Fotky, videa a nové položky Thierry Mugler jaro-léto podzim-zima 2024

Thierry Mugler a model Jerry Hall při otevření butiku Mugler v Paříži, 1996

Mugler, který byl sám o sobě dojemný a inteligentní (od dětství studoval klasický tanec a teprve později se začal zajímat o interiérový design a následně oblečení), byl fascinován silnými až agresivními ženami, ale zároveň se smyslem pro humor a trocha koketérie. Právě tento archetyp pečlivě tvaroval svými oděvy, aniž by se omezoval pouze na použití látky. V kolekci z roku 1992 představil korzet ve tvaru motorky, vytvořený z plastu, kovu a plexiskla. Přes těžkopádný design zdůrazňoval ženské tělo, ale zároveň ho objektivizoval.

„Myšlenka těla jako vozidla, na kterém se bude jezdit, nevyhnutelně zvyšuje pravděpodobnost sexistického výkladu,“ napsalo o korzetu Metropolitní muzeum umění. A dodal: “Na přehlídkovém molu však model řídil motocykl samostatně.”

Soběstačnost a autorita vložená do obrazu Beyoncé potěšila: chytila ​​volant stejně pevně jako Nicky Taylor na přehlídkovém mole a pózovala v korzetu na přebalu alba „I Am. Sasha Fierce“. A o rok později, když Thierry Mugler již nevytvářel kolekce, znovu přiměl všechny o něm mluvit: návrhář navrhl scénické kostýmy pro zpěvákovo koncertní turné.

Beyoncé na obálce alba „I Am. Sasha Fierce“, 2008

Robot žena, podzim-zima 1995/96

V roce 1995 Thierry Mugler oslavil 20. výročí své kariéry ve velkém stylu, jako místo pro představení si vybral zimní cirkus a představil nejméně sto snímků. Nosily je Naomi Campbell, Linda Evangelista, Claudia Schiffer a Kate Moss, ale modelku Claudii Lynx v jejím outfitu nebylo poznat. Sundala si dlouhou taftovou pláštěnku a odhalila světu zázrak nikoli designu, ale techniky – chromovanou kombinézu, která připomínala robota z filmu Metropolis. Mugler původně chtěl vyrobit kyberpunkovou podprsenku, ale nechal se unést – proces trval asi šest měsíců. A z dobrého důvodu: kombinéza nejen šokovala, ale také, jak to shrnul Vogue, se stala „děsivým a znepokojivým obrazem rozkvětu internetu“.

Pokud by celý obraz mohl být použit pouze jako exponát, pak Thierry Mugler nosil jeho jednotlivé prvky (nebo spíše repliky) v každodenním životě. Kovové náramky a pruhy tak doplnily neoprenový oblek, ve kterém se návrhářka objevila na veřejnosti naposledy a otevřela osobní výstavu v pařížském Muzeu dekorativních umění.

Thierry Mugler, podzim-zima 1995/96

Zrození Venuše, podzim-zima 1995/96

V jubilejní kolekci se návrhář obrátil nejen ke sci-fi, ale také k umění renesance: reprodukoval obraz „Zrození Venuše“ od Sandra Botticelliho. Rozšířená sametová sukně odrážela lasturu a nahý korzet a síťovina vytvořily efekt nahého těla. Mugler daroval Venuši perlové šperky, které byly zároveň v pase, na krku a na temeni vlasů a jedna z největších perel napodobovala piercing v pupku.

READ
Bílé roláky: dámské a pánské, co k nim nosit

Vzhled, který svého času imponoval svou teatrálností a couturem uměním, se téměř o čtvrt století později znovu stal objektem široké pozornosti: Cardi B jej oblékla na červený koberec Grammy – i když ne tak elegantně jako Simonetta Gianfelice.

Thierry Mugler, podzim-zima 1995/96

Cardi B na sobě Thierry Mugler na předávání cen Grammy 2019

Hmyzí žena, jaro-léto 1997

„Co může být teatrálnějšího než Kafka,“ pomyslel si pravděpodobně Mugler, než přišel s obrazem hmyzí ženy a rozdělil ho do 70 zcela odlišných kostýmů. Aby dosáhl podobnosti s odkazem, návrhář si pohrál nejen se siluetami, snažil se vytvořit antény, skořepinu a křídla, ale také s materiály: síťovinou, duhovým latexem a texturovanou kůží s efektem pneumatiky (speciálně byla objednána u Abela Villarreala). Pravda, Mugler nakonec nevyhrál kvalitou, ale kvantitou: největší radost způsobil synchronizovaný vzhled pěti identicky oblečených modelek, které jako by se k sobě choulily v roji. Není divu, že Mugler vždy říkal, že nechce být designérem, ale režisérem.

Thierry Mugler, jaro-léto 1997

Vážka, jaro-léto 1997

Oblíbenec Thierryho Muglera byl model Jerry Hall – ztělesňovala jeho představu o fatální kráse a také podle kurátora výstavy „Thierry Mugler: Couturissime“ Thierry-Maxime Loriot „skutečně věděla, jak se chovat na přehlídkovém molu. ” Právě jí dal mistr couture přiléhavé, duhové šaty vážky ze stejné kolekce z roku 1997. Hall v něm, přebírající pódium na minutu nevhodnou pro modelku, pohupovala boky do rytmu hudby a v první řadě upoutala každé oko. Z velké části díky této výraznosti se snímek dostal na obálku knihy o Muglerovi a poté v šatníku dalších hvězd – například Iriny Shayk.

Jerry Hall na výstavě Thierryho Muglera, 1997

Irina Shayk na zahájení výstavy „Thierry Mugler: Couturissime“, 2021

Chimera, podzim-zima 1997/98

V další kolekci návrhář pokračoval v tématu fantasmagorických tvorů – jmenovala se „Les Chimères“ („Chiméry“). Možná by to Mugler představil dříve, ale jemu a Jean-Jacquesu Urcounovi, který se podílel na práci na komplexních sochařských dílech, trvalo dva roky, než vytvořili hlavní obraz. Každá ze stovek kovových šupin byla ručně namalována, čímž vznikl ombré efekt, a následně zkombinována do celkového designu se zlatým korzetem, peřím a přírodními vlasy, které napodobovaly lví hřívu. Dnes se „Chimera dress“ nazývá nejen jedním z nejsložitějších, ale také nejdražších v historii couture (ačkoli cena není zveřejněna). Není divu, že se stal korunovačním klenotem Muglerovy retrospektivní výstavy.

READ
Astma - příznaky u dospělých: jak nemoc začíná

Thierry Mugler, podzim-zima 1997/98

Mokré šaty, 2019

Na konci 90. let se návrhář rozhodl opustit vysokou módu, protože nezbylo místo pro jeho hlavní vášeň – divadlo. Stejnojmenná značka se dostala do rukou kosmetické firmy Clarins (Thierry Mugler mimo jiné vyráběl parfémy – stačí se podívat na legendárního Anděla) a sám Mugler si změnil vzhled i jméno (požádal, aby si říkal Manfred, vysvětlil, že toto je jeho jméno podle jeho pasu) a začal vyrábět kostýmy pro Cirque du Soleil a další jevištní projekty.

Kim Kardashian ho přesvědčila, aby se vrátil ke couture: v roce 2019 přišla na Met Gala v šatech, které návrhář tajně připravoval osm měsíců. Odkazem byla „mokrá“ tunika Sophie Loren ve filmu „Chlapec na delfínovi“ a obrázek samotné Kim na obálce Vogue US. Návrhář docílil efektu mokré látky pomocí svého oblíbeného latexu, ze kterého visely skleněné kapky, a neskutečně tenký pas vytvořil korzet od dalšího Muglerova stálého kolegy, korzetiéra Marka Erskine-Pullina (Mr. Pearl). V tomto uměleckém díle se televizní hvězda sotva posadila („Pokud si nesednu k večeři, víš proč,“ řekla předsedkyni Met Gala Anně Wintourové), ale zapsala se do historie módy.

Mimochodem, právě pro Kim Manfred vytvořil Thierry Mugler svůj poslední návrh: Halloweenský kostým inspirovaný stejnými kostýmy kyborga a kovboje z roku 1995 z kolekce jaro-léto 1992.

Francouzský designér Thierry Mugler zemřel 23. ledna ve věku 73 let. Pamatujeme si nejikoničtější momenty z historie jeho stejnojmenné značky – od roku 1973 až do současnosti.

Návrhář Thierry Mugler, který založil svou signature značku v roce 1973, odešel do důchodu, alespoň v oblasti módního návrhářství, v roce 2002. Po něm Thierry Mugler vedli Nicola Formichetti, David Coma a na konci roku 2017 se kreativním ředitelem stal Casey Cadwallader. To však Muglerovi nezabránilo, aby zůstal rozpoznatelnou tváří – byl to on, kdo otevřel retrospektivní výstavu značky v Montrealu.

Když 26letý Thierry Mugler spustil vlastní stejnojmennou značku, vyrobil několik stovek skic pro módní domy a pracoval jako asistent návrháře v avantgardním pařížském obchodě Gudule. A také značka Café de Paris, kterou vytvořil Mugler v roce 1973 ve spolupráci s podnikatelem Alanem Karayem. Později v rozhovoru pro New York Magazine Thierry Mugler řekl, že často čerpal inspiraci ze své oblíbené umělecké formy – baletu – a už tehdy pochopil, jakým směrem se chce ubírat. V módě Mugler přitahoval zejména díla Christiana Diora, Cristobala Balenciagy, Charlese Jamese a Brita Ossie Clarka, který se proslavil během swingujících 1960. let. Kolekce se líbily jak novinářům, tak kupujícím, ale neustále byly problémy s výrobou a brzy se ukázalo, že je nutné značku znovu uvést na trh – samostatně a pod svým jménem. Thierry si musel půjčit peníze od rodičů a vzít si půjčku v bance. Ve stejném rozhovoru pro New York Magazine návrhář vzpomínal, jak musel tři roky neúnavně pracovat, aby se tyto náklady vrátily.

READ
Klobouky na jaro 2024 - nové položky: retro, šik, vojenské

První pařížský obchod Thierryho Muglera byl otevřen na Place des Victoires. Jeho design provedl Andrée Putman, průmyslový designér a spoluzakladatel společnosti Créateurs & Industriels, která pomohla navázat spolupráci mezi výrobci a mladými designéry (jedním z nich byl Thierry Mugler).

„Dnes existují dva způsoby, jak vést módní přehlídky: buď velmi tiše a důvěrně, nebo tak, jak to dělám já. Myslím, že veřejnost preferuje to druhé,“ řekl Thierry Mugler listu The New York Times po velkolepé přehlídce na počest 10. výročí značky. Konalo se v koncertní síni Le Zenith, která se právě otevřela na nábřeží kanálu Ourcq v devatenáctém pařížském obvodu. Na představení Thierryho Muglera mohl přijít kdokoli, pokud se mu podařilo koupit lístek za 26 dolarů. Diváků bylo šest tisíc. Přehlídku sponzorovaly Shiseido, adidas a Renault (Mugler byl později v módní komunitě na dlouhou dobu odsuzován za komercializaci módních přehlídek) a honoráře modelek tehdy činily neuvěřitelných 30 000 dolarů Thierry Mugler navrhl přehlídku bez jakákoli pomoc zvenčí: vymyslel osvětlení, jehož momenty připomínaly scény z filmu „Blade Runner“, a obrovské pódium neobvyklého tvaru (jak řekl Mugler, „pódium mělo „paže“ objímající publikum“) . Návrhář si choreografii také sám nastudoval.

Přehlídku zahájila modelka Pat Cleveland – souhlasila, že si vyzkouší roli Panny Marie (v průsvitných třpytivých šatech až po zem) a v šestém měsíci těhotenství sestoupila na přehlídkové molo přímo ze stropu. „Pro tuto roli si mě vybral Thierry Mugler, který byl vždy známý svým skvělým smyslem pro humor. Pomyslel jsem si: “Ne, to nemůžu.” Ale Thierry řekl: “Uděláš to,” a já odpověděl: “Dobře,” řekl Pat v rozhovoru pro americký Vogue. “Když jsem byl zavěšen ze stropu pomocí tohoto zařízení, řekl jsem: “Thierry, nemyslím si, že to dokážu.” V reakci na to řekl: „Dokážeš to!“ Víte, Thierry je velmi přesvědčivý. Všechno, co dělá, je působivé.”

Thierry Mugler se tam nehodlal zastavit – a už tehdy, v roce 1984, plánoval udělat další show v ještě větším měřítku. “Chci, aby moje show byla větší,” řekl Thierry Mugler bezprostředně po show v Le Zenith. “A ano, nevadí mi žádat lidi, aby zaplatili za návštěvu mých show.” Veřejnost se o módu zajímá více než dříve. Ví, že je to všechno jen hra, osvobozená od diktátu.”

READ
Dámský střih Rhapsody
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: