanky a 100 g vařeného filé štikozubce;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • večeře „kartáčový“ salát, porce cca 150 g.
  • snídaně: 150 g ovesných vloček a 200 g kiwi;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • oběd: 100 g rýže a krůtí masové kuličky, 100 g;
  • svačina: asi 400 g kiwi;
  • večeře: jakýkoli zeleninový salát, 150 g.

kiwi dieta

Z jídelníčku

Opuštění diety znamená postupné rozšiřování stravy, aby nedošlo k nabrání ztracených kilogramů a nedocházelo k problémům s fungováním gastrointestinálního traktu. V prvních dnech byste se měli snažit držet lehkou dietu: jíst kaši s vodou, zeleninové polévky, nízkotučné kysané mléčné výrobky. Postupným přidáváním nových potravin se do konce týdne můžete vrátit ke svému obvyklému jídelníčku.

kiwi dieta

Kontraindikace

Jakékoli mono-diety lze používat nejvýše 2krát ročně, přísně v nepřítomnosti kontraindikací. Mezi nimi: diabetes mellitus, alergické reakce a individuální intolerance, onemocnění a patologie gastrointestinálního traktu, těhotenství a kojení.

Než přejdete z obvyklé stravy na dietní, poraďte se s gastroenterologem. Je třeba také vzít v úvahu, že kiwi ve velkém množství může poškodit žaludeční sliznici. Proto je v přítomnosti onemocnění, jako je gastritida, kolitida, vředy a pankreatitida, tato strava nežádoucí, protože může vést k exacerbaci patologických procesů v gastrointestinálním traktu.

READ
Ervená manikúra – svěží fotografické nápady a trendy barevné kombinace 2024

Dietní cvičení

Fyzická aktivita by měla být prováděna bez ohledu na to, jakou dietu používáte. Ideální variantou je, když tréninkový program sepíše profesionální trenér. Pokud to uděláte sami, dodržujte základní pravidla:

  1. trénink by měl začínat zahřátím a končit ochlazením;
  2. sledujte svou tepovou frekvenci – jak vypočítat cílovou tepovou frekvenci, přečtěte si tento článek;
  3. Nejprve musíte v posilovně pracovat ne déle než 40 minut, postupně zvyšujte dobu tréninku na 50–60 minut, trénujte 3krát týdně;
  4. cvičit pouze ve sportovním oblečení. Pamatujte, že dobrá sportovní obuv chrání před zraněním;
  5. Dopřejte svému tělu odpočinek – nemůžete cvičit každý den.

A pamatujte si: je lepší udělat trochu a kvalitně, s dobrou technikou, než hodně a tak či tak.

Pokud během diety náhle pocítíte slabost, nevolnost, závratě, nadýmání nebo únavu, měli byste s ní přestat a poradit se s lékařem!

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: