4 potraviny, které vám brání v hubnutí

Monotónní a nudné jídelní plány vás vyčerpávají a zabíjejí vaši touhu zhubnout. Přísné diety navíc negativně ovlivňují zdraví. Pokud chcete dostat své tělo do formy bez stresu, musíte ze svého jídelníčku vyřadit potraviny, které vám brání v hubnutí. „Nebezpečné“ jídlo lze nahradit zdravými potravinami – pak bude psychologicky snazší vyrovnat se s deprivací.

MedAboutMe připravilo TOP 10 produktů, které vám brání v hubnutí.

Jak pochopit, že tělu chybí kolagen: známky nedostatku glykoproteinu

Rostlinný olej

Rostlinný olej

Mnoho žen je uchváceno chybným úsudkem – jsou si jisti, že rostlinný olej je považován za libový produkt. Oleje totiž obsahují velmi vysoké procento tuků, a proto vám brání v hubnutí.

V jídelníčku byste měli omezit oleje a tuky nejen živočišného, ​​ale i rostlinného původu. Výrobky lze dusit ve vlastní šťávě nebo péct. Smažená jídla jsou nepřítelem štíhlé postavy.

Majonéza a margarín

Různé analogy másla výrobci umisťují jako ultralehké produkty. Ve skutečnosti je jejich obsah tuku přibližně 60-70%. Margarín prochází speciální přípravou pro dlouhodobé skladování, takže je zdraví škodlivý a zabraňuje ztrátě přebytečných kilogramů.

Majonézu lze s velkými obtížemi nazvat potravinářským výrobkem. Pokud máte opravdu rádi jeho chuť, najděte si vhodnou náhradu. Nízkotučný kefír s hořčicí ve stejných poměrech je vhodný – taková omáčka se nebude ukládat na vašem těle a zpestří chuť jídel.

Tvrdý a tavený sýr

Tvrdý a tavený sýr

Mnoho lidí rádo snídá sýrový sendvič. Pokud ale chcete zhubnout, je lepší se jim vyhnout. Tento produkt obsahuje přibližně 50 % tuku, takže vám přidává zbytečné kalorie.

Sýry můžete nahradit nízkotučným tvarohem nebo sýrem feta, jsou méně tučné a nezkazí vám postavu.

Klobásové výrobky

Ačkoli tuk není v klobásách a wieners vidět, je tam. Složení těchto produktů není zdaleka ideální. Nejen, že kazí postavu, ale také zatěžují gastrointestinální trakt a narušují jeho fungování.

Párky můžete nahradit kuřecím řízkem nebo rybou. Maso upečeme v jednom kuse v troubě a nakrájíme na tenké plátky. Aby byla chuť pikantní, přidejte před vařením pepř nebo česnek.

Čokoláda a smetanové cukrovinky

Čokoláda a smetanové cukrovinky

Sladkosti obsahují hodně tuku a cukru, takže není divu, že pomáhají zvětšit vaše tělo. Pokud nejste připraveni úplně se vzdát sladkostí, nahraďte čokoládu a smetanové výrobky dietními. Marshmallow a přírodní orientální sladkosti neuškodí.

READ
Léčba cystitidy u žen: nejúčinnější metody

Chips

Brambory obsahují hodně škrobu, který přispívá k rozvoji „pomerančové kůry“. Chipsy obsahují olej, zvýrazňovače chuti, karcinogeny a dochucovadla, takže je nelze označit za neškodné nejen pro postavu, ale ani pro zdraví. Ohroženi jsou lidé, kteří pravidelně jedí chipsy. Jsou náchylnější k rakovině a gastrointestinálním problémům.

Rychlé občerstvení

Rychlé občerstvení

Jedinou výhodou takového jídla je úspora času. Rychlé občerstvení nemá žádné další výhody – je zdraví škodlivé a „ucpává“ tělo. Hamburgery a cheeseburgery lze nahradit sendvičem z celozrnného chleba s bylinkami, tenkým plátkem pečeného masa a sýrem feta.

Sůl, cukr

Tyto produkty ztěžují hubnutí, protože blokují odvádění tekutin z těla. Cukr se ukládá na různých částech našeho těla – pro ty, kteří hubnou, je lepší ho ze stravy úplně odstranit. V malém množství ho můžete nahradit medem. Těžší je vzdát se soli – jídlo úplně ztrácí chuť. Pokud ale budete jídlo solit pokaždé méně, zvyknete si na přirozenou chuť jídla.

Bílý chleba

Bílý chleba

Čerstvé pečivo má úžasnou vůni, které nelze odolat. Žádný užitek z toho ale není – mouka neobsahuje vlákninu. Buchty a bílý chléb přidají extra centimetry do pasu, boků a hýždí. „Ucpávají“ žaludek, dlouho se tráví a neobsahují vitamíny a prospěšné mikroelementy. Pokud si hlídáte váhu, vzdejte se pečiva a bílého pečiva.

Бульон

Mnoho dívek, které se snaží oklamat chuť k jídlu, jí misky polévky a jsou si jisti, že z toho nepřiberou. Pokud se polévka vaří ve vodě a hlavní složkou je zelenina, je takové jídlo vhodné ve stravě dívky, která hubne. A masový vývar je koncentrovaný roztok, který obsahuje mnoho živin. Tato polévka je mnohem kaloričtější, proto se ji často nedoporučuje jíst. Pokud nemáte rádi chuť vodní polévky, můžete masový vývar nahradit vývarem z hub.

Když ze svého jídelníčku vyřadíte potraviny, které narušují hubnutí, okamžitě si všimnete, že přebytečná kila začnou opadávat. Ujistěte se, že se nepřejídáte – je lepší jíst často, ale v malých porcích. A nezapomeňte pít hodně vody – alespoň 2 litry denně.

Lidé, kteří hubnou, velmi často nevidí výsledek svého snažení, protože dělají chyby z neznalosti jednoduchých věcí. Snaží se jíst méně, počítají kalorie, ale zároveň jedí jídla, která jim brání v hubnutí a udržují si ta kila navíc.

READ
Dámské khaki kalhoty: co nosit, stylová řešení, oblíbené modely, módní vzhled 2024

Když si dívky slíbí, že si dají jen kousek smaženice, slovo nejspíš nedodrží. Smažená jídla jsou tak šťavnatá a aromatická, že na ně žaludek okamžitě reaguje. Proto je lepší se ujistit, že takové jídlo zcela odmítáte. Výrobky lze péct v troubě – nebudou o nic méně chutné.

Zelenina by měla být konzumována sezónně a čerstvá. Obsahují maximální množství užitečných prvků a vitamínů. Omezte konzumaci nakládané zeleniny – zadržuje vodu v těle.

Při vaření nepoužívejte provokující koření: česnek, pepř, koření, hořčice. Povzbuzují vaši chuť k jídlu a bude pro vás velmi obtížné se doplňku vzdát. Chcete-li dát jídlu pikantní chuť, můžete koření nahradit koriandrem, koprem, petrželkou, bazalkou, oreganem a citronovou šťávou. Tyto produkty jsou chutné a zdravé.

Pozor na mléčné výrobky. Jejich obsah tuku je přibližně 30-40%, takže vám brání v hubnutí. Pokud nejste připraveni vzdát se mléčných výrobků, hledejte nízkotučné alternativy.

Léto je obdobím pikniků, plážových večírků a výletů do přírody, které vždy doprovází chutné jídlo! Mnoho letních jídel obsahuje spoustu kalorií a může být velmi obtížné přestat a nesníst další porci. Odborníci na výživu říkají, že ti, kteří se těší na sezónní pochoutky, mají tendenci jíst více, než by měli. Vychutnejte si svá oblíbená jídla na venkovském pozemku nebo na letní terase kavárny, ale pozor na umírněnost. Jaké potraviny vám v létě brání v hubnutí? Řekneme vám to v našem materiálu!

5 letních jídel a pokrmů, které vám brání v hubnutí

O čem si povíme v článku:

Мороженое

Hlavní letní lahůdkou je zmrzlina, ale pokud si hlídáte postavu, musíte být s tímto výrobkem opatrní. 100 g zmrzliny obsahuje asi 250 kalorií, a pokud si vezmete několik porcí zmrzliny, a to i s různými přísadami, její obsah kalorií se výrazně zvýší.

Pro nízký počet kalorií obsahují nanuky hodně cukru.

Totéž platí pro mléčné koktejly. Samozřejmě byste se tohoto dezertu neměli úplně vzdát, jen sledujte množství a obsah tuku ve zvolené variantě. Například šerbet a nanuky obsahují asi 130 kalorií, což je o polovinu méně než pohár, ale také mají vysoký obsah cukru. Vynikající alternativou ke studené léčbě by byla domácí zmrzlina vyrobená z mraženého ovoce a bobulového džusu. Ideální je k tomu meloun, meloun a banány.

READ
Zavinovací halenka: foto, pro moletky, s rukávy, na zádech, s čím nosit

Studené nápoje se sirupy (limonády a ledový čaj/káva)

V horkém počasí byste měli pít více, ale je lepší se rozhodnout pro vodu a můžete do ní přidat trochu citronu a dokonce i okurky. Sladkým limonádám, kávě a čajům se sirupy je ale lepší se kvůli vysokému obsahu cukru vyhnout. Mnohé vědecké studie navíc prokázaly, že pravidelná konzumace slazených nápojů přispívá k obezitě, cukrovce 2. typu a srdečním onemocněním.

Častá konzumace slazených nápojů a sody může vést k obezitě

Dietní soda bez cukru je stejně škodlivá: umělá sladidla mohou být ještě nebezpečnější než běžný cukr. Mezi nežádoucí nápoje patří i balené džusy – mnohem zdravější budou čerstvé džusy z ovoce a zeleniny.

Vařený kukuřičný klas

Možná vás to překvapí, ale i když je kukuřičný klas zdravý, vaší postavě může uškodit. Pokud ho štědře dochutíte máslem a různými omáčkami, to mu sice neubírá na blahodárných vlastnostech, ale výrazně přidává kalorie.

Energetická hodnota kukuřice je ovlivněna způsobem vaření: čím více oleje, tím vyšší je obsah kalorií v hotovém pokrmu.

100 gramů čerstvého produktu obsahuje 100 kalorií. U vařeného je toto číslo vyšší – 123 kcal. Hmotnost jednotlivého klasu je asi 300 g, uvařený obsahuje asi 300 kalorií. Tento produkt obsahuje hodně vlákniny, proto se doporučuje stimulovat gastrointestinální trakt. Ale všeho je dobré s mírou: při nadměrné konzumaci může kukuřice způsobit plynatost a také ovlivnit vodní kámen.

Kebab a grilování

Kebab a grilování k létu neodmyslitelně patří! Toto potěšení si neodpírejte, ale pokud si hlídáte váhu, vybírejte maso s nízkým obsahem tuku. Může to být vepřová panenka, kuřecí prsa bez kůže nebo libové mleté ​​hovězí maso. Ideální přílohou je nakrájená čerstvá zelenina s bylinkami nebo salát.

Grilované ryby a zelenina jsou mnohem zdravější a výživnější než vepřový kebab

Ryby se také skvěle vyjímají na grilu. Vyberte si jakýkoli podle svého vkusu, bez ohledu na obsah kalorií: rybí tuk obsahuje zdravé Omega-3 kyseliny nezbytné pro udržení zdraví kardiovaskulárního systému a mozku.

Rychlé občerstvení: od hamburgerů po misky

V létě je tak pohodlné vzít si s sebou na piknik různé sendviče, hamburgery a párky v rohlíku. Pokud máte rádi tento druh jídla, neodpírejte si, ale neměli byste ho jíst častěji než jednou týdně. Dnes mnozí, kteří si hlídají postavu místo obvyklého rychlého občerstvení, volí zdravější smoothie bowls. Často obsahují různé druhy ovoce a bobulovin, zeleninu, cereálie, jogurt, ořechová másla a další přísady.

READ
Horké prodlužování vlasů: Italská kapsulární technologie, cena a také kleště pro tento postup

Miska na smoothieskvělá snídaně nebo svačina pro vyznavače PP

Nejčastěji se tyto „smoothie bowls“ dělají na snídani nebo jako svačinu. Jsou rychlé a jednoduché na přípravu a obsahují mnoho vitamínů, ale také sacharidů a kalorií. Chcete-li, aby vaše miska obsahovala méně kalorií, vybírejte čerstvé nebo mražené ovoce a zeleninu, nízkotučné mléko nebo rostlinné mléko a vyhněte se vysokotučným přísadám, jako je avokádo nebo arašídové máslo.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: