Jaké je tajemství vodního aerobiku

Vodní aerobik je dnes poměrně oblíbenou formou fitness, která se dobře vyrovnává s problematikou hubnutí. Pokud chcete trávit čas s užitkem a potěšením, pak je vodní aerobik přesně to, co potřebujete. Pomáhá účinně bojovat s přebytečnými tukovými zásobami, báječně uklidňuje a uvolňuje napětí po náročném dni a také pomáhá snižovat hladinu stresu díky vodě, která uvolňuje a „odvádí“ veškerou negativitu. Důležitou výhodou tohoto typu fitness je, že problémy s pohybovým aparátem často nejsou kontraindikací cvičení.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Výhody vodního aerobiku pro hubnutí

Výhody vodního aerobiku pro hubnutí

Vodní aerobik je soubor tělesných cvičení prováděných ve vodě. Efektivního hubnutí při cvičení tohoto typu fitness je dosaženo díky odporu vody při pohybech. Provádění stejných cvičení ve vodě i na souši bude tedy efektivnější. Vodní aerobik má kromě vlivu na fyzickou kondici a štíhlost těla také vliv na psycho-emocionální stav člověka, činí jej klidnějším a vyrovnanějším.

Existuje řada lékařských kontraindikací fyzického cvičení, například hypertenze, křečové žíly, skolióza a osteochondróza, protože silový trénink je může výrazně zhoršit. Vodní aerobik naopak může zlepšit zdravotní stav člověka trpícího některou z těchto nemocí, posílit svalstvo celého těla, zvýšit vytrvalost a pozitivně naladit.

Důvod je jednoduchý: ve vodě jsou pohyby měkčí, zejména skákání, kvůli výraznému poklesu zemské gravitace. Zároveň však vyžadují více síly a energie k výkonu, což je tajemství účinného hubnutí pomocí vodního aerobiku.

Pokud jste mladí a energičtí a cílem vašeho tréninku je zhubnout, pak bude vodní aerobik tím nejlepším pomocníkem při jeho dosažení. Cvičit v bazénu mohou i senioři, obézní nebo po úrazech a těhotným ženám lékaři doporučují pravidelně navštěvovat hodiny vodního aerobiku. Pro každou osobu by měl zkušený instruktor vypracovat tréninkový plán a organizovat skupiny s podobnými fyzickými schopnostmi a tréninkové programy. Při sestavování programu se musíte zaměřit na stupeň fyzické zdatnosti, tělesné vlastnosti a dosažení maximálních výsledků s minimálními ztrátami na zdraví.

Typy cvičení ve vodním aerobiku

Typy cvičení ve vodním aerobiku

V moderním světě je zdravý životní styl stále populárnější a vodní aerobik jako způsob dosažení fyzické a psychické rovnováhy je jeho důležitou součástí. Hubnutí je jen jeden příjemný efekt cvičení ve vodě. Cvičení vodního aerobiku totiž přináší spoustu výhod a dělí se do skupin: rekreační, léčebné a sportovní, proto i samotný vodní aerobik může mít podobné názvy podle zaměření své činnosti.

  • Wellness. Jako každý aerobik, i rekreační vodní aerobik představuje pro tělo určitou fyzickou zátěž, podporuje hubnutí, ale není to jeho hlavní účel. Díky speciálně vybraným cvikům, které jsou prováděny plynule a odměřeně, můžete uvolnit emoční napětí, předcházet stresu a snížit jeho hladinu a také se posílit.
  • Terapeutický. Spektrum účinku tohoto typu vodního aerobiku je mnohem širší než u předchozího, protože pomáhá při léčbě některých onemocnění a co je důležité, nemá prakticky žádné kontraindikace. V každém případě před zahájením terapeutického výcviku ve vodním sloupci je lepší poradit se s lékařem. Speciální cviky včetně posilování pomáhají v boji proti obezitě, chronickému únavovému syndromu a využívají se i při rehabilitaci po nejrůznějších onemocněních.
  • Sportovní. Právě tento typ vodního aerobiku zajišťuje efektivní hubnutí a podporuje rozvoj vytrvalosti a síly, zlepšuje koordinaci pohybů a uvolňuje svaly po vyčerpávajícím silovém tréninku.
READ
Ledová manikúra s měsíční bundou

Pravidla cvičení pro efektivní hubnutí

Pravidla cvičení pro efektivní hubnutí

Lidé, kteří se rozhodnou pro vodní aerobik, mají často konkrétní cíle. Mnoho z nich chce zhubnout, někteří chtějí být zdravější nebo jen relaxovat, ale bez ohledu na motivační faktory je pro dosažení požadovaného výsledku důležité správně přistupovat k tréninku podle následujících doporučení:

  • Při výběru bazénu, skupiny a instruktora pro hodiny se zajímejte o recenze ostatních lidí. Zároveň je důležité, aby byl instruktor zkušený a přátelský, fanoušek své práce, který ví, jak svou energií nakazit ostatní;
  • vyberte si čas tréninku, který vám vyhovuje, abyste několik hodin před a hodinu po hodině nic nejedli, protože fyzická aktivita během hodiny má na tělo ještě nějakou dobu vliv;
  • rychle a bezpečně zhubnete pouze tehdy, budete-li kromě vodního aerobiku dodržovat správnou a zdravou stravu;
  • při tréninku se často využívá různé sportovní vybavení (činky, závaží atd.), náklady na jeho zapůjčení mohou a nemusí být zahrnuty v ceně samotného předplatného, ​​o které je potřeba se předem postarat;
  • Důležitým aspektem tréninku je oblečení. Pro vodní aerobik to zahrnuje plavky, čepici a brýle. Je lepší volit uzavřené plavky, usnadníte si tak pohyby ve vodě a vyhnete se případným rozpakům při cvičení. Velmi vhodné je také použití čepice – umožní vašim vlasům nejen zůstat v suchu, ale také je ochrání před chemikáliemi, které se k úpravě vody používají. Brýle na vodní aerobik nejsou povinnou pomůckou, ale jejich používání zabrání, aby se stejně upravená voda dostala do vašich očí.

Vodní aerobik je výbornou alternativou k vašim běžným tréninkům nebo jejich příjemným doplňkem. Navštivte alespoň pár lekcí a hned pocítíte jejich pozitivní účinek.

Fejetonista a fitness trenér m24.ru Eduard Kanevsky hovoří o tajemství popularity fitness lekcí ve vodě.

Líbí se vám postavy dívek zapojených do synchronizovaného plavání? Myslím, že většina čtenářů odpoví ano! Tito sportovci mají ideální držení těla, široká ramena, krásné nohy a paže, vypracované svaly a celulitida nebo přebytečný tuk na břiše nepřichází v úvahu. Jaké je jejich tajemství? Je to tak – trénují se ve vodě.

READ
27 krátkých účesů na Silvestra

Voda jako tréninkový nástroj je jedním z nejlepších způsobů, jak efektivně procvičit svaly, ale také zlepšit své zdraví. Je jasné, že synchronizovaní plavci trénují ve vodě od dětství a hnát se za svými výsledky je prostě hloupé a nereálné, ale to neznamená, že trénink ve vodě by měl být ignorován, o čemž bude řeč v tomto článku.

Dnes mluvíme o poměrně mladém, ale aktivně získávajícím popularitě, včetně mezi muži, aqua aerobiku. Historie vodního aerobiku sahá až do 1950. let XNUMX. století, kdy fitness profesionál Jack Lalane poprvé ukázal organizované kurzy vody v televizi.

Lalleyne ve svém videu „Fontána mládí: Cvičení vodní gymnastiky“ říká: „Bez ohledu na to, kolik je vám let, 5 nebo 105, tato cvičení jsou pro každého, všech 640 svalů lze procvičit tím nejpřirozenějším prostředkem – vodou.“ Vodní aerobik přišel do Ruska na začátku devadesátých let, stejně jako fitness kluby.

Na rozdíl od běžného plavání, kde je důležitá technika plavání v jakémkoli stylu, který není vhodný pro všechny kategorie občanů, u vodního aerobiku není člověk v horizontální, ale vertikální poloze. Zlepšuje se tak odtok žilní krve k srdci a je prevencí křečových žil. Také při cvičení se z těla odvádí přebytečná tekutina a zátěž může být tak intenzivní, že žák má pocit, že se potí.

Ale nejdůležitější výhodou cvičení ve vodě je částečné nebo úplné odlehčení páteře a kloubů, což je důležité pro lidi s problémy se zády, klouby nebo pro lidi s nadváhou. Navíc, pokud má člověk obezitu druhého nebo vyššího stupně, voda se ke cvičení velmi doporučuje jako nejšetrnější prostředí. Takoví lidé se často snaží zhubnout na kardio zařízení, zažívají nepohodlí kvůli své váze a také neobratnost na pozadí zdatných mužů a žen aktivně cvičících v kardio zóně nebo tělocvičně. To znamená, že další zjevnou výhodou vodního aerobiku je psychická pohoda.

To ale neznamená, že takové kurzy navštěvují pouze lidé s nadváhou nebo, jak si mnozí myslí, ženy ve věku 50–60+. Ne, lekce jsou relevantní pro mladé dívky a muže. Ve vodě totiž ve vzpřímené poloze zažívají největší zátěž břišní svaly. Navíc výrazněji než se speciálním vybavením v posilovně. Nevěříš mi? Zkus to sám!

READ
Poznejte naše lidi: Ukrajinská značka Yana Chervinska představí kolekci v Londýně!

Foto: TASS/Marina Lystseva

  • v mělké vodě, kdy je tělo ponořeno ve vodě po pás,
  • ve střední vodě, kdy se trup nachází ve vodě až po hruď,
  • a v hluboké vodě, když necítíte oporu pod nohama.

[URLEXTERNAL=http://lectory.m24.ru/lecture/index/91]Mistr světa v běžci učí nevzdávat se a bránit čest své země[/URLEXTERNAL]

Pokud neumíte plavat, neměli byste se bát tréninku v hluboké vodě, protože trénink probíhá ve speciálním aqua pásu. Všechny lekce vede kvalifikovaný trenér, který se však nachází na straně bazénu. Hodiny se konají s hudbou, díky čemuž jsou zajímavější a dynamičtější.

K provádění různých cvičení a zvýšení odolnosti proti vodě se používá různé vybavení:

  • Pás – navržený pro podporu těla na vodě při cvičení v hluboké a střední vodě.
  • Nudle jsou dlouhé pružné tyčinky vyrobené z pěny.
  • Rukavice a manžety – zvyšují odolnost proti vodě zvětšením plochy kontaktu s vodou.
  • Pro zvýšení zátěže svalů nohou se používají kozačky, sandály nebo žabky.
  • Činky a lopatky – umožňují měnit zatížení svalů ramenního pletence a paží.
  • Stojany pro aquastep – s jejich pomocí je vhodné cvičit taneční aerobik ve vodě.

Vodní aerobik pro těhotné ženy vyžaduje zvláštní pozornost. Má opravdu pozitivní vliv nejen na průběh těhotenství, ale i na porod a rekonvalescenci po porodu. Pro těhotné ženy je důležité snížit zátěž páteře tím, že budete procvičovat různé svalové skupiny uvolněným způsobem, bez rizika zranění. Ve vodě se navíc zintenzivňuje dýchání, což je užitečné i pro těhotné ženy. Mnoho dívek se bojí cvičit ve vodě ze strachu, že chytí nějakou infekci. Myslím, že v moderním fitness klubu se všemi povinnými systémy čištění vody je to stěží možné. Hlavní je, že takové aktivity povoluje ošetřující lékař.

I ve vodě se provádějí speciálně navržené rehabilitační programy, které pomáhají postavit lidi po infarktu a mrtvici zpět na nohy. Voda je příznivé prostředí pro dávkované účinky na organismus po prodělaném tak akutním stavu. Zde je však důležité najít kompetentního specialistu v této oblasti.

Všechny lekce vodního aerobiku jsou zahrnuty v ceně členství v konkrétním klubu a nevyžadují další platby. Pokud nepotřebujete speciálně fitness klub, protože neplánujete navštěvovat posilovnu nebo skupinové lekce „suchozemí“, pak se kurzy vodních sportů stále častěji konají v bazénech hlavního města: hlavní věc je, že existuje lekce tam tě to zajímá.

READ
Kolekce spodního prádla Passionata jaro-léto
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: