Jak zapomenout na svého bývalého manžela: zotavení z rozvodu

Nezáleží na tom, jaké je vaše sociální postavení, vzdělání, příjem, životní zkušenosti nebo manželské zkušenosti. Ani mladý student, ani sofistikovaný a zralý manažer velké společnosti nejsou imunní vůči zradě milovaného muže. A hlavou pochopíte, že tím život nekončí, že lidé mohou být šťastní i po velmi vážných otřesech, mohou se znovu zamilovat, otevřít dveře do nového života, začít si znovu užívat každý den a dívat se na budoucnost s optimismem. Ale něco vám překáží, něco vám brání, nenechává vás v noci klidně spát, něco vás nutí přemýšlet:

  • Zůstaneš sám
  • Mužům už nebudeš moct věřit
  • Už nikdy nebudeš milovat
  • Nikoho nezajímají vaše pocity a zážitky
  • Může se s vámi zacházet tvrdě, protože si to zasloužíte.
  • Opustil tě, protože jsi nebyl hoden lásky.
  • Jsou ženy krásnější a lepší než ty

Je důležité si uvědomit, že manžel může nejen odejít za jinou ženou, ale také nikam jít, jednoduše říct, že jeho city ochladly a už nechce vést společný život. V každém případě je zrada silnou ranou pro sebeúctu, sebepojetí, sebedůvěru, pocit bezpečí a víru.

A sem přidejte své city k bývalému manželovi! Fráze „Nemůžu na něj zapomenout“ se může skrývat nejen milovat и touha podle vašeho milovaného, ​​pro ty časy, kdy bylo všechno dobré, ale také ty nejsilnější pocity odpor и hněv za to, co se stalo žárlivost, hněv a dokonce i vina.

Proto je při analýze tohoto složitého tématu důležité určit pocity, které zažíváte vůči svému bývalému manželovi. Co nedovolí vašim myšlenkám uklidnit se, co vám nedá pokoj?

Samostatným předmětem diskuse v tomto článku bude problém psychoemoční závislost. Budeme se tomu věnovat o něco později.

Láska a touha po milovaném člověku, po společné šťastné minulosti.

chybí můj manžel

Upřímné a hluboké city k člověku jsou to, co vás kdysi spojovalo. Skutečnost, že společný život byl obecně šťastný, je neocenitelná životní zkušenost. Touha po minulosti je normální.

Dejte si prostor, abyste si kvůli tomu truchlili. Rozpad vztahu je skutečná ztráta, smutek. Když se zasekneme v určité fázi smutku, nemůžeme se posunout dál, blokujeme přechod do dalších fází a nedáváme si příležitost přijmout to, co se stalo. Nedáváme si tedy právo narovnat se do plné výšky, narovnat ramena, zvedat hlavu vysoko a rozhlížet se kolem sebe.

Někdy tím, že se snažíme potlačit nebo popřít negativní pocity způsobené zármutkem ze ztráty někoho drahého a milovaného, ​​jen zhoršujeme svůj vlastní stav. Snažíme se usmívat tam, kde bychom měli plakat, snažíme se mlčet tam, kde bychom měli křičet ze všech sil. Respekt k vlastním citům a emocím usnadní přežití následků zrady.

Nelítost

Váš bývalý manžel vás těžce urazil, porušil všechny možné sliby a přísahy, zradil vás, pošlapal vaše city, vyškrtl vás ze života, jako byste v něm nebyla. Zášť může být tak silná, že s ní začnete žít. Obsedantní myšlenky během akutního období prožívání smutku ze zrady nemusí opustit dnem ani nocí. Zdá se, že tyto myšlenky nikdy nezmizí!

Mysl chápe, že člověk potřebuje odpustit a nechat jít, ale srdce a duše bolí dál. Zášť může být věrným společníkem po mnoho let.

  • Je to to, co chceš?
  • Je vám příjemné žít s odporem?
  • Co ti tento pocit dává?
  • Otravuje váš každodenní život, nebo vás naopak naplňuje silou někam se posunout?
  • Dokážete se toho zbavit sami nebo potřebujete odbornou pomoc?
READ
Buďte trpěliví: jak účinná je jóga při hubnutí?

Hněv a hněv.

Je normální cítit hněv a hněv, agresi a nenávist vůči svému bývalému manželovi. Za tyto pocity nemůžete! Máte na ně právo! A zde je důležité odpovědět si na stejné otázky jako v situaci s odporem. Někdy nás i negativní pocity mohou motivovat k činům, které nám později přinesou užitek: dosažení úspěchu (podívejte se, čím jsem se bez vás stal, čeho jsem dosáhl, zjistíte, že jsem šťastný a budete litovat všeho, co máte hotovo). Pokud však tyto pocity mají destruktivní dopad, formují a posilují neúčinné vzorce chování vůči sobě i druhým (nadměrné užívání různých sedativ, alkoholu, bezcitnost vůči blízkým a přátelům), stojí za to se nad tím zamyslet!

Žárlivost

Dnes je v jeho životě všechno v pořádku! V novém vztahu je šťastný, má děti s novou manželkou, vychovává její děti, vašim společným dětem se dostatečně nevěnuje, přestal se stýkat s vašimi příbuznými. Zdá se, že vám nikdy nevěnoval tolik lásky, pozornosti a péče a svou „novou rodinu“ doslova zbožňuje. Žárlivost je velmi silný a destruktivní pocit. Pokud jsou všechny vaše myšlenky pohlceny myšlenkami a fantaziemi o jeho novém životě bez vás, pak je lepší neprodleně kontaktovat specialistu, protože začnete žít v iluzorním světě, začnete žít JEHO život a úplně ztratíte zájem o to, co je pro vás relevantní a důležitá.

Obvinění od blízkých spolupracovníků

  • Je to tvoje vlastní chyba
  • Kdybyste byla dobrá manželka a žena v domácnosti, neopustil by vás
  • Ztratil o tebe zájem, protože jsi se o sebe přestala starat
  • Měl jsem trávit méně času v práci
  • Kvůli své pýše nechala své děti bez otce! Proč jsi začal dělat povyk? Všichni se mění! Mohl jsem být trpělivý
  • Musíš se toho muže držet! Kdo tě teď bude potřebovat?
  • Mami, odešel táta kvůli tobě?
  • Byl jsi to TY, kdo vykopl svého otce!

Situace, kdy jsou velké naděje vkládány do blízkých a příbuzných, kdy očekáváte podporu, a nikoli odsouzení a znehodnocení vlastních zkušeností, mohou výrazně ovlivnit váš psycho-emocionální stav. Zde více než kdy jindy hrozí nebezpečí deprese, protože:

  • klesá sebevědomí (byl jsem opuštěn, jsem nehodný, jsem nemilovaný)
  • chtě nechtě začnete věřit obviněním ostatních (možná mají pravdu, není to on, kdo je darebák, ale já byla špatná manželka)
  • blízcí jsou zdrojem smutku (neexistuje žádná podpora, ale existuje kruh obviňování a odsuzování)
  • naděje do budoucna rychle mizí (už nikdy nebudu šťastný, nikdo mě už nemůže milovat, už nikdy nebudu milovat, teď budu vždy sám)

Pokud máte pocit, že jste pod takovým tlakem, neodkládejte žádost o pomoc!

Psycho-emocionální závislost na bývalém manželovi

Toto téma, které je třeba řešit, je extrémně obtížné diskutovat, protože důvody pro vznik závislých vztahů mohou být různé. Pokusme se utřídit ty hlavní.

Závislý typ osobnosti. Každý závislý má určité vlastnosti sebevnímání a vnímání světa jako celku, které tvoří následující postoje a přesvědčení v celkovém obrazu:

  • Potřebuji silného muže
  • Potřebuji další lidi
  • Potřebuji podporu
  • Jsem absolutně bezmocná
  • Můžu normálně žít, jen když je poblíž někdo, kdo se o mě stará
  • Pokud mě opustí, nezvládnu všechno sama.
  • Pokud mě nebudou milovat, budu nešťastný
READ
Ervené nehty a jahody se smetanou

Závislé typy žen často říkají: “Nemohu žít bez muže.” Celý jejich život je podřízen zásadám: “Drž se ho”, “Neurážej ho”, “Buď na něm závislý, abys ho touto závislostí spoutal.” Jakákoli hrozba ztráty předmětu závislosti vede k úzkosti a obavám. A pokud se vztah již rozpadl, život závislé osoby ztrácí veškerý smysl.

Dá se s tím něco dělat? Pokud si uvědomím, že mám sklony k návykovému chování, existuje způsob, jak nějak změnit svůj postoj k sobě a okolnímu světu?

Ano mám. Jedná se o poměrně složitý terapeutický proces, ale je možné identifikovat a napravit neúčinné strategie chování a hluboce zakořeněné postoje jedince.

Traumatizace. Během svého života žena často čelila ztrátám: smrti blízkých, nemoci, zradě. Ve vztahu může žena pociťovat neustálý strach, že i ony mohou přijít k nečekanému konci.

Strach ze ztráty manžela může formovat a upevňovat rysy chování, které budou mít negativní dopad na vztahy, pěstovat závislé chování a zároveň nedůvěru: „také mě opustíš“. Pokud se situace ztráty v životě ženy a jejího manžela opakuje, může se u ní spustit mechanismus retraumatizace. Všechny nejhlubší zážitky jsou aktualizovány, zdá se, že nic v jejím životě nelze ovládat a všichni její blízcí a blízcí ji opouštějí.

Spolupráce s psychologem na minimalizaci následků traumatu ztráty vám umožní aktivovat vnitřní zdroje a dívat se na svět nikoli z výšky traumatického zážitku, ale z vrcholu pozitivity a pocitu vnitřního bezpečí.

Vzorce chování ve vlastní rodině, postoje rodičů.

  • Žena by neměla pracovat, muž by měl být živitelem rodiny!
  • Proč se vzdělávat a chodit každý den do kanceláře? Ať manžel zajistí
  • Jsi krásná, v manželství budeš šťastná i tak
  • Neměl bys mít svůj vlastní názor
  • Vždy jsem poslouchal tvého otce a žili jsme šťastný život

V důsledku toho se žena může stát na manželovi závislá nejen finančně, ale i morálně. Získat oporu v „dětské roli“ v rodině. Je to jistě pohodlné: žádná zodpovědnost, žádné globální starosti, ale také to neumožňuje cítit se bezpečně v případě rozchodu.

Žena může propadnout zoufalství z uvědomění si své zranitelnosti a neschopnosti žít sama. Hlavním úkolem při práci s psychologem bude motivace, upevnění sebevědomého chování a revize postoje k sobě jako k jednotlivci: své schopnosti, znalosti, schopnosti, dovednosti, talenty, aspirace, hodnoty.

Takže závěry: Co brání konci vztahu a podporuje touhu žít minulý život?

Pocity. Je normální zažít negativní emoce, ale pokud vám brání v pohybu vpřed, musíte s nimi pracovat.

Formace komplex viny protože přerušení vztahu je nebezpečné pro psycho-emocionální stav.

traumatický zážitek v minulosti, neefektivní vzorce chování и nastavenía nevhodný postoj k sobě samému vyžadují psychokorekci.

Rozvod může být nejen negativní událostí, ale i docela radostnou a očekávanou, ale malé procento žen si svou existenci po skončení tak důležitého a dlouhodobého vztahu předem promyslí. Mnoho oblastí života zůstává spojeno s bývalým manželem, podléhá určitým pravidlům a vzorcům, a když člověk zmizí ze života, aktivně vyžadují restrukturalizaci. Na základě této skutečnosti zůstává v prvním porozvodovém období nanejvýš aktuální otázka, jak zapomenout na bývalého manžela a začít nový život.

Přirozeně rychle zapomenout na bývalého manžela je možné pouze pro ty, kteří se o tuto osobu nezajímali ani v manželství, ale hlavním úkolem ženy není rychlost nástupu amnézie, ale samotná skutečnost, že se nedostanou. uvízl v přechodu z vdané do svobodného stavu. Čím dříve začnete svůj život měnit, navzdory vzpomínkám a případným výčitkám, které vám zůstanou, tím dříve vás přestanou mučit. Nejhorší možností by bylo sedět a čekat, až jeho obraz úplně zmizí, a do té doby omezit svou aktivitu a realizaci.

READ
Jaké letní šaty zvolit pro ženy 40, aby vypadaly štíhle a stylově

Abyste na svého bývalého rychle zapomněli a rehabilitovali se, můžete se obrátit na profesionály, nebo můžete první kroky podniknout sami – volba řešení a vhodných metod závisí pouze na vaší aktuální situaci. Pokud bylo ve vztahu hodně emocionálních traumat, pak bude téměř nemožné zapomenout na svého bývalého manžela, dokud se plně nepropracují, ale pokud jste se dokázali rozejít v pozitivní náladě a jako přátelé, pak s největší pravděpodobností proces zapomínání bude probíhat organicky a nebude potřeba žádat o pomoc nebo hledat rady v článcích.

Rady psychologa, jak zmírnit bolest po rozchodu

Zapomenutí a opuštění člověka, stejně jako odpuštění, jsou poslední fáze procesu truchlení a života v akutním stresu. Tím, že se žena snaží dostat přímo do konce, aniž by procházela bolestivějšími fázemi, se pouze vystavuje sebeklamu, který se nakonec objeví v budoucnu a pravděpodobně poškodí další vztah.

Psychologická odborná doporučení, jak zapomenout na bývalého manžela a pustit, začínají úplným truchlením.

Snaha zapomenout na bývalého manžela se nepovažuje za adekvátní reakci, pokud se vám při pouhém zmínce jeho jména objeví knedlík v krku nebo vás okamžitě napadnou plány na různé druhy pomsty.

Proveďte audit svých vnitřních zkušeností, můžete si k tomu shromáždit podpůrnou skupinu přátel nebo se přihlásit k psychoterapeutovi, pro ty, kteří jsou úplně sami, jsou vhodné anonymní chaty, kde můžete vždy sdílet své zkušenosti s neznámým partnerem. V této fázi je potřeba pamatovat na všechny křivdy a situace, které bolest přinesly, ale také je důležité dát patřičný prostor příjemným chvílím, jako je romantika prvního rande nebo jeho noční roztomilé popotahování.

Hlavním úkolem je vytvořit si ucelený obraz o vašem vztahu, o vašich pocitech a zkušenostech v něm a také logické posouzení v této fázi. Možná vám něco, co vás dříve rozzuřilo, bude nyní připadat sladké a drahé a dříve potěšující okamžiky vám budou připadat jako rafinovaná manipulace nebo podvod. Všechny tyto vědomé vzpomínky jsou nezbytné k vybití emocionální sféry z nahromaděného napětí a zdrženlivosti, protože čím více emocí v sobě člověk nashromáždí, tím více se připoutá k určité situaci. Stejná technika funguje, když není jasné, jak zapomenout na svou bývalou lásku – čím méně emocí se nahromadí, tím rychleji myšlenky odcházejí.

Poté, co se zbavíte irelevantních emocí, je čas zbavit se zbytečných upomínek.

Pečlivě prozkoumejte své okolí a schopnost budovat si život – kolik všeho, co připomíná vašeho bývalého partnera, je kolem vás a co z toho lze odstranit.

Ve svém bytě musíte skrýt společné fotografie a předměty interiéru, které jim byly dány; na internetu musíte alespoň dočasně skrýt jeho stránku ze zpravodajského kanálu (pro ty, kteří prakticky nemohou ručit za svou vůli, můžete ho dokonce zablokovat), odstranit všechna data s ním spojená z připomenutí a kalendáře (z vašeho výročí k narozeninám jeho matky).

Podívejte se blíže na organizaci svého dne, zda nadále ze zvyku smažíte toasty, ačkoli dáváte k snídani raději míchaná vajíčka, zda chodíte jen do těch obchodů, které považoval za hodné – nyní je čas realizovat své skutečné touhy a navrhněte svůj život, přijímejte potěšení a co nejrychleji, protože není známo, jak dlouho to bude trvat.

READ
Armani Prive Haute Couture podzim 2024

Další fází, která je důležitá konkrétně pro ženu, je revize jejího vnějšího obrazu. Kupte si nový šátek, pokud je ze všech možných možností jen jeho dárek, odložte šaty, které nejsou vaším stylem, ale které se líbily vašemu bývalému manželovi. Klidně vyhoďte jím doporučené barvy a kupte si to, co jste vždy chtěli, ale drželi jste se zpátky. Týká se to stylu oblečení, ale i líčení, střihu a celkové prezentace sebe sama. Hlavní ale není maximální proměna v opačný obraz ve snaze ukázat, o jakou krásu přišel, ale najít svůj individuální vnější projev, bez vlivu svého vkusu a stereotypů.

Po vyčištění prostoru od vlivu bývalého a tím i jeho připomenutí se objeví mnoho prázdných míst, volného času a vznikajících otázek. Tyto problémy je rozhodně potřeba vyplnit, jinak je ze zvyku opět zaplní bývalý manžel, pouze myšlenkami na něj. Nyní byste se měli co nejvíce soustředit na své zájmy a potřeby, rozvíjet koníček nebo začít s novými aktivitami. Svoboda, která se objevila, není jen o osamělosti, ale také o jedinečných příležitostech, které se otevírají pro realizaci vlastních snah.

Jak zapomenout na pocity – co dělat

Neustálé vzpomínky na člověka otravují život výlučně, dokud jsou city k němu živé nebo vzpomínky jsou přítomné. V souladu s tím je nutné vymazat z paměti ne samotného člověka (to se neobejde bez organického poškození mozku), ale zapomenout na pocity nebo naděje s nimi spojené.

První doporučení se týká snížení důležitosti problému, protože čím více se soustředíme na jednu myšlenku, tím více ovládá naše vědomí. Doporučuje se vyhnout se přemýšlení a hledání možností, jak na bývalého manžela navždy zapomenout. Jakmile se přistihnete při navyklé aktivitě přemýšlení o způsobech, jak se odpoutat, okamžitě si najděte něco, čím zaměstnáte svůj mozek – přečtěte si knihu, zavolejte přátelům, pusťte se do nového projektu, poslouchejte hudbu. Vhodné jsou všechny možnosti, které vám pomohou odpoutat mysl od bezduchého žvýkání mozku.

Práce s pocity a odpoutání se od nich přímo souvisí s celou emoční sférou. Hlavní proto není uzavírat se před žádnými emočními otřesy, ale naplnit každý svůj den velkým množstvím příjemných a inspirativních zážitků.

Lidský život se neměří podle časových úseků, ale podle toho, kolik emocí bylo přijato, což znamená, že čím pestřejší a bohatší budete každý den, tím rychleji se vaše minulá láska vzdálí od vašich zkušeností.

Při přidávání pozitivních aspektů nezapomeňte omezit ty negativní – utřídit si věci s bývalým, snažit se přijít na to, kdo za to mohl více a kdo komu co dluží – je lepší je nechat v minulosti.

Čím více své energie žena investuje i do takových momentů týkajících se spravedlnosti, tím více nakonec ztrácí, citově se vyčerpává. Samozřejmě chci, aby spravedlnost zvítězila, ale nakonec se může ukázat, že materiální náhrada za promarněné nervy bude stát hodně a bude zbytečná.

Existuje názor, že nový milenec vždy urychluje proces zapomínání minulých pocitů. To pomáhá okamžitě přejít ze silných depresivních zážitků do extrémně pozitivní euforie z nové lásky. Optimální je k tomu využít prázdninové romány, které tam zůstávají jako krásná pohádka bez pokračování. Pokud se takový vztah stane vážnějším, pak se v tomto jistě vynoří všechna nezpracovaná traumata minulých vztahů, nebo se ukáže, že je nablízku úplně cizí, nevhodný člověk.

READ
Nejlepší postup na hubnutí: LPG

Zaručenou možností je postupně prožívat všechny vzniklé pocity, někdy za doprovodu psychoterapeuta, díky čemuž bude tento proces méně frustrující a rychlejší. Vhodnějším slovem v kontextu takové práce s vlastními pocity by bylo nezapomenout, ale nechat jít nebo žít, když každý den pocity blednou a ztrácejí svůj emocionální význam, mění se v jednoduchá fakta minulosti.

Jak zapomenout na manžela, pokud máte děti

Když se rozejdou páry s krátkým společným životem, vášně a bolesti časem opadnou a pak jsou úplně zapomenuty, když se najde nová láska. V situaci, kdy mají rozcházející se manželé společné děti, obecně nelze na bývalého manžela zapomenout, protože zůstává otcem dětí. V případě společného a civilizovaného odloučení se s ním žena bude pravidelně scházet o společných prázdninách dítěte a o víkendech. Může to být s různou frekvencí (od nočních hovorů po schůzky jednou ročně), ale bývalý manžel vám bude stále připomínat sám sebe návštěvami a hovory. I když muž zmizí a neobjeví se v osudu této rodiny, dítě samo mu ho bude připomínat – svým vzhledem, podobnými zvyky a periodickými otázkami na otce.

Zpočátku stojí za to analyzovat situaci, vyvodit závěry o vašem příspěvku k tomu, co se stalo, a co je nejdůležitější, najít pozitivní aspekty. Když jste našli své osobní, až sobecké potěšení, osud vašeho bývalého manžela a city k němu vás již nebudou tolik znepokojovat.

Druhým bodem je rozhovor s dítětem, kde je nutné bez lhaní vysvětlit aktuální situaci a postoj dospělých k němu. Zde byste měli mluvit co nejotevřeněji, pokusit se vyjasnit všechny otázky a podrobnosti. To pomůže vyhnout se neustálému dotazování a v důsledku toho zbytečným upomínkám o manželovi od dítěte. Když dítě zpočátku pochopí nová pravidla a skutečnost, že pocity a postoj rodičů k němu osobně zůstávají stejné, nebudou od něj slyšet zbytečné fantazie a bolestivé otázky.

Bývalý manžel by měl dostat úplně jinou hodnost, nechat ho v životě, ale změnit jeho vliv na něj, tzn. nyní se z něj nestává ani bývalý, ale pouze otec dítěte. Pokud ho tak nazýváte, změní se okruh jeho moci, například nemůže vyžadovat citovou angažovanost nebo si na vás jako na ženu, byť bývalá žena, nárokovat. Tato pozice vám navíc umožňuje vnitřně se osvobodit a hledat možnosti, jak si uspořádat svůj osobní život. Na základě nové role nastavte vhodné hranice, včetně jeho chování a povolených vlivů (až do doby a frekvence hovorů, ale i formulací).

Pokud je neochota jakkoli komunikovat s vaším bývalým manželem kriticky silná, pak lze otázku jeho setkání s dítětem vyřešit tím, že vás z tohoto procesu vyloučíte. Může ho například vyzvednout ze školy a pak ho v určité dny odvézt domů nebo vyzvednout dítě od vaší sestry. V této situaci minimalizace kontaktů samozřejmě pomůže abstrahovat od existence této osoby, ale stojí za to pochopit, že jeho přítomnost v pozadí zůstane navždy v životě.

Autor: Praktický psycholog Vedmesh N.A.

Mluvčí Lékařského a psychologického centra “PsychoMed”

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: