Jak se zbavit osamělosti pro ženu

Samota je věčným společníkem člověka. A tento satelit těžce tíží mnoho lidí. Jak se toho zbavit? Galina LIFSHITS nabízí dobře promyšlenou strategii.

Nejsme sami snad jen v období nitroděložního vývoje. Ale přicházíme na tento svět sami a sami odcházíme. Předpokládá se, že temperament získáváme od přírody – jako je barva očí, krevní skupina, otisky prstů. A co osamělost? Šťastní jsou ti, kteří na to nemyslí. S takovými jsem se však nesetkal. Každý tak či onak pociťoval tíhu samoty. Velký přínos osamělosti je pro kreativní povahy pochopitelný. Samota je svoboda! V procesu přemýšlení jsem se ptal svých přátel, mladých, úspěšných, vzdělaných lidí na jejich postoj k osamělosti. Překvapila mě podobnost odpovědí: „Rád jsem sám, ale ke štěstí rozhodně potřebuješ pocit, že je někde poblíž někdo blízký.“ To je možná nejzdravější přístup. Na to odpověděli především rodinní příslušníci, kteří nejsou ve svém rodinném životě zklamaní, nebo ti, kteří si užívají štěstí vzájemné lásky. Lidé, kteří jsou skutečně osamělí, nemají sklon mluvit o tomto tématu. Samota je pro ně vězením. Někdy mají nesnesitelné bolesti. Oni trpí. Jsou dezorientovaní, necítí půdu pod nohama a nemyslí na budoucnost. Jde o nebezpečný stav a postižený se z něj ne vždy dokáže dostat sám. Ale existují způsoby a fungují! Vyzkoušeno – a více než jednou.

Chcete si to vyzkoušet na vlastní kůži? Pak se nejprve rozhodněme, jak sami sebe vnímáme. Níže jsou uvedeny dvě skupiny prohlášení.

1. Přiznáváme to sami sobě: „Ano! Momentálně jsem single. Cítím se špatně. Cítím se opuštěný celým světem. Tento stát se mi nelíbí. Jsem připraven jít cestou změny. Jsem docela schopný situaci změnit. Mám na to vůli a trpělivost.” Poslední dvě věty si musíte neustále opakovat po celý den.

2. V žádném případě nesedáme nečinně! Důrazně se doporučuje: generální úklid, malování stěn a dveří v nepředstavitelných barvách, přeskupování nábytku, mytí (můžete i ručně!), žehlení, mytí oken a všechny druhy domácích prací.

3. Jezte při práci! Hlasitý! Bez přestání. Musíte slyšet hlas toho člověka. A tady je první hlas, který prolomí samotu. Tvůj vlastní!

READ
Večerní a sváteční šaty pro těhotné

4. Zvuky obecně dobře zvládají osamělost. Poslouchejme pochody! Je to pochodová hudba (a ta může být nádherná!), která je nejlepším inspirátorem a organizátorem. Pochod oživuje, navozuje optimistickou náladu a navozuje nadšení, tolik potřebné k důležitým a potřebným úspěchům (o tom věděli všichni vládci velkých i malých národů, my tomu také uvěříme – musíme se porazit).

5. Kompletně měníme svůj vzhled: barvu vlasů, účes, styl, způsoby. Úkol: ať přestanou poznávat. schováváme se. Zatím od sebe. Z mé melancholie. Od mého bývalého já. Tohle je rozhodně hra. Ale – zpravidla – hra přitahuje další lidi a ti se na ni rádi, často aniž by si to uvědomovali, napojí.

6. Vymýšlení nového sami. Jako skauti. Pojďme vytvořit legendu. Pamatujeme si o sobě všechno: o úspěchu, štěstí, neodolatelné kráse, poptávce. Cvičíme před zrcadlem (to je seriózní práce). Přinutíme se k úsměvu otevřeným širokým úsměvem šťastného člověka, který prostě miluje vše kolem nás. Právě v tomto obrazu vyrážíme do světa (do obchodu, do muzea, na procházku, na šálek kávy v nejbližší kavárně, do kina, do baru.). Celý život je divadlo! A my jsme herci. Máme se uvolnit?!

7. Aktivně se zbavujeme všeho starého: starých věcí, zvyků, stereotypů. V domě je vždy příliš mnoho věcí! Opusťme to, co nám dělá radost. Zbytek má jít. Ti, kteří vaše věci potřebují více, si je vyzvednou. To platí nejen pro oblečení, ale také pro nábytek, kuchyňské náčiní a drobnosti. Uvolňujeme životní prostor novému, ať tomu věří: oni na to tu čekají, jsou vítáni, nebojí se toho!

8. Jsme součástí veškerého života na planetě Zemi. Na pomoc voláme čtyři planetární živly – oheň, vzduch, vodu a zemi. To není magie, ne čarodějnictví. Toto je realita praktikovaná lidmi tisíciletí.
– Nechte svíčky hořet všude v domě při dodržení všech pravidel požární bezpečnosti. Oheň rozptýlí sklíčenost a dodá sílu.
– Melancholii a apatii zaháníme pomocí vody: kontrastní sprcha (horká-studená voda v silném proudu) smyje každou negativitu. Když stojíte pod sprchou, můžete opakovat: “S touto vodou mě opouští sklíčenost a smutek.”
– Brzy ráno a před spaním zhluboka dýcháme před otevřeným oknem nebo na balkóně a v duchu děkujeme nadcházejícímu novému dni života za vše, co přinese, nebo uplynulému dni za vše, co se stalo .
– Chodíme bosi. K pocitu pomoci země stačí udělat 15–20 kroků. Dodá sílu a odnese to, co by mělo být odebráno jako vyčerpaný balast. Těchto pár kroků lze udělat i v centru města, aniž bychom někoho překvapili nebo rozesmáli: vyjdeme na hřiště v pohodlných botách, rychle se zujeme, skočíme a jdeme domů. Nikdo si toho nevšimne. A oni si toho všimnou – to je vše, co potřebujeme! Je důvod mluvit!

READ
Linda Evangelista: Věřím v botox a nebojím se to přiznat

Jak se vypořádat s osamělostí

Člověk je sociální bytost a nemůže existovat bez sociálních vazeb. Pokud nejsou poblíž žádní lidé, kteří mají blízko, cítíme se osamělí a nešťastní. S tímto pocitem je velmi těžké žít, proto se s ním v žádném případě nelze smířit. Řeknu vám, jak se vypořádat s osamělostí. Budeme společně pracovat na snížení psychické nepohody a navázání sociálních vazeb.

Typy osamělosti

Lidé mají pro pojem osamělost různé významy. Podívejme se, co se nejčastěji myslí, když říkají „Jsem osamělý“.

  • Žádná další polovina

Toto je nejběžnější situace. Každý chce milovat a být milován. Pokud se dlouho nevyvíjí vztah s opačným pohlavím, taková situace začíná člověka zatěžovat. Zvláště akutní v tomto případě zažívají ženy po 30 letech. Blíže 40 let je nedostatek osobního života vnímán jako tragédie a způsobuje zoufalství.

Do hlavy se vám vkrádají myšlenky, že s vámi něco není v pořádku, klesá sebevědomí, vznikají komplexy. Pocit bezcennosti se mísí s pocitem osamělosti. S takovou stavebnicí je zařizování osobního života ještě obtížnější. V 50 letech už nemusí být naděje na založení rodiny vůbec a člověk ztrácí smysl života.

  • Nedostatek sociálního kruhu

Někteří lidé trpí tím, že nemají přátele. Nemají si s kým povídat o životě, s kým jít do kina, na koho se obrátit o podporu. S tímto druhem samoty se potýká každý, kdo se přestěhuje do nového bydliště. Otevřený a společenský člověk snadno získává nové kontakty. A pro plachého, bázlivého a nejistého člověka to může být velmi těžké.

  • Nedorozumění od příbuzných

Pokud člověk nesouhlasí s lidmi ze svého okolí, může se i ve velkých společnostech cítit osaměle. Například, když je vegetarián a všude kolem jsou masožrouti.

  • existenciální osamělost

Ve chvílích prožívání existenční krize se člověk potýká s pocitem bezdůvodné osamělosti. Náhle si uvědomuje svou izolaci od zbytku světa. Také toto uvědomění přichází během vážné nemoci, kdy si člověk uvědomí, že už mu nezbývá dlouho žít.

Nejlepší kurzy vztahů

Jak porazit osamělost: 10 způsobů, které fungují

Abyste se vyrovnali s bolestivým pocitem osamělosti, musíte jednat na dvou frontách. Nejprve se pokuste odstranit příčinu. Tedy pracovat na navazování sociálních vazeb a budování harmonických vztahů.

READ
Hydrofilní olej na mytí, odstraňování make-upu, suché pokožky

Zadruhé je potřeba se starat o svou psychickou pohodu, aby vás osamělost nezahnala do deprese. Naše tipy vám pomohou v obou případech.

Staňte se soběstačnými

Hlavním klíčem k poražení pocitu osamělosti je stát se autonomním a nezávislým. Jeho hlavním důvodem je totiž vaše potřeba a neustálá očekávání směřující ven.

To neznamená, že se musíte před všemi uzavřít a stáhnout se do sebe. Jen je potřeba přestat vnímat ostatní jako způsob, jak uspokojit své vlastní potřeby. Pokud se například nudíte sami, pak čekáte (možná i nevědomě), až vám do života vnesou dovolenou další lidé a nakazí se svou zábavou. Naučte se zabavit sami sebe.

Nebo například hledáte spřízněnou duši, na kterou byste přesunuli některé své problémy. Problémy žen se týkají především materiálního bohatství a mužů – pohodlného života. Naučte se řešit své problémy a žít po svém a nebudete muset trpět neúspěšnými hledáními.

Je to úžasné, ale jakmile se stanete soběstačnými a zbavíte se potřeby, lidi to k vám přitáhne.

Zapojit se do seberozvoje

Pokud se často cítíte osamělí, pak máte příliš mnoho volného času. Zaneprázdněný a nadšený člověk na to prostě nemá čas.

Strávit hodiny samoty ve svůj prospěch a ocenit každou minutu. Koneckonců, po nějaké době už takovou příležitost mít nemusíte. Najděte si činnost, která vás baví, a dejte do ní své srdce a duši. Rozvíjejte své dovednosti a schopnosti. Čtěte chytré a užitečné knihy. Dělejte jógu, meditujte, uvažujte o filozofických tématech.

Pořiďte si čtyřnohého kamaráda

Zvířátko pomůže rozjasnit osamělost. Vyberte si přítele podle svých potřeb. Pokud potřebujete někoho energického a emocionálního, pes bude skvělým společníkem. S kočkou se můžete vyhřívat v posteli a užívat si teplo dlouhých zimních večerů.

Křečci, želvy, ryby, hadi a další němá stvoření vás svou přítomností nezatíží. Doporučuji je vytíženým lidem, kteří často nepotřebují společnost. A pokud potřebujete plnohodnotného partnera, můžete si koupit mluvícího papouška.

Domácí mazlíček pomůže rozjasnit osamělost

Nezneužívejte sociální sítě

Nejlepší způsob, jak cítit prázdnotu a osamělost, je strávit den nečinným surfováním po síti Instagram. Při pohledu na krásy s miliony odběratelů je velmi snadné nechat se odradit a nenávidět svůj život. O promarněném čase ani nemluvě.

READ
Jak vybrat stroj na pedikúru: 7 tipů od podiatra

Sociální sítě však mají také své výhody. Tam můžete navazovat nové známosti, hledat zajímavé přátele a podobně smýšlející lidi. Snažte se co nejméně komunikovat na internetu s lidmi ze svého nejbližšího okolí, se kterými se pravidelně vídáte. Je lepší věnovat tento čas známým a komunikaci s těmi, kteří jsou daleko.

Vyjádřete své myšlenky a pocity na papíře

Pokud si nemáte s kým o svých zážitcích popovídat, svěřte své myšlenky papíru. Pravidelně si zapisujte, co vás trápí a trápí. Brzy si všimnete, že břemeno bolestivých myšlenek se ulehčilo.

Zkuste analyzovat, kdy se cítíte osamělí. Co tomu obvykle předchází? Možná byste se měli těmto situacím vyhnout, abyste nevyvolali melancholii a depresi. Zapište si svá zjištění na papír, abyste se k nim mohli kdykoli vrátit. Zdravá reflexe a upřímnost k sobě samému je klíčem k úspěšné svépomoci.

Začít sportovat

Sport je nejlepším lékem na všechny neduhy, fyzické i psychické. Cvičením v soukromých hodinách rozšiřujete hranice svých možností. A zvládnutí týmových sportů, navázání nových sociálních vazeb.

Kromě toho sport pomůže odvrátit pozornost od bolestivých myšlenek a zvýší vaše emocionální pozadí. Jak víte, při fyzické aktivitě se vyplavují endorfiny – hormony radosti.

Trávit více času se svou rodinou

Z nějakého důvodu mnoho lidí zanedbává komunikaci se svými příbuznými. Ale jsou to lidé, kteří vás budou bezpodmínečně milovat, ať se děje cokoliv. Když se cítíte osamělí, promluvte si se svými příbuznými. Podělte se o zkušenosti, požádejte o radu. Rozveselí vás i obyčejné povídání.

Udělejte něco pro ostatní

Péče o druhé je velmi dobrý způsob, jak odvést mysl od vnitřních starostí. Porozhlédnout se kolem. Určitě jsou poblíž tací, kteří potřebují pomoc a podporu. Může to být starší soused na verandě, opuštěný pes bez domova, nemocné dítě z reklamy na sbírku. Můžete navštívit dětský domov nebo dům s pečovatelskou službou.

Zážitek samoty je často doprovázen pocitem bezcennosti a méněcennosti. Pomoc druhým nám pomáhá cítit se znovu potřební a užiteční. Odstraňují se vnitřní bariéry, které nám brání budovat zdravé vztahy s lidmi.

Pomoc ostatním

Začněte s novým koníčkem

Je žádoucí, aby to bylo spojeno s komunikací s ostatními lidmi. Velmi rychle tedy získáte nové známosti, které se časem mohou proměnit v pevné přátelství nebo dokonce lásku.

READ
Jak určit velikost prstenu: jak zjistit velikost prstu, tabulka s ruskými, americkými a evropskými měřeními

Pokud nevíte, co dělat, máme pro vás několik nápadů:

  • tanec;
  • týmové intelektuální hry;
  • zpěv ve sboru;
  • výuka cizích jazyků ve skupině;
  • hraní historických rolí.

číst knihy

Připravila jsem pro vás výběr čtyř knih, které vám pomohou uniknout z pocitů osamělosti.

    . Kniha popisuje způsoby, jak překonat pocity osamělosti a související psychické stavy. Je plná živých příkladů a praktických cvičení. . Známý psychoterapeut vás zve na rozhovor o vztazích mezi lidmi. Každému, kdo se cítí nepochopený a odcizený, kniha pomůže dosáhnout harmonie s vnějším světem. . Tato kniha pomůže dívkám a ženám znovu se podívat na jejich osamělost. Nestyďte se za to, nepociťujte strach, ale vnímejte to jako šanci na seberealizaci a rozvoj. . Vojenský novinář a reportér sdílí své poznatky o příčinách neduhů moderní společnosti. Podle jeho názoru není psychika dnešního člověka traumatizována válkami a přírodními katastrofami, ale všeobecnou nejednotou. Nabízí jednoduché řešení problému, které vám pomůže dostat se ze začarovaného kruhu a překonat pocit totální osamělosti.

Závěr

Nyní víte, co dělat, když vás pronásleduje pocit osamělosti. Postupujte podle našich rad, když zaznamenáte první známky psychické nepohody. Nečekejte, až osamělost povede k depresi. Přečtěte si také náš článek „Co dělat, když se cítíte špatně u srdce“. Najdete v ní techniky nouzové psychologické pomoci pro náhlou melancholii.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: