BMI. Určete si ideální váhu.

Index tělesné hmotnosti pomáhá určit vaši ideální váhu na základě vašich parametrů. Vzorec je jednoduchý: vydělte svou skutečnou hmotnost svou výškou (v metrech) na druhou.

Co udává index tělesné hmotnosti?

udává poměr vaší výšky a váhy a s jeho pomocí můžete určit optimální váhu pro každého člověka. A aby byl výpočet přesnější, je potřeba uvést věk a pohlaví. Tabulka vpravo ukazuje klasifikaci různých váhových kategorií v závislosti na věku. Z těchto údajů můžete pochopit, zda je váš indikátor normální. Pokud je vaše hodnota například na hranici normálu a nadváhy, máte sklony k nadváze. A pokud to hraničí s ukazateli nedostatečné hmotnosti, máte nedostatek hmoty. V závislosti na vaší aktuální konstituci a zdravotním stavu se může váha zvyšovat nebo snižovat. V případě náhlých změn hmotnosti se určitě poraďte se svým lékařem, abyste se vyhnuli riziku komplikací. Přečtěte si více o různých váhových kategoriích níže.

Zkontrolujte své výsledky

skluzavka samec

slide-female

V jaké váhové kategorii jsi?

Normální hodnoty BMI pro každého člověka jsou individuální. Při ideální hmotnosti podle výpočtu nejsou vždy ideální parametry postavy a naopak při odchylkách ve výpočtu není vždy možné vizuálně zaznamenat nedostatek nebo přebytek hmotnosti. Proto je důležité zaměřit se na svou pohodu a zdraví v konkrétní váhové kategorii.

bmi-rechner-normalgewicht

Normální váha

Normální je váha, při které má člověk v určitém věku ideální proporce. Pro ženy je žádoucí index tělesné hmotnosti od 19 do 24 a pro muže od 20 do 25. Tyto hodnoty naznačují, že výška a váha jsou ve vzájemném souladu, takže není potřeba žádná speciální úprava stravy nebo životního stylu. Je však důležité i nadále jíst vyváženou stravu a udělat si čas na fyzickou aktivitu, abyste si udrželi zdravou váhu.

Nadváha

Samotný pojem nadváha je rozdělen do 3 kategorií:

  • 1. BMI je 24 až 30 pro ženy a 25 až 30 pro muže;
  • 2. BMI je od 30 do 40 pro ženy i muže – jedná se o obezitu 1 nebo 2 stupně;
  • 3. BMI nad 40 u žen i mužů je obezita 3. stupně.

Pokud máte nadváhu, měli byste se poradit s lékařem, abyste se vyhnuli riziku rozvoje kardiovaskulárních onemocnění. Kromě toho vám lékař pomůže analyzovat procento tuku, svalové hmoty a vody ve vašem těle a předepíše potřebnou dietu.

READ
Krásné a módní dámské kardigany 2024 foto novinky

Pamatujte, že počet kilogramů není vždy srovnatelný s parametry vašeho těla. Nezlobte se, pokud na váze uvidíte nepříjemné číslo – může to být přebytečná tekutina nebo drobné změny během menstruačního cyklu. Je lepší použít centimetrovou pásku a změřit si tělo – tato metoda je přesnější a efektivnější.

bmi-rechner-uebergewicht

bmi-rechner-untergewicht

Podváha

Pro lidské tělo je nedostatek hmotnosti někdy ještě nebezpečnější než její nadbytek. U žen se to projeví, když je BMI nižší než 18,5 a u mužů nižší než 20. Pokud máte takový problém, je vhodné poradit se s lékařem ohledně výživy.

Podváha může být způsobena několika faktory, včetně dobrovolného rozhodnutí. V takovém případě vám doporučujeme kontaktovat odborníka, protože odmítnutí jídla může vyvolat vývoj nebo.

Ale mohou existovat i jiné důvody. Nedostatek hmotnosti se projevuje v důsledku metabolických onemocnění, parazitů v těle, střevních zánětů nebo potravinové intolerance. Psychologické faktory často ovlivňují – stres otupuje chuť k jídlu, respektive klesá hmotnost.

V takové situaci je nutné dodržovat vysokokalorickou dietu a snažit se budovat svalovou hmotu cvičením. To pomůže normalizovat váhu.

Obezita

Obezita se může projevit u mužů, žen a dokonce i dětí v naprosto jakémkoli věku. Pokud je BMI mezi 30-35, jedná se o obezitu 1. stupně, pokud 35-40 je obezita 2. stupně, a pokud je vyšší než 40, jedná se o obezitu 3. stupně. S takovými indikátory vám doporučujeme domluvit si schůzku s lékařem, abyste zkontrolovali své zdraví. Vysoké BMI může znamenat kardiovaskulární onemocnění a vysoký krevní tlak.

U lidí s jablečným typem postavy se tuková tkáň ukládá především v dutině břišní – kolem vnitřních orgánů, takže jsou v budoucnu více ohroženi onemocněními kardiovaskulárního systému. A u lidí s hruškovým typem postavy se tuk ukládá hlavně v dolní části těla a neovlivňuje vnitřní orgány.

Nadváha může vyvolat genetické, behaviorální, metabolické a hormonální faktory. K obezitě však dochází, když člověk spotřebuje více kalorií, než spálí, a tělo tyto kalorie navíc uloží jako tuk.

Příčiny obezity mohou být různé. Pokud tělo dostává příliš mnoho energie (ve formě potravy), kterou nestihne vydat, mění se v tuk. Metabolické poruchy a hormonální změny také vyvolávají nárůst hmotnosti.

READ
Jak naučit dítě, aby bylo sebevědomé. Základní rodičovské techniky

Pokud vaše BMI ukázalo, že jste obézní, zkuste postupně začít hubnout. Snížíte tedy nejen zátěž pohybového aparátu, ale také zabráníte rozvoji mnoha nemocí.

Index tělesné hmotnosti se považuje za normální, pokud je indikátor v rozmezí:

Index tělesné hmotnosti je měřítkem vztahu mezi hmotností a výškou osoby. Tento parametr pomáhá určit odchylky od normální tělesné hmotnosti v jednom nebo druhém směru. Nadváha je nebezpečná pro lidské zdraví, protože často vede k onemocnění srdce.

Statistiky ukazují, že lidé, jejichž hmotnost zůstává mezi 18 a 22 lety, žijí v průměru déle než ti, kteří mají problémy s váhou.

BMI – 18 nebo méně

Pokud zjevně nejíte dostatečně, měli byste co nejdříve normalizovat svůj jídelníček.

Máte pocit, že jíte dost? Poté musíte co nejdříve navštívit lékaře a podstoupit vyšetření, abyste vyloučili nebezpečné nemoci.

Index tělesné hmotnosti nižší než 16 je pro zdraví nebezpečnější než 30+.

BMI – 25 nebo více

Nebuďte naštvaní a nebojte se, že máte vysoký index tělesné hmotnosti. Tento ukazatel je velmi průměrný a není vhodný pro každého. Děti a sportovci by na něj neměli spoléhat vůbec.

Jiná věc je, jestli jsou nedokonalosti vaší postavy viditelné pouhým okem. Před zahájením jakéhokoli tréninku nebo diety byste se měli vždy poradit se svým lékařem. Mohou být nutné testy, aby se ujistil, že vaše nadváha není způsobena základním zdravotním stavem.

A teprve poté, co se ujistíte, že neexistují žádné kontraindikace, můžete začít hubnout.

Vzorec pro výpočet aneb jak se vypočítá index tělesné hmotnosti?

Abyste zjistili své BMI, stačí vydělit svou váhu v kilogramech druhou mocninou vaší výšky v metrech.

BMI = HMOTNOST / VÝŠKA 2

Vzorec nezohledňuje pohlaví a věk osoby, přestože BMI mužů je vyšší než BMI žen a BMI je vyšší u lidí středního věku a u dětí a starších osob je tento údaj vyšší. je nižší.

Můžete to udělat sami. Běžná kalkulačka tento úkol zjednoduší. Dvojnásobně vydělte svou váhu v kilogramech vaší výškou v metrech.

  1. Výška 180 cm se rovná 1 metru a 80 centimetrům, tedy 180 cm = 1,8 m.
  2. 75 / 1,8 = 41,6
  3. 41,6 / 1,8 = 23,1
  4. Index tělesné hmotnosti je 23,1
READ
Design akvária s nádhernými barvami: manikúra, fotografie designu nehtů

Souhrnná tabulka hodnot

Klasifikace zdravotních stavů v závislosti na BMI BMI Zdravotní riziko Co dělat
18-25 let přes 25 let
Anorexie nervózní.
Anorexie ataroxická.
Hmotnost nižší než 15 % očekávané hodnoty, BMI nižší než 17,5 vysoký K léčbě anorexie se doporučuje zvýšení tělesné hmotnosti.
podváha Менее 18,5 Ne
Norm 19,5-22,9 20,0-25,9 není potřeba hubnutí
Nadváha 23,0-27,4 26,0-27,9 Zvýšené Doporučuje se hubnutí
Obezita I stupně 27,5-29,9 28,0-30,9 Zvýšené Doporučuje se hubnutí
Obezita II stupně 30,0-34,9 31,0-35,9 vysoký Důrazně se doporučuje hubnutí
Obezita III stupně 35,0-39,9 36,0-40,9 velmi
vysoký
Důrazně se doporučuje hubnutí
Obezita IV stupně 40,0 и выше 41,0 и выше Extrémně vysoký Nutný je okamžitý úbytek hmotnosti

ZKONTROLUJTE SVÉ VÝSLEDKY

Hranice BMI zóny

podváha obvykle indikace zvýšené výživy; doporučuje se také konzultace s dietologem nebo endokrinologem. Do této kategorie patří lidé, kteří jsou podvyživení nebo trpí onemocněním, které vede k hubnutí.
Podváha je typická i pro profesionální modelky, gymnastky, baletky nebo dívky, které přehnaně holdují hubnutí bez kontroly výživového poradce. Bohužel to někdy může vést ke zdravotním problémům. Korekci hmotnosti v tomto rozmezí by proto měl doprovázet pravidelný lékařský dohled.

Norm ukazuje váhu, při které má člověk maximální šanci zůstat co nejdéle zdravý a v důsledku toho krásný. Normální váha není zárukou dobrého zdraví, ale výrazně snižuje riziko poruch a nemocí způsobených nadváhou či podváhou. Kromě toho jsou majitelé normální hmotnosti zpravidla v dobrém zdraví i po intenzivní fyzické námaze.

Preobezita mluví o nadváze. Člověk v této kategorii má často nějaké známky spojené s nadváhou (dušnost, zvýšený krevní tlak, únava, tukové faldíky, nespokojenost s postavou) a má velkou šanci přejít do kategorie obezity. V tomto případě se doporučuje mírná korekce hmotnosti na normu nebo na hodnoty jí blízké. Také neuškodí poradit se s výživovým poradcem.

Obezita – indikátor chronického onemocnění spojeného s nadměrnou tělesnou hmotností. Obezita vede vždy k problémům s kardiovaskulárním systémem a výrazně zvyšuje riziko získání dalších onemocnění (diabetes, hypertenze atd.). Obezita se léčí výhradně pod dohledem odborníka na výživu nebo endokrinologa a až po provedení nezbytných testů a určení jejího typu. Pro obezitu se nedoporučuje provádět nekontrolované diety a vážnou fyzickou námahu, protože to může vyvolat další problémy.

READ
Jaké jsou dámské norkové klobouky v roce 2024

Kalkulačka na základě vaší výšky vypočítá hmotnostní rozsah, který je pro vás ideální. Z této řady si můžete vybrat libovolnou konkrétní váhu v závislosti na vašich preferencích, přesvědčení a požadavcích na postavu. Například vyznavači modelové postavy mají tendenci držet váhu na spodní hranici.
Pokud je vaší prioritou zdraví a zdravá délka života, pak se ideální váha vypočítá na základě lékařských statistik. V tomto případě se optimální hmotnost vypočítá na základě BMI 23.

Ano. Odhady hmotnosti dospělých jsou založeny na výsledcích autoritativního výzkumu Světové zdravotnické organizace (WHO). Hodnocení hmotnosti dětí a dospívajících od narození do 18 let se provádí podle samostatné speciální metody, rovněž vyvinuté WHO.

BMI dospělých se posuzuje stejně u mužů i žen – odůvodňují to výsledky statistických studií. Pro posuzování hmotnosti dětí a mladistvých má přitom zásadní význam pohlaví a věk.

Existuje velké množství kalkulaček navržených tak, aby poskytly odhad hmotnosti na základě výšky a pohlaví. Ale jejich vzorce byly zpravidla vyvinuty v minulém století jednotlivci nebo skupinami na základě kritérií, která vám nejsou známa nebo vám nevyhovují (například vzorce pro hodnocení sportovců).
Doporučení WHO použitá v této kalkulačce jsou vyvinuta pro běžné moderní lidi s přihlédnutím k podmínkám moderního života, pokrokům v medicíně a na základě nedávných pozorování obyvatel všech kontinentů planety. Proto důvěřujeme pouze této technice.

Hodnocení je založeno výhradně na vámi uvedené výšce a váze (a věku a pohlaví u dětí). V případě neočekávaných výsledků prosím znovu zkontrolujte všechny zadané údaje. Také se ujistěte, že nepatříte do žádné z kategorií lidí, jejichž hmotnost není hodnocena pomocí indexu tělesné hmotnosti.

Není na tom nic neobvyklého, mnoho profesionálních modelek, tanečnic a baletek právě to dělá. V tomto případě se však doporučuje hubnout pouze pod dohledem odborníka na výživu a endokrinologa, aby nedošlo k poškození vašeho zdraví.
Vezměte prosím na vědomí, že tělo většiny lidí není schopno plně fungovat ve stavu nedostatku tělesné hmotnosti. A jen málokdo může díky zvláštnostem genetiky (nebo nemoci, ekologie, životního stylu) žít pohodlně s nedostatkem tělesné hmotnosti: bez zdravotních rizik a bez pociťování malátnosti, závratí a neustálého hladu.

READ
Základní pravidla pro péči o obuv

Pokud máte obavy o svou postavu, pak vám doporučujeme jít do fitness, po předchozí konzultaci s dobrým výživovým poradcem.
Vezměte prosím na vědomí, že některé prvky postavy je téměř nemožné korigovat pouze pomocí fitness, cvičení, diety nebo kombinace obojího. Vaše cíle by měl analyzovat zkušený lékař, aby posoudil jejich realitu, důsledky a předepsal jen ty správné postupy.

Pokud jste sportovec (nebo amatérský vzpěrač) se zvýšenou svalovou hmotou, pak pro vás posouzení hmotnosti BMI prostě není určeno (to je uvedeno ve vysvětlení). V každém případě pro přesné individuální posouzení hmotnosti kontaktujte odborníka na výživu – pouze v tomto případě dostanete směrodatný výsledek s pečetí lékaře.

Věnujte pozornost osobnosti a váze těch lidí, kteří vás obtěžují. Zpravidla soudí výhradně podle sebe: subjektivně. Tlusťoši vždy považují hubené lidi za hubené a hubení za tlusté, navíc oba mohou mít zdravou váhu. Vezměte v úvahu sociální faktory: pokuste se vyloučit, zastavit nebo ignorovat ty soudy ve vaší adrese, které jsou založeny na neznalosti, závisti nebo osobním nepřátelství. Pouze objektivní posouzení BMI je hodné důvěry, které jasně ukazuje na normu, přebytek nebo nedostatek hmoty; a své starosti o postavu svěřujte pouze vstřícným lidem vaší váhové kategorie a nejlépe zkušenému dietologovi.

Je nutné vydělit hmotnost uvedenou v kilogramech druhou mocninou výšky uvedené v metrech. Například při výšce 178 cm a hmotnosti 69 kg bude výpočet následující:
BMI = 69 / (1.78 * 1.78) = 21.78

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: