Kde najít kouzelný nápoj nebo vám smoothies pomohou zhubnout?

První smoothies se začaly připravovat v Kalifornii již ve 30. letech minulého století. A dnes se tato pochoutka stala součástí image mnoha vegetariánských kaváren, fitness center a restaurací. Nápoj, pokud zvolíte správné ingredience, se stane nejen chutným, ale také extrémně zdravým. Ne nadarmo začalo mnoho vyznavačů zdravého životního stylu používat smoothie jako součást svého jídelníčku pro rychlé hubnutí. Lahodné smoothie si můžete připravit ve vlastní kuchyni.

Smoothie je hustý nápoj vyrobený smícháním různých přísad v mixéru. Komponenty jsou bobule, ovoce nebo zelenina. Do směsi se často přidává mléko a led.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Efektivní hubnutí: všechny zdravotní výhody smoothies

Dá se pomocí smoothie zhubnout? Ano! Hlavním pravidlem je výběr produktů pro přípravu nápoje, které pomáhají spalovat tuky, urychlují metabolismus a odstraňují toxiny z těla. A pokud zkombinujete správnou výživu s fyzickou aktivitou, přebytečná kila velmi brzy zmizí.

Výhody lahodných smoothie receptů na hubnutí jsou nepopiratelné:

  • Čerstvé ovoce, bobule a zelenina nasycují tělo vitamíny a mikroelementy.
  • V nápoji zůstává dužina, což v něm jen zvyšuje množství živin.
  • Čerstvě připravené smoothie vám dodá energii – ne nadarmo je nápoj tak milován sportovci.
  • Široká škála komponent vám umožní snadno „přežít“ půst – a to bez poškození vašeho zdraví.
  • Smoothie nesolíte, a proto v těle nestagnují tekutiny.
  • Správná strava pomůže normalizovat fungování gastrointestinálního traktu.

Hubnutí pomocí smoothies je jednou z nejchutnějších a nejvýživnějších diet. Je ideální pro ty, kteří nechtějí své tělo vyčerpat „hladovkami“.

Hubnutí pomocí smoothies

Hubnutí pomocí smoothies

Odborníci na výživu nabízejí několik způsobů, jak efektivně zhubnout pomocí smoothies. Možnosti jsou:

  • Pijte v kombinaci s dietou. Princip je jednoduchý – snídani nebo oběd nahradíte smoothie. Zároveň je důležité z jídelníčku co nejvíce vyloučit mouku, smažená a sladká jídla. Jinak se nemusíte vzdávat své předchozí diety.
  • Den půstu. Jednou týdně smíte pít pouze smoothies, vodu a neslazený zelený čaj. Recept na nápoj si můžete vybrat, jak chcete.
  • Pijte místo večeře. Pokud nahradíte „těžké“ nezdravé jídlo před spaním zdravým smoothie, dobré zdraví a tón je zaručen! Nebudete mít hlad a tělo dostane svou porci vitamínů.

Odborníci nedoporučují zavádět do praxe recepty na hubnutí, které obecně vylučují všechna jídla kromě smoothies. Taková strava nebude nejlepší, protože tělo vyžaduje celou škálu živin pro normální fungování. Pokud se přesto rozhodnete jít touto cestou, měli byste se poradit se svým lékařem. To platí zejména pro osoby s diagnózou žaludečních onemocnění, těhotné a kojící ženy. Monodiety by neměly trvat déle než 7 dní – pak si určitě dejte alespoň měsíc pauzu!

READ
Nápady na letní manikúru pro krátké nehty

Zdravé ingredience pro Smoothie dietu

Efektivní hubnutí je možné pouze se správnou sadou produktů. K přípravě zdravých koktejlů nepoužívejte sůl, sladké džusy, hustou smetanu, mléko ani cukr. Základem je čerstvé ovoce, zelenina, bylinky a lesní plody.

Zde jsou ingredience nejčastěji používané v receptech na smoothie na hubnutí:

  • Grapefruit – snižuje hladinu cukru v krvi, odvádí z těla škodlivé látky a dodává příval energie.
  • Ananas – spaluje tuky, stimuluje proces trávení, štěpí bílkoviny, zlepšuje náladu.
  • Zelí – odstraňuje toxiny z těla.
  • Zázvor – zrychluje krevní oběh, dodává lehkost a příval energie.
  • Maliny příznivě působí na složení krve a podporují odbourávání škodlivých látek.
  • Skořice – spaluje cukr, zrychluje metabolismus.
  • Pistácie – normalizují hladinu cukru v krvi.
  • Lněná semínka – čistí buňky.
  • Fermentované mléčné výrobky normalizují metabolismus.

Vezměte tyto produkty pro efektivní hubnutí a experimentujte s příchutěmi smoothie!

Smoothie recepty na hubnutí

Smoothie recepty na hubnutí

Pro přípravu smoothie je důležitá správná příprava surovin. Technika je tato:

  • Tvrdé ovoce a zeleninu lze předem nakrájet na malé kousky nebo nastrouhat.
  • V případě potřeby produkty oloupejte a odstraňte tvrdá semena.
  • Bylinky se nasekají.
  • Ořechy se nejprve namočí do vody a poté se rozdrtí.

Připravené ingredience jsou odeslány do nádoby. Poté se míchají 2-4 minuty mixérem. Pro tyto účely můžete použít i kuchyňský robot s víkem. To je vše – smoothie na hubnutí je připraveno! Pokud se vám připravená směs zdá příliš hustá, můžete přidat trochu převařené vody.

Oblíbené jsou následující recepty na hubnutí:

  • Kefír (250 g) + jahody (50 g) + maliny (50 g) + zázvor (na špičku nože).
  • Čerstvě vymačkaná ananasová šťáva (1 polévková lžíce) + nízkotučný tvaroh (250 g) + černý rybíz (0,5 polévkové lžíce) + med (1 polévková lžíce).
  • Velká mrkev (1 ks) + brokolice (4 růžičky) + grapefruitová šťáva (250 ml) + špenát (75 g) + zelené jablko (1 ks).
  • Hrušky (2 ks) + špenát (2 lžíce nasekaných listů).
  • Meruňky (6 ks) + mango (175 g) + mrkvová šťáva (300 ml) + med (2 polévkové lžíce).
  • Velká okurka (1 ks) + limetka (0,5 ks) + med (1 polévková lžíce) + máta (několik listů) – lněná semínka (0,5 lžičky).
  • Čerstvá rajčatová šťáva (1 polévková lžíce) + okurka (100 g) + šťáva z citronu nebo limetky (1 polévková lžíce) + nakrájená zelená cibule (1 polévková lžíce) + olivový olej (1 polévková lžíce) + pistácie (5-10 ks).
READ
Co nosit s dámským kardiganem 72 fotografií

Smoothie nemusíte pít, ale jezte ho malou lžičkou. Ale je lepší se této „metodě“ vyhnout, pokud jste připravili nápoj na bázi citrusových plodů nebo ananasu – může poškodit zubní sklovinu. V tomto případě použijte tlustou slámu. Nechte svůj jídelníček skládat nejen ze smoothies, ale také z vařeného masa, ryb a nízkotučných sýrů.

Smoothie dieta je vynikající způsob, jak zhubnout pro ty, kteří nejsou zvyklí vyčerpávat své tělo „hladovkami“.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Pomohou vám husté koktejly zeštíhlit? Jak je pít, abyste získali maximální užitek? Odhalujeme tajemství módních smoothie diet.

smoothie

Rychlé hubnutí

Smoothie sama o sobě nejsou kouzelnou pilulkou na hubnutí. Nespalují tuky a nezpůsobují rychlejší výdej energie v těle. Ale s jejich pomocí můžete být opravdu štíhlejší.

Koktejly vám pomohou odlehčit jídelníček. A když přijmeme méně kalorií, než zkonzumujeme, nevyhnutelně zhubneme.

Existují dva hlavní způsoby, jak zhubnout pomocí smoothies. První je extrémní, kdy jsou všechna jídla nahrazena zdravými koktejly. Tento režim lze dodržovat od jednoho do pěti dnů v závislosti na cíli a přání.

READ
Kate Middleton přestala držet diety

Denní menu se skládá z 5-6 porcí čerstvě připravených koktejlů. Používejte je podle plánu, každé 2-3 hodiny. Navíc v první polovině dne je důraz kladen na ovocné nápoje. A k večeru začíná v receptech převládat zelenina a bylinky.

Při takové dietě je důležité dostatečně pít – čistou vodu nebo bylinkový čaj. Ale budete se muset vzdát kávy, džusů a sody.

Pokud budete poctivě dodržovat všechna pravidla, přebytečná kila se vám doslova rozplynou před očima. Ale je tu nuance: pokud se pak náhle vrátíte ke své normální stravě, váha se rychle obnoví. Z režimu smoothie se proto musíte dostat plynule, velmi postupně rozšiřovat nabídku.

Koktejl místo sušenek

Další možností je použít koktejly jako zdravý doplněk vašeho jídelníčku. Například vypijte sklenici k druhé snídani, po tréninku nebo místo večeře.

V tomto případě je důležité, aby se koktejl stal náhradou za škodlivou svačinu, a ne jejím doplňkem. Pokud svačíte zelený nápoj se sušenkami, vaše postava se pravděpodobně nezmění k lepšímu.Smoothie na bázi rostlinného mléka s banánem – ideální náhrada snídaně

Aby smoothies přineslo vaší postavě maximální užitek, je důležité je konzumovat ve správný čas. Určitě jsou ve vaší stravě slabiny. Například vynecháte snídani a pak se přejídáte na oběd. Nebo si po obědě dopřejete čaj a sladkosti. Tady se hodí zdravé koktejly.

Když se probudíte, namíchejte si smoothie s rostlinným mlékem, banánem a čerstvými bylinkami. Dodá vám energii a pomůže vám projít až do oběda. A na večerní svačinu se hodí koktejl na bázi avokáda, ovoce a hlávkového salátu. Sladké a výživné, zasytí a dodá energii.

Pouhé 1-2 porce smoothies denně mohou učinit váš jídelníček zdravějším a méně kalorickým. Tento režim je dobrý pro pomalé hubnutí nebo udržení hmotnosti. Je důležité, aby to pomohlo vyhnout se poruchám – protože budete stále chutní a uspokojující.

Jaké další výhody jsou smoothies?

Smoothie nejsou jediným způsobem, jak zhubnout. S jejich pomocí můžete konečně sníst (nebo spíše vypít) lékařem doporučovaných pět denních porcí ovoce a zeleniny.

Samozřejmě je vhodné alespoň část ovoce konzumovat čerstvé, pečené nebo vařené. Ale i jako součást koktejlu přinesou výhody: nasytí tělo živými vitamíny a minerály. A hlavně mu dodají cennou vlákninu.

READ
Jak udělat vlasový styling doma

Další bonus: do svého smoothie můžete schovat celou hromadu zdravé zeleniny. Málokdo je schopen bez problémů sníst hrst špenátu nebo řapíkatý celer. A v podobě koktejlu se superzdravá listová zelenina a zelenina vždy hodí.

Pozor: vláknina!

Mimochodem, o vláknině. Sklenice smoothie obsahuje velké množství nerozpustné vlákniny. Jsou neuvěřitelně prospěšné: živí prospěšné bakterie, zlepšují trávení a napomáhají přirozeným detoxikačním procesům.Smoothies obsahují obrovské množství vlákniny, která je velmi užitečná, ale může být zdrojem nepohodlí.

Někdy se ale vláknina může stát zdrojem nepohodlí. Pokud je vaše strava obvykle chudá na zeleninu, ovoce a celozrnné výrobky, může náhlý přechod na smoothies způsobit nepohodlí. Je lepší je zařazovat do nabídky postupně podle svých pocitů.

S čerstvými smoothies by si měli dávat pozor i lidé, kteří trpí gastrointestinálními potížemi. Nadbytek vlákniny může zhoršit stav střevních nebo žaludečních onemocnění.

Opatrní by měli být i alergici. Někdy smoothies obsahují exotická jídla, která mohou způsobit nežádoucí reakce. Nezapomeňte si proto recepty přizpůsobit svým potřebám.

Sladké, ale bez cukru

Ne všechna smoothies jsou stejně prospěšná pro ty, kteří hubnou. Ideální smoothie by mělo obsahovat přibližně stejné množství ovoce a zeleniny. Vložte banán – pokud přidáte štědrou hrst listů salátu nebo pár růžiček brokolice. Do mixéru přidejte jahody a dochuťte čerstvou okurkou nebo mrkví.Kdo chce zhubnout, měl by zvolit smoothie s převahou zelené zeleniny a nepříliš sladkého ovoce.

Recepty často obsahují med nebo sladké sirupy – například topinambur nebo agáve. Smoothie promění v obyčejný sladký koktejl, který vaší postavě pravděpodobně neprospěje.

Pokud chcete nápoj osladit, přidejte pár datlí nebo šťavnaté sušené meruňky. A pro dezertní chuť posypte hotové smoothie neslazeným kakaovým práškem, skořicí nebo kokosovými lupínky.

Do smoothies se často přidává rostlinné mléko, jako je kokosové nebo mandlové mléko. I zde je důležité volit varianty bez cukru. Přečtěte si proto pečlivě složení na obalu.

Smoothie si nejlépe vychutnáte hned po přípravě, dokud je co nejčerstvější. Pokud si chcete smoothie vzít do práce, zabalte ho do vzduchotěsné nádoby a použijte pokud možno chladící sáček.

READ
Pohovky na spaní: co to je a který z nich je lepší vybrat?

A další life hack. Smoothie je lepší nevypít na jeden zátah, ale jíst ho pomalu a s chutí lžičkou. To je důležité, abyste měli čas vychutnat si paletu chutí a cítit se sytí. V opačném případě po narychlo vypitém koktejlu budete velmi brzy chtít znovu svačinu.

Jak udělat smoothie?

Předpokládá se, že pro harmonickou chuť je lepší kombinovat ne více než pět přísad v jedné sklenici. Navíc je žádoucí, aby jeden, maximálně dva, byli sólistou. A zbytek nechte zvýraznit jejich zvuk a dodat koktejlu texturu.

Například se rozhodnete udělat smoothie s aromatickými malinami. Výbornou společnost jí bude dělat špenát nebo kapusta. Nebudou mít téměř žádný vliv na chuť, ale naplní koktejl vlákninou a vitamíny. Banán podpoří sladké malinové tóny. A mandlové mléko udělá nápoj výživnějším.Skvělá společnost: okurka, zelené jablko a celer. Vaše večerní svačina je připravena!

Máte chuť na něco osvěžujícího? Klidně si vezměte křupavou okurku. S jablkem a celerem vytvoří nádherný celek. Kousek limetky nebo pár plátků ananasu pomůže přidat do nápoje pikantnost. Výsledkem je veselé zelené smoothie, které se skvěle hodí na večerní svačinu.

Návrhář smoothie

Navrhněte si vlastní smoothie v závislosti na denní době, chuti a touze

Máte chuť na něco sladkého? Přepadl vás neukojitelný hlad a vy máte nutkání zaútočit na ledničku? Nemáte dostatek energie? Smoothie vždy pomůže!

Je to jednoduché. Vezmeme základní recept: jedno jablko nebo hrušku se slupkou bez pecek, velkou hrst libovolných zelených lístků, plus trochu minerální vody pro požadovanou konzistenci. A dovedeme to k dokonalosti pomocí chutných a zdravých aditiv.

Pro sladkost do smoothie přidejte půlku banánu nebo 3-4 vypeckované datle. Pro chuť posypte nápoj mletou skořicí nebo kokosovými vločkami.

Pro zasycení Do mísy mixéru dejte půlku avokáda nebo dvě nebo tři polévkové lžíce nízkotučného tvarohu. A do hotového smoothie můžete přidat pár lžic neslazené domácí granoly, pár nasekaných ořechů nebo hrst semínek.

Pro veselí Nastrouhejte kousek čerstvého zázvoru přímo do mixéru nebo přidejte špetku suchého zázvoru. Místo minerální vody nebo rostlinného mléka použijte vychlazený zelený čaj. Při podávání sklenici ozdobíme lístky čerstvé máty.

Za super výhody používat superpotraviny. Zde je pět nejoblíbenějších:

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: