Jak zjistit, kolik máte podkožního tuku: výpočet za 3 minuty

Tato kalkulačka spočítá procento tělesného tuku pomocí pěti vzorců. Výsledky budou prezentovány na grafu kategorií procenta tělesného tuku, v tabulce procenta tělesného tuku a poměrů věku, v galerii fotografií postav s různým procentem tělesného tuku.

Vyplňte pole. Pokud nevyplníte všechna povinná pole, výpočet bude proveden pomocí menšího počtu vzorců. Klikněte na “Vypočítat” a zobrazí se kalkulačka Vaše procento tělesného tuku ve fotografiích, grafech a tabulkách.

Kalkulačka procenta tuku

Srovnávací tabulka metod

  • uložit a porovnat výsledky výpočtu
  • stanovit cíle
  • sledovat hmotnost a rozměry v grafech
  • zobrazit deníky otevřené přátelům
  • vést si jídelní deník
  • uložit vypočítané recepty
  • chat na fóru

Graf procenta tuku

graf tělesného tuku

Výpočet hodnot procenta tělesného tuku rozptylu

Tvoje postava

Fotografie procenta tělesného tuku

Tabulka (procento tuku – věk)

Tabulka procent tuku

Výpočet procenta tuku

Proč potřebujete znát procento tělesného tuku?

Pro hodnocení průběžných výsledků diety je nutné sledovat obsah svalů a tuku v těle. Často, když zhubnou jen pomocí diety, zmizí nejen tuk, ale i svalová tkáň, kterou tělo potřebuje – například srdce je sval. Svaly spotřebují více kalorií. Tělo s větším množstvím svalů vypadá hezčí než jiné tělo s větším množstvím tělesného tuku o stejné hmotnosti.

Jak se určuje procento tělesného tuku?

Nyní není problém koupit lékařské elektronické váhy, které ukazují hmotnost, procento vody, svalů, kostní tkáně, potřebný počet kalorií, odhad fyzické kondice a dokonce i metabolický věk (na základě rychlosti metabolismu). Mají jedinou nevýhodu – vysokou cenu. Další běžnou metodou je měření tukových záhybů pomocí speciálního posuvného měřítka. Ale co když neexistují žádné speciální váhy a posuvná měřítka?

Výpočet procenta tuku podle vzorců

Způsobů je poměrně dost určit procento tělesného tuku pomocí vzorců a tabulek pro některá měření parametrů obrázku. Na našich stránkách můžete použít nejpodrobnější kalkulačku, která vám spočítá procento tuku podle vašich údajů. Na rozdíl od kalkulaček, které můžete najít na jiných stránkách, tato kalkulačka používá několik metod k výpočtu realističtějších výsledků.

Kalkulačka procenta tuku

Kalkulačka počítá procento tělesného tuku pěti způsoby a také vypočítá průměr. Každá z metod může dát chybu + -3 %. Čím více metod můžete vypočítat, tím přesnější je konečný výsledek. Pokud nezadáte žádné údaje, výpočet se provede pomocí menšího počtu vzorců.

READ
Manikúra Ruffian: nejlepší nápady na design s fotografiemi

Co ukazuje výpočet tělesného tuku?

Výsledky jsou prezentovány následovně: pro každou metodu procento tuku и hmotnost tuku v kilogramech. Každá metoda má svůj vlastní graf, na kterém je žlutě zvýrazněno procento tělesného tuku. Když najedete na žlutou část grafu, zobrazí se doporučení na základě vypočtených dat. Druhá úroveň grafu (vnější kruh) zobrazuje procentuální stupnici, podle které jsou výsledky hodnoceny. Toto je nejběžnější metoda procenta tělesného tuku navržená Americkou radou pro cvičení (ACE).

Níže jsou uvedeny dva souhrnné grafy: v prvním jsou uvedeny výpočty pro všechny metody včetně průměrné hodnoty. Výsledky jsou zobrazeny na základě stejné metody hodnocení ACE. Když najedete myší na každý bod, dostanete doporučení o velikosti procenta tělesného tuku.

Ve druhém grafu je vaše procento tělesného tuku odhadnuto pomocí přesnější metody Jacksona a Pollocka s přihlédnutím k věkové kategorii. To se provádí pro průměrnou hodnotu, jako nejpřesnější. stejně tak s pomocí myši uvidíte doporučení, pokud na něj najedete nad zvýrazněným čtvercem.

Fotka v procentech tuku

Budete si moci prohlédnout vizuální znázornění postavy s podobným procentem tělesného tuku a vyhodnotit rozdíly na postavě s různým procentem tělesného tuku.

Popis vzorce procenta tělesného tuku

Metoda amerického námořnictva

Pro vstup do americké armády musí každý splňovat určité parametry. Nejdůležitější z nich je procento tuku, nikoli hmotnost. Všechny americké vojenské jednotky počítají tento ukazatel. Vzorce se mírně liší v závislosti na rozdělení. Pro výpočet se používá výška, obvod krku, pasu a boků.

Baileyho tajná metoda

Tato metoda se objevila nedávno, představil ji ve své knize “Slim or Fat?” populární sportovní lékař Covert Bailey. Navíc se výpočet provádí různě v závislosti na věku. K určení procenta tělesného tuku se používají boky, stehna, lýtka, čárky a věk.

Na základě BMI

Metoda založená na BMI (body mass index, BMI). Jedna z nejběžnějších metod založených na výšce a váze a věku. Ale po 30 letech se přesnost tohoto vzorce snižuje (dává větší ukazatele, než ve skutečnosti je). Výpočet indexu tělesné hmotnosti
BMI (BMI) a nový index tělesné hmotnosti (nový BMI)

READ
Domácí koupel pro krásné nohy

metoda YMCA

Metodu vyvinula mládežnická dobrovolnická organizace YMCA (YMCA, Youth Christian Association), jejíž pobočky se nacházejí ve 130 zemích světa. Pro výpočet se používá pouze váha a obvod pasu.

Přidat. metoda YMCA

Jedná se o rozšířenou metodu YMCA, která je založena na více parametrech – váha, obvod zápěstí, pas, boky, předloktí.

průměrný

Průměr se vypočítá jako aritmetický průměr všech výše uvedených metod. Vezmeme-li v úvahu možnou nepřesnost každé metody v + -3 %, výpočet průměru poskytne výsledky nejblíže skutečným údajům.

Online kalkulačka pro stanovení procenta tělesného tuku. Zjistěte normy pro procento tělesného tuku a jaké metody se používají k jeho stanovení. Co je to tuk, nadváha a obezita. Jaké jsou možné komplikace v důsledku nadměrného tělesného tuku.

Online kalkulačka:

Online kalkulačka pro stanovení procenta tělesného tuku. Níže zadejte své parametry pro automatický výpočet.

Váš výsledek:

Obsah:

Normy procenta tuku pro muže a ženy:

Procento tělesného tuku. Dobrý příklad

Procento tělesného tuku. Dobrý příklad

Metody používané k měření procenta tělesného tuku

Metoda amerického námořnictva:

Existuje mnoho speciálních metod používaných k měření tělesného tuku. Výše uvedená kalkulačka používá metodu zahrnující rovnice vyvinuté v Naval Health Research Center Hodgdonem a Beckettem v roce 1984.

Upozorňujeme, že výsledky těchto výpočtů jsou přibližné, protože jsou založeny na mnoha různých předpokladech, aby byly co nejvíce použitelné pro co nejvíce lidí. Pro přesnější měření tělesného tuku je nutné použít nástroje jako je bioelektrická impedanční analýza nebo hydrostatické měření hustoty.

Metoda založená na BMI:

Metoda založená na BMI (body mass index, BMI). Jedna z nejběžnějších metod je založena na výšce a váze a věku. Ale po 30 letech věku se přesnost tohoto vzorce snižuje (udává vyšší hodnoty, než ve skutečnosti je).

metoda YMCA

Metodu vyvinula mládežnická dobrovolnická organizace YMCA (YMCA, Youth Christian Association), jejíž pobočky se nacházejí ve 130 zemích světa. Pro výpočet se používá pouze váha a obvod pasu.

Výsledky:

Naše kalkulačka používá tři vzorce pro výpočet procenta tělesného tuku, které ukazují průměrnou hodnotu. Díky tomuto přístupu můžete získat nejpřesnější výsledek. Ve výsledcích můžete také vidět hodnoty pro každou ze tří metod.

READ
Krize středního věku: Výsledek je na vás!

Tuk, nadváha a obezita

Tuk, nadváha a obezita

Vědecký termín pro tělesný tuk je „tuková tkáň“. Tuková tkáň plní řadu důležitých funkcí. Jeho hlavním účelem je akumulace lipidů, ze kterých tělo vyrábí energii. Uvolňuje také řadu důležitých hormonů a poskytuje tělu určité odpružení a také izolaci.

Tělesný tuk zahrnuje bazální tuk a zásobní tuk. Esenciální tělesný tuk je základní hladina tuku nacházející se ve většině částí těla. Tuk je nezbytný pro podporu životní činnosti a reprodukční funkce. Množství esenciálního tuku se mezi muži a ženami liší a obvykle se pohybuje kolem 2-5 % u mužů a 10-13 % u žen. Normální rozmezí tělesného tuku u mužů je obvykle 8–19 % a u žen 21–33 %. Zatímco nadbytek tělesného tuku může mít mnoho škodlivých účinků na zdraví člověka, nedostatek tělesného tuku sám o sobě může mít negativní zdravotní účinky a udržení procenta tělesného tuku pod nebo dokonce v požadovaném rozmezí procenta tělesného tuku je téma, o kterém by se mělo diskutovat. projednán se zdravotnickým pracovníkem.

Uložený tuk je tuk, který se hromadí v tukové tkáni, ať už je to podkožní tuk (hluboko pod dermis a obalený kolem životně důležitých orgánů) nebo viscerální tuk (tuk umístěný uvnitř břišní dutiny, mezi orgány), a odkazy na tělesný tuk se obvykle týkají tohoto druh tuku. Zatímco určitý podíl tělesného tuku je ideální, přebytek tělesného tuku může mít vážné negativní zdravotní důsledky.

Nadměrný tělesný tuk vede k nadváze a v konečném důsledku k obezitě, vzhledem k tomu, že nejsou přijata dostatečná opatření k omezení nárůstu tělesného tuku. Vezměte prosím na vědomí, že nadváha nemusí nutně znamenat nadměrný tělesný tuk. Tělesná hmotnost člověka se skládá z mnoha faktorů, včetně (ale nejen) tělesného tuku, svalů, hustoty kostí a obsahu vody. Velmi svalnatí lidé jsou tedy často klasifikováni jako lidé s nadváhou.

Rychlost hromadění tělesného tuku se u každého člověka liší a závisí na mnoha faktorech, včetně genetických faktorů a také faktorů chování, jako je nedostatek pohybu a nadměrná konzumace jídla. Kvůli různým faktorům může být pro některé lidi obtížnější redukovat tukové zásoby uložené v břišní oblasti. Bylo však prokázáno, že dieta a cvičení snižují uložený tuk. Upozorňujeme, že ženy i muži ukládají tuk odlišně a to se může časem změnit. Po 40 letech (nebo u žen po menopauze v některých případech) může snížení pohlavních hormonů vést k nadměrnému tuku v oblasti břicha u mužů nebo kolem hýždí a stehen u žen.

READ
Malý pomocník: jak používat podkladovou houbičku?

Možné komplikace v důsledku nadměrného tělesného tuku

Světová zdravotnická organizace (WHO) klasifikuje obezitu jako jednu z hlavních příčin úmrtí, kterým lze předejít.

Jak již bylo zmíněno dříve, tuk produkuje řadu důležitých hormonů, které ovlivňují lidské tělo. Nadbytek nebo nedostatek kritických hormonů může mít negativní důsledky, které narušují normální fungování těla. Mimochodem, výzkum ukázal, že přebytek tělesného tuku, zejména v oblasti břicha, narušuje normální rovnováhu a funkci některých z těchto hormonů. Kromě toho tělesný tuk, zejména viscerální tuk, hraje roli při uvolňování specifických cytokinů, což je široká kategorie proteinů zapojených do buněčné signalizace, která může potenciálně zvýšit riziko kardiovaskulárních onemocnění. Viscerální tuk je také přímo spojen s vyššími hladinami cholesterolu s nízkou hustotou lipoproteinů (LDL), nižšími hladinami cholesterolu s lipoproteiny s vysokou hustotou (HDL) a inzulínovou rezistencí. LDL cholesterol je běžně označován jako „špatný cholesterol“ a HDL cholesterol jako „dobrý cholesterol“. Vysoké hladiny LDL cholesterolu mohou ucpat tepny a vést ke komplikacím včetně infarktu. Inzulínová rezistence zahrnuje buňky, které nereagují správně na hormon inzulín, což může vést k vysoké hladině cukru v krvi a nakonec k cukrovce 2. typu. Jak vidíte, přebytek viscerálního tuku může mít významné negativní důsledky pro lidské zdraví.

Jak změřit boky, pas a krk

Jak změřit boky, pas a krk

  1. Odstraňte nebo zvedněte oděv. Chcete-li provést přesná měření, musíte se ujistit, že se měřicí páska dotýká vašeho holého břicha. Odstraňujeme veškeré oblečení, které by nám mohlo překážet.
  2. Najděte si pas. Pomocí prstů najděte horní část stehen a spodní část hrudního koše. Váš pas je měkká, masitá oblast mezi těmito dvěma kostnatými částmi. Je to také nejužší část vašeho těla a často je na nebo těsně nad pupíkem.
  3. Omotejte si kolem pasu krejčovský metr. Postavte se rovně a zhluboka a klidně dýchejte. Podržte začátek krejčovského metru na pupíku a obtáhněte si ho kolem pasu. Měřicí páska by měla být rovnoběžná s podlahou a těsně přiléhat k tělu, aniž by se zařezávala do kůže. Ujistěte se, že měřicí páska je rovná a není nikde zkroucená, zejména vzadu.
  4. Dostáváme míry. Vydechněte a poté zkontrolujte míry na pásce. Číslo udávající velikost vašeho pasu bude v místě kontaktu s nulovou značkou (začátek pásky).
  5. Dvakrát zkontrolujte své míry. Pro získání přesného výsledku měření opakujte znovu. Pokud se liší od prvního měření, změřte to potřetí a vezměte průměr ze tří čísel.
READ
Jak zmírnit svědění a zarudnutí kůže

Objem boků

  1. Sundej si oblečení. Sundejte si svrchní oděv: kalhoty, sukně, šaty atd. Protože bez ohledu na to, jak je tenký, dodá vám extra objem.
  2. Dejte nohy k sobě. Když budete stát s nohama od sebe, nebudete mít přesný výsledek. Maximálně se dá umístit na šířku ramen, ale lepší je to dohromady.
  3. Hledáme nejširší místo. Abychom získali objem boků, hledáme jejich nejširší část.
  4. Omotejte si pásku kolem boků. Jen se ujistěte, že se páska nekroutí.
  5. Podívej se do zrcadla. Ujistěte se, že páska je rovná a rovnoběžná s podlahou.
  6. Přitiskněte pásku k tělu. Páska by se neměla zarývat do kůže ani volně viset. Jako měřič napětí můžete použít prst. Mezi tělem a páskou by měl být umístěn pouze jeden prst.
  7. Dostáváme výsledek. Zrcadlem vidíme výsledek, když je páska na bocích, nebo prsty přitlačíme v místě, kde se páska protíná s jejím začátkem.

Chcete-li změřit obvod krku, postavte se rovně, dívejte se dopředu, aniž byste zvedli ramena. Jako obvykle je při měření pozice uvolněná. Umístěte měřicí pásku pod Adamovo jablko. Omotejte stuhu kolem krku, přísně rovnoběžně s podlahou – pozice stuhy vpředu a na zádech by měla být ve stejné výšce

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: