18 návyků, které se stanou těmi nejlepšími pomocníky k dosažení ideálního zdraví a postavy

Únava, syndrom vyhoření, poruchy spánku – to vše se obecně vážné příznaky pro obyvatele velkých měst již dávno staly normou.

A to je pochopitelné: vůbec nejsme od přírody navrženi k tomu, abychom žili tak, jak žijeme, abychom dýchali to, co dýcháme, abychom jedli to, co jíme, abychom byli neustále nervózní, seděli schoulení před monitorem vydávajícím něco nesrozumitelného a již brzy.

Je zcela přirozené, že to v určitém okamžiku naše tělo vzdá a jde do selhání a kvalita našeho života se ještě zhorší.

zdravé návyky

Skeptici se domnívají, že zdravé návyky obyvatel velkoměst jsou nesmysl a že je stěží možné napravit škody způsobené životním prostředím pravidelným pitím vody, dobrým spánkem a dalšími užitečnými snahami.

Četné studie však skeptiky vyvracejí a ukazují, že i malé změny v obvyklé rutině mohou prodloužit život a výrazně zlepšit pohodu.

Jaké jsou tyto změny? Ano, obecně, sami víte, že vám neřekneme nic super nového, jen vám ještě jednou připomeneme, co přesně pro sebe můžete začít dělat právě teď!

zvyk pít více vody

Ne moc, ale víc než teď vypiješ. Pokud však již pijete 6-8 sklenic čisté pitné vody denně, pak vám blahopřejeme – patříte mezi 15 % občanů, kteří se natrénovali k tomu, aby pili dostatek vody každý den.

Nedostatek pitné vody ovlivňuje stav celého těla, od nervového systému (zejména poruchy spánku jsou jedním z důsledků), až po pokožku a vlasy. Naučit se pít vodu je jednoduché: kupte si ráno místo kávy láhev pitné vody (1,5 litru – 6 sklenic) a pijte ji postupně v průběhu pracovního dne.

NÁVYK: Pravidelně cvičte

Fyzická aktivita zlepšuje krevní oběh, což zase zlepšuje zásobování všech tkání kyslíkem, a tím se zastaví proces destrukce. Sport také podporuje produkci endorfinů, což pomáhá bojovat proti depresi a chronické únavě.

Četné studie ukazují, že výsledky nepřináší intenzivní, ale pravidelné tréninky – nemusíte si tedy hned nastavovat laťku zátěže; je lepší začít tím, že si tělo zvyknete na pravidelnou práci. Abyste toho dosáhli, musíte se sebrat, naplánovat si pravidelné tréninky na měsíc a snažit se plán dodržet – odborníci tvrdí, že po měsíci se z pravidelného cvičení stane zvyk.

READ
Keratinové narovnání vlasů: foto, jak na to doma, sada produktů, šampony

ZVYK: Chodit brzy spát

Ideálně nejpozději do 23.00. To vám pomůže spát nejen déle, ale také lépe, protože spánek před půlnocí je hlubší a tělo se lépe zotavuje. Kolikrát jste si slíbili, že přestanete zírat na obrazovku a začnete usínat dříve?

Je čas splnit svůj slib, odměnou vám bude svěží pleť, dobrá nálada a dokonce i hubnutí.

ZVYK: Masážním kartáčem třete pokožku těla

Kartáčování (z anglického brush) se stalo populárním před několika lety a dnes je tento postup součástí mnoha domácích detoxikačních programů. Smyslem techniky je zlepšit tok lymfy a tím nastartovat samočistící procesy, pomoci tělu zbavit se stagnace tekutin a zlepšit stav pokožky.

Pro kartáčování budete potřebovat velký masážní kartáč s přírodními štětinami a 10 minut času: masáž se provádí na suché pokožce před osprchováním, odspodu nahoru, od pat k hrudníku. Zkuste to, tento jednoduchý postup dává milionový efekt.

ZVYK plánovat týden zdravých obědů

Není tedy snadné hned začít jíst – zaprvé musíte vědět, jak sestavit jídelníček, zadruhé to vyžaduje spoustu času a úsilí a ne vždy je možné to udělat vážně.

Začněte v malém: zkuste si naplánovat týden zdravých obědů, jako jsou saláty. K obědům pak přidejte snídaně a pak přijde na řadu večeře.

Plánování jídla je přístup, který zahrnuje plánování toho, co budete vy (a vaše rodina) jíst během týdne: vymyslíte jídelníček, vytvoříte nákupní seznam, v neděli se připravíte a pak svůj plán během týdne uvedete do praxe.

Podle svědectví vyznavačů této praxe vám poděkuje nejen vaše tělo, ale život obecně se mnohem zjednoduší, když otázka „co uvařit k obědu/večeři“ přestane být aktuální.

ZVYK Přidejte zeleninu ke každému jídlu

Ráno do smoothies nebo chlebíčků, odpoledne a večer jako příloha k hlavnímu jídlu. Vláknina, vitamíny a minerály – vše, co prostě superpotřebujeme a co nám v běžné stravě nejčastěji chybí.

ZVYK JÍST VÍCE DOBRÝCH TUKŮ

Éra nízkotučných diet je minulostí, dnes drtivá většina lékařů a výživových poradců tvrdí, že nasycené tuky jsou pro nás životně důležité a bez jejich užívání není možné udržet si zdravou váhu.

READ
Pohovky pro malý pokoj: jak si vybrat a umístit?

Avokádo, losos, vejce, nerafinované rostlinné oleje, kokosový olej, ořechy jsou hlavními zdroji zdravých tuků.

ZVYK JÍST DOSTATEK vlákniny

Vláknina je nezbytná k čištění střev od trosek a toxinů, které zůstávají „v koutech“, takže ji také potřebujeme. Denní dávku vlákniny získáte z lněných semínek, malin, kapusty, mandlí a fazolí.

ZVYK PŘIPRAVOVAT Smoothie

Smoothies – tekuté výživné koktejly – jsou skvělým způsobem, jak naložit vše, co potřebujete, ve snadno stravitelné a lahodné formě. Smoothie můžete nahradit jednu ze svých svačin nebo jimi začít den (pokud si všechny ingredience připravíte večer předem, pak příprava smoothie zabere přesně minutu a můžete si ho vzít s sebou a vypít na cestách – takže i když nemáte čas na snídani Pokud tam nejste, určitě si stihnete udělat zdravý koktejl).

ZVYK dávat si během dne antistresové přestávky

Pokud se o sebe nepostaráte, nikdo se o vás nepostará. Máte pocit, že vaše problémy jsou zdrcující a vaše nervy jsou na hraně? Vstaňte od stolu a jděte dělat antistresové praktiky. Zabere to pár minut a ušetří to kilometry nervových zakončení.

ZVYK chodit do lesa

Ano, vše nové je dobře zapomenuté staré: praxe „lesních koupelí“ získává ve wellness kruzích na popularitě. Před několika měsíci publikovali vědci z Harvardu rozsáhlou neurologickou studii o výhodách pobytu v zeleném prostoru.

Vědce zajímalo, zda má les nebo park na stav mozku nějaký jiný vliv než jeho obohacení kyslíkem, a ukázalo se, že dopad zeleně na člověka je mnohem komplexnější, než by se dalo čekat.

Stromy a tráva na nás působí jako dobré antidepresivum, uvolňují nás, ale neuspávají: naše myšlení se stává jasnějším a soustředěnějším a po zelené pauze je pro nás snazší se rozhodovat a plnit své pracovní povinnosti. Pokud je to možné, zkuste strávit alespoň 10-15 minut denně na trávě nebo v parku a každý víkend vyrazte do přírody.

ZVYK ŘÍKAT „Děkuji“

Titíž vědci z Harvardu sdílejí výsledky jiné studie: ukazuje se, že vyjádření pocitů upřímné vděčnosti způsobuje uvolňování endorfinů. Naučte se říkat „děkuji“ svým blízkým, přátelům a vesmíru za vše, co máte – tento zvyk vám skutečně prodlužuje život.

READ
Jaké kalhoty nosit v létě?

ZVYK: Usmívejte se častěji

Kupodivu i mechanický úsměv může ovlivnit vaši náladu a stav mysli. Takže zvyk usmívat se přes slzy také pomáhá bojovat proti depresi a depresi.

ZVYK Sledujte své držení těla

Pokud za sebou nemáte baletní školu a nejste absolventkou Institutu šlechtických dívek, pak se vám s největší pravděpodobností nedaří držení těla – hlavní metla počítačové generace, slabé zádové svaly. Pravděpodobně jste ale slyšeli, že zdravé držení těla je klíčem ke zdraví téměř všech vnitřních orgánů, stejně jako skutečnost, že rovná záda zvyšují sebevědomí.

Bonusů je tolik, že stojí za námahu získat držení těla, pokud ho ještě nemáte.

ZVYK Nenechávejte doma toxické chemikálie pro domácnost

Přípravky na čištění podlah, které zůstávají na povrchu jako tenký film, vypařují se a znečišťují vzduch v bytě, mycí prostředky, které obsahují látky podobné složení jako hormony, mycí prostředky na nádobí, které se úplně nesmyjí a dostávají se do těla spolu s jídlem – seznam lze pokračovat donekonečna. Jakékoli průmyslové chemikálie pro domácnost mají jednoduché přírodní domácí alternativy.

ZVYK: Nejezte u televize

Jezte krásně as potěšením, zaměřte se na proces, ne na obrazovku. Za prvé, tímto způsobem budete jíst méně, za druhé budete mít příležitost komunikovat s blízkými a za třetí, chutné jídlo stojí za to věnovat pozornost tomu, a ne zprávám nebo televizním seriálům.

ZVYK Setkání s přáteli

I když máte nabitý program a téměř žádný čas, určitě si najděte pár hodin týdně na komunikaci s těmi, kteří vás nabíjejí pozitivními emocemi.

A není vůbec nutné oprostit svůj rozvrh od jiných aktivit, protože setkání s přáteli lze spojit s dalšími aktivitami – můžete spolu sportovat, jít s dětmi na procházku, nakupovat atd.

ZVYK ČÍST ŠTÍTKY

Na kosmetice a produktech, které kupujete – čím menší seznam složek, tím lépe pro vaše tělo, velmi jednoduché pravidlo.

A i když se vám zdá výčet těchto zvyků dlouhý, začněte od malička – zavolejte kamarádce a pozvěte ji na hodinu baletu, přínosy pro zdraví a náladu jsou zaručeny. Velké změny začínají malými krůčky, zavádějte dobré návyky jeden po druhém a žijte šťastně až do smrti!

READ
Zajímavé nápady na manikúru s tvářemi
Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: