Jak se vypořádat s osamělostí a hledat harmonii sama se sebou

Spoluautoři: Chloe Carmichael, PhD. Chloe Carmichael, PhD je licencovaná klinická psycholožka v soukromé praxi v New Yorku. Má více než 10 let zkušeností v poradenství se specializací na vztahové problémy, zvládání stresu, sebevědomí a kariérní koučink. Vyučovala také kurzy na Long Island University a pracovala jako nezávislá lektorka na City University of New York. Získala doktorát z klinické psychologie na Long Island University v Brooklynu ve státě New York a klinickou praxi absolvovala v nemocnicích Lenox Hill a Kings County Hospitals. Je akreditována Americkou psychologickou asociací a je autorkou knih Nervous Energy: Harness the Power of Your Anxiety a Dr. Chloe’s 10 Commandments of Dating“ („10 Commandments of Dating Dr. Chloe“).

Počet zdrojů použitých v tomto článku: 10. Jejich seznam najdete dole na stránce.

Počet zobrazení tohoto článku: 39 512.

Existuje mnoho důvodů, proč se lidé cítí osamělí. Může to být nedostatek komunikačních dovedností, záměrné odmítání trávit čas ve společnosti jiných lidí a mnoho dalšího. Někteří se cítí osamělí, i když jsou obklopeni lidmi, protože i v tomto prostředí jim chybí smysluplná komunikace. [1] X Zdroj informací Všichni se čas od času cítíme osamělí, ale tento pocit není nikdy příjemný. Vypořádání se s osamělostí může mít mnoho podob, včetně setkávání s lidmi, oceňování samoty, shledání s rodinou. Pokračujte ve čtení a dozvíte se, jak se vypořádat s osamělostí.

Pochopení osamělosti

Obrázek nazván Deal With Loneliness Step 1

  • Kdy se cítíš zvlášť sám?
  • Jsou určití lidé, v jejichž společnosti se cítíte více sami?
  • Jak dlouho se cítíš sám?
  • Co rád děláš, když se cítíš osamělý?

Obrázek nazván Deal With Loneliness Step 2

  • „Cítím se sám, když…“
  • „Cítím se osamělý, protože…“ [4] X Informační zdroj
  • Kdy jste se poprvé cítil sám? Jak dlouho to trvá? [5] X Zdroj informací

Obrázek nazván Deal With Loneliness Step 3

  • Najděte si klidné a pohodlné místo pro zahájení meditací. Můžete sedět na židli nebo na polštáři na podlaze se zkříženýma nohama. Zavřete oči a soustřeďte se na svůj dech. Zároveň se snažte nenechat se rozptylovat svými myšlenkami – nechte je objevovat se a mizet.
  • Aniž byste otevřeli oči, pozorujte svět kolem sebe. Věnujte pozornost svým pocitům. Co slyšíš? Co cítíš? Jak se cítíte fyzicky a emocionálně? [8] X Zdroj informací
READ
Essence The Gel Nail Polish gelový lak na nehty: recenze, recenze produktu na Beauty HIT

Obrázek nazván Deal With Loneliness Step 4

Zvažte, jak si promluvit s odborníkem o tom, jak se cítíte. Může být obtížné zjistit důvody vaší osamělosti a jak se těchto pocitů zbavit. Licenční psycholog vám může pomoci pochopit vaši osamělost a pracovat s ní. Pocit osamělosti může být důsledkem deprese nebo jiného duševního onemocnění. Rozhovor s odborníkem vám pomůže pochopit, co se děje, a zvolit správný postup.

Žena sedí na pohovce a drží své spojené dlaně před sebou

Většině lidí se daří překonávat pocity osamělosti bez problémů. Jsou ale období, kdy beznaděj, pocit zbytečnosti a bezmoci týdny nezmizí. Jak se s tímto problémem vyrovnat a překonat osamělost, řekli psychologové a sociologové Johannes Beller, Stephanie a John T. Cacioppo.

Co tě zachraňuje před osamělostí? Uvědomte si, že osamělost je normální stav, neizolujte se, najděte si něco, co dělat, změňte svůj vzhled, buďte k sobě laskavější, objevte něco nového, zlepšujte své komunikační schopnosti, pomáhejte lidem, změňte své prostředí. V obtížných situacích vyhledejte odbornou pomoc.

Uvědomte si, že osamělost je normální

Sociologové Stephanie a John T. Cacioppo poznamenávají, že problém osamělosti rychle narůstá. Ve vyspělých zemích jí trpí každý třetí člověk a u jednoho z 12 dotázaných je tento stav závažný a má podobu onemocnění.

Společnost je v neustálém pohybu: lidé se stěhují z města do města a ze země do země v souvislosti se studiem, prací a hledáním lepšího života. To ztěžuje navazování a udržování sociálních kontaktů. Přijetí faktu, že osamělost je normální lidský stav, vám pomůže najít energii k jejímu překonání.

Nezamykejte se

Poprvé po rozchodu člověk cítí nesnesitelnou bolest a zoufalství. Je pro něj těžké smířit se s tím, co se stalo, chce se odpojit od vnějšího světa, zabalit se do deky a být celé dny smutný.

Jak se vypořádat s osamělostí po rozvodu? Jak píše Psychologie, je potřeba dál žít, pracovat, setkávat se s blízkými a přáteli, sportovat, chodit. Zkuste udělat vše, co jste dělali před rozvodem. Vzdejte se plánů na pomstu a sebemrskačství, otevřete své srdce novým pocitům. Postupně bolest ustoupí a bude snazší.

Dívka sedí zabalená v dece

Smutná dívka v posteli: Pexels

Najděte si něco, co dělat

Jak se vypořádat s osamělostí doma? Časopis Psychologies říká, že zůstat zaneprázdněný vám může pomoci vyrovnat se s hlodavým pocitem osamělosti. Lidé, kteří tomuto pocitu podlehnou, tráví spoustu času tím, že se litují a makají. Postupně se utvrdí v představě, že situaci nelze změnit, a přestanou cokoliv dělat.

READ
Proč potřebujete korektor na obličej?

Vzdejte se této myšlenky a této linie chování. Najděte si něco, co dělat. Jakákoli práce vám pomůže dostat se z nekonečného koloběhu chmurných myšlenek – generální úklid bytu, audit skříně nebo mytí skleněných ploch. Neomezujte své aktivity na území vašeho bytu. Zasaďte květiny pod okna, umyjte si auto nebo ukliďte garáž. Při domácích pracích nebudete moci být smutní a trpět osamělostí.

Změňte svůj vzhled

Jak se může žena vyrovnat s osamělostí? Elle je přesvědčena, že řešením problému je změna. Pokud se chcete zbavit melancholie a osamělosti, začněte měnit svůj vzhled. Změňte barvu vlasů, kupte si nový parfém, získejte nový účes, změňte své chování nebo styl oblékání. Osvoboďte svůj životní prostor od všech věcí a oblečení, které ve vás nepůsobí šťastnými. Nové oblečení, image a vzhled přitáhnou do vašeho života nové lidi a naplní ho možnostmi.

Buďte k sobě laskavější

Lidé obklopení pocity osamělosti a negativními myšlenkami se často zapojují do sebemrskačství. Aniž by to sami chtěli, přivádějí se do hluboké deprese. Abyste se tomu vyhnuli, snažte se k sobě, ke svým činům a rozhodnutím přistupovat s větším porozuměním.

Pokud se objeví problém, nesnažte se ho řešit sami na úkor vlastního spánku, zdraví, pohybu a zájmů. Ukažte si trochu sebepéče. Pokuste se obnovit duchovní harmonii. Jděte do parku, přečtěte si knihu nebo si třeba dejte horkou koupel. Poté situaci proberte se svými blízkými a přáteli, požádejte je o radu nebo pomoc.

Muž na večeři sám

Lonely Man Eating Dinner: Pexels

Objevte něco nového

Nejjednodušší a nejúčinnější způsob, jak překonat smutné myšlenky a pocity osamělosti, je naučit se něco nového. Když dáte volný průchod své zvědavosti a uděláte něco zajímavého a zajímavého, není prostor pro blues. Navíc všechny prostředky jsou dobré v boji proti osamělosti. Změňte trasu, kterou jezdíte do práce, přihlaste se do řidičského kurzu nebo se naučte novému řemeslu.

Zlepšete své komunikační dovednosti

Nestačí jednoduše vtrhnout do davu na náměstí, abyste se zbavili samoty. Je důležité naučit se komunikovat s ostatními. Rozvíjejte své komunikační dovednosti a pravidelně cvičte. Zkuste se setkat a mluvit s ostatními lidmi v parku, v obchodě, ve frontě v kině. Zeptejte se na jejich názor na tu či onu záležitost, řekněte jim o sobě a podělte se o své vlastní názory na tuto záležitost.

READ
Malé koktejlové šaty DIY

Dívka v bílém sedí s rukama omotanýma kolem kolen

Dívka v bílých šatech sedí s rukama omotanýma kolem kolen: Pexels

Pomoci lidem

Spolehlivým způsobem, jak zapomenout na samotu a sebelítost, je pomoc druhému. Není nutné bezhlavě spěchat do ulic hledat bezdomovce a chudé. Existují i ​​jiné způsoby, jak pomoci.

Projděte si oblečení a vyberte věci, které už dávno nenosíte. Darujte je své nejbližší charitativní organizaci. Distribuujte nepoužité nádobí a nábytek, staré, ale funkční vybavení. Nabízejte sousedům s dětmi hračky a další věci, které plýtvají místem v dětském pokoji. Obchod pro důchodce a svobodné lidi žijící v okolí. Navštivte je, dopřejte jim něco lahodného, ​​popovídejte si nebo si zahrajte stolní hry.

Změňte scenérii

V boji proti samotě se hodí změna prostředí. Vezměte si dovolenou a vyrazte na výlet. Cestu do drahého zahraničního letoviska není nutné plánovat. Jděte navštívit své rodiče nebo přátele, naplánujte si krátkou exkurzi do blízkého města nebo prozkoumejte okolní zajímavosti. Zkuste na cestách poznat nové lidi a získat pozitivní emoce. To vám pomůže uklidnit se, překonat pocit osamělosti a jít dál.

Muž na kameni na pozadí západu slunce

Muž sedí na skále ve vodě a sleduje západ slunce: Pexels

Vyhledejte odbornou pomoc

Výzkumník Johannes Beller je přesvědčen, že osamělost, zvláště když je posilována sociální izolací, má negativní dopad na lidské zdraví, často vede k depresím a zvyšuje riziko úmrtnosti. Navíc není vždy možné se s problémem vyrovnat sami. Podle skupiny vědců v čele se Stephanie Cacioppo je v takové situaci pro člověka lepší poradit se s psychologem. Po prostudování anamnézy odborník doporučí terapii nebo léky.

Osamělost je vážný problém moderního člověka, který ovlivňuje psychickou i fyzickou pohodu. Abyste se toho zbavili, musíte vynaložit úsilí, vpustit změny do svého života a začít pomáhat druhým. V některých případech lze osamělost překonat pouze tím, že se obrátíte na odborníky.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: