Balmain: nejhvězdnější přehlídka týdne módy podzim-zima 2024 se konala v Paříži

Avatar

Milá Kim) Vždy je příjemné to vidět. Rád bych se podíval na sérii o Samantze samotné.

Kim Cattrall je nádherná! A ta sbírka se zdá být jaksi nepodstatná, zvláštní ve špatném slova smyslu

Avatar

Krásní hosté, zajímavá, ne nudná kolekce outfitů

Angelina Jolie se stala hrdinkou obálky Vogue a promluvila o svém novém projektu Atelier Jolie

Chcete-li se dostat na výstavu Dior – 6 200 USD, Balenciaga – 5 500 USD. Internet diskutuje o placených „vstupech“ na Fashion Week

Pařížský týden módy: Demi Moore, Kate Moss, Diane Kruger, Charlotte Gainsbourg na přehlídce Saint Laurent

V našem životě můžeme často používat nastavené výrazy. Každý například zná větu „za všechno musíte zaplatit“. Ale je to tak?

A může se něco, co bylo dáno zdarma, ukázat jako skutečně cenné?

KNIHA DALE CARNEGIEHO

Příběh herce Vova Gartsunova

Vova Gartsunov patří k nové vlně herců – jak se říká, mladá krev a svěží tvář. Gartsunov má například role v televizních seriálech „Stream“ a „Difficult Teenagers“, životopisném dramatu „Kretsul“, novém projektu Jurije Bykova „Dashing“, jehož uvedení je naplánováno na rok 2024, a mnoho dalších. Herec má chytlavý a texturovaný vzhled, se kterým se Gartsunov po dlouhou dobu snášel. “Udělala ze mě docela zajímavý a krutý vtip – myslím její uši.” Velmi často se staly důvodem k posměchu, někdy nepříliš příjemným, ze strany mého okolí, školní komunity i starších dětí.“

„V dnešní době je běžné schovávat se za psychické trauma. Ale jsem zvyklý nepřipisovat svou slabost svým zraněním. Moje máma mě naučila klást si ty správné otázky a nelitovat se.“ Kniha Dale Carnegieho Jak si budovat důvěru a působit na lidi ve veřejném vystupování? Vova na to narazila náhodou a ve správný okamžik práce na sobě: prostě ležela ve vchodu domu, kde herec bydlel po přestěhování do Moskvy. “Nemůžu říct, že se to stalo řešením všech problémů a změnilo můj život, ale rozhodně mi to dalo další nástroje a nové kolo vývoje.”

Vova v rozhovoru několikrát zdůraznil, že náhodné objevy jsou samozřejmě dobré, ale důležitá je neustálá vnitřní práce na sobě. A také schopnost naslouchat svým pocitům bez ohledu na společenské trendy, projevovat lásku a zvědavost vůči světu kolem sebe. Tyto vlastnosti vám rozhodně nedovolí zestárnout ani v mysli, ani v srdci. Mimochodem, Vova vrátil knihu do vchodu, protože sdílení je také důležité.

READ
Jak uvázat zimní šátek?

Minimálně 92 filmů

lze sledovat po dobu 3 měsíců s bezplatným internetem Tele2.

Již běžíme sestavovat žebříček filmů z online kina Wink!

VINTAGE KIMONO V KOUZELNÉM KUFRU

Příběh Katiky, umělkyně a obyvatelky dílen Winzavod

Katika je umělkyně a rezidentka dílen Winzavod. Hlavním médiem, ve kterém Katika posledních 10 let působí, je pletení. Katika pomocí háčku (a používá ho pouze umělkyně a považuje to za součást své umělecké výpovědi) vytváří panely, kde reflektuje různá témata: dětství, okolní realitu a události, místo autorky ve světě. Náměty jejích děl často zahrnují předměty, které mají zvláštní hodnotu a jejichž prostřednictvím Katika udržuje spojení se sebou samým a svými vzpomínkami: například tamagoči nebo plechovka kondenzovaného mléka podle GOST.

Pro Katiku je minimalismus ve věcech velmi důležitý. “Nemám na sezónu moc oblečení: troje šaty, tři páry bot, tři bundy a ve svém obytném prostoru mám jen to nejnutnější.” Umělkyně má ale kouzelný vintage kufr, ke kterému se dostala náhodou, kde sbírá památné předměty. Mezi nimi je kazeta s albem „Caste“, stará mince z XNUMX. století, přadénka příze, kterou daroval cizinec z Ameriky. A také staré kimono od japonského umělce.

Po dobu 3 bezplatných měsíců můžete poslouchat 4 různé kurzy –

„V Tokiu jsem měl několik samostatných výstav, díky kterým jsem se tam spřátelil, se kterými se snažím být v kontaktu. Dlouho jsem komunikoval s poněkud starším umělcem. Nemluví dobře anglicky a já nemluvím dobře japonsky. Veškerá naše komunikace se proto odvíjela od komentářů pod příspěvky a blahopřání k svátku. Ale loni přišel na otevření mého projektu a přinesl mi jako dárek staré vintage kimono, zřejmě od babičky! To je taková relikvie, která pro mě hodně znamená. Myslím, že tohle je věc, kterou předám svým dětem a vyprávím její příběh. Teď kimono leží na oltáři v mé skříni. Měla jsem ho na sobě jen jednou.”

k dějinám světového umění, směrům současného umění, literatuře a filozofii 500. století. A to vše na superrychlém internetu až 2 Mbit/s TeleXNUMX! Přihlásíme se?

DOPRAVA JAKO DIrigent umění

Příběh Nikoly Melnikova, skladatele, klavíristy, zvukového producenta

Nikola Melnikov, který vystudoval ruskou hudební akademii Gnessin, se vždy snažil oddělit se od akademické školy. Odtud touha skládat díla sama, kombinovat skladby napsané pro klavír s elektronickou hudbou, hrát ji tam, kde ji ještě nikdo nehrál, přenášet ji za zdi koncertních sálů. To samozřejmě komplikuje tvůrčí proces: jedna věc je, když přijdete do sálu s akustikou, kde jsou židle pro orchestr, je tam zvukař, druhá věc je, když se všechny tyto věci musí promyslet a vytvořit pro každé místo zvlášť. “Měl jsem nápad, viděl jsem obrázek na internetu – s největší pravděpodobností to udělám za pár měsíců.” Není pro mě větší potěšení než přejít od konceptu k realizaci.“

READ
Zimní kožené bundy: dámské s kožíškem, kapuce

Nikola vytváří audiovizuální projekty v různých geografických lokalitách Ruska: „. zpravidla na cizích a těžko dostupných místech, kde se ještě nepořádají koncerty a elektronické živé show, kam se netahalo piano. Jedním z takových míst je například jezero Elton ve Volgogradské oblasti na hranici s Kazachstánem. Pochopili jsme, že veškeré vybavení se tam musí vozit autem. Jedna značka auta nám dala několik SUV na přepravu a natáčení projektu. Auto zde působilo jako dirigent umění.“ K dalšímu podobnému incidentu došlo, když Nikola natáčela video na Bajkalu. Poté místní správa poskytla podporu a pomoc při dodání klavíru do centra jezera na hivus – speciální vznášedlo, které se po jezeře plaví výhradně v zimě. Samotný nástroj byl prakticky darován za nic. Filmový štáb ho našel na Avitu za cenu 1 rubl a přivezl ho na místo pár hodin před začátkem natáčení.

Dalším místem, kde chce Nikola žít, je maják Aniva na Sachalin. Kromě toho, že je to místo malebné, je zajímavé i z pohledu krajiny a vhodnosti pro takové akce. Maják je oddělen od pevniny a sedí na vysokém útesu, takže je potřeba speciálně navržené plavidlo, které dokáže přepravovat vybavení a které lze snadno přivázat k útesu. „Chtěli bychom udělat instalaci o probouzení majáku, která by spojovala zvuk, světlo a obraz. Myslím, že projekty, jako je tento, mohou přitáhnout pozornost k opuštěným místům a objekty jako maják se stanou symboly.“

Modely Dior na pozadí kompozice umělkyně Marty Roberti (Foto DR)

Proč si návrháři vzpomněli na Johanku z Arku a gejši, měli se obrátit na edwardiánskou éru a surrealistické umění, mají modelky po sedmdesátce nějaké vyhlídky – redaktorka Forbes Yulia Savelyeva studovala kolekce haute couture podzim-zima 2023/2024 a vyzkoušela najít odpovědi na tyto otázky

Haute Couture Week neboli haute couture skončil v Paříži, kde se tradičně každý rok začátkem července předvádějí kolekce dámského oblečení pro nadcházející sezónu. Tentokrát se týdne zúčastnilo 25 módních domů a značek – z této rozmanitosti Forbes zajímaly ty precedenty, kdy vysoká móda stála na pozoru nad feministickými myšlenkami, připomínala důležitost ničení stereotypů nebo nám nedovolila zapomenout na sociální zisky žen

READ
Jak vypadat mladší ve středním věku

Dědicové Johanky z Arku

Přehlídku francouzského domu Balenciaga uzavírala modelka v šatech, které připomínaly středověké brnění, jen s tím rozdílem, že spodní část těla pokrývala nadýchaná „kovová“ sukně, nikoli brnění na nohy. Poprvé v historii značky byla výstroj munice vyrobena z pryže pomocí počítačové technologie a vytištěna na 3D tiskárně a její povrch byl pochromován pro vytvoření iluze kovového povrchu. Proces trval týmu značky 10 měsíců a výsledek váží 80 kg – pohyb modelu v tomto brnění vyžadoval zjevné úsilí.

Kreativní ředitel značky Demna Gvasalia řekl módním kritikům, že se inspiroval obrazem Johanky z Arku, a připustil, že se pro něj „profese stala osobním brněním“. Mnozí považovali tento outfit za obrannou reakci návrháře na skandál, který propukl minulý rok kolem reklamní kampaně s dětmi a doplňky s tematikou BDSM, která Balenciagu na několik měsíců „zrušila“ a zatlačila značku do neznáma, zatímco se šířil hashtag #cancelBalenciaga. na sociálních sítích.

Narážky na podobu Johanky z Arku, rolnické dívky, která se oblékala do pánského brnění, vedla vojska ve stoleté válce s Anglií, zemřela za své ideály a stala se národní hrdinkou Francie, byly pozorovány ve sbírkách několika dalších značek. : oblečení s drátěnou rourou ukazovalo Jean-Paul Gaultier, Iris Van Herpen a Alexis Mabille. Tato módní munice nás opět přiměla mluvit o důležitosti myšlenek žen hájících svá práva a přesvědčení.

Bad Toy Story: Proč je Balenciaga obviněn z propagace pedofilie

Má cenu nosit muže?

Victor a Rolf, nizozemské duo Victora Horstinga a Rolfa Snoerena, tradičně odměňuje své couture výtvory dalším významem. Buď se modelky procházejí po přehlídkovém mole v objemných dřevěných dřevácích, tradičních holandských botách, nebo korzují v dekových oblecích s polštářem za zády, nebo si přes to, co mají na těle, nosí doplňkové šaty. Návrháři tak ironicky naznačují, jak těžké to má žena v moderní společnosti, která vyžaduje, aby byla úspěšná i krásná.

V nové couture kolekci si hrdinky Victora a Rolfa nasadily muže na krk a přitáhly si ho v doslovném slova smyslu: mužské figuríny v celotelových smokingu seděly modelkám na ramenou nebo byly taženy za zády. Tyto obrázky se střídaly s outfity, na kterých se vršily objemné fráze Ne a Přeji vám dobře (z angličtiny – „ne“ a „Přeji vám vše nejlepší“) – zřejmě potenciální správné odpovědi na sociální zátěž péče o muže, která Mnoho žen tuto odpovědnost přebírá dobrovolně. Jedním slovem tímto představením Viktor a Rolf znovu připomněli, že proces emancipace před 100 lety byl zahájen v zájmu nezávislosti žen a jejích rovných práv s muži.

READ
Lanvin jaro-léto 2024, designér Alber Elbaz

Archaické bohyně a řemesla

O scénografii přehlídky francouzského domu Dior se postarala italská umělkyně Marta Roberti. Pro stěny pavilonu, postaveného v zahradě Rodinova muzea, vytvořila 19 panelů znázorňujících jakýsi ráj či džungli. Mezi palmami a květinami na nich poletují ptáci, plíží se dravci a pasou se artiodaktylové, na hřbetech některých z nich tvoří archaické bohyně odvážné gymnastické figury. Obraz ženy, kterou lidstvo na úsvitu civilizace uctívalo jako svého předka a zdroj života, prochází umělcovou tvorbou jako červená čára. Tento archetyp je zase inspirován neolitickými artefakty, které byly objeveny během vykopávek a následného výzkumu archeoložky a feministky Mariji Gimbutas, významné specialistky na indoevropskou civilizaci.

Tato monumentální scénografie od Robertiho s názvem Ancestors of a Time to Come („Ancestors of the Time to Come“) byla provedena technikou ruční výšivky na látku. Řemeslníci ze studia Chanakya se několik měsíců věnovali této složité práci v továrně v indické Bombaji. Tímto způsobem Marie Grazia Curie, kreativní ředitelka Dior, chtěla vyzdvihnout hodnotu ruční práce obecně a umění vyšívaček zvlášť, které dominují couture kolekcím. Mimochodem, pět dní před samotnou přehlídkou mohl tyto umělecké dekorace obdivovat každý návštěvník Rodinova muzea, který si do něj zakoupil vstupenku.

Návrat veteránů do služby

Letité modelky v oboru již dávno nejsou žádnou novinkou, ale již stabilním trendem, nicméně velkolepé vystoupení tří hrdinek na molu couture week nás opět přimělo mluvit o relevanci tohoto fenoménu. 65letá Ines de la Fressange se zúčastnila dvou výstav najednou – Charles de Vilmorin a Balenciaga. Modelka se naposledy procházela na přehlídce Chanel před 12 lety a v roce 2011 odešla do důchodu, ale k profesi se nečekaně úspěšně vrátila.

Podruhé se přehlídky Balenciaga zúčastnila Danielle Slavik, modelka, která v letech 1964 až 1968 spolupracovala se zakladatelem módního domu Cristobalem Balenciagou. Její přesný věk není znám, ale soudě podle toho, že spolupracovala také s dávno zesnulými návrháři Hubertem de Givenchy a Madame Grès a na přehlídkovém mole nebyla 53 let, mělo by jí být hodně přes 70.

Ve svých 70 letech debutovala na přehlídkovém mole Balenciaga také herečka Isabelle Huppert. Před dvěma lety už hrála v reklamní kampani značky spolu s náctiletými modelkami a nyní svým dramatickým vzhledem ozdobila módní přehlídku couture kolekce.

READ
Dystrofie nehtů na rukou a nohou s fotografiemi: Typy, příčiny a léčba.

Od afrického umění po Matisse

Kreativní ředitel francouzského domu Schiaparelli Daniel Roseberry v každé ze svých nových couture kolekcí ztělesňuje surrealistický styl, který je tomuto francouzskému domu vlastní, jiným způsobem. Není divu, že jeho zakladatelka Elsa Schiaparelli spolupracovala s nejslavnějšími surrealisty první poloviny XNUMX. století – umělci Salvadorem Dalím a Meret Oppenheim, sochařem Albertem Giacomettim a fotografem Man Rayem.

Roseberry následuje Schiaparelliho odkaz, pokud jde o otázky kulturní apropriace v oblasti módy. Kolekce haute couture podzim-zima 2024 by se dala rozebrat do uvozovek, které by stačily na malou uměleckou galerii. Některé vrstvené náhrdelníky a masivní náušnice připomínají styl afrických šperků, jiné v podobě palmových listů připomínají nášivky Henriho Matisse. Kardigany zdobí zrcadlové mozaiky inspirované obrazy umělce Jacka Wittena. Chaotické vzory na kabátě kopírují cákance barvy na stěnách ateliéru umělce Luciana Freuda v Londýně. Na mnoha obrázcích kolekce bylo vidět modrou barvu patentovanou umělcem Yvesem Kleinem v roce 1960 – u některých modelů s ní byla dokonce „namalována“ polovina tváří. Roseberry tak po Schiaparellim odměňuje oblečení další uměleckou hodnotou a zdá se, že volá po pohledu na ženu prizmatem umění.

Divadlo nó, gejši a japonismus

Právě jedna maska, vyšitá z flitrů na povrchu večerního topu Armani Prive, se stala inspiračním zdrojem pro couture kolekci italské značky Giorgio Armani. Podobná maska ​​byla po staletí výrazovým prostředkem hereček japonského činoherního divadla Noh.

Další poctou japonské tradici ženského vzhledu ve společnosti s mnoha konvencemi bylo líčení modelek. Vybělená kůže obličeje a jasně šarlatové rty připomínaly obraz gejš, které se snažily vypadat jako nádherná a křehká porcelánová panenka, jak to vyžadují představy mužů o ženské kráse.

Giorgio Armani si vypůjčil tuto estetiku a vytvořil ve své sbírce totéž, co umělci počátku XNUMX. století, kteří objevili kulturu Země vycházejícího slunce a dali jí evropskou interpretaci. Japonismus vložil do smyslných evropských siluet, ačkoli desítky šarlatových růží zdobících oblečení stále připomínají tradiční obraz chryzantém v Japonsku.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: