Dukanova dieta: Francouzská dieta ve fázích

Jakákoli dieta je jedním z nejčastějších způsobů, jak zhubnout. Někteří lidé zkouší několik známých diet, ale ne vždy vedou k požadovaným výsledkům. Proč se tohle děje? Všechno je to o špatném přístupu k hubnutí.

Vybíráme správné způsoby, jak zhubnout?

Příčin přibírání může být mnoho: sedavý způsob života, stres, hormonální změny, špatná výživa. Čím dále, tím více zakořeněné návyky se zakořeňují a tím obtížnější je projevit sílu vůle. Člověk může začít sportovat, zvolit si dietu, aby zhubnul, pak z nějakého důvodu ztratit zájem o proces a znovu přibrat.

Většina lidí hledá jednoduché způsoby, jak zhubnout sami. Jedním z těchto způsobů je dopřát si módní diety bez cvičení. Pokud slyšíme o dietě a z nějakého důvodu nás přitahuje, máme chuť ji vyzkoušet. Ale v mnoha případech se zázrak nekoná. Důvodů může být mnoho a tím hlavním je nedostatek potřebné fyzické aktivity.

Hubnutí je možné nejen dodržováním diety, ale také změnou životního stylu ve prospěch větší fyzické aktivity a zdravého spánku. Ostré omezení v konzumaci oblíbených jídel může také způsobit stres a nepříjemné psychické i fyzické pocity. Proto, pokud jste si oblíbili některá škodlivá jídla, pak je lepší se jich postupně vzdávat.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Co je Dukanova dieta?

Co je Dukanova dieta?

Jednou z nejoblíbenějších diet současnosti je Dukanova dieta. Jeho cílem je nejen pomoci člověku shodit přebytečná kila, ale také upevnit požadovaný výsledek. Dále, stravovací vzorec zůstává po celý život nezměněn a vy se již nebudete chtít vracet ke svým předchozím stravovacím návykům.

Tvůrce diety, francouzský lékař Pierre Dukan, na jejím vzniku pracoval téměř 40 let. Skládá se ze 4 etap. 2 z nich jsou zaměřeny na hubnutí a 2 na udržení stabilní hmotnosti. Dukanova dieta zahrnuje 100 povolených potravin, jednou z nich jsou ovesné otruby. Velký význam má i cvičení, protože bez něj ztrácí veškeré snahy o hubnutí smysl.

Hlavní fáze Dukanovy diety:

  • První (nazývá se „útok“). Trvá 2 až 10 dní a zahrnuje konzumaci pouze bílkovinných potravin v libovolném množství a také 1,5 polévkové lžíce otrub denně.
  • Druhá (nazývá se „alternace“). V této fázi se přidává zelenina a střídá se s bílkovinnými produkty. Denní příjem ovesných otrub je 2 polévkové lžíce. Délka etapy je od 15 do 330 dnů.
  • Třetí fáze (nazývá se „konsolidace“). V této fázi se do stravy přidávají ovoce a bobule. Jednou týdně si navíc můžete dělat, co chcete – jedná se o takzvané „prázdniny žaludku“. Délka „fixace“ je od 50 do 500 dnů.
  • Čtvrtá fáze (nazývaná „stabilizace“). V této fázi se vaše strava stává stejnou, ale správnější. Staré stravovací návyky postupně odcházejí a vy si zvykáte na sport a zdravé jídlo.
READ
Jak vybrat dobrý pudr na obličej?

Samostatným bodem diety je konzumace ovesných otrub. Pomáhají nasytit tělo a zabraňují takovým nepříjemným následkům, jako je zvýšená hladina cholesterolu a zácpa.

Další zásady diety:

  • Ujistěte se, že pijte 2 litry čisté vody denně;
  • Jakákoli fyzická aktivita;
  • Chůze od 30 minut denně

Pozitivními aspekty této metody hubnutí jsou rychlé výsledky (až 5 kg za 2 dny) a dobrá příležitost si ji udržet po celý život.

Zásady správné výživy podle Dukana

Zásady správné výživy podle Dukana

Se všemi zřejmými výhodami metody hubnutí P. Dukana existují i ​​určité nevýhody. Dnes je tato metoda uznávána nejen jako jedna z nejúčinnějších, ale také jako jedna z nejkontroverznějších s mnoha odpůrci v lékařských kruzích po celém světě. A to není bez důvodu, protože vedlejší účinky často zahrnují slabost, sníženou koncentraci a závratě. Příčinou neuspokojivého stavu může být podle odborníků nedostatek tuků a sacharidů, bez kterých se správné fungování organismu neobejde.

Jako každá jiná dieta má své kontraindikace. Není vhodný pro následující kategorie lidí:

  • Trpící hypertenzí;
  • Pacienti s onemocněním ledvin;
  • Lidé s chronickými gastrointestinálními onemocněními;
  • Pacienti s diabetes mellitus;
  • Lidé, jejichž práce vyžaduje vysokou koncentraci: lékaři, řidiči, piloti atd.;
  • Ženy během těhotenství a kojení

Před výběrem metody hubnutí se proto musíte poradit s odborníkem na výživu.

Pokud neexistují žádné kontraindikace a váš lékař tuto dietu schválí, nezapomeňte na její základní principy, které vám pomohou zhubnout a udržet dobré výsledky. Jsou následující:

  • Důležitý není boj s kaloriemi, ale neschopnost hromadit tuk;
  • Nejdůležitější je neomezovat se v přijímání bílkovinných potravin;
  • Rozhodně byste měli jíst ovesné otruby;
  • Správný výsledek je nemožný bez fyzické aktivity

Jako každá jiná dieta, i Dukanova metoda vyžaduje extrémní opatrnost. Hubnutí zahrnuje nejen změnu jídelníčku, ale také cvičení a zdravý spánek. Pokud jen omezíte příjem jídla a nebudete myslet na další zásady zdravého životního stylu, dosáhnete krátkodobého efektu a následně nového a výrazně většího váhového přírůstku. Proto je prudký a náhlý přechod na příliš přísné diety pro tělo extrémně škodlivý – vyvolává hromadění tuku.

Pokud dobře znáte vlastnosti svého těla, bude pro vás výběr stravy jednodušší. Ale neměli bychom zapomínat na to hlavní: každý člověk je individuální a každý organismus také. To, že některý z vašich přátel nebo hvězd showbyznysu funguje na určitém způsobu stravování, neznamená, že nebudete mít vedlejší účinky.

READ
Jak správně zamrazit cuketu na zimu v mrazáku

Základem pro výběr strategie hubnutí by vždy měla být ochota neudělat jednorázovou změnu, ale výrazně revidovat svůj životní styl směrem k vyvážené stravě a neustálé fyzické aktivitě. Kromě toho byste neměli zapomínat na povinnou konzultaci specialisty.

Proteinová strava je dieta založená především na bílkovinných potravinách. Nejoblíbenější dietou tohoto typu je dieta na hubnutí. Ducan, která omezuje příjem sacharidů a tuků ve stravě. Můžeme však hovořit i o proteinových dietách, kdy se zvyšuje množství přijímaných bílkovin, ale zároveň jsou ve stravě přítomny další složky – tuky, sacharidy a vláknina. Tuto dietu využívají například sportovci pracující na nárůstu svalové hmoty v tréninkovém období.

Proteinová dieta a jídelníček pro efektivní hubnutí

Nezapomeňte, že strava by měla být vyvážená. Jakákoli omezení v jídle jsou pro tělo a tělo stresem. Při výběru způsobu hubnutí se snažte správně posoudit svůj zdravotní stav a fyzickou zdatnost. Chcete-li se dozvědět více o antistresové výživě, vlivu hormonů na psychiku a způsobech, jak překonat negativitu, stáhněte si našeho průvodce „Jak překonat stres“, který vám pomůže najít vnitřní odpovědi a lépe porozumět sami sobě.

Principy proteinové diety

Proteinová dieta na hubnutí, kterou vyvinul Dukan, má čtyři fáze. V prvním z nich se konzumují pouze proteinové produkty. Tato fáze se nazývá dopad. Druhá fáze – střídat – okamžik, kdy je do jídelníčku zařazena i zelenina, která se však smí jíst pouze s proteinovými potravinami a pouze obden. Na jevišti fixace malá množství potravin obsahujících komplexní sacharidy a tuky se do stravy zařazují velmi pomalu. Finální fáze stabilizace je výživa v souladu s doporučeními zdravé výživy, která je zaměřena na udržení optimální hmotnosti.

Praktické tipy užitečné při proteinové dietě:

Principy proteinové diety

1. Jezte, když máte hlad a jezte pouze schválená jídla.
2. Při každém jídle vypijte alespoň 2 sklenice vody.
3. Během prvních dvou fází proteinové diety byste se měli vyhýbat tukům, dokonce i olejům.
4. První týdny diety necvičte, tělo je výrazně oslabené.
5. Chcete-li kompenzovat nedostatek vitamínů, musíte konzumovat doplňky.

Účinky proteinové diety

Z hlediska rychlosti hubnutí je proteinová dieta jednou z nejúčinnějších diet na hubnutí. Během několika dní se můžete zbavit několika centimetrů z vašeho pasu. Jen málokdo však dokáže dietu dotáhnout do finální fáze konečná stabilizace. V praxi to znamená, že po omezující monotónní proteinové dietě mají hubnoucí často zvýšenou chuť na ovoce, pečivo nebo i obyčejné brambory, což často vede k opětovnému přibírání.

READ
27 krátkých účesů na Silvestra

Jak začít s dietou?

Fáze 1 Dukanovy diety

V první fázi byste měli konzumovat pouze bílkoviny. První fáze Dukanovy diety může trvat od 2 do 10 dnů. Vše závisí na počtu kilogramů, kterých se chce osoba používající tuto dietu zbavit. Nejčastěji toto období trvá od 3 do 5 dnů, protože je obtížné přežít déle konzumací pouze bílkovinných potravin. Během této doby může člověk zhubnout od 1,5 do 2,5 kg nadváhy.

Co můžete jíst ve fázi 1 Dukanovy diety?

  • libové hovězí maso (filé a rostbíf),
  • krůta bez kůže,
  • jazyky,
  • játra
  • libové masové droby,
  • ryby (sardinky, makrela, tuňák, losos, treska, pstruh), mořské plody,
  • nízkotučný jogurt, tvaroh, mléko nebo vejce.

Výše uvedené produkty se dají vařit nebo péct v troubě, ale hlavně je třeba se striktně vyhýbat tuku, tedy máslu nebo jakémukoli rostlinnému oleji. Podle chuti můžete přidat ocet, bylinky, česnek, petržel, šalotku, zelenou cibulku, okurky, nakládanou cibuli, citronovou šťávu, sůl nebo hořčici.

Během jídla se doporučuje pít hodně vody. Až 5 litrů za den. To vám umožní vyčistit tělo od odpadních vedlejších produktů a toxinů. Během fáze 1 Dukanovy diety byste neměli jíst chléb, zeleninu, ovoce, těstoviny, rýži nebo kaši.

Po první fázi můžete začít jíst zeleninu.

Fáze 2 Dukanovy diety

Druhá fáze Dukanovy dietystřídavé – méně tvrdý než ten první, protože na jídelníčku se konečně objevuje zelenina. Tato fáze by měla trvat až do dosažení konečného cíle – požadované tělesné hmotnosti. Existují různé verze výpočtu trvání této fáze. Někteří tvrdí, že by to mělo trvat v průměru pět až deset dní na každý ztracený kilogram. Například, pokud se někdo chce zbavit 10 kg nadváhy, pak by se v této fázi měla dieta používat alespoň 50 dní.

Ve druhé fázi diety můžete do svého jídelníčku přidat:

  • Rajčata
  • okurky
  • ředkvičky
  • špenát
  • brokolice,
  • chřest,
  • mangold,
  • lilek
  • zelí
  • pórek,
  • celeru
  • cuketa
  • pepř,
  • mrkev

Jak začít s dietou?

Můžete jíst houby. Brambory, rýže, kukuřice a luštěniny jsou zakázány. Do zeleninových salátů nelze použít tuky, nahraďte je proto citrónovou šťávou, vinným octem nebo nízkotučným jogurtem.

READ
Zařízení pro epilaci: odrůdy a vlastnosti použití

3. fáze diety Ducan

Třetí fáze – fixace – používá se k udržení hmotnosti a prevenci jo-jo efektu (znovupřibírání nadváhy). Délka této fáze závisí na počtu shozených kilogramů. V průměru je to 10 dní každý spálený kilogram. Například, pokud se tělesná hmotnost snížila o 10 kg, třetí fáze diety Ducan měla trvat 100 dní.

Poté můžete začít jíst ovoce, těstoviny, rýži, brambory, sýry, maximálně však dvakrát týdně. Můžete také začít jíst chléb, ale pouze celozrnné pečivo a ne více než dva kusy během dne. K večeři si můžete dát sklenku červeného vína. Je důležité, abyste se alespoň jeden den v týdnu omezili na konzumaci potravin z první fáze – tedy pouze bílkovinných potravin.

Fáze 4 Dukanovy diety

Poslední fáze diety Ducan musí vydržet až do konce života. Můžete jíst vše, co je považováno za zdravou výživu. Tučná jídla, rychlé občerstvení, slazené nápoje, rafinovaný cukr a průmyslově zpracované potraviny by měly být ze svého života vyloučeny. Velmi důležitým prvkem této fáze je volba jednoho dne v týdnu, kdy se bude jídlo skládat výhradně z bílkovinných potravin, jako v první fázi.

Výhody a nevýhody Dukanovy diety

Výhody a nevýhody Dukanovy diety

Dukanova dieta se stala oblíbenou díky široké škále potravin, které lze během diety konzumovat, protože přísná omezení jsou přítomna pouze v první fázi tohoto výživového systému. Neměli byste jíst v určitou denní dobu, ale pouze tehdy, když pocítíte hlad. Nemusíte počítat kalorie ani počítat množství sacharidů, které zkonzumujete. Navíc můžete skutečně zhubnout. Ale za jakou cenu?

Četné studie ukazují, že dieta skutečně poskytuje efektivní výsledek hubnutí, ale z nějakého důvodu se vedlejší účinky takové diety téměř neberou v úvahu. Nadbytek bílkovin škodí ledvinám, proto není Dukanova dieta určena pro osoby s onemocněním močového ústrojí. Příliš dlouhé používání proteinové diety může vést k urolitiáze nebo selhání ledvin. Dieta škodí i játrům a dokonce i mozku, který potřebuje glukózu, která v prvních fázích takového nutričního systému nemá místo.

Pokud vám záleží na zdraví a také na hubnutí, zvažte volbu jiné metody. Mnohem důležitější než rychlé hubnutí je trvalá změna stravovacích návyků. Strava by měla být přizpůsobena životnímu stylu a individuálním potřebám organismu. Pokud stále tápete, jak zhubnout, neváhejte a raději požádejte o pomoc zkušené specialisty – výživové poradce a výživové poradce. Budou schopni sestavit vyvážený jídelníček, poradí vám, jak si vybrat kvalitní produkty a pomohou vám vrátit váhu do normálu bez újmy na zdraví. Opatruj se!

READ
Cool bullfinch pro zimní manikúru: manikúra, fotografie designu nehtů
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: