Jak udržet ženu mladou po 40

Změny související s věkem u žen začínají kolem 40–45 let. Jde o přirozený proces hormonálních změn v těle, ale pro mnohé to není snadné. Zhoršení nálady a pohody, první vrásky a lámavé kosti, nadváha a nespavost. Co čekat od menopauzy a je možné se všem těmto příznakům menopauzy vyhnout?

Jaké změny nastanou v ženském těle po 40 letech

Po 40 letech začíná ženské tělo postupně hormonální změny a připravuje se na postupný pokles reprodukčních funkcí. Okamžitě stojí za zmínku, že hranice 40 let je velmi libovolná. Charakteristiky těla každé ženy jsou individuální a u některých tento proces začíná dříve, někdy dokonce ve 38–40 letech, a u jiných později, blíže k 50 letům. V průměru se však funkce vaječníků začíná zpomalovat mezi 40. a 45. rokem. Úplné vypnutí systému trvá pět až šest let.

Jak se cítí žena ve 40? Změny v těle začínají postupným poklesem funkce vaječníků a snížením hladiny estrogenu, ženského pohlavního hormonu. Tento hormon je tak důležitý, že všechny ostatní projevy věku jsou spojeny s poklesem jeho množství.

Kdy nastává menopauza a jak se hormonální změny projevují v těle ženy?

Abyste pochopili, kdy nastává menopauza a jak ovlivňuje zdraví a pohodu ženy, musíte vědět, že se jedná o proces krok za krokem. Menopauzu lze rozdělit do tří fází.

Fáze menopauzy

premenopauza – období, kdy vaječníky stále fungují, ale mění se povaha menstruace: stávají se nepravidelnými, příliš těžkými nebo řídkými. Věkové změny se u žen v tomto období projevují zvýšenou podrážděností a únavou, špatnou náladou, úzkostí, noční nespavostí a v důsledku toho i ospalostí přes den, snížením libida a tzv. návaly horka – náhlými záchvaty horka. Zároveň si většina žen začne všímat změn ve svém vzhledu. Estrogen je mimo jiné zodpovědný za rychlost regenerace kožních buněk a snížení jeho hladiny vede ke zpomalení tohoto procesu. Růst nových buněk nyní probíhá pomalu a také se zhoršuje funkce žláz, které produkují maz. Kůže se stává suchou a matnou a kvůli nedostatku vlhkosti se začnou objevovat vrásky. Perimenopauza začíná ve věku 40–50 let, ale nejčastěji začíná ve věku 45 let.

Менопауза – období, kdy zcela přestanou fungovat vaječníky, vymizí menstruace (mohou se však objevit i nadále, ale ve velmi dlouhých intervalech) a zvláště patrný je efekt snížení estrogenu. Kromě kognitivních poruch – problémy s pamětí a koncentrací, výkyvy nálad – existují také jevy, jako je pokles pevnosti kostí, protože estrogen se mimo jiné podílí na metabolismu vápníku. Zvyšuje se riziko rozvoje kardiovaskulárních onemocnění. Metabolismus se zpomaluje – i když se budete držet obvyklého jídelníčku, můžete přibrat. Menopauza má významný dopad i na intimní život – klesá libido, sliznice se ztenčují, sušší než v mládí a křehké, což může intimitu bolet.

READ
Jak nosit korzet, aby vypadal módně a nebyl vulgární

Postmenopause – období od okamžiku poslední menstruace do konce života. Tělo se konečně úplně přepne do nového režimu a většina nepříjemných příznaků, které ženu v premenopauze a menopauze trápily, sama od sebe zmizí: návaly horka, záchvaty úzkosti a špatná nálada, nespavost už netrápí. Problémy s lámavostí kostí, pomalým metabolismem a oslabeným kardiovaskulárním systémem však přetrvávají.

Čísla a fakta

Úbytek kostní hmoty u postmenopauzálních žen dosahuje 3–5 % ročně. K nejaktivnější resorpci kostní tkáně dochází během prvních pěti let po menopauze [1] a prevalence osteoporózy v Rusku u žen nad 50 let je asi 30 % [2].

Jak si prodloužit mládí a udržet si zdraví po 40 letech

Znamená to všechno, že po 40–45 letech můžete zapomenout na aktivní život? Jistě, že ne. Existuje mnoho metod, které dokážou zmírnit nebo dokonce zcela odstranit všechny nepříjemné známky menopauzy a prodloužit mládí. Promluvme si o nejčastějších z nich.

Jak můžete odstranit příznaky menopauzy?

léky HRT

Hormonální substituční léčba u nás zatím není nijak zvlášť populární, ale v Evropě a USA se k ní uchyluje mnoho lidí.

Vzhledem k tomu, že změny v ženském těle po 40 letech jsou způsobeny poklesem hladiny estrogenu, používá se syntetický nebo přírodní estrogen ke zmírnění příznaků a uměle zvyšuje jeho hladinu na předchozí hodnoty. Přípravky obsahující ženské pohlavní hormony jsou velmi účinné – zlepšení je pozorováno v 90 % případů [3]. Takovou terapii však předepisují pouze lékaři as opatrností, protože má kontraindikace a závažné vedlejší účinky. Hormony nelze použít při některých typech nádorů, diabetes mellitus, řadě autoimunitních onemocnění, trombózách, selhání jater a ledvin. Nežádoucí účinky této terapie zahrnují otoky, kolísání hmotnosti (obvykle směrem nahoru), poruchy chuti k jídlu, slabost a závratě, migrény a citlivost prsů. To vše je možné i při pečlivém výběru léku zkušeným lékařem. HRT je závažný zásah do fungování organismu a odborníci k ní doporučují sáhnout jen výjimečně – například při časné menopauze nebo při výrazných symptomech menopauzy, které výrazně zhoršují kvalitu života ženy [4].

Nehormonální léky

Mezi nehormonální léky na menopauzu patří vitamínové komplexy и doplňky stravya symptomatické léky, které umožňují zmírnit jednotlivé příznaky provázející menopauzu. Například k prevenci osteoporózy a posílení kostní tkáně se doporučuje dodatečný příjem vápníku a vitamínu D a také bisfosfonátů. I to by však mělo být prováděno pod dohledem lékaře, protože nekontrolovaný příjem doplňků stravy a překračování doporučené dávky minerálů a vitamínů nemusí mít nejlepší vliv na zdraví – například nadměrná konzumace vápníku může poškodit kardiovaskulární systém [5].

READ
15 účesů, díky kterým vypadá váš obličej tenčí: cool

Změny související s věkem u žen lze snadno napravit pomocí bylinných přípravků – přípravků, které obsahují výtažky a výtažky z léčivých rostlin. Často se ke zmírnění stavu během menopauzy používají přípravky s fytoestrogeny. Mezi rostliny, které obsahují tyto látky podobné estrogenu, patří sója, chmel, lékořice a mnoho dalších.

Mějte na paměti

Jedním z nejslibnějších zástupců fytoestrogenů je extrakt z černé rasce.. Jeho účinnost byla potvrzena výsledky několika klinických studií. Podle jedné studie byl extrakt z cificifuga účinnější proti symptomům menopauzy ve srovnání s placebem [6] . Tato rostlinná složka má výrazné vlastnosti podobné estrogenu a má příznivý bezpečnostní profil..

K symptomatické léčbě menopauzy se někdy používají bylinné přípravky se sedativním účinkem (mateřídouška, kozlík lékařský) a léky, které pozitivně ovlivňují činnost cév a tím i prokrvení mozku, které mohou zlepšit kognitivní funkce. (divoký jam, šalvěj a další).

Kontraindikací pro léčbu vitamíny a bylinnými přípravky je výrazně méně kontraindikací než pro hormonální substituční terapii, ale existují. Například fytoestrogeny byste neměli užívat, pokud máte hormonálně závislé nádory. Takové produkty je třeba pečlivě vybírat a kombinovat, protože ne všechny bylinky, minerály a vitamíny jsou vzájemně kompatibilní – mohou vzájemně oslabovat nebo zesilovat své účinky. Zapomínat bychom neměli ani na možné alergie na složky rostlin. Všechny prostředky proto musí vybrat lékař.

Léčba vitamíny a bylinnými přípravky má navíc mírný, šetrný účinek. Díky tomu jednají o něco pomaleji. Proto byste neměli očekávat okamžitý účinek.

Neléková terapie

Nemedikamentózní terapie zahrnuje speciální dieta, tělesná výchova a dodržování zásad zdravý životní styl.

Pravidelná mírná fyzická aktivita, jako jsou každodenní procházky nebo chození do posilovny dvakrát až třikrát týdně, může výrazně zmírnit projevy menopauzy, zvláště pokud začnete sportovat nikoli v době nástupu hormonálních změn, ale s předstihem. Cvičení zlepšuje metabolické procesy a buněčné dýchání, udržuje svaly, srdce a cévy v dobré kondici a pomáhá snižovat riziko nadváhy. Navíc vyvinutý svalový korzet udržuje zdravou kostní tkáň [7].

Strava je také velmi důležitá. Dietu navíc nelze chápat jako maximální omezení kalorií (to může být škodlivé), ale jako vyváženou stravu s dostatečným množstvím bílkovin, tuků a sacharidů. Důležitý je zdroj živin: například sacharidy by se neměly získávat z cukru a mouky, ale ze zeleniny, ovoce a obilovin, tuky – nikoli z tučného masa, ale z rostlinných olejů, mořských ryb, ořechů a semen. Čím pestřejší strava, tím nižší je riziko nedostatku některých minerálů a vitamínů v těle.

READ
Proč potřebuji základní nátěr pro gelový lak: když je aplikován na šelakové nehty, je možné udělat manikúru bez, který z nich je lepší, jak používat Bluesky

Poznámka

Výzkum ukazuje, že potraviny s vysokým obsahem vlákninyzelenina, celozrnný chléb, bobule a obilovinypomáhají snížit intenzitu a frekvenci návalů horka [8].

Za žádných okolností by nástup menopauzy neměl být považován za „začátek konce“. Dokonce i Světová zdravotnická organizace již dávno revidovala věkovou klasifikaci a nyní jsou lidé mladší 44 let považováni za mladé a od 45 do 59 let za střední věk [9]. Žena po 40 letech může být krásnější než kdy jindy – stačí se podívat na Monicu Bellucci, Julianne Moore, Juliette Binoche, Sandru Bullock, Ekaterinu Andreevu, Courteney Cox, Kristin Davis. Všechny tyto herečky překročily hranici 50. narozenin, ale nepřestávají udivovat fanoušky svou krásou a šarmem a pravidelně se objevují v různých žebříčcích nejpřitažlivějších žen světa.

Moderní farmaceutický trh nabízí různé produkty pro udržení krásy a zdraví žen v období hormonálních změn. Kromě těžkého dělostřelectva v podobě hormonálních léků existují i ​​šetrnější možnosti boje s nepříjemnými projevy menopauzy – například vitamino-minerální komplexy s fytoestrogeny.

Jak zůstat mladý po 40? Jak zpomalit stárnutí?

Často jsme překvapeni tím, že někdo 40 let, ale vypadá na 50 nebo naopak, nelze uvěřit, že tomu člověku je už kolem 50, protože vypadá stejně jako jeho děti. Každý samozřejmě zná tajemství věčného mládí slavných hvězd – to jsou „injekce krásy“, botox a chirurgický facelift. Hlavní roli v prodloužení mládí ale u většiny lidí nehrají tyto drahé procedury proti stárnutí, ale správný životní styl a přístup k lidem, který dodržují od mládí.

Ti, kteří byli alespoň jednou Amerika nebo v některé z evropských zemí dbají především na to, jak mladistvě a fit tamní důchodci vypadají. A to není zásluha genetiky, ale hormonální substituční terapie, která je na Západě velmi běžná. V zahraničí lidé nad 40-45 let pravidelně navštěvují kosmetičky, kteří ženám předepisují užívání pohlavních hormonů a mužům injekce růstových hormonů.

Jak je známo, hlavní příčinou stárnutí u žen je nedostatek estrogenu a progesteronu au mužů – zastavení tvorby růstových hormonů. V naší zemi je evropská metoda omlazení těla stále málo známá kvůli tomu, že stále neexistují spolehlivé údaje o bezpečnosti těchto léků. Podle výsledků nedávných studií dlouhodobé užívání hormonů prudce zvyšuje riziko vzniku rakoviny a může způsobit problémy ve fungování endokrinního systému.

READ
Jak obnovit menstruační cyklus: metody

Abychom byli spravedliví, je třeba říci, že v posledních letech bylo v Rusku mnoho upravených a krásných ženy v důchodovém věku. Netají tajemství svého mládí – střídmost v jídle, každodenní procházky na čerstvém vzduchu a optimistický pohled na život.

život ženy po 40 letech

Pokud k tomu přidáme pravidelná péče o pleť, dobrý spánek, absence zlozvyků a správný výběr oblečení, pak každý může vypadat o 10-15 let mladší než je jeho věk. Jde jen o to, že ani v důchodu se nemusíte izolovat od lidí a být vždy v kontaktu se společností.

Primárně se odhaluje věk člověka oči, pleť obličeje, postava, účes a oblečení. Často se vyskytují ženy ve věku 45-50 let s matnýma očima, hlubokými vráskami a shrbenou chůzí v pytlovitých šatech, které si lze splést se sedmdesátiletou stařenou. Všechno je to o přístupu. Samozřejmě, že po 70 letech je velmi těžké najít sílu zůstat tak veselý jako v mládí.

V tomto věku mnoho lidí zažívat psychické potíže kvůli problémům v rodině a pocitu blížícího se stáří. To by však neměl být důvod stáhnout se do sebe a užívat si samotu. Pouze komunikací s ostatními lidmi můžete získat potřebnou vitalitu a sílu k tomu, abyste vypadali mladě. Pokud si myslíte, že jste již dosáhli věku, kdy je vaší jedinou touhou sledovat televizní pořady a jít spát, pak není divu, že vypadáte mnohem starší, než jsou vaše roky. Čím méně se člověk hýbe, tím rychleji stárne.

Pohyb je velmi prospěšný pro všechno tělo – zlepšuje látkovou výměnu, ventilaci, stimuluje krevní oběh a posiluje kosti. Krátká procházka během dne a půlhodinové cvičení ráno vám pomohou zůstat ve formě. Využijte každou příležitost k většímu pohybu – nejezděte na krátké trasy při chůzi, točte obruč, provádějte jednoduchá fyzická cvičení při sledování televize.

život ženy po 40 letech

Samozřejmě fyzické a intelektuální schopnosti zhoršovat s věkem. Mnoho lidí po 45 letech má pocit, že už nemají sílu dlouho chodit a vylézt po schodech do vysokého patra, je stále obtížnější si potřebné informace zapamatovat. Kvůli tomu existuje touha izolovat se od světa a co nejvíce ležet v posteli. Není to správné. Jediný účinný způsob, jak zůstat mladý, je hýbat se a pracovat. Nejrychleji stárnou ti, kteří to vzdají a nekladou si za cíl zůstat mladí.

READ
Letní šaty pro ženy středního věku pro rok 2024

Sklíčenost, melancholie, lenost a přejídání – čtyři nejnebezpečnější faktory, které člověka ničí a zkracují mu život. Komunikace, práce a pohyb pomohou překonat sklíčenost, melancholii a lenost, ale přejídání po 45 letech by nemělo být dovoleno. Čím větší nadváhu nosíte, tím starší vypadáte. S přibývajícím věkem by měl být váš jídelníček umírněný, nelze spoléhat na porce, které jste jedli před třicítkou.

Ve stravě lidé starší 40 let Nesmí chybět produkty, které pomáhají zvýšit produkci hormonů a omladit tělo. Jedná se o maso, ryby, mléko, tvaroh, obiloviny, zeleninu a ovoce. Pokud si ale chcete zachovat mládí, je třeba omezit konzumaci sladkých, moučných a tučných jídel.

Další důležitý faktor abys vypadal mladě, je pravidelná péče o pleť, vlasy a tělo. Bez ohledu na to, jak jste přes den unavení, vždy byste si měli najít čas na nanesení výživného nočního krému na obličej a odstranění make-upu. Bude to chvíli trvat a na obličeji bude méně vrásek. Začněte ráno gymnastikou a kontrastní sprchou, poté si upravte vlasy a udělejte si make-up. Při výběru kosmetiky pro sebe nešetřete, měla by odpovídat vašemu věku a typu pleti. To samé s oblečením. Šaty, obleky, kabáty a saka by neměly být šedé a ponuré barvy. Měly by zvýraznit atraktivní stránky vaší postavy a skrýt nedostatky.

A nakonec naše rada – berte postupné stárnutí jako samozřejmost a nenechte se zavěsit na to, že váš vzhled neodpovídá tomu, jak vypadají slavné hvězdy showbyznysu. Hlavní věcí je být sebevědomý a nevzdávat se lenosti, pak ve stáří můžete vypadat důstojně a přitažlivě.

– Vraťte se na obsah sekce “Dermatologie”

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: