Kdy je nejlepší běhat, abyste zhubli?

Pokud se už dlouho chcete věnovat běhání, teď je ten nejlepší čas! Rozhlédněte se – jaro přišlo! Dívky v tenkých větrovkách a upnutých legínách shazují na stadionu pomyslná kila navíc a chlapi s vyrýsovaným tělem a napumpovanýma nohama důsledně „osuší“ svaly. Máte skvělou společnost! Zbývá jen rozhodnout, kdy poběžíte: ráno, odpoledne nebo večer a můžete se připojit k týmu!

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Proč teď?

Proč teď?

Venkovní běhání je nejlepší praktikovat během teplého období. V zimních měsících a chladném podzimu se zvyšuje riziko nachlazení. Běhání v závějích nebo v prudkém dešti může být dobré pro zvýšení vytrvalosti, ale špatné pro nezpevněné tělo.

V každém případě je lepší začít hned za prahem domu a cvičení dokončit až při vstupu do místnosti – aby nedošlo k podchlazení.

Na zátěž je nutné tělo zvykat postupně. Neměli byste se honit za rekordem dívky z protějšího domu, učitele tělesné výchovy vašeho nejmladšího syna nebo známého „fitnesska“, který cvičí desítky let! Optimální čas pro první běh je 15-20 minut. To stačí k tomu, abyste se cítili lépe a cítili radost z prvního sportovního úspěchu.

Zajímavé je, že ranní, odpolední a večerní běh dává různé výsledky. Ranní běh podle odborníků temperuje tělo, posiluje nervový a kardiovaskulární systém; běhání ve dne je dobré pro růst svalů a zvýšenou pracovní kapacitu odpoledne; a běhání po večerech je ideální pro hubnutí a spalování „nahromaděných“ kalorií.

Ale to nejsou všechny rysy tréninku v různých časech. Co byste měli vědět při plánování dalšího běhu?

Ranní běh: zatímco všichni spí

Ranní běh: zatímco všichni spí

Budete se divit, ale ráno je nejhorší čas na běh. A nejen proto, že se musíte přinutit vstát z postele a místo ranní kávy s rohlíkem zvolit běžecké boty. Téměř všechny tělesné funkce jsou v tuto denní dobu v „režimu spánku“.

Tělesná teplota po spánku je snížena, což znamená, že vaše tělo nebude schopno pracovat v plné síle. Než začnete na stadionu, je potřeba se pořádně rozcvičit. V ideálním případě cvičte jógu, ale postačí protahovací cvičení, záklony. Měli byste zahřát všechny klouby, vazy a šlachy a poté několik minut běžet, abyste zvýšili tělesnou teplotu. Teprve poté můžete jít do dálky.

Je třeba mít na paměti, že zatížení bude obtížnější. S největší pravděpodobností běžíte nalačno, což znamená, že vaše tělo bylo téměř 10 hodin bez jídla! V důsledku toho se hladina energie snižuje. Abyste se cítili lépe a zůstali na správné cestě, můžete před tréninkem sníst jablko, půlku banánu, sladký čaj nebo mléčný jogurt.

READ
Nský chocholatý pes: popis a jemnost údržby

Běh s prázdným žaludkem je v pořádku, pokud plánujete jíst po návratu z běhu. Pokud je vaším cílem shodit přebytečná kila, je běhání před snídaní dokonce prospěšné, protože vaše tělo pak bude intenzivněji spalovat tuky. Pokud ale cítíte, že potřebujete „nabít energii“, dejte si před odchodem malý šálek kávy. To pomůže zvýšit váš metabolismus.

Při ranním běhu buďte opatrní – pozorně poslouchejte své tělo. “Studie ukázaly, že ráno je častým obdobím pro infarkty a mrtvice.” – varuje James Waterhouse, profesor biologických rytmů, John Moores University, UK.

Vše výše uvedené neznamená, že ranní běh je škodlivý a neprospívá. Má to i své výhody!

Jen při ranním běhu si užijete obzvlášť čistý vzduch – ulice města se ještě nestihly zaplnit výfuky aut. Navíc ranní běh je vynikající tonikum. Po splnění své „povinnosti“ se budete po celý den cítit veselí a aktivní.

Stačí pár tréninků a vaše tělo se ráno přizpůsobí tréninku, a pokud nebudete ignorovat rozcvičku, přinese to zdravotní benefity.

Běh v době oběda: místo oběda na stadionu

Běh v době oběda: místo oběda na stadionu

Cvičit o polední pauze jen na první pohled vypadá hloupě. Pokud člověk stráví v práci alespoň 10-12 hodin, je to velmi pohodlné. Rozdělení směny na dvě podmíněné fáze je dobré pro vnitřní pohodu, protože uprostřed dne je čas „pro sebe“. Vysoká aktivita má navíc tonizující účinek, zbytek pracovní doby bude člověk lépe vnímat.

Pokud jste zvyklí snídat pozdě, pak čas oběda připadne na třetí nebo čtvrtou hodinu po ranním jídle. To je dobré z hlediska produktivity. Máte dostatek energie na to, abyste uběhli plánovaný počet kol a zároveň dokončili trénink silovými cviky.

Odborníci připouštějí, že tréninky v době oběda jsou ideální pro posilování svalové hmoty a budování svalů. Nezapomeňte se ale po tréninku „odměnit“ proteinovým jídlem, podpoří svaly a dodá vám energii do další práce.

Mezi výhody běhání v době oběda patří skutečnost, že bez ohledu na to, jak náročný je začátek dne, vždy se můžete zbavit špatné nálady a překonat stres při běhání. Štěstí ale bohužel netrvá věčně, ulice měst velmi brzy zalijí horké sluneční paprsky a pod širým nebem budou moci běhat jen opravdoví extrémní sportovci.

Večerní běhání: když jsou přátelé v kině

Večerní běhání: když jsou přátelé v kině

Podle vědců je nejlépe lidským tělem vnímáno běhání odpoledne, pozdě večer. Svaly jsou v této době dostatečně zahřáté a tělesná teplota je normální.

READ
Typy stylů oblečení v tabulce: jak zjistit a určit svůj styl

Provedený výzkum Židovské lékařské centrum na Long Islandu, ukázal, že uprostřed dne je funkce lidských plic o 6 % lepší než v kteroukoli jinou denní dobu.

Mnoho zdravých životních stylů, kteří trénují po večerech, ale přiznává, že najít dostatečnou motivaci pro večerní cvičení je někdy těžké. Po dlouhém dni v práci chcete pasivní odpočinek, a pokud vás přátelé pozvou do kina nebo kavárny, je těžší pokaždé odmítnout.

Mezi pozitivní aspekty večerního běhání patří odbourávání stresu a únava nahromaděná během dne. Člověk přestává být zaneprázdněn pracovními chvilkami a každodenními povinnostmi, konečně si odpočine a po tréninku lépe a tvrději spí.

Kdy je lepší trénovat – ráno, na oběd nebo večer, si každý musí určit sám. Vliv cirkadiánních rytmů na lidský organismus nelze podceňovat. Šéfredaktor vědecké publikace Journal of Circadian Rhythms — Dr. Roberto Refinetti to přiznává “Teoreticky můžete zlepšit svou schopnost něco udělat tím, že si k tomu vyberete správný čas.”

Maxim Sergejevič Ivanyčev, ředitel státní rozpočtové instituce „Sportovní škola č. 26“ Moskevského sportovního výboru Ministerstva sportu a cestovního ruchu Moskvy

Kdy je nejlepší cvičit: ráno nebo večer? Sportovní lékaři stále častěji tvrdí, že večerní běhání je mnohem prospěšnější než ranní. Pojďme to zjistit!

Jste začátečník nebo trénovaný sportovec?

Pokud s běháním teprve začínáte, pak je optimální začít s 10-15 minutami, čas přidávat velmi plynule, aby tělo nezažívalo přetížení nebo zranění. Pokud je pro vás trénink součástí života, pak nezáleží na tom, kdy běžíte: jste vždy připraveni, protože znáte vlastnosti svého těla a čas nejvyššího výkonu. Mimochodem, v podstatě doba vrcholné fyzické aktivity je kolem 16.00.

Proč běžíme?

Pokud plánujete hubnutí běháním, pak jsou pro vás vhodnější ranní hodiny. Přeci jen poběžíte nalačno (ale po vypití sklenice vody), respektive už nemáte glukózu, ze které tělo bude přijímat energii, ale je tu tuk, který se bude odbourávat. Hubnout se však dá i z večerního běhu. Stačí dodržet pár pravidel: rozcvičte se a protáhněte se, prvních 20 minut běžte, abyste utratili nahromaděnou energii, a dalších 20-30 minut odbourejte tuk a použijte ho jako „palivo“. Zkuste také použít intervalový běh: 1 minutu na intenzivní běh a 4-5 minut – v klidném tempu. Proveďte 3-5 z těchto přístupů.

READ
Nejlepší peeling na celulitidu - recepty na výrobu doma

Takže ráno nebo večer?

Předpokládá se, že ráno tělo zažívá větší stres, protože se musíte probudit alespoň o hodinu dříve, než jste zvyklí. A nejen otevřít oči a zapamatovat si své jméno, ale běžte a běžte alespoň 30-40 minut.

Pokud pro vás není problém vstávat o hodinu a půl dříve než obvykle, vyběhněte si ráno, protože večer je ve velkých městech vzduch znečištěnější. Pokud si chcete po náročném dni ulevit od únavy, zaběhejte si večer. Pak se běhání může stát relaxantem, antistresem po práci. Stačí běhat 2 hodiny před nebo 2 hodiny po večeři.

Pokud je vaše večeře plánována po běhu, pak by to mělo být lehké jídlo: kefír, jogurt, tvaroh nebo vařené ryby (libové maso). Pokud na sobě po večerním běhu zaznamenáte nespavost, vyběhněte si ráno. Zde ale můžete jednoduše zkrátit dobu běhu (ne 1,5-2 hodiny, ale 30 minut) a snížit intenzitu. Pokud se během běhu tak unavíte, že máte pocit, že to nestihnete do konce pracovního dne, běžte večer.

Opravdu máte možnost vybrat si čas?

Upřímně řečeno? Poté poslouchejte své tělo a vyzkoušejte různé možnosti. Mimochodem, celosvětově jsou nejoblíbenější noční a večerní hromadné závody: do večera je veškerá práce hotová, můžete se věnovat sobě a sportu a běžecká vzdálenost běží po krásně osvětlených ulicích v dobré společnosti.

Ještě pár tipů. Ráno nemusíte běžet rychle. Můžete sníst 1 banán, ale musíte trénink odložit o 30-40 minut. Je lepší neběhat po tvrdém asfaltu a betonu, protože zátěž páteře a kloubů je dost vážná. Vyberte si běžecké boty, mají systém odpružení. A hned po závodě si nesedat k odpočinku, projít se asi 10 minut, hlídat si puls a starat se o srdce, je potřeba to dělat pro radost a ne ze všech sil. Cvičte 2-3x týdně, tělo se potřebuje zotavit.

Pamatujte, že se nevzdáváte běhu pro odznak TRP, ale věnujete se vědomému rozvoji svého těla. Nálada by proto měla být pozitivní, běh by měl být radostí a pak z tréninku získáte zpevněné tělo, dobrou náladu a pouze pozitivní emoce. A jaký čas běhat, je jen na vás: ranní i večerní běhání má svá pro a proti. Poslouchejte reakce svého těla, zkoušejte, experimentujte a veďte zdravý životní styl!

Ranní běhání na hubnutí

Problém nadváhy dnes vzrušuje téměř každého. Ženy a muži, staří i mladí lidé neustále bojují o dokonalou postavu.

Jeden se vyčerpává dietami, další se potí elánem a nadšením v posilovně a třetí si hrdinsky odmítá sladkosti. Existuje mnoho způsobů, jak se s nadváhou vypořádat.

READ
Jak pěstovat nehty za 2 týdny?

Téměř pro každého však existuje zcela bezplatný a cenově dostupný způsob, a to běh na hubnutí.

Jaké jsou výhody běhu na hubnutí?

Při běhu tělo vydává spoustu energie. Zároveň se normalizuje metabolismus, spalují se kalorie, zlepšuje se střevní motilita a otupuje se pocit hladu. Kromě toho se posílí všechny svaly těla včetně srdce, oběhový systém se nasytí kyslíkem a sníží se hladina cholesterolu v krvi.

Správný běh pro hubnutí dodává živost, zpevňuje postavu a pomáhá zbavit se zbytečných kilogramů.

Samozřejmě, pokud máte nějaké chronické onemocnění nebo zdravotní kontraindikace, měli byste se před zahájením výuky poradit se svým lékařem.

Pomáhá vám běh zhubnout?

Možná jste si už šli ráno nebo večer zaběhat a poctivě „odcvičit“ svých 15-20 minut. A po nějaké době přestali trénovat a říkali si – dá se tímto způsobem zhubnout? Vzhledem k tomu, kila navíc tvrdohlavě zůstala na svých místech a nespěchali, aby opustili svou postavu.

Proč se to děje?

Pokud budete běhat 10-20 minut, je nepravděpodobné, že zhubnete. Při takové zátěži jsou svaly napájeny cukrem z jater – glykogenem. Jeho zásoby vystačí zhruba na půl hodiny a pak se tělo přepne na jiný zdroj energie – tukové buňky.

Ani to byste však neměli přehánět: jelikož se tuky odbourávají pomalu, tělo si začne brát energii z bílkovin, v důsledku čehož dochází ke ztrátě svalové hmoty.

Takže jsme přišli na to, že hubnutí běháním je nejen možné, ale také nutné. Zbývá vymyslet, jak běhat, abyste zhubli. Chcete-li to provést, musíte dodržovat určitá pravidla, která vám pomohou, aby vaše cvičení byla co nejužitečnější a nejpříjemnější.

Kolik byste měli běhat, abyste zhubli?

  • Pokud jste ještě neběhali, začněte cvičit postupně, bez náhlé zátěže – sportovní chůzí nebo krátkými běhy v délce asi 10–15 minut. Nedávejte vše, co můžete, jinak může ostré napětí nepříznivě ovlivnit celkový stav těla, včetně práce srdce.
  • V prvním měsíci by vaše vzdálenost neměla být větší než 1-2 kilometry, aby si tělo zvyklo na fyzickou aktivitu. Pokud byl adaptační proces úspěšný, můžete se postupně přesunout na 3-4 kilometry.
  • Pamatujte na pravidelnost: abyste se zbavili přebytečných kilogramů, běhejte alespoň dvakrát týdně. A ideálně cvičit každý den.
  • Chcete-li spálit více kalorií, zkuste jogging: střídejte chůzi, jogging a běh na plnou rychlost po dobu půl hodiny ve stejných vzdálenostech. Tato varianta je pro vás vhodná, pokud jste časově omezeni, nekouříte a nemáte zdravotní problémy.
  • Běhejte s radostí a bez donucení, v režimu, který je pro vás nejpohodlnější. Poslouchejte své tělo a ono vám řekne, kolik běhat, abyste zhubli. A běhání vám pak přinese nejen užitek, ale i radost.
READ
Manikúra s šeříkem: 91 fotografií s nápady na design nehtů a pokyny krok za krokem

Jak běhat, abych zhubla?

  1. Pokud se pustíte do hubnutí, nezapomeňte se zahřát. Připravíte tak tělo na stres a spalování kalorií, což znamená, že běhání bude mnohem efektivnější. Strečink před začátkem tréninku vám navíc pomůže vyhnout se zranění.
  2. Nezapomínejte na správnou výživu: sladká, škrobová a smažená jídla vás nezhubnou a vaše cvičení bude prakticky zbytečné. Ale ovoce a zelenina naopak pomohou zhubnout. Pijte hodně vody – nejpozději však půl hodiny před lekcí. Při samotném běhu je lepší se zdržet pití. Běhejte ráno nalačno a večer dvě hodiny před večeří nebo po ní.
  3. Na běh volte přirozené a pohodlné oblečení a nešetřete dobrými běžeckými botami, zvláště pokud běháte po asfaltu.
  4. Pokud je to možné, běhejte na stadionu nebo po polních cestách – v parku nebo v lese. Tvrdá dlažba udělá nohám více škody než užitku. V zimě můžete dát přednost běžeckým pásům v posilovně.
  5. Nádech a výdech ústy – to je nepostradatelná podmínka správného běhání na hubnutí.

Kdy je nejlepší běhat, abyste zhubli?

Někdo cvičí ranní běh na hubnutí, a někdo raději sportuje večer. Je třeba mít na paměti, že trénink v různých denních dobách má na tělo různé účinky.

Ranní běh posiluje kardiovaskulární a nervový systém a každodenní běh posiluje svaly. Na hubnutí je nejlepší večerní běhání.

Pokud však nemáte možnost cvičit večer, věnujte se běhání ráno – pomohou vám zpevnit postavu a získat harmonii.

Pokud se přesto rozhodnete běhat večer, nezapomeňte na bezpečnost: vyhýbejte se opuštěným nebo špatně osvětleným oblastem, držte se mimo dálnice a noste reflexní oblečení, aby vás řidiči viděli.

A tak jsme přišli na to, jak běhat, abychom zhubli. Nelekejte se, pokud se po několika měsících vaše váha naopak zvýší o 1-2 kilogramy. To znamená, že se tělo postupně zbavuje tukových zásob a zpracovává je na svalovou hmotu.

Nepřestávejte trénovat a brzy dosáhnete vynikajících výsledků. A navíc odměnou za vaši práci vám bude veselost, energie, dobrá nálada a radost z práce.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: