Džíny, kosmetika Calvin Klein – fotografie a historie značky

Logo Calvin Klein

Módní značky s dlouhou historií jsou často obklopeny legendami. Do minulosti vetkávají tajemné, někdy až mystické okolnosti, věří, že to kupující rozhodně zaujme. Americká značka Calvin Klein se vydala jinou cestou. Mnoho lidí si myslí, že celá historie této značky je čirá provokace a zábava. Pod tímto šokujícím závojem se ale skrývá mnoho let tvrdé práce, bez které by svět neznal logo se dvěma písmeny: „cK“.

Jak to všechno začalo

Calvin Klein

Calvin Klein se narodil ve válečném roce 1942 v Bronxu (New York) a snil o. světě módy! Žádné další nápady, žádné nehody nebo náhody – budoucí návrhář šel přímo ke svému oblíbenému cíli. Ano, musel pracovat na poloviční úvazek jako pouliční umělec a na nižších pozicích v módních domech atp. To vše však slouží ke splnění vašich snů.

V 18 letech již absolvoval Vyšší uměleckou školu. Poté pokračoval ve studiu na New York Fashion Institute. Budoucí módní návrhářka šla přímo k úspěchu, aniž by se nikam obracela, a přitom sbírala zkušenosti.

Nakonec byla v roce 1968 spolu s Barrym Schwartzem (přítelem z dětství) zaregistrována značka Calvin Klein a začalo se pracovat.

Calvin Klein a Barry Schwartz, 1975.

První úspěch

Na začátku se Calvin Klein zaměřoval výhradně na pánské oblečení. Bylo to malé studio umístěné v jednom z newyorských hotelů. O patro výše byl butik s oblečením – s ním je spojen příběh prvního úspěchu.

Majitel tohoto obchodu se jednoho dne omylem dostal do špatného patra a skončil ve studiu Calvin Klein. Podnikatel, ohromen vytříbeným minimalismem, s nímž byly modely mladé značky vytvořeny, zadal objednávku na šarži oblečení v hodnotě 50 000 dolarů. To byla pro partnery ohromující částka, zvláště vezmeme-li v úvahu, že na začátku projektu investovali 5krát méně. společnost.

Vogue 1969

Modelka Susan Schoenberg předvádí kabát Calvin Klein na obálce magazínu Vogue v září 1969.

Už v následujícím roce 1969 měl Calvin Klein mezi místními bohémy celý seznam vlastní klientely a článek o novém návrháři se objevil v lesklém magazínu Vogue.

Ženám od mužů

Rok 1970 byl pro Calvina Kleina dalším velkým krokem – objevila se první kolekce oblečení pro ženy. Ale ani zde se značka nemohla vydat po vyšlapaných cestách, ale počínala si originálně, odvážně, ale velmi riskantně. Ženám byly nabízeny pánské obleky, speciálně upravené tak, aby seděly štíhlým postavám.

Risk se vyplatil – byl to obrovský úspěch. Některé modely dokázaly udávat trend nejen pro aktuální sezónu, ale pro desítky let dopředu. Jiné jsou stále oblíbené a staly se klasikou.

READ
Domácí kuřecí a vepřová šunka

Roky 1973 a 1974 byly také významné v mnoha ohledech – Calvin Klein se stal nejmladším módním návrhářem, který získal ocenění od Coty za „vytříbenost a dokonalé krejčovství“ a o rok později byly do sortimentu Calvin Klein přidány kožešinové předměty a doplňky.

Džíny, sex a pobuřování

Rok 1978 je jedním z hlavních dat v historii Calvina Kleina. Nejprve se objevily první parfémy značky. Nejednalo se o převratný úspěch, ale v budoucnu se tento směr stane jedním z nejziskovějších ve společnosti.

1979 Patti Hansen pro Calvin Klein Jeans

Patti Hansen na sobě úzké džíny s vysokým pasem z kampaně Calvin Klein Jeans, 1979.

Za druhé, a to je nejdůležitější, pod značkou Calvin Klein vyšly dámské džíny vyrobené z tenkého denimu. Co je tady neobvyklého? Všechno! V té době džíny ještě neopustily výklenek pracovních oděvů a Calvin Klein byl jedním z prvních návrhářů, kteří ukázali, že džíny mohou být sexy.

Kalhoty zdůrazňovaly štíhlost ženských nohou, atraktivně padly na boky atd., tedy mnohé z toho, co je dnes známé a potřebné, se objevilo v roce 1978 pod značkou Calvin Klein.

Slavné skandály začaly v roce 1980. V jedné z reklamních kampaní se tak nezletilá Brooke Shields v úzkých džínách objevila na plakátech s nápisem jasně označujícím absenci spodního prádla („Víš, že mezi mnou a mými Calvins nic není?“). Kvůli skandálu musel být prodej tohoto modelu džínů zastaven.

Brooke Shields, 1980

Brooke Shields je uvedena na původním plakátu kampaně Calvin Klein Jeans z roku 1980.

Došlo k dalším šokujícím kampaním, mezi puritány, církví atd. se rozhořely skandály. Calvin Klein se musel neustále omlouvat a měnit modelové řady. Ale je tu jeden nepopiratelný fakt – právě v těchto letech bylo podnikání Calvina Kleina nejziskovější! Značka zašla daleko za hranice Spojených států a otevřela své butiky i ve východních zemích.

Milníky

Později v historii společnosti došlo k mnoha vzestupům a pádům, skandálům a usmířením, na pokraji bankrotu a vzestupu k výšinám ziskovosti. Osmdesátá léta se stala dobou zrodu „unisex“ stylu – jednotného oblečení, vhodného pro ženy i muže. Právě Calvin Klein je považován za jeho rodiče.

Mezi hlavní kroky ve vývoji Calvin Klein patří:

Posedlost Kate Moss, 1980

  • 1982 Objevily se slavné kolekce spodního prádla se širokou gumičkou a nápisem Calvin Klein.
  • 1985 Byla vydána nová vůně s názvem Obsession. Parfém Obsession doprovázela další výrazná reklamní kampaň s modelkou Kate Moss z roku 1985.
  • 1988 Úspěch parfému Obsession vedl k vytvoření vůně Eternity, která se stala nejúspěšnější a nejziskovější.
  • 1989 Obnovuje se výroba parfémů Calvin Klein, které si získaly obrovskou oblibu. Dnes bylo pod touto značkou vydáno více než 60 vůní.
  • 1992 Společnost je na pokraji krachu, ale kompetentní reorganizace pomohla vyhnout se bankrotu.
  • 1993 Objevuje se řada oblečení pro mladé za velmi přijatelné ceny.
  • 2000-2003. Zakladatelé Calvin Klein se rozhodli odejít do důchodu a začali hledat náhradu.
  • 2003 V čele ženské linie stál umělecký ředitel Francisco Costa.
  • 2004 Nechyběl ani ředitel pro mužské oddělení – Italo Zucchelli.
  • 2016 Kreativním ředitelem celé značky se stává slavný Raf Simons.
READ
Boj proti celulitidě a striím: jak funguje vakuová masáž při hubnutí

Fanoušci značky i přísní kritici se shodli na jednom – novému vedení se podařilo zachovat styl a kvalitu, která je Calvinu Kleinovi vlastní.

Calvin Klein dnes

Dnes je Calvin Klein velkou mezinárodní holdingovou společností působící téměř ve všech módních oblastech. Zástupce značek najdete ve většině zemí světa. Značka vyrábí několik různých produktových řad, včetně hlavních:

  • Calvin Klein Collection – prémiové kolekce prezentované na týdnech Haute Couture. Tyto kolekce vytvořili Francisco Costa a Italo Zucchelli.
  • cK Calvin Klein je vysoce kvalitní, často unisex Casual, po kterém je maximální poptávka.
  • cK White Label – sportovní oblečení.
  • Calvin Klein Golf je také sportovní oblečení, ale vysoce specializované na golf.
  • Calvin Klein Home – oblečení pro domácí použití.
  • Calvin Klein Jeans je džínová řada.
  • Calvin Klein Underwear – spodní prádlo.
  • cK Watches & Jewelry – hodinky a šperky.

Kromě toho probíhá spolupráce s různými návrháři, vyrábí se oblečení pro těhotné ženy a speciální příležitosti.

Calvin Klein: Jak byla vybudována říše

Calvin Klein je jednou z těch značek, kterým se daří udržet si popularitu po celá desetiletí, přičemž se neustále mění a vyvíjejí. Calvin Klein má smysl pro trendy a náladu svých zákazníků, od kolekcí haute couture až po vůně a spodní prádlo. Jedním z důkazů je nedávné jmenování Rafa Simonse hlavním kreativním ředitelem. Nejprve si ale řekněme, jak začal svou kariéru sám Calvin Klein.

Calvin Klein v roce 1979

Calvin Klein v roce 1979

60. léta, studium a uvedení značky

Kelvin vystudoval High School of Art a téhož roku, na podzim 1960, vstoupil na Fashion Institute of Technology v New Yorku. Jeho první zaměstnání v módním průmyslu nemělo s produkcí nic společného – doručoval dokumenty do redakce Women’s Wear Daily (WWD). Teprve po promoci na Technologickém institutu v lednu 1963 začal Calvin Klein pracovat ve firmě šijící šaty, ale po třech měsících mu bylo zamítnuto zvýšení platu o sto dolarů, načež Calvin skončil.

Aspirující návrhář získal důležité zkušenosti skicováním pro Dana Millsteina, výrobce pláštěnek – „Hodně jsem se naučil, protože mě hodil do háje,“ vzpomíná Kelvin. Kromě toho Millstein často bral Calvina na přehlídky vysoké módy v Paříži, aby kopíroval určité položky. Sám Millstein ale nebyl nejlepší šéf a Klein opět odešel.

READ
Sada cviků na břicho pro dívky

Calvin Klein se chystá ukázat kolekci svetrů, 80. léta

Calvin Klein se chystá ukázat kolekci svetrů, 80. léta

Poté, co vystřídal několik dalších míst, se Kelvin ocitl vydán napospas náhodě – v roce 1968 si pláštěnky, kterou vyrobil, všiml viceprezident tehdy populárního prodejce Bonwit Teller, který vlastnil obchod na Sixth Avenue na Manhattanu. Bonwit Teller udělal značnou objednávku od Calvina Kleina a investoval do celé stránky reklamy v The New York Times. Položky Calvin Klein se začaly objevovat v předních buticích v New Yorku.

70. léta, první přehlídka a uvedení parfému

V dubnu 1970 Calvin Klein ukázal svou první dámskou kolekci a utratil za ni relativně málo – 10000 50 dolarů. WWD napsal, že s pouhými 1971 položkami se Kelvin připojil ke jménům velké módy. V roce 5 dosáhly tržby XNUMX milionů dolarů a Kelvin se přestěhoval do budovy svého předchozího šéfa Dana Millsteina, kde si koupil několik prostor a dokonce i svou osobní kancelář, a to navzdory Millsteinově speciálně nadsazené ceně.

Přehlídka podzim-zima 1973 a model Jerry Hall ve vzhledu Calvin Klein

Přehlídka podzim-zima 1973 a model Jerry Hall ve vzhledu Calvin Klein

V letech 1973 a 1974 Kelvin obdržel dvě po sobě jdoucí ocenění Coty American Fashion Critics (nyní ekvivalent cen CFDA) a v roce 1975 byl uveden do Coty Hall of Fame a stal se nejmladším návrhářem, kterému se to ve 33 letech podařilo. Calvin Klein poté začal značku rozšiřovat prostřednictvím licencí: první licence byla vydána japonskému obchodu Isetan, který opakoval každou položku Calvin Klein, ale v menších velikostech. V roce 1977 byla uvedena na trh pánská řada na základě pětileté smlouvy s textilním magnátem Mauricem Biedermannem.

Dalším krokem bylo uvedení parfému pod jménem Calvin Klein – nikdo však nechtěl postoupit plnou kontrolu nad produktem Calvinu Kleinovi. Pak udělal pro tehdejší dobu radikální rozhodnutí a osobně přidělil peníze na vývoj vůně, čímž přilákal jednoho z hlavních zaměstnanců kosmetického gigantu Revlon.

80. léta, reklamní kampaně a uvedení spodního prádla

Po uvedení řady Calvin Klein Jeans na konci 70. let, která zpopularizovala designové džíny mezi ženami, hledal Calvin způsoby, jak to posunout ještě dál. V roce 1980 najal fotografa Richarda Avedona, aby režíroval reklamu. Avedon se zase obrátil na 15letou modelku Brooke Shields, kterou nedávno fotil pro Vogue.

READ
Maybelline BB cream - recenze kosmetiky a tonální Satin

Hlavní kontroverzi v americké společnosti vyvolala Brookeina věta v jednom z videí: „Víš, co je mezi mnou a mými Kelviny? Nic”. Negativní reakce vedla k tomu, že mnoho kanálů reklamu zmrazilo nebo ji přesunulo pouze na pozdní večer. Všechny tyto spory však značce jen pomohly – tantiémy z licence Calvin Klein Jeans vzrostly z 1,2 milionu dolarů v roce 1978 na 12,5 milionu v roce 1980 a poté Calvin kompletně vykoupil společnost, které licenci poskytl.

V roce 1982 se Klein rozhodl uvést na trh řadu spodního prádla a zadal reklamní kampaň v hodnotě 500 65 dolarů od fotografa Bruce Webera. První střelba představovala olympijský skokan o tyči Tom Hintinaus a byla umístěna na Times Square. Když první várka slipů dorazila k maloobchodníkům, prodali za dva týdny 4 90 dolarů s předpovědí 80 miliony dolarů na rok. Klein téměř okamžitě uvedl na trh řadu dámského spodního prádla, kde se za prvních XNUMX dní prodalo XNUMX tisíc kusů. Prodeje rostly tak rychle, že Calvin Klein udělil licenci na značku Calvin Klein Underwear jednomu z největších výrobců spodního prádla v Americe, Kayser-Roth.

Tom Hintinaus v roce 1982 pro spodní prádlo Calvin Klein

Tom Hintinaus v roce 1982 pro spodní prádlo Calvin Klein

90. léta, kontroverzní záležitosti, prodej firmy

A přestože v roce 1992 Calvin Klein Inc. téměř zkrachovala, koncem 90. let vlastnil Calvin Klein skutečné impérium značek a dostával miliardy z licenčních poplatků. Množily se však tvrzení, že Calvin Klein kopíroval oblečení jiných návrhářů, zejména evropských, a že sám Calvin byl zapojen do sexuálního obtěžování.

V roce 1999 začalo hledání kupce, které trvalo tři roky, jelikož Kelvin chtěl společnost prodat a ponechat si plnou kontrolu. Bylo těžké najít ty, kteří by byli ochotni takové podmínky splnit, ale v roce 2002 byl oznámen prodej ve prospěch Phillips-Van Heusen (PVH), korporace, která dnes vlastní značky Calvin Klein, Tommy Hilfiger, Van Heusen, IZOD a Arrow. Jak se ukázalo po prodeji, Kelvin si stále neudržel kreativní kontrolu, ale PVH pozorně naslouchal jeho názoru.

2000 a 2010, jmenování Rafa Simonse

Krátce před prodejem, v roce 2001, Calvin Klein jmenoval návrhářkou dámských kolekcí Franciscu Costu, která předtím pracovala jako asistentka Toma Forda v Gucci. O pánské kolekce se postaral Italo Zucchelli, který dříve působil ve společnostech Jil Sander a Romeo Gigli. Během svého působení v Calvin Klein vydal Italo více než třicet kolekcí a odešel v roce 2016 spolu s Franziskou, kdy padlo rozhodnutí mít jediného návrháře pro pánské a dámské kolekce. Byl to Raf Simons.

READ
Kompresní punčochové kalhoty jak vybrat ty správné

První kolekce Rafa Simonse pro Calvina Kleina

První kolekce Rafa Simonse pro Calvina Kleina

Simonsův příchod do Calvina Kleina byl vysoce profilovaný – kreativní ředitel, který dříve pracoval ve společnosti Dior, je nyní výhradně zodpovědný za design, globální marketing, komunikaci a vizuální nápady, což od odchodu samotného Calvina Kleina nebylo. Jeho plat je 18 milionů dolarů ročně, což je i přes svou zdánlivou velikost pouhá kapka ve společnosti, jejíž roční zisky jdou do miliard. Raf Simons ukázal svou první kolekci pro Calvina Kleina v New Yorku pro sezónu podzim-zima 2017.

Reklama #MYCALVINS

Jednou z nejúspěšnějších reklamních kampaní posledních let je #MYCALVINS. Jeho podstata spočívá v tom, že různé hvězdy zveřejňují na Instagramu obrázky s popiskem „I _____ in #mycalvins“, kde je jakákoliv akce vložena do pomlčky – snění/spánek/pózování/rostoucí/vydělávání peněz. Od roku 2014 se účastní hvězdy jako Justin Bieber, Kendrick Lamar, Kendall Jenner, Joey Bada$$ a Abbey Lee, ale i další blogeři a obyčejní lidé používající hashtag #mycalvins.

Justin Bieber a Kendrick Lamar pro #MYCALVINS

Justin Bieber a Kendrick Lamar pro #MYCALVINS

Na konci roku 2017 se reklamní kampaň dočkala nového kola rozvoje uvedením „Naše rodina. #MYCALVINS“, kde se pozornost přesunula na rodinu a sjednocení silných osobností. Nejdiskutovanější bylo natáčení za účasti rodiny Kardashianových, kde se spojily Kim Kardashian, její sestry Khloe a Kourtney a také Kendall a Kylie Jenner. Bylo to poprvé, kdy rodina Kardashian-Jenner společně pózovala mimo své osobní značky.

Kardashian-Jenner pro naši rodinu. #MYCALVINS

Kardashian-Jenner pro naši rodinu. #MYCALVINS

Na dalším natáčení pro #MYCALVINS se představila populární hip-hopová skupina A$AP Mob a jeden z jejích hlavních členů, A$AP Rocky. Tentokrát byla pozornost upřena na značku Calvin Klein Jeans – u nás bude k dostání již brzy, ale zatím se můžete podívat na spodní prádlo od Calvin Klein Underwear.

Přejděte do kolekce Calvin Klein

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: