Jak snížit lýtka – způsoby, jak odstranit objem a cvičení pro hubnutí doma

Některé dívky musí čelit takovému problému, jako jsou masivní telata. Příliš plná lýtka přinášejí postavě disproporci a činí ji méně ženskou. Cvičení a změna jídelníčku mohou pomoci problém vyřešit.

Objem lýtek: možné příčiny

Masivní telata mohou být způsobena různými důvody, včetně:

  • Dědičné faktory. Pokud se sklon k mohutné lýtce dědí, těžko něco změníte. Můžete vyzkoušet speciální sestavy cviků, které zacílí na problémovou oblast.
  • Přebytečný tuk v těle. Pokud máte nadváhu, tuk se ukládá v různých částech těla, včetně zadní části nohou. Chcete-li zhubnout lýtka, doporučuje se cvičit kardio cvičení pro celkové hubnutí a cvičení lýtek, které stimuluje místní krevní oběh. Budete také muset změnit své stravovací návyky.
  • Intenzivní anaerobní cvičení. Téměř celou svalovou hmotu zadní plochy nohy tvoří m. triceps, který je tvořen dvěma svaly – m. gastrocnemius a soleus. Pokud je triceps vystaven častému silovému tréninku, zvětší se a lýtka začnou vypadat velká a svalnatá. Vášeň pro sprint má stejný účinek. Situaci lze napravit snížením množství silového tréninku a nahrazením sprintů krosovými běhy.
  • Otok. Plnost lýtek může být způsobena cévními onemocněními nohou. Chcete-li tento problém vyřešit, musíte se poradit s lékařem.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Cvičení na redukci lýtek

Cvičení na redukci lýtek

Pokud jsou masivní lýtka spojena s hromaděním tuku, musíte se zaměřit na aerobní trénink. To je název pro dlouhodobý a nepřetržitý trénink střední a nízké intenzity. Typickým příkladem aerobního cvičení je běhání. Ale ne každý běh pomáhá redukovat lýtka. Maximální akcelerace v běhu naopak pomáhá zvětšit objem lýtek nárůstem svalové hmoty. Z hlediska dopadu na svaly je sprint ekvivalentní silovým cvičením. Napumpuje lýtkové svaly, díky čemuž jsou lýtka svalnatá a objemná. Běh v mírném tempu na dlouhé vzdálenosti je úplně jiná věc. Pro hubnutí lýtek se hodí vícekilometrové krosy, tedy běhat dlouho, pomalu, bez zrychlování.

Kromě běhu vám může pomoci zhubnout lýtka i eliptický trénink, plavání a chůze. Cvičení na stepperu je ale lepší se vyhnout – nohy příliš zatěžují. Neskákejte intenzivně přes švihadlo, nechoďte po špičkách a nenechte se unést tancem. I když v tomto případě vše závisí na individuálních vlastnostech: někteří lidé jednoduše zhubnou ze skákání a tanečních cvičení, zatímco pro jiné je hubnutí doprovázeno aktivním růstem svalů. Silový trénink je zaměřen na rozvoj síly a svalové hmoty. Mohou být ponechány v tréninkovém programu na hubnutí, ale za předpokladu, že trénink je vysoce opakovací s lehkými váhami.

READ
Americký styl oblečení: charakteristické rysy moderní módy

Strečink, soubor cviků na zahřátí a protažení svalů a vazů, pomáhá zmenšit velikost lýtek. Pravidelné protahování prodlužuje lýtkové svaly a tím je opticky zmenšuje. Podobný efekt má i častá chůze. Mnoho protahovacích cvičení se lze naučit z jógy a pilates. Existuje ale i samostatná fitness část, která se zabývá protahováním svalů a rozvojem flexibility. Říká se tomu „protahování“. Nejjednodušší protahovací cvičení lze provádět několikrát denně v jakoukoli vhodnou dobu: zvedněte a narovnejte nohu, pohybujte ji v libovolném směru a silně přitáhněte palec k sobě.

Cvičení na hubnutí lýtek

Nejdostupnějším typem tréninku pro hubnutí lýtek je chůze. Tento způsob hubnutí je vhodný pro každého bez ohledu na fyzickou zdatnost. Chůze je však neúčinná, pokud chcete během krátké doby zredukovat lýtka. V tomto případě je vhodné cvičit více druhů cviků: strečink, kardio, silový. Můžete je kombinovat v jednom tréninku a provádět je střídavě, přičemž každému cviku věnujete jednu minutu (bez přestávek). Přibližný tréninkový plán:

  • Lýtka se zvedá bez závaží. Při posilování masivních lýtek je lepší nepoužívat závaží, i když máte nohy tlusté spíše z tukových zásob než z mohutných svalů.
  • Skákání do stran. Skákání je třeba zavádět do tréninku opatrně a nezapomínat, že může stimulovat růst lýtek.
  • Skákání z jedné nohy na druhou. Tělo se naklání. Noha, která není aktuálně v kontaktu s podlahou, je ohnutá a tažená dozadu.
  • Zvedání podpatků do vložkové polohy. Spusťte se do dřepu (s nohama na šířku) a střídavě zvedněte pravou a levou patu z podlahy.
  • Protahovací cvičení. Položte dlaně na zeď. Jednu nohu položte dozadu, druhou pokrčte v koleni. Nakloňte své tělo dopředu a zatlačte na zeď. V tomto případě by pata nohy měla být na podlaze. Na procvičení každé nohy je vyhrazeno 30 sekund.
  • Další protahovací cvik: položte si rovnou nohu na patu, ohněte se s rovnými zády a přitáhněte prsty k sobě.

Celé cvičení trvá pouhých šest minut. Pomáhá nejen zhubnout lýtka spalováním tuků, ale také napíná ochablé svaly. Hubnutí lýtek proběhne rychleji, pokud spojíte trénink se správnou výživou.

Protahování a kardio pro snížení tonus lýtek

Protahování a kardio pro snížení tonus lýtek

Pokud jsou masivní lýtka výsledkem intenzivního silového tréninku, budete muset spalovat svalovou hmotu aerobním cvičením. Můžete pokračovat v posilování na zádech, hrudníku a dalších částech těla, ale vyhněte se dolním končetinám. Do svého tréninkového programu musíte zařadit kardio, například běhání po dobu 40-60 minut. Takové kardio tréninky by měly být 2-3 týdně.

READ
Jak udělat účes babette

Dalším typem cvičení pro snížení svalové hmoty lýtek je strečink. Můžete použít toto cvičení jógy:

  • Postavte se na všechny čtyři. Roztáhněte nohy a ruce na šířku ramen.
  • Rukama zatlačte nahoru a zvedněte pánev nahoru. Narovnejte kolena. Rovné paže, hlava, krk, záda v jedné linii. Přitiskněte paty k podlaze.
  • Držte pózu po dobu jedné minuty.

Ásana se nazývá póza psa směřující dolů. Dokonale protáhne lýtka, narovná záda, zlepší trávení, podpoří hubnutí.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Velká telata jsou problémem, který vzniká pod vlivem různých faktorů a vyžaduje integrovaný přístup k řešení.

Příčiny plných telat

Jak docílit hubenějších lýtek?

Patologie spojená s nadměrným rozvojem lýtkových svalů může být způsobena:

  • otok (při tlaku na oblast kosti zůstává důlek, končetiny se zvětšují, boty jsou těsné a je pociťována únava);
  • nadváha, obezita;
  • svalová dystrofie;
  • vylepšený sportovní trénink (napumpovaná lýtka).

Protahování pro zeštíhlení lýtek

Cvičení pomůže snížit množství přebytečného tuku, vaše lýtka budou hubenější a krásnější.

Před zahájením tréninku nezapomeňte zahřát svaly a proveďte lehkou masáž končetin.

Přitiskněte si kolena k hrudi

Lehněte si zády na podlahu a zvedněte končetiny jednu po druhé, ohněte je v kolenou a přitiskněte je k hrudníku. Stejnou akci lze provést vleže na míči (cvik se provádí až pětkrát na každou nohu).

READ
Nejlepší prostředky pro rychlé zvýšení imunity pro dospělého doma

Ohýbá se k holeni

Jak docílit hubenějších lýtek?

S nohama na šířku ramen postupně snižujte tělo dolů. Rukama uchopte prsty dolních končetin a poprsí přibližte co nejblíže lýtku. V této poloze musíte vydržet několik sekund a poté se vrátit do výchozí polohy.

Pomocí této techniky můžete snížit holeň spalováním přebytečného tuku a posílit vazy.

Přitlačení těla k noze

Ve stoje na kolenou natáhněte jednu nohu dopředu a přitáhněte nohu k sobě. Tělo k němu pevně přitiskněte a tuto polohu zafixujte.

Únos nohy

Postavte se rovně, vezměte jednu končetinu dozadu a zvedněte ji. Přitlačte trup k druhému, výslednou pózu udržujte po dobu 15 sekund.

Plíce

Ve stoje skočte (začněte pravou nohou). Zvedněte natažené paže nahoru, nasměrujte tělo dopředu, v pozici nějakou dobu vydržte (jak jen to příprava dovolí).

Sada cvičení

Lano skákání

Jak docílit hubenějších lýtek?

Při skákání přes švihadlo musíte dopadnout na prsty u nohou. Stojí za to začít cvičení s 5 minutami, čímž se doba trvání tříd v budoucnu zvýší na půl hodiny.

Střídavé stoupání na špičkách

Chodidla na šířku ramen, kolena pokrčená (prsty vytočené ven). Střídavě zvedněte prsty u nohou jednou končetinou a poté druhou.

S činkami

Držte činku s rukama nataženýma podél těla. Zvedněte prsty střídavě jednou a druhou nohou (akci můžete provést pomocí plošiny).

Klasické dřepy

Dřepy se provádějí s rovnými zády, váha těla je rovnoměrně rozložena mezi obě končetiny (stejně jak na patě, tak na špičce).

Lis na nohy

Jak docílit hubenějších lýtek?

To znamená použití simulátoru. Na platformě se provádí tlak špičkou (paty se nedotýkají tvrdého povrchu a jsou během procesu tlaku zvednuty nahoru).

Rolls

Jedna končetina je položena vpřed, druhá o krok vzad. Váha těla se přenáší střídavě na jednu a druhou nohu (na jejich patu a špičku).

Snížení pumpovaných telat

Pokud jsou velká lýtka výsledkem intenzivního sportovního tréninku, je třeba dodržovat následující pravidla, aby se zmenšila:

  • vyhnout se botám na vysokém podpatku;
  • jet na kole;
  • omezit spotřebu bílkovinných potravin;
  • dělat protahovací cvičení.

Jak docílit hubenějších lýtek?

Toto fyzické cvičení má mnoho výhod a blahodárně působí na zdraví celého těla. Díky němu se procvičují svaly a vazy, posilují se klouby, zvyšuje se krevní oběh, zlepšuje se výživa tkání, posiluje se kardiovaskulární systém. Normalizuje metabolismus lipidů, pomáhá odstraňovat toxiny a čistí krev.

READ
Dámské kožené kalhoty 2024 – fotografie a módní trendy

Aby cvičení přineslo pozitivní výsledek a pomohlo snížit tuk na lýtkách, musíte ho cvičit neustále.

  • Cvičení musíte provádět plynule: začněte pomalým tempem, postupně zrychlujte;
  • při běhání je důležité udržovat správnou polohu těla (tělo je mírně předkloněno, paže pokrčené v loktech a přitisknuté k tělu);
  • nedělejte náhlé pohyby nebo trhnutí;
  • při provádění cvičení musíte dýchat nosem;
  • Pro cvičení byste měli zvolit pohodlné sportovní oblečení a obuv.

Tento typ tréninku se nedoporučuje pro osoby s diagnózou:

  • onemocnění srdce;
  • arteriální hypertenze;
  • špatný zrak.

U lidí s takovými patologiemi se doporučuje konzultace s ošetřujícím lékařem.

Eliptický trenažér

Jak docílit hubenějších lýtek?

Je podobný rotopedu a běžeckému pásu, ale jeho rozdíl spočívá v pedálech, které se otáčejí v eliptické projekci a napodobují běžecké pohyby.

Zařízení umožňuje trénovat několik svalových skupin (včetně lýtek), provádět pohyby nejen dopředu, ale i dozadu, neumožňuje ohýbání do stran a také umožňuje sledovat váš puls a sledovat spotřebu kalorií. Při pravidelném tréninku vám pomůže zhubnout a udržet se dlouhodobě v dobré kondici.

Při použití simulátoru se doporučuje:

  • pít dostatek tekutin;
  • rovnoměrně rozložte zátěž, postupně ji zvyšujte;
  • jíst je povoleno pouze jeden a půl až hodinu před vyučováním;
  • trénink by měl být pravidelný.

Jeho výhody jsou:

  • rozvoj vytrvalosti;
  • posílení kardiovaskulárního a dýchacího systému;
  • tvorba svalového korzetu;
  • spalování tuků v problémových oblastech;
  • ztráta váhy.

Simulátor byste neměli používat, pokud zažijete:

  • hypertenzní krize;
  • srdeční patologie (tachykardie, angina pectoris, selhání a astma);
  • otoky, tromboflebitida, rakovina, cukrovka.

Плавание

Jak docílit hubenějších lýtek?

Cvičení ve vodě se vyznačuje tím, že tělo je ve vodorovné poloze, což má příznivý vliv na zdraví člověka. Cvičení ve vodě vám umožní:

  • rozvíjet vytrvalost;
  • zlepšit dýchání (kožní a plicní);
  • ztvrdnout;
  • snížit tělesnou hmotnost;
  • posílit pohybový aparát.

Cvičení ve vodě se vyznačuje tím, že nemá žádné kontraindikace a má léčivý účinek na celé tělo. Mohou také pomoci snížit svaly na lýtkách.

Cvičební kolo

Zařízení upevněné na jednom místě a simulující jízdu na kole. Během tréninku se používají stejné svalové skupiny, vhodné pro lidi, kteří jsou kontraindikováni pro intenzivní běhání a skákání. Náhrada jízdního kola se používá jak pro hubnutí, tak pro celkovou podporu zdraví.

Mezi výhody používání rotopedů patří posílení svalů, srdce, plic, snížení pravděpodobnosti rozvoje infarktu a hypertenze, aktivní spalování kalorií a stimulace metabolismu.

Čtěte také: Co dělat, když vás v těhotenství bolí kolena?

READ
10 různých nápadů na stylový účes Pixie Bob

Simulátor je kontraindikován pro:

  • srdeční onemocnění;
  • infekce;
  • exacerbace chronických patologií.

Liposukce

Jak docílit hubenějších lýtek?

Procedura spočívá v odstranění tukových usazenin ve vakuu pomocí speciálního odsávacího zařízení (nebo pomocí laseru).

  • minimálně invazivní metoda (z míst vpichu zůstávají jen drobné jizvičky).
  • mírně zmenšuje velikost telat při odstraňování velkého množství tuku (nepřesahuje 7 %).
  • vakuum (kůže se nařízne, vějířovitými pohyby se do ní zasunou hadičky na jednom konci spojené s odsávacím zařízením);
  • injekční stříkačka (tuk se odčerpává injekčními stříkačkami);
  • tumescentní (do lýtka se nejprve vstříkne směs léků ke změkčení tukových usazenin);
  • ultrazvuk (před operací je problémová oblast vystavena ultrazvuku, což pomáhá lépe se zbavit patologické tkáně);
  • laser (pod vlivem zařízení jsou tukové buňky zničeny a nezávisle odstraněny z těla krví).

Rehabilitace po liposukci probíhá do měsíce, doporučuje se použít obklad (nutno nosit nepřetržitě 2 týdny, dalších 30 dní pouze přes den).

Manipulaci nelze provést, když:

  • poruchy jater a ledvin;
  • diabetes mellitus, hypertyreóza, obezita způsobená endokrinní povahou;
  • onemocnění srdce a krevních cév;
  • žaludeční vředy;
  • onkologie;
  • křečové žíly, anémie, tromboflebitida, špatná srážlivost krve.

Pro rychlé hojení ran musíte přestat kouřit a poradit se s lékařem o lécích, které jsou přijatelné pro použití.

Masáže a zábaly

Jak docílit hubenějších lýtek?

Masážní pohyby rukou podporují přirozenou tvorbu enzymů, vitamínů a hormonů, jejichž funkcí je normalizace fungování nervových vláken a redukce tuku.

Procedura pomáhá posilovat imunitní systém, zlepšuje náladu, povzbuzuje, pomáhá tělu zotavit se po úrazech, zlepšuje prokrvení a výživu tkání a orgánů těla.

  • manuální (provádí se hlazením a lisováním rukou, poplácáním atd.);
  • hardware (provádí se pomocí speciálních nástrojů).

Zábaly zbavují buňky přebytečné tekutiny, což má za následek zmenšení objemu. Dobře se kombinují s alternativními metodami boje s přebytečným tukem (myostimulace, vystavení ultrazvukovým vlnám, cvičení a dieta).

Postup lze provádět doma (cvičí se použití hořčice, medu, mořské soli atd.).

Varování

Jak docílit hubenějších lýtek?

Chcete-li zmenšit velikost lýtek a zabránit nadměrnému zvětšení jejich objemu, měli byste dodržovat určitá preventivní opatření:

  • Nepřecvičujte holeně na posilovacích strojích;
  • věnujte větší pozornost strečinku, na nohy bude blahodárně působit cvičení se švihadlem a stepperem;
  • jíst zdravě a vyváženě (bez diet);
  • pijte čistou vodu (nejméně 2,5–3 litry tekutiny denně);
  • přestat kouřit a pít alkohol.

Vyplatí se také podstoupit lékařskou prohlídku a poradit se s lékařem, protože problém plných lýtek může být způsoben stagnací přebytečné vody v tělesných buňkách a problémy s cévami. V tomto případě odborník určí správnou léčbu a poskytne další doporučení.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: