Jak odstranit břišní tuk po císařském řezu?

Břicho je jednou z nejproblematičtějších oblastí ženského těla, protože nese největší zátěž při nošení miminka. Pokud je porod komplikován císařským řezem, ztrácejí břišní svaly celistvost. A vyvstává otázka, jak obnovit natažené svaly bez deformace stehů umístěných během operace.

1. Nastávající maminka jí „za dva“ (nedělejte to), přebytečné živiny jdou „do rezervy“, to znamená, že se ukládají na žaludek.
2. Při nošení dítěte se těžiště ženy posune, takže vystrčí břicho, uvolní ho, shrbí se a přetočí ramena dopředu. Po porodu pokračuje ve stejné chůzi ze zvyku, čímž se její bříško opticky ještě zvětšuje.
3. Během těhotenství a porodu se protahují břišní svaly. Nebude těžké je vrátit do jejich prenatálních forem (k tomu existuje speciální sada cvičení a správné výživy). Mnohem obtížnější to budou mít ti, kterým byly přeříznuty natažené svaly, tedy císařský řez (ale i v tomto případě určitě zvládnete zatnout břicho, budete se muset trochu víc namáhat) .
4. Kůže na žaludku se uvolní. To je způsobeno nedostatkem kolagenu v těle. Problém lze vyřešit vitamínovými komplexy, kosmetickými přípravky a správnou výživou.

Abyste byli schopni dosáhnout svého plánu, musíte zkombinovat všechny 4 níže uvedené techniky. Pouze v kombinaci je možný dobrý výsledek.

č. 1. Výživa

Úplně první a velmi důležitou oblastí, ve které budete muset pracovat, je zorganizovat si správnou stravu, sestávající ze zdravých pokrmů v páře. Tři dny po porodu žena jí pouze netuhé potraviny, poté přechází na jídelníček ze společného stolu.
Vyřaďte ze svého jídelníčku smažené, mastné, uzené, slané, sladké (zejména cukr), mouku a cukrářské výrobky. A zahrňte čerstvou zeleninu a ovoce, maso a mléčné výrobky. Během dne pijte dostatek čisté vody, jezte často, ale v malých porcích a ve stejnou dobu. Nikdy nezapomeňte na snídani. Poslední jídlo je dvě hodiny před spaním (může to být tvaroh, jogurt, kefír).
Během laktace je zvláště důležité, aby mladá matka dobře jedla. Doufáme, že si tento styl stravování zachováte i do dalších let. Při zařazování jakýchkoli produktů do jídelníčku pečlivě sledujte stav dítěte, pokud něco způsobí koliku, vyřaďte produkt ze svého jídelníčku.
Určitě se poraďte se svým lékařem o užívání vitamínových a minerálních komplexů, které pomohou vašemu tělu rychleji se zotavit.

č. 2. Zdravý životní styl a celková pohybová aktivita

Fyzická aktivita ženy po porodu je omezená, proto začínáme odstraněním špatných návyků a jejich nahrazením užitečnými:
– probudit se a jít spát dříve.
– vyloučit cigarety a alkohol (pokud existuje takový hřích).
– Dostatek spánku a odpočinku.
– procházejte se na čerstvém vzduchu, více se hýbejte.

Nikdy nezmeškejte příležitost projít se nebo se jakkoli hýbat:
– projděte se s dítětem (nepředávejte to někomu blízkému)
– většinu dne neležte doma, ale pohybujte se (dělejte věci kolem domu)
– když dítě spí, pravidelně sedávejte na fitness míči (důležité pro držení těla)
– snažte se neustále zatahovat žaludek dovnitř, udržovat ho napjatý)
– nejezděte výtahem, po schodech vyjděte sami
– zkuste méně často používat veřejnou dopravu, chodit pěšky a podobně.

READ
Kašmírový kabát: jak vybrat ten správný

Mezitím je fyzická aktivita v tělocvičně zakázána, gymnastiku provádíme doma:
– ve stoje nakláníme hlavy doprava, doleva, do stran (ale neházíme je dozadu)
– ve stoje otočte tělo doprava a doleva s nehybnou pánví
– stát, natáhnout ruce, provádět rotační pohyby rameny
– stoj, paže do stran, dlaně vzad, lopatky k sobě
– stoj, předklon těla s prohnutými zády a pažemi do stran, šviháme rukama (spojujeme lopatky)
– vleže na zádech přitáhněte kolena k hrudníku a narovnejte je
– vleže na zádech zvedněte nohy a roztáhněte je od sebe
– vleže na zádech zmáčkněte a uvolněte polštář rukama
– vleže na zádech zmáčkněte a uvolněte polštář umístěný mezi zvednutými koleny
– vleže na zádech zvedněte hlavu a nějakou dobu ji v této poloze vydržte.

č. 3. Školení

Otázku, kdy můžete chodit do posilovny, řeší každá žena jinak, protože závisí na několika faktorech: zdraví, věk, zvláštní podmínky porodu a další. Do posilovny chodíme až poté, co vám váš ošetřující lékař dá plný souhlas. Ve většině případů můžete začít cvičit po 2 měsících. Ale bez fanatismu, ale postupně zatěžovat tělo fyzickou aktivitou.

Pokud jste ignorovali radu lékaře a šli trénovat s předstihem a dokonce jste intenzivně pracovali na břiše, existuje možnost komplikací, protože stehy se mohou rozdělit.

Začněte svůj trénink jemnými cviky na všechny svalové skupiny a pracujte na nich rovnoměrně, aniž byste se zaměřovali pouze na břišní svaly. Vytvořte si tréninkový program (nejlépe s trenérem), zařaďte dny kardio cvičení (cykly/rotopedy/běžecké pásy/elipsoidy/švihadlo), dny silového/funkčního tréninku (cvičení s vlastní vahou/činky/body bar/hrazdy a další vybavení – anaerobní cvičení) a kondiční programy zaměřené na protažení svalů (jóga, pilates, strečink), dále (nepovinné) taneční kurzy (například Zumba nebo Afro tanec).

č. 4. Kosmetologické výrobky

Snahu o tvarování postavy posílí různé kosmetické přípravky: krémy, peelingy na břicho, tělové zábaly. Ale pozor, používejte je střídmě, aby nevedly k hnisání stehů. Vezměte si kontrastní sprchu. Masírujte si žaludek.

Císařský řez není důvodem k odrazování, ale jen malým zádrhelem na cestě k obnovení bývalé formy. Uspějete, když budete chtít. A kdo chce, vždy dosáhne svého.

Hodně štěstí při uzdravování, milé ženy! A gratuluji k narození miminka!
Postarám se o vás, VICTORY Sport.

Porodník-gynekolog nejvyšší kategorie, specialista na reprodukční medicínu, klinickou hemostaziologii, integrativní a anti-aging medicínu.

Zotavení břicha po císařském řezu

  • Součty
  • Příčiny povislého břicha po porodu
  • V jakých případech byste měli navštívit lékaře?
  • Jak začít s obnovou břicha ihned po porodu
  • Zavedení pohybové aktivity po císařském řezu
  • Masáž přední stěny břicha
  • Význam vyvážené stravy po císařském řezu
  • Na sobě obvaz
  • Stručné závěry
  • Seznam použité literatury
READ
5 krásných nápadů na novoroční make-up

Po císařském řezu je většina mladých maminek nespokojená s kvalitou kůže na břiše a postavou obecně.

Abyste se tomu vyhnuli a naplno si užily radosti mateřství, je důležité začít o své tělo pečovat hned po porodu. Prozradíme vám, jak na to.

Je důležité, aby se: Článek má poradní charakter a nenahrazuje rady lékaře.

Součty

Císařský řez je závažný chirurgický výkon, který vyžaduje komplexní a neuspěchaný přístup k rekonvalescenci. Za posledních 20 let se frekvence CS zvýšila ze 2 na 15 %.

Když už mluvíme o další rehabilitaci povislého břicha, je třeba poznamenat, že krása a estetika by neměly být hlavním cílem. Nejdůležitějším faktorem je fyzický, emocionální a psychický stav mladé matky.

Jakýkoli porod (jak CS, tak přirozený) je pro ženské tělo obrovský stres. Dosažení prenatálního stavu trvá v průměru 6-8 týdnů. Během tohoto období se hormonální pozadí normalizuje, orgány se vrátí do předchozího stavu, obnoví se produkce kolagenu a elastinu a nastane proces kojení.

Napínání kůže bříška zahrnuje pomalou, ale pravidelnou svépomoc: postupné zvyšování motorické a fyzické aktivity, úprava stravy, péče o stehy, masáž břicha.

První kroky tímto směrem lze podniknout již v porodnici: po nějaké době (obvykle v polovině nebo na konci prvního dne) je ženě pomoženo nejprve se posadit v posteli a poté projít minimální vzdálenost , pokud to síla dovolí. To je nezbytné, aby se zabránilo krevní stázi, tromboembolii nebo srůstům.

Před propuštěním z nemocnice dostane mladá matka seznam doporučení, která je třeba dodržovat. V závislosti na stavu rodící ženy může zahrnovat užívání léků, monitorovací testy, dietu a fyzický odpočinek, nošení kompresního prádla a bandáže (podle doporučení lékaře).

Příčiny povislého břicha po porodu

strie na břiše

Ke změně fyzických údajů po těhotenství přispívá mnoho faktorů, včetně vzhledu visícího břicha a strií na kůži:

  • Zvýšení hmotnosti před porodem. To je ovlivněno růstem plodu a dělohy, zadržováním tekutin v tkáních a restrukturalizací metabolických procesů. Například v těhotenství se metabolismus zrychlí o 30 %.
  • Odsazení těžiště. Změny v držení těla během období porodu se vyskytují v prvním trimestru. To se děje působením hormonu relaxinu, který změkčuje vazy páteře a tříselného prstence. Současně s růstem plodu se posouvá těžiště, což vede k vysunutí břicha dopředu, hromadění tekutin a tuku.
  • Diastáza (protažení svalů břišní stěny). S tímto problémem se po porodu potýkají asi 3-4 ženy z 10. Hlavními důvody divergence „bílé“ linie břicha (šlachových vláken spojujících přímé břišní svaly) je zvětšení dělohy, snížení produkce kolagenu a elastinu a vrozená slabost pojivové tkáně.
  • Stres. Některé ženy nejsou připraveny změnit svou postavu během těhotenství a po něm. Nový životní rytmus, věnující veškerý čas dítěti, nedostatek spánku může způsobit poporodní depresi, která negativně ovlivňuje vnitřní i vnější stav mladé matky.
  • Chirurgická intervence. Období zotavení po císařském řezu je doprovázeno otoky, což zase vizuálně zvyšuje pas.
READ
Lampa na manikúru - typy modelů a tipy pro výběr nejlepší lampy

Také ochablost kůže po porodu je ovlivněna:

  • Genetika.
  • Přítomnost komplikací během porodu.
  • Věk maminky.
  • Chronická onemocnění.
  • Jednotlivé rysy fyzických dat ženy.
  • Sedavý způsob života vzhledem ke specifikům císařského řezu.

Vzhledem k takové rozmanitosti faktorů probíhá období zotavení každé ženy individuálně.

V jakých případech byste měli navštívit lékaře?

Před propuštěním z nemocnice by žena, která prodělala císařský řez, měla znát odpovědi na následující otázky:

  • jak pečovat o šev a jak jej zpracovávat;
  • kdy se můžete osprchovat;
  • zda je nutné nosit obvaz;
  • jaké potraviny vyloučit ze svého jídelníčku;
  • Kdy můžete začít se sexem?
  • kdy by měl být steh ukazován lékaři;
  • jaká fyzická aktivita je v jejím stavu přijatelná.

Následující příznaky by měly vyžadovat okamžitou lékařskou pomoc:

  • silná bolest;
  • těsnění švu;
  • svědění;
  • výtok ze švu;
  • krvácející.

Jak začít s obnovou břicha ihned po porodu

břicho po císařském řezu

Císařský řez ukládá ženě značná omezení. Dokud svaly v místě jizvy úplně nesrostou (a tento proces trvá asi 4-6 měsíců), je plnohodnotná fyzická aktivita zakázána.

Chcete-li zjistit stav svalů břicha a dělohy, 60-90 dní po porodu musí mladá matka podstoupit ultrazvukové vyšetření. Poté bude lékař schopen poradit s dalšími kroky.

V prvních měsících se mladým matkám doporučuje, aby bedlivě sledovaly svůj stav, ale také zavedly do svého života mírnou domácí aktivitu:

  • snažte se netrávit veškerý svůj volný čas na gauči, ale hýbejte se, jak jen můžete;
  • chodit více na čerstvém vzduchu;
  • při chůzi se nehrbte, držte záda rovná;
  • netrapte se domácími pracemi, zkuste je delegovat.

Pokud chcete začít vylepšovat svůj formulář, poslouží následující metody:

  • Střídejte zvedání a spouštění nohou. Pomalu zvedněte nejprve jednu nohu, pak druhou ze stoje.
  • Opatrné tělo se otočí doprava, doleva.
  • Dechová cvičení. Jako první cvičení je výborné brániční dýchání. K tomu se klidně nadechněte, zakulajte břicho a zadržte vzduch po dobu 3-5 sekund. Poté vydechněte, zatímco se vtahujete do břicha. Opakujte 5-6krát.

Zavedení pohybové aktivity po císařském řezu

Jakmile se stehy zahojí a lékař dá povolení k fyzické aktivitě, můžete přistoupit k intenzivnějšímu cvičení na odstranění přebytečné kůže na břiše.

Jako posílení přední kostry břišní stěny jsou perfektní:

  • Plank a jeho různé varianty. Jedná se o statické cvičení pro svaly břicha a paží. Dokud svaly nezpevní, držte tyč alespoň 10-15 sekund ve 2-3 sériích.
  • Cvičení „kočka-kráva“. Postavte se na všechny čtyři a při výdechu prohněte záda nahoru, čímž je zakulatíte. Poté vydechněte a prohněte záda co nejvíce opačným směrem. Zároveň je důležité udržovat svaly napjaté, namáhat a vtahovat žaludek. Opakujte 10krát.
  • Soubor Kegelových cviků. Jsou zaměřeny na posílení svalů pánevního dna, zmírňují bolesti v malé pánvi, posilují krevní oběh a také zabraňují rozvoji močové inkontinence a výhřezu stěn pochvy. Technicky nejsou cviky náročné, ale měly by být prováděny velmi opatrně a nejlépe hned napoprvé – pod dohledem odborníka.
  • Houpejte nohama. Zaujměte pohodlnou polohu vleže, ruce položte podél těla. Poté střídavě zvedněte každou nohu do úhlu 90 stupňů 15-20krát. Udělejte 4-5 sad.
  • Vakuum. Ráno (povinné – před snídaní) zatáhněte na výstupu co nejvíce žaludek. Držte jej v tomto stavu po dobu 10-15 sekund, poté se uvolněte s výdechem.
READ
Kdy ženě během těhotenství začnou růst prsa?

Taková cvičení pomohou rychle zpevnit břišní svaly. Pokud během jejich provádění pociťujete závratě, bolest, objeví se vaginální výtok nebo dokonce zaznamenáte divergenci švu, okamžitě přerušte cvičení a zvolte se svým lékařem jiné metody.

Varování! Po dobu jednoho roku po císařském řezu nemůžete používat činky a jiné závaží. Volejbal a basketbal se také vyplatí odložit na později. S výběrem vhodné pohybové aktivity vám pomůže ošetřující lékař.

Masáž přední stěny břicha

plastika břicha

Při nošení dítěte žena čelí řadě nepříjemných okamžiků:

  • přední břišní stěna je napnutá;
  • je narušen krevní oběh;
  • klesá produkce elastinu, ze kterého se na kůži objevují strie;
  • tělesná hmotnost se zvyšuje;
  • v důsledku narušení pohybu lymfatické tekutiny a krve se objevují otoky a celulitida;
  • vnitřní orgány břišní dutiny jsou posunuty, kvůli čemuž je žlučník často ohnutý, motilita žaludku se mění;
  • v důsledku změny objemu cirkulující krve se objevují hemoroidy (hemoroidy).

Součástí rekonvalescence ženy, jak po přirozeném porodu, tak po císařském řezu, je masáž.

Jak může pomoci?

  • Zlepšuje se oběh krve a lymfatické tekutiny, díky čemuž se spustí proces správného zjizvení;
  • Zrychluje metabolismus;
  • Orgány se vrátí do své normální polohy;
  • Zvyšuje se kontraktilní aktivita břišních svalů;
  • Zvyšuje se tonus cévní stěny;
  • Snížená stáza žilní krve;
  • Tkáně dělohy jsou obnoveny;
  • Umožňuje vám relaxovat, odvrátit pozornost od každodenních problémů.

Ženy, které dokončily celý průběh masáže, zaznamenaly méně výraznou bolest v oblasti stehu a rychlejší proces zotavení.

Kdy si mohu objednat masáž? Po císařském řezu není masáž prioritou, ale druhotným úkolem. Můžete ji zahájit se souhlasem gynekologa. Totiž ve chvíli, kdy děloha rodící ženy projde všemi stádii involuce (nabude prenatální velikost), všechny komplikace pominou, sutura se zahojí a výtok se zastaví.

Je důležité si připomenout kontraindikace. Tyto zahrnují:

  • Rozšíření žil přední stěny břicha;
  • Vysoký krevní tlak a tělesná teplota;
  • Různá porušení integrity kůže (například slzy, řezy, abscesy);
  • Zánětlivé procesy dutiny břišní a malé pánve (stagnace žluči, střevní záněty, endometritida).

Význam vyvážené stravy po císařském řezu

ochablé břicho po porodu

Vzhledem k tomu, že fyzická aktivita po císařském řezu je přísně omezena, klíčem k úspěšnému hubnutí po operaci je vyvážená strava.

Od 1 do 4 dnů po porodu musí žena dodržovat přísnou dietu. To je nezbytné, aby střevo nevyvíjelo další tlak na dělohu a nedávalo jí „důvody“ ke kontrakci.

READ
Jaké vitamíny užívat při plánování těhotenství?

Dále, když mladá matka přechází na obecnou stravu, je důležité, aby dodržovala řadu přísných pravidel:

  • Pro snížení zátěže trávicího traktu se doporučuje vařené nebo dušené jídlo vařit, ale nesmažit.
  • Objem tekutiny by měl být alespoň 1,5 litru za den. To pomůže vyhnout se dehydrataci.
  • Jezte dostatek bílkovin. Tvoří základ imunitní obrany. Skvělé ke krůtě, kuře.
  • Existuje 5-6krát denně v malých porcích, bez přejídání.

Současně by měly být zcela vyloučeny potraviny a nápoje, které mohou vést k zácpě:

  • silný čaj;
  • pekařské a moučné výrobky;
  • luštěniny (hrách, fazole, čočka);
  • kaše z rýže;
  • výrobky z brambor, želé. Díky vysokému obsahu škrobu mohou mít negativní vliv i na gastrointestinální trakt rodící ženy.

Také stojí za to odmítnout potenciální alergeny:

  • uzené a kořeněné produkty, uzeniny, konzervy, polotovary;
  • sýr;
  • mořské plody;
  • káva, kakao;
  • med;
  • sladkosti, čokoláda;
  • mrkev, rajčata;
  • citrusové plody, jahody;
  • alkohol, sycené nápoje, džusy, nealkoholické nápoje.

Správná a vyvážená výživa kojící matky je klíčem ke zdraví, vývoji a pohodě dítěte.

Na sobě obvaz

Většina porodníků-gynekologů po císařském řezu doporučuje, aby jejich pacientky nosily speciální obvaz. Jeho působení je zaměřeno na fixaci přední tkáně břišní stěny, chrání ji před pohybem a další bolestí.

Kontraindikace:

  • Problémy s gastrointestinálním traktem (zácpa, průjem);
  • Edém;
  • Porušení integrity kůže (ekzém, dermatitida);
  • Zánět nebo hnisání švu.

Existují různé varianty obvazu:

  • Klasický;
  • S výztuhou;
  • “Pás” (pokrývá žaludek až po boky);
  • “Bermudy” (kalhoty s vysokým pasem);
  • “Pantaloons” (oblečte se jako spodní prádlo);
  • „Minisukně“ (horní okraj bandáže je nad pasem a spodní je na úrovni poloviny stehen).

Který je pro vás ten pravý, musí rozhodnout lékař.

Při nošení obvazu existuje řada jednoduchých pravidel:

  • Obvaz by měl být nasazen v poloze na zádech;
  • Držák musí být používán během činnosti (chůze, pohyb, chůze);
  • Celkově by nošení obvazu nemělo přesáhnout 12 hodin;
  • Spaní v obvazu je přísně zakázáno;
  • Celková doba užívání je individuální, ale průměrně 6-9 týdnů po císařském řezu.

Stručné závěry

Suma sumárum bych řekla, že celková rekonvalescence rodící ženy po císařském řezu bude trvat přibližně 6-12 měsíců. V procesu regenerace je ale důležité dát tělu čas, aby se dostalo do prenatálního stavu, aby ho milovalo takové, jaké je: nevyčerpávat se fyzickou námahou a složitými dietami. Všeho je důležité dělat s mírou, ale pravidelně. Výsledek vás pak nenechá čekat.

Seznam použité literatury

K. A. Bugaevsky „Zvláštnosti rehabilitace pacientů po císařském řezu“.

N. P. Antipina „Vliv fyzické rehabilitace na povahu syndromu bolesti u šestinedělí, které podstoupily císařský řez“.

Quinlan JD, Murphy NJ „Porod císařským řezem: otázky poradenství a zvládání komplikací“.

Zhang T, Sidorchuk A, Sevilla-Cermeño L „Asociace porodu císařským řezem s rizikem neurovývojových a psychiatrických poruch u potomků: Systematický přehled a metaanalýza“.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: