Jak pečovat o pokožku při cvičení

Naprosto každý, kdo si váží sám sebe něžné pohlaví starat se o jejich pleť, vlasy a tělo každý den. Chcete-li zůstat dlouho mladá a krásná, musíte pravidelně používat hydratační krémy, pleťové vody a oleje, stejně jako peeling a cvičení. Ne všechny ženy vědí, jak správně pečovat o své tělo a vlasy před a po tréninku.

Musíš mít dost objemná kosmetická taštička, do kterého musíte vložit požadovanou sadu produktů. Předkládáme vám seznam doporučení, podle kterých můžete zůstat ženská a krásná i po namáhavém tréninku. Nebuďte líní se správně osprchovat a odstranit make-up, protože zůstanete déle mladí a atraktivní.

1. Měli byste si umýt obličej před začátkem cvičení? Každý kosmetolog odpoví kladně, protože při aktivní fyzické aktivitě pracují vaše mazové žlázy, uvolňuje se pot a aktivně se dodává kyslík. Pokud jsou na pleti, kožním mazu nebo podkladu různé druhy nečistot, dojde k ucpání pórů, v důsledku čehož rychleji stárnete. Abyste po sportu vypadali dobře, přidejte do make-up taštičky podkladovou bázi a řasenku. V žádném případě nezapomínejte na čištění pleti před cvičením.

Pokud nedorazíte včas odstranit kontaminaci z povrchu kůže, můžete se setkat s problémy, jako jsou vyrážky, zarudnutí a záněty. Do kosmetické taštičky si určitě dejte malou lahvičku čisticího odličovače ve formě gelu nebo pěny. Tento kosmetický přípravek je ideální pro odstranění mastnoty, make-upu a prachu v krátkém čase. Pokud s sebou nechcete brát velké balení, vezměte si miniaturu nebo nalijte trochu produktu do prázdné vzorkovnice. Obličej si můžete umýt vodou, kterou si s sebou berete na trénink, protože nejčastěji na toaletách posiloven není voda z kohoutku nejkvalitnější.

péče o pleť při sportu

2. Je možné se před tréninkem nalíčit? Mnoho žen chce vypadat perfektně nejen v kanceláři nebo večer na rande, ale také při sportu. Poté, co si umyjete obličej gelem nebo pěnou, nezapomeňte na obličej nanést lehký hydratační krém, který pokožce vrátí ztracenou vlhkost a nasytí ji užitečnými mikroelementy. Pokud si na obličej nanesete podkladovou bázi nebo korektor, uzavřete své póry, které musí při sportu dýchat. Pokud ale bez make-upu vůbec nemůžete žít, použijte lehký minerální pudr a voděodolnou řasenku.

READ
Christian Dior Haute Couture kolekce podzim-zima: funkce

Минеральная kosmetika Vyznačuje se svou jedinečností, proto je vhodný i pro sport, protože neucpává póry a nezpůsobuje podráždění. Pokud v létě cvičíte venku, určitě používejte krém s vysokou úrovní SPF. Na rty můžete nanést i hydratační balzám a obočí lehce pročesat.

3. Měli byste si před tréninkem nanést antiperspirant na pokožku? Mnozí tvrdí, že použití tohoto kosmetického přípravku je nežádoucí. Blokuje pot a uzavírá póry. Z tohoto důvodu je narušena funkce potních žláz a mohou se objevit některé zdravotní problémy. Existuje ale docela dobrá alternativa v podobě deodorantu. Neblokuje uvolňování kapaliny, ale působí pouze na neutralizaci zápachu.

Vlastně pot čich ne, celý problém jsou mikroby, které rostou ve vlhkém prostředí. Proto při sportování můžete použít jednoduchý deodorant, abyste se necítili nepříjemně. Pot by měl být produkován dostatečně, protože jde o normální reakci těla na aktivní fyzickou aktivitu. Stačí zamaskovat zápach a pak se osprchovat.

péče o pleť při sportu

4. Co byste měli používat při sprchování? Nejlepší možností je v tomto případě krém nebo gel určený pro péči o pokožku těla. Nejčastěji takové kosmetické přípravky obsahují potřebné množství hydratačních složek, a pokud zvolíte sprchový gel s tea tree, můžete zabít všechny choroboplodné zárodky. Mýdlo je vhodné pouze k mytí rukou a nohou.

Pokud nechcete způsobit podráždění a zarudnutí, v žádném případě nepoužívejte mýdlo na hygienu podpaží. Měli byste mít také samostatný produkt pro intimní hygienu, který je ideální pro mikroflóru takových jemných oblastí těla. V žádném případě tedy nelze říci, že sprchový gel je vhodný k mytí celého těla po tréninku. Nebuďte líní a vezměte si pár přípravků, aby byla vaše pokožka hebká a sametová.

5. Péče o vlasy. Nezapomeňte také, že po sportování se vaše vlasy okamžitě zašpiní, protože potem se na pokožce hlavy hromadí špína a choroboplodné zárodky. To je důvod, proč byste měli mít s sebou šampon. Budete potřebovat malou kapku přípravku, kterou je třeba důkladně rozetřít v dlaních a aplikovat na kořenovou zónu. Pokud se moc nepotíte, nemusíte si po tréninku oplachovat celou délku vlasů. Šampon vybírejte podle typu vlasů, pokud máte poškozené prameny, použijte i kondicionér. Některé ženy si před běháním na čerstvém vzduchu nanášejí na vlasy olejové masky, takže si tuto techniku ​​můžete vzít na vědomí.

READ
Make-up se šipkami: typy šipek ve večerním líčení se stínovanými očními stíny

6. Musím si po sportování umýt obličej?. Ano, jedná se o povinný postup, který by neměl být za žádných okolností opomíjen. Během tréninku se na vaší kůži hromadí obrovské množství různých sekretů, které jsou příznivým prostředím pro růst bakterií. Udělejte si proto pravidlo, že si pro dosažení dokonalé čistoty budete pokaždé po aktivní fyzické aktivitě umýt obličej gelem nebo otřít pleť tonerem. Poté naneste svůj oblíbený denní krém a můžete se nalíčit jako obvykle.

– Vraťte se na obsah sekce “Dermatologie”

Informace na stránce jsou předmětem konzultace ošetřujícího lékaře a nenahrazují osobní konzultaci s ním.
Další podrobnosti naleznete v uživatelské smlouvě.

Pravidelné cvičení je nesporně prospěšné. V honbě za krásným tělem ale nezapomínejte, že pleť a vlasy potřebují při návštěvě posilovny zvýšenou péči. Intenzivní fyzická aktivita přispívá k aktivnímu uvolňování potu, který “ucpává” póry, což může vést k loupání a podráždění na obličeji, stejně jako ke zvýšenému maštění kadeří. Jak si udržet výborný stav pokožky a vlasů, aktivně sportovat?

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Před tréninkem odstraňte make-up

Některé ženy, dokonce i v tělocvičně, se snaží vypadat „v plném oblečení“ – hustá vrstva podkladu, červená rtěnka, řasy husté řasenkou. Naprosto špatný přístup. Jednak je to neestetické – při intenzivním tréninku se makeup rozmaže a už nebude vypadat tak krásně. A za druhé, je to škodlivé pro pokožku – kosmetika v důsledku aktivního uvolňování potu „ucpává“ póry, což způsobuje výskyt akné a černých teček.

Prvním a možná nejdůležitějším pravidlem péče o obličej při sportovním tréninku je odstranění make-upu micelární vodou nebo hydrofilním olejem a následné umytí pěnou nebo gelem. Pleť by měla být dobře očištěná od jakékoli „chemie“!

Vůbec se nedokážete vzdát make-upu při cvičení? Poté používejte pouze „lehkou“ kosmetiku – BB nebo CC krém, bezbarvý balzám na rty, minerální pudr. Žádné husté nebo mastné textury.

Před tréninkem hydratujte pokožku

Před tréninkem hydratujte pokožku

Pot s vysokým obsahem soli není nejlepší způsob, jak ovlivnit stav pokožky. Ano, a aktivní fyzická aktivita vede ke ztrátě vlhkosti v tkáních. Chraňte svou pokožku před dehydratací lehkým hydratačním krémem.

READ
Jak milovat kreativní líčení?

Produkty péče o mastnou pleť jsou rozhodně zakázány. Obličej zakryjí fólií, která vytvoří nežádoucí „saunový efekt“. Ale krém se silnými hydratačními látkami udrží vynikající stav pokožky. Aplikujte přípravek po dobu 20-30 minut. před tréninkem po čištění obličeje. Zvolte lehké gelové textury nebo jemné emulze.

Pokud cvičíte venku, použijte krém na obličej s SPF

V sezóně jaro-léto se trénink často přenáší na ulici – ranní běhání a jízda na kole, skupinová jóga a venkovní pilates. V tomto případě je důležité chránit pokožku před negativními účinky ultrafialového záření.

Vyměňte svůj obvyklý předtréninkový hydratační krém za ten s SPF. A pokud nosíte světlý make-up, pak budete potřebovat BB krém s ochranným slunečním faktorem.

Po cvičení si dejte sprchu

Jakkoli je pravidlo sprchování po tréninku banální, často se na něj zapomíná. Po posilovně je potřeba smýt pot toho „oslíka“ na kůži. To je klíč k její kráse a zdraví. Kromě toho bude sprcha účinným způsobem relaxace po aktivní zátěži.

Pokud děláte „klidnou“ kondici (například jógu) a nepotíte se, pak lze sprchování odložit až na večer. Ale i v tomto případě nezapomeňte opláchnout obličej teplou nebo studenou vodou. K důkladnému umytí všech nečistot je lepší použít měkkou pěnu.

Vlasy si stáhněte do culíku, abyste si zachovali svůj styl

Vlasy si stáhněte do culíku, abyste si zachovali svůj styl

Cvičíte ráno častěji, abyste mohli jít do práce později? Vlasy pak před tréninkem vezměte do culíku nebo drdolu. Pokožka hlavy se při cvičení také potí, což „kazí“ styling. Culík nebo drdol pomůže udržet objem účesu.

Můžete si také nasadit speciální široký obvaz na hlavu a trochu jej posouvat na čelo. Bude absorbovat pot a vlasy po tréninku nebudou vypadat jako špinavé.

Po tréninku zbavte vlasy elastických pásků a spon.

Pro zachování krásy a zdraví vlasů je ihned po tréninku uvolněte z pevných elastických pásků a spon, které jste použili. Procházejte prameny měkkým masážním hřebenem, abyste obnovili krevní oběh v pokožce hlavy. A suchý šampon pomůže opravit styling.

Kadeře zvlhlé potem je vhodné nefénovat. To může poškodit stav vlasů.

Mytí kudrlin po sportování je nejednoznačný problém. Pokud cvičíte každý den, pak příliš časté používání šamponu může jen uškodit. Kadeře se vysuší nebo naopak mazové žlázy pokožky hlavy začnou aktivněji vylučovat tuk. Ale nechat vlasy špinavé po obzvlášť aktivním tréninku není nejlepší řešení. Zde se zaměřte na své vlastní pocity: když se po tréninku objeví nepříjemný pocit napjatosti na pokožce hlavy a vlasy vypadají opravdu špatně, použijte šampon.

READ
Keratinová laminace řas: co to je, popis postupu a jak to udělat doma

A pokud máte mastné vlasy, můžete si je před lekcí umýt. Tato technika zabrání nadměrné kontaminaci pramenů.

Používejte krémy a spreje na nohy

Nezapomínejte pečovat o pokožku nohou, která se také stává suchou aktivním tréninkem, protože ji nutně stahují ponožky a tenisky. Ke vzniku nepříjemného zápachu přispívá i aktivní pocení.

Po hodině si umyjte nohy sprchovým gelem. Naneste na pokožku speciální krém. Vyberte si produkt s hydratačními, vyživujícími a chladivými vlastnostmi. V takových krémech jsou zpravidla vitamíny, základní a éterické oleje, mentol, eukalyptus. Kvalitní přípravek zabrání vzniku kuří oka a prasklin na pokožce nohou.

A aby vás po hodině neobtěžoval „bohatý“ zápach potu, před obouváním tenisek ošetřete nohy speciálním deodoračním sprejem. Kosmetika pomůže minimalizovat nepříjemný zápach potu. Jako součást takových produktů, rostlinných extraktů a éterických olejů, vonných látek.

Naneste na rty hydratační balzám

Kůže na rtech se při aktivním tréninku také hodně vysušuje. Použijte hydratační balzám, abyste zabránili vzniku loupání a prasklin. Nechte to být bezbarvý produkt – pak se nebudete muset bát, že se produkt během lekce rozmaže.

A po posilovně můžete zbytek balzámu smýt a nanést svou oblíbenou zářivou rtěnku. I matná textura bude na dostatečně hydratovaných rtech vypadat skvěle.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: