Datum spotřeby kosmetiky uplynulo

Nezaměňujte „datum expirace“ a „datum spotřeby“. To jsou různé pojmy.
Skladovatelnost je doba, po kterou lze produkt prodat. Pokud je například doba použitelnosti 18 měsíců, pak od začátku měsíce uvolnění z výroby (balení) musí být prodán spotřebiteli do 1 roku. A po této lhůtě je obchod povinen výrobek z vitríny vyjmout a odepsat do ztráty a zlikvidovat. Občas se zapomenou vyndat z vitrín a proto je třeba na to dávat pozor.
Doba použití se začíná počítat od prvního dne, kdy otevřete nádobu (kelímek, tubu, lahvičku, sáček). U tekutých forem se pohybuje od 3 do 6 měsíců (někdy je tato doba uvedena přímo na sklenici). Pokud není lhůta uvedena, pak přesně „od 3 do 6 měsíců“ (standardní doba) a pro pevné formy – až 1 rok.
Tyto informace lze získat na internetu, v některých článcích jsou popsány dostatečně podrobně, stačí se jen hrabat. Osobně jsem nedávno (před 2 dny) položil tuto otázku na stránkách jednoho z ruských výrobců kosmetiky. Tam jsem byl o této problematice podrobně osvětlen.
Pokud si tedy kosmetiku koupíte v září 2009 a její expirace skončí v říjnu 2009, pak otevřením kelímku v září můžete krém používat 3-6 měsíců a vůbec se nemusíte bát jeho zkažení. Zároveň mějte na paměti, že čím širší je průměr hrdla nádoby, tím kratší je doba používání (proto u širokého hrdla – 3 měsíce, u tuby – o něco déle, u dávkovače, který má dírku velikosti šicí jehly, přirozeně – 6 měsíců.
Takto se orientují obecně. )))))

podle toho, na co to je, pokud je to na obličej, tak já osobně bych to neriskoval, ale pokud je to jen krém na ruce nebo tělo, tak bych to risknul))))

Nestojí to za to. Pokud vás to ale opravdu mrzí, můžete si to nejdřív vyzkoušet někde na ruce. Pokud nemáte alergii, můžete si ji namazat na obličej

Spíš ne než ano. Kosmetika obsahuje různé oleje, po uplynutí doby použitelnosti žluknou. Tuto podivnou konzistenci byste si neměli nanášet na obličej.

nežádoucí, ale data expirace jsou obvykle nastavena s malou rezervou; pokud byly podmínky skladování správné, produkt bude užitečný o něco déle. Raději neriskuji, protože jsem alergik, a příznivé vlastnosti rozhodně nejsou stejné.

READ
10 důvodů, proč potřebujete balzám na vlasy?

Teoreticky to možné je. Protože doba použitelnosti u pojištění bývá kratší.
A pak podle toho, jak dlouho tato lhůta uplynula. Za týden se krému nic nestane. Navíc, pokud nejsou žádné vnější projevy, zápach není alarmující, nic se neodděluje. A pokud krém není balený v běžné dóze, ale v lahvičce s dávkovačem.
Pokud jsou to oční stíny, pudr, tvářenka (tedy něco suchého), tak se tam ani za rok nic nestane.
Při správném skladování se parfémy dlouho nekazí a vydrží desítky let.
S řasenkou a podkladovou bází není třeba riskovat. Ale opět se nezkazí za týden nebo dva.

Jakoukoli kosmetiku lze používat po uplynutí doby použitelnosti ještě půl roku, ale pokud nebyla použita, nesmí být rozbalena. Obvykle výrobce s tímto faktorem počítá a na obalu uvádí tuto dobu méně. Používejte jej tedy bezpečně, pokud se krém na obličej nesvaluje a nezpůsobuje žádné reakce.

Zkusil jsem to jednou a nepodíval jsem se na datum vypršení platnosti. den jsem byla celá červená .. svědilo mě celé tělo, naprosto strašné ((
Pak jděte samozřejmě rovnou ke kožnímu lékaři.
Mimochodem, léky na alergii budou dražší než jakýkoli krém))

Zásadně nesouhlasím s Irinou (před 10 lety). Datum expirace a „doba po otevření“. Tady občas vzniká zmatek. Například na lahvičce je datum 05/16 a symbol s otevřenou sklenicí 18M. To znamená, že váš produkt musí být vyhozen do května 2016, bez ohledu na to, kdy jste balíček otevřeli. Pokud „doba po otevření“ skončila a neexistuje žádné datum expirace, bude takový produkt stále zlikvidován. Pokud tedy koupíte kosmetiku v září 2009 a její datum spotřeby končí v říjnu 2009, pak otevřením sklenice v září ji můžete používat až do října, nikoli 3-6 měsíců.

Delaminace, změna barvy, nepříjemný zápach: takto vám samotná prošlá kosmetika dá jasně najevo, že ji nemusíte používat. Mnoho lidí však stále používá opalovací krém, který zbyl z minulého roku. Proč byste to neměli dělat, přečtěte si materiál z Gazeta.Ru.

Opalovací krém je nákup číslo jedna během teplejších měsíců. Před nákupem nového se však Rusové zpravidla obracejí na staré zásoby – mnoho z nich má stále plechovky, které se od předloňského roku nepoužívaly. Neměli byste se na ně spoléhat, jsou přesvědčeni chemičtí technologové a kosmetologové.

READ
Voda na hubnutí: jak správně pít vodu, abyste zhubli

Podle kosmetické chemičky-technology Anny Sharové je trvanlivost opalovacího krému, stejně jako jakéhokoli jiného parfému a kosmetického přípravku, v průměru 2-3 roky a po otevření je trvanlivost obvykle 6 měsíců.

„Chtěl bych poznamenat, že zbytek děsivých předpokladů ze série „pokud krém otevřete a nepoužijete ho tři měsíce, ochrana před sluncem již nebude aktivní“ nejsou pravdivé. Ne tři, ale šest měsíců. Ochrana před sluncem jako taková bude stále dělat svou práci, ale mikrobiologii lze skutečně změnit,“ řekl expert v rozhovoru pro Gazeta.Ru.

Chemický technolog poznamenal, že pokud datum expirace vypršelo před více než rokem, můžete cítit, že s vašimi smysly není něco v pořádku. „Okem si můžete všimnout oddělení, změny barvy a oddělení vody. S nosem je jedním z nejpravděpodobnějších okamžiků pro krémy žluknutí receptury,“ řekla Anna Sharova.

Zároveň se krém po expiraci nestává karcinogenní, „ale může se stát organolepticky a mikrobiologicky nestabilní“.

Pro dívky je zpravidla velmi obtížné rozloučit se se svou oblíbenou tvářenkou a ideálním základem, i když jsou již prošlé. Ale kosmetika obsahuje bakterie a další patogeny, takže je třeba je pravidelně vyměňovat, aby nedošlo k podráždění kůže, vyrážkám, očním infekcím, šupinatění a svědění.

Dermatoložka Anna Yashchenko v rozhovoru pro Gazeta.Ru upřesnila, že při používání prošlé kosmetiky může dojít k exacerbaci chronických dermatóz, mohou se dokonce objevit nové a dost pravděpodobně se také objeví akné, pokud do pokožky pronikly bakterie.

„Každý přípravek má účinné látky a doba jejich působení je omezená. Po určité době nefungují nebo nemají takový účinek, jak by měly. Kosmetické přípravky se kazí, ztrácejí konzistenci, může se objevit zápach a do pokožky se mohou dostat patogenní bakterie. V samotném výrobku se může tvořit plíseň. Biokosmetika se rychleji kazí, protože obsahuje méně chemických složek, které prodlužují její trvanlivost,“ řekl lékař.

Po použití kosmetických výrobků, jejichž doba použitelnosti vypršela, se spotřebitelé často musí obrátit o pomoc na odborníky.

„Nejčastěji se kontaktní dermatitida objevuje po používání prošlé kosmetiky. Pokud k tomu dojde, je předepsána léčba, předepsány masti, krémy a někdy i perorální léčba. Pokud nenavštívíte lékaře včas, může dojít ke zhoršení onemocnění a rozvoji infekce. Tím se snižuje kvalita života člověka,“ dodal dermatolog.

READ
Botox nebo Dysport - co je lepší aplikovat?

Je důležité sledovat nejen datum spotřeby kosmetiky, ale také podmínky jejího skladování. Nejlepší variantou je chladné a tmavé místo, nejhorší vlhké a teplé místo, tedy koupelna. Je důležité si uvědomit, že kosmetické produkty mají dvě data spotřeby – před a po otevření balení.

Victoria Klishko, kosmetoložka, zakladatelka projektu Institut, pro Gazeta.Ru řekla, že podle ruské legislativy musí být na každém kosmetickém přípravku uvedeno datum, kdy byl vyroben, a také uvést, kolik měsíců může být skladován.

Je důležité správně dešifrovat ikony, které jsou na kosmetickém produktu vyobrazeny. Například 12M znamená, že dvanáct měsíců po otevření by měl být produkt vyhozen do koše, takže byste produkt neměli otevírat předem. Výrobek má navíc kód šarže – sadu čísel a písmen vytištěných na obalu a obsahující datum výroby a datum spotřeby.

Pokud máte potíže s dešifrováním kódu šarže, můžete použít aplikaci Kosmetická taška. Při vyhledávání budete muset najít značku produktu a zadat její jedinečný kód šarže.

Zvláštní pozornost by měla být věnována těm produktům, které jsou v prodeji. „Při nákupu zboží za sníženou cenu je důležité si jej prohlédnout a posoudit, jak dobře se zachoval. Například byste měli dát přednost krémům, které mají pumpičku než šroubovací uzávěr. Tímto způsobem bude mít produkt menší kontakt s životním prostředím a bude tedy lépe zachován,“ řekl Klishko.

Přihlaste se k odběru Gazeta.Ru ve zprávách, zenu a telegramu.
Chcete-li nahlásit chybu, zvýrazněte text a stiskněte Ctrl + Enter

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: