Buďte trpěliví: jak účinná je jóga při hubnutí?

Vezměte prosím na vědomí, že veškeré informace zveřejněné na webových stránkách Prowellness jsou poskytovány pouze pro informační účely a nejedná se o osobní program, přímé doporučení k akci nebo lékařskou radu. Nepoužívejte tyto materiály k diagnostice, léčbě nebo k jakýmkoli lékařským procedurám. Před použitím jakékoli techniky nebo použití jakéhokoli produktu se poraďte se svým lékařem. Tyto stránky nejsou specializovaným lékařským portálem a nenahrazují odborné rady odborníka. Vlastník stránek nenese odpovědnost za žádnou stranu, která utrpěla nepřímou nebo přímou škodu v důsledku zneužití materiálů umístěných na tomto zdroji.

Jóga je často doporučována mnoha lidem jako forma fyzické aktivity. Dá se s jeho pomocí zhubnout a spálit kalorie?

Lekce jógy jsou stále důležitější. Cvičení nespotřebovává velké množství kalorií, takže tento sport není považován za nejlepší metodu hubnutí. Kolik kalorií můžete spálit při józe?

Proč se jóga vyplatí dělat?

Pravidelným cvičením lze dosáhnout následujících výsledků:

  • komplexní účinek na tělo, který pomáhá dosáhnout harmonie v různých oblastech života;
  • má málo kontraindikací, mohou ji praktikovat i obézní lidé nebo lidé s nadváhou;
  • má pozitivní vliv na životní styl a rozvoj osobnosti;
  • pomáhá zlepšit výživu;
  • často lidé zažívají emoční povznesení, motivaci a touhu posunout se dále na cestě k sebezdokonalení;
  • Sportovat se dá za každého počasí, ráno i večer, protože se obvykle cvičí ve speciálně vybavených sálech;
  • není třeba kupovat speciální vybavení, cvičební náčiní nebo další vybavení.

Sada 4 Wellness

Profesionální systém pro aktivaci metabolismu, vnitřní detoxikační kontrolu a komplexní očistu těla na buněčné úrovni

Maximální motorická aktivita a snadný pohyb – díky komplexní podpoře chondroprotektorů, omega-3 kyselin, přírodního brutnákového a amarantového oleje, vitamínů E a D.

Nevýhody tříd

Duchovní praktiky mají také řadu významných nevýhod:

  1. Není považován za nejlepší sport na hubnutí a spalování kalorií.
  2. Nemá smysl to dělat jen kvůli hubnutí, stojí za to přijít s další motivací.
  3. Je těžké najít skutečně profesionálního instruktora, je zde riziko, že půjdete k šarlatánu nebo nekvalifikovanému instruktorovi samoukovi. Došlo dokonce k případům, kdy se lidé zapojili do sektářských aktivit.
  4. Zkušený mentor si za kurzy účtuje spoustu peněz.
  5. Pokud začátečník studuje sám pomocí knih nebo online videí, informace mohou být prezentovány nesprávně.
  6. Je těžké porozumět proudům, směrům a rozhodnout se sami. Budete potřebovat pomoc kvalifikovaného mentora.
READ
7 kosmetických produktů, které používáte špatně

Jaký typ jógy spaluje kalorie nejefektivněji?

Hatha

S pomocí jógy tedy můžete spálit kalorie navíc, ale pokud člověk potřebuje rychle zhubnout, je lepší zvolit jiný sport (nebo být trpělivý).

Zřeknutí se odpovědnosti

Vezměte prosím na vědomí, že veškeré informace zveřejněné na webových stránkách Prowellness jsou poskytovány pouze pro informační účely a nejedná se o osobní program, přímé doporučení k akci nebo lékařskou radu. Nepoužívejte tyto materiály k diagnostice, léčbě nebo k jakýmkoli lékařským procedurám. Před použitím jakékoli techniky nebo použití jakéhokoli produktu se poraďte se svým lékařem. Tyto stránky nejsou specializovaným lékařským portálem a nenahrazují odborné rady odborníka. Vlastník stránek nenese odpovědnost za žádnou stranu, která utrpěla nepřímou nebo přímou škodu v důsledku zneužití materiálů umístěných na tomto zdroji.

V posledních letech je jóga stále populárnější pro její pozitivní vliv na postavu. Je to především duchovní praxe, která využívá různé polohy a cvičení k nalezení vnitřní harmonie, pomáhá také bojovat s nadváhou, činí tělo pružným a štíhlým.

Výhody jógy pro hubnutí

Problémy s nadváhou se často objevují v důsledku metabolických poruch, následků špatných stravovacích návyků a nedostatku fyzické aktivity. Jóga, jejímž hlavním účelem je nastolení vnitřní rovnováhy, zajišťuje provádění speciálních cvičení k nalezení rovnováhy v těle a také dodržování zásad správné výživy. Takový integrovaný přístup k problematice komplexní obnovy pomáhá saturovat tkáně kyslíkem, čímž zlepšuje metabolické procesy a podporuje hubnutí.

Při provádění jógových pozic se zapojují téměř všechny svaly těla, dostávají statickou zátěž, což zlepšuje pružnost těla, rozvíjí a posiluje svaly, spaluje přebytečný tuk a tělo získává úlevu. Při takovém tréninku dochází ke ztrátě hmotnosti, ale svalová hmota nahrazuje přebytečný tělesný tuk, takže efekt hubnutí může být sotva patrný. Chcete-li snížit rychlost růstu svalů, můžete místo silových cvičení provádět protahovací cvičení.

Jako filozofie vnitřní obnovy jóga podporuje zdravé stravovací návyky, zvyšuje fyzickou aktivitu a zlepšuje celkové zdraví.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Doporučení pro sestavení tréninkového programu jógy

Doporučení pro sestavení tréninkového programu jógy

V arzenálu jógy je velké množství cviků, které pomáhají udržovat dobrou fyzickou kondici a zároveň se zlepšovat fyzicky i psychicky. Pokud chcete zhubnout, musíte jasně porozumět účinku každého z nich, sestavit program těch cvičení, které nejlépe vyhovují vašim cílům, a dodržovat některá doporučení:

  • aby hubnutí přišlo co nejdříve, trénink by měl být dlouhý, pravidelný a silový;
  • pokud máte nějaké zdravotní problémy, omezte se na nejjednodušší cvičení;
  • silové prvky přispívají ke spalování přebytečného tuku, ale zároveň urychlují růst svalové hmoty, který je v konečném důsledku plný nárůstu tělesného objemu;
  • protahovací cvičení pomáhají v boji s nadváhou, rozvíjejí pružnost těla a elasticitu svalů, ale nezpůsobují jejich růst;
  • pokud během osvojení některé z póz pociťujete bolest, znamená to, že děláte něco špatně. Krepatura je jedinou přijatelnou příčinou bolesti, ale je také možné, že to může být důsledek zdravotních problémů, proto byste se před zahájením tréninku měli poradit s lékařem.
READ
Lunar French na růžovém gelovém laku

Školení je často založeno na následujícím principu:

  • Stejně jako na začátku každého tréninku je potřeba udělat krátké zahřátí krouživými pohyby v kloubech, udělat pár ohybů a dřepů.
  • Cvičení začíná otočnými pozicemi vsedě, jako je pozice Sage nebo King Pisces, které zlepšují trávicí procesy v těle. Zdraví střev hraje klíčovou roli ve funkci imunitního systému a udržení zdravé hmotnosti.
  • Cviky prováděné ve stoji napomáhají rozvoji svalů celého těla. Patří mezi ně Chair Pose, která posiluje svaly nohou a páteře, a Warrior Pose, díky které jsou svaly ramen, zad a břicha pružnější.
  • Obrácené polohy zlepšují činnost vnitřních orgánů a štítné žlázy, pomáhají uvolnit svaly páteře a zbavit se bolestí v ní. Do programu musí být zařazeny pozice pluhu a mostu, které musí vydržet alespoň minutu.
  • Dalšími nezbytnými prvky tréninku by měly být svahy, které se provádějí jak v sedě, tak ve stoje. Umožňují protáhnout a posílit svaly nohou, stabilizovat trávicí procesy a uvolnit napětí.
  • Na konci cvičení byste se měli zchladit zaujmutím relaxační pozice a dětské pozice, které v kombinaci s meditací pomáhají nastolit vnitřní rovnováhu a snížit hladinu stresu.

Abyste z jógy vytěžili maximum, cvičte pravidelně, jednotlivě si vyberte cvičení a provádějte je v uvedeném pořadí.

Základní cvičení jógy

Základní cvičení jógy

Následující jógové pozice jsou základní, nejdostupnější a nejúčinnější:

  • Horská pozice. Postavte se s nohama u sebe, dejte ruce k sobě a protáhněte se, mírně ohněte záda. Nadechněte se nosem, držte pózu minutu a napněte všechny svaly v těle.
  • Nakloňte dopředu. Postavte se rovně a mírně rozkročte nohy. Aniž byste zakulatili záda a mírně pokrčila kolena, sestupte co nejhlouběji, chyťte se rukama za lýtka a setrvejte v této jógové pozici půl minuty.
  • Póza kobry. Lehněte si na břicho, položte dlaně po stranách těla v úrovni pasu, pomalu zvedněte tělo, co nejvíce prohněte záda. Držte pózu půl minuty.
  • Psí póza. Postavte se na kolena s chodidly na šířku ramen, dlaněmi na podlaze a poté hladce a úplně narovnejte nohy. S prohnutými zády vydržte v této poloze jednu až tři minuty.
  • Póza bojovníka. Výpad dopředu tak, aby byla přední noha pokrčená do pravého úhlu. Spojte ruce a zvedněte svisle nahoru. Držte pózu po dobu jedné minuty a poté udělejte totéž pro druhou nohu.
  • Trojúhelníková pozice. Postavte se rovně, široce roztáhněte nohy a otočte chodidlo pravé nohy o 90 stupňů. Rozpažte ruce do stran a nakloňte se doprava, dokud tělo nezaujme vodorovnou polohu, dotkněte se rukou chodidla a otočte hlavu obličejem nahoru. Vydržte v této poloze půl minuty a opakujte pohyby pro druhou nohu.
  • Strom Pose. Postavte se rovně, zvedněte obě ruce svisle nahoru, pokrčte jednu nohu v koleni a chodidlo opřete o stehno druhé nohy. Zkuste v této poloze vydržet jednu minutu.
  • Pozice relaxace. Tato pozice je nejméně pracná, lehněte si na záda, dejte ruce a nohy od sebe na pohodlnou vzdálenost, dejte dlaně nahoru a snažte se uvolnit celé tělo.
READ
Bramborový kastrol s mletým masem v pomalém hrnci: instantní pokrmy

Při józe na hubnutí si můžete udělat ideální postavu a rozvinout flexibilitu, ale mnohem významnější je efekt celkového zotavení z takového tréninku.

Číst dál

Prevence a léčba bolesti nohou u žen

Zdraví nohou ve stáří: hlavní problémy

S věkem se zdraví vašich nohou může měnit a ovlivnit vaše celkové zdraví: objevují se bolesti a deformace kloubů.

Létající chůze: příčiny onemocnění nohou

Léky na cystitidu

Huminové kyseliny: mýty a pravda

Léky na posílení imunity: jak pomoci tělu

Je přerušovaný půst účinný?

Přerušovaný půst je běžný způsob, jak bojovat s nadváhou. Ale vědecká data potvrzující účinnost této techniky zatím neexistují.

Jak se stát dobrou matkou: 7 pravidel pro (ne)ideální mateřství

Protein pro krásu a zdraví: jak si vybrat kolagen?

Jak si vybrat třpytivé mléko na tělo: znalecký posudek

Novorozenecká výživa

Jak pochopit, která receptura je pro novorozence nejlepší z hlediska nutriční hodnoty a přítomnosti prospěšných látek pro jeho zdraví a vývoj: složení konkrétního produktu studujeme společně s odborníkem.

Lymfedém po mastektomii: konzervativní terapie a prevence

Chlorella s probiotiky: Přirozená podpora zdraví

Stresová inkontinence moči u dětí: příčiny, léčba

Stresová inkontinence moči u dětí: možné příčiny. Co dělat, když se u dítěte objeví stresová inkontinence moči?

Sprej s azelastinem: lék v boji proti alergiím

Trápí vás sezónní alergie a nic jiného nepomáhá? Odborníci MedAboutMe podrobně popisují nejnovější sprej k léčbě alergií u dětí a dospělých

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: