10 z nejlepších: odcházející trendy roku 2024 a ty, které je nahradí

Tohle není spolupráce Barbie a růžové. Budeme mluvit o dvou kořenových trendech v maloobchodě. To je přístup k zákazníkům, který vás štědře a na dlouhou dobu uživí, pokud pro něj začnete sbírat data právě teď. Za rok si poděkujete a za 5 let budete dávat rozhovory o svém úspěchu

V klidnějších dobách měli lidé více zvyků, nakupovali na „autopilota“. Toto chování bylo nahrazeno neustálým hledáním optimálnějších možností. “Kde mohu uspokojit své konkrétní potřeby levněji a úplněji?”

Nejlépe je tento trend vidět v jídle. Britská rozvozová služba Deliveroo v jedné ze svých zpráv uvedla o Meganismus – personalizace jídla. Slovo je tvořeno ze zájmena „já“ a přípony označující styl stravování.

Velmi hrubý příklad: potřebuji sníst 1400 kalorií denně, jídlo musí být vyvážené bílkovinami, tuky a sacharidy, musí obsahovat živiny, které potřebuji, evropská kuchyně. A takové řešení nebo mu velmi blízké musí služba nabízet. Nebo poskytnout příležitost sestavit takové řešení jako konstruktér. A pak je vhodné si tuto volbu uložit, abyste ji mohli zopakovat.

Podniky potřebují mikrosegmentaci, protože zákazníci chtějí personalizaci co nejlépe.

A to nejsou rozmary, ne z čista jasna, ale nové chování kupujících způsobené jejich maximální pozorností k rozpočtu a jejich blahobytu.

Musíme se ponořit do detailnější segmentace zákaznické základny. Sbírejte data a seskupujte klienty podle profilů chování. Nesnažte se jedním newsletterem oslovit co nejvíce lidí z vaší databáze. Nesnažte se udělat jednu silnou propagaci nebo vytvořit zabijácký bestseller pro všechny. A pracovat s velmi malými skupinami, mini-segmenty, mikro, nano.

Pak bude mít každý segment slušnou konverzi a ziskovost. A celkový příjem poroste. A čím lépe budete pracovat s malými segmenty, tím více dat o nich získáte. Tím lepší pro ně budou vaše nové nabídky. Tak se rodí nejhlubší náklonnost klientů. Pokud člověk vidí, že důsledně naplňujete jeho individuální potřeby tím nejlepším možným způsobem, žádné slevy ho nenalákají.

V rámci tohoto přístupu slouží RFM analýza pouze jako výchozí bod. Na základě aktuálnosti, frekvence a množství nákupů rozděluje RFM analýza vaši databázi do 27 segmentů s různou úrovní loajality. Už to je vynikající podpora pro úspěšnou segmentaci.

READ
Armani Prive Haute Couture podzim 2024

:)

Ale musíme jít hlouběji. Musíme zjistit více preferencí pro produkty a kategorie a přejít k segmentaci životního stylu. Musíte vědět všechno: co kupují, v jaké situaci a za jakým účelem, pro koho (sebe, složení rodiny, dárek), co v životě dělají

Vtipy stranou, ale musíte sbírat vše:

  • osobní data,
  • historie nákupů,
  • chování na webu,
  • účast na promo akcích,
  • preferované komunikační kanály,
  • reakce na spouštěcí rozesílání atd.

A nebojte se rozdělit databázi na velmi malé segmenty na základě obdržených dat.

V komunikaci je přitom potřeba přímočarost. Informujte přímo své klienty, co jste pro ně připravili, jaký problém řešíte a jak přesně.

Pro zábavu můžete přidat gamifikaci. Také jeden z dlouhodobých trendů. To už je ale v procesu nákupu. A sdělení ve zprávě by mělo být jednoduché a srozumitelné.

Správnější by bylo říci, že tento trend je poměrně vyspělý. Dlouhodobý příběh o péči o zdraví, duševní i fyzické, o péči o životní prostředí a o charitě.

A v naší zemi se kvůli okolnostem přidala touha podporovat národní produkci, podporovat rozvoj a nahrazování dovozu. Obecně chci být dobrý a hrdý na sebe.

Jak můžete tento trend využít?

  • Neustále vyprávějte a ukazujte, jak vaše produkty pomáhají člověku stát se lepším.
  • Otevřete si vlastní výrobu nějakého zboží, které je dobrou náhražkou zahraničních analogů, a propagujte je.
  • Dělejte dobré skutky, mluvte o nich a nabízejte klientům „dobré“ akce s příspěvky ve prospěch přírody a potřebných.

Při práci zde dochází ke kumulativnímu efektu. Zákazníci by postupně měli cítit, že se s vaší značkou stávají lepšími: zdravějšími, úspěšnějšími, žijí déle, konají užitečné a dobré skutky.

Nejedná se o nějaký druh inovace, ale pokud jste to neudělali nebo tomuto trendu nevěnovali malou pozornost, pak je čas udělat z toho rutinu.

Nejjednodušší způsob, jak to udělat, je, pokud máte plnohodnotný věrnostní program a k němu potřebný software. S mailingem, systémem bonusů a slev, akcemi, podrobnou segmentací a plnou analýzou.

Dělejte, co musíte, informujte o tom zákazníky, sbírejte o nich data, segmentujte, opakujte.

Klientům poskytujeme samostatnou službu RFM analýzy a nabízíme strategie pro práci s různými segmenty, ALE analýza sama o sobě peníze nepřináší. Po něm musí následovat akce, a to systematické.

READ
Kalhoty s teniskami: 12 stylových kombinací, abyste byli na vrcholu módy

Láska a výtěžek všem!

PS Kdo potřebuje poradit s prací s klientskou základnou, přijďte, rádi pomůžeme.

Foto: Freepik

Analytici Trend Hunter připravili přehled nejvýznamnějších trendů v různých oblastech života v roce 2024. Jedná se o jednu z největších komunit, která sleduje inovace a zahrnuje více než 300 tisíc účastníků. RBC Trends se seznámila s recenzí Trend Hunter a vyzdvihla z ní to nejzajímavější.

Megatrends Trend Hunter

Generativní AI v podnikání

Chatboti

Analytici Trend Hunter předpovídají, že podniky začnou aktivně využívat chatboty s generativní umělou inteligencí, aby rychle obsloužily velký počet zákazníků. Společnosti přejdou podpůrné služby na technologie AI a budou školit chatboty pomocí vlastních dat. To ušetří peníze podnikům a čas spotřebitelům a také zlepší zákaznickou zkušenost online.

Společníci AI

Kromě chatbotů vytvářejí společnosti personalizované společníky založené na umělé inteligenci pro virtuální komunikaci se zákazníky. Mohou nabídnout pomoc s otázkami na téměř jakékoli téma.

Avatary v offline obchodech

Kromě komunikace pomůže AI vyřešit problém s nedostatkem zaměstnanců offline. Maloobchodníci již vyvíjejí samoobslužné pokladny v obchodech vybavených systémy umělé inteligence. To vám umožní najmout vzdálené zaměstnance, kteří obsluhují digitální avatary u pokladny. V důsledku toho se rozšiřuje geografie vyhledávání zaměstnanců a pracovní zátěž zaměstnanců klesá.

Individuální reklama

Firmy budou AI využívat nejen ke komunikaci se zákazníky, ale také v reklamě. Startupy začnou spouštět platformy, které generují personalizovanou reklamu pomocí umělé inteligence. Společnosti již používají nástroje pro generování obrázků, videí a textů k vytváření marketingových kampaní, což usnadňuje přilákání zákazníků a šetří čas a rozpočet.

Služby a zábava s AI

Osobní jazykové lekce

Trend Hunter předpovídá, že startupy se obrátí na generativní AI, aby spustily platformy pro výuku jazyků. Tyto služby nabídnou lepší zpětnou vazbu a přizpůsobené rozvrhy pro každého studenta.

Chytré fitness aplikace

Fitness aplikace začaly aktivně využívat umělou inteligenci k pomoci uživatelům, kteří stále častěji cvičí doma. Takové systémy hodnotí zdraví člověka a nabízejí individuální školení a také je upravují sledováním pokroku a cílů.

Generované filmy

Startups spouští generativní nástroje umělé inteligence k vytváření videí z textových výzev. Tyto nástroje využívají generativní umělou inteligenci k vytváření a úpravě videí, čímž šetří náklady studií.

Realistické herní postavy

Vývojáři již používají generativní umělou inteligenci, aby byly hry realističtější a pohlcující. Rozšířením technologie na nehráčské postavy (NPC) nabídnou hráčům více interaktivity.

READ
Domácí pleťové masky na akné a kožní pupínky

Foto: RBC Trends

Chytré a opravitelné zařízení

Čipy s podporou AI

Analytici poznamenávají, že výrobci začali vyrábět výkonnější zařízení určená k vytváření modelů umělé inteligence. V reakci na to se výrobci počítačového hardwaru obrátili k výrobě čipů, které podporují takový výpočetní a další hardware.

Inteligentní domácí spotřebiče

Značky začnou vyrábět chytré domácí spotřebiče, včetně ledniček, které budou napodobovat přirozený cyklus světla. Patří mezi ně nádoby na skladování potravin kontrolované UV zářením. Prodloužíte tak trvanlivost výrobků a zachováte v nich více vitamínů.

Opravitelné zařízení

Společnosti začnou vyrábět více chytrých telefonů, notebooků a herních konzolí, které si uživatelé mohou sami aktualizovat a opravovat. Tím se sníží výrobní náklady a spotřebitelské výdaje a značky budou moci prodávat jednotlivé komponenty za nižší ceny.

Personalizované počítače

Výrobci počítačů budou stále více používat operační systémy s otevřeným zdrojovým kódem, aby zákazníkům nabídli více přizpůsobených funkcí a možností rozhraní. K dispozici budou notebooky zaměřené pouze na vývojáře a také herní počítače, které umožní využití různých cloudových herních platforem.

Multiplatformní zařízení

Společnosti herního příslušenství již vytvářejí produkty, které jsou kompatibilní s různými platformami. To umožňuje spotřebitelům používat ovladače a náhlavní soupravy v různých herních ekosystémech.

Ekologická spotřeba

Povzbuzování ekologických návyků

Trend Hunter zdůrazňuje, že značky již vyvíjejí programy odměn za nákupy šetrné k životnímu prostředí. Pokrývají všechny prodejní procesy: od samotného nákupu produktu až po jeho zpracování. Pro generaci Z se tak objevují speciální produktové řady, jejichž zástupci jsou více než ostatní zaměřeni na ekospotřebu. Patří mezi ně například opakovaně použitelné dámské hygienické výrobky.

Ekozelenina

Společnosti se také obracejí na ekologické výrobní procesy. Výrobci potravin například spolupracují se společnostmi pro zachycování uhlíku, aby pěstovali uhlíkově neutrální a uhlíkově negativní ovoce a zeleninu.

Recyklovatelný obal

Materiálové společnosti začínají vyrábět menší, individuální obaly vyrobené z ekologických materiálů, které zabírají menší objem a jsou snadno recyklovatelné. Spotřebitelům se doporučuje, aby takové obaly správně zlikvidovali.

Připojování se ke komunitám

Platformy podpory bankovnictví

Analytici Trend Hunter upozorňují, že banky a platformy začaly upřednostňovat sociální aktivitu klientů. Pomáhají uživatelům sdružovat zdroje, aby získali více informací o finančních službách. Cenné zkušenosti tak získávají klienti, kteří nejsou obeznámeni s investičními procesy nebo provozem služeb.

READ
Jak používat oblečení ke korekci širokých ramen

Esporty ve skutečnosti

Esportové týmy a organizace začaly otevírat fyzická zařízení po celém světě, aby hráči mohli zdokonalovat své dovednosti, účastnit se živých akcí a produkovat obsah. To pomáhá fanouškům spojit se se svými idoly a účastnit se akcí, jako jsou LAN turnaje.

Nostalgie a blockchain

Značky začaly znovu vydávat ikonické hračky a další popkulturní franšízy z 1990. let, aby oslovily nostalgické spotřebitele, zejména mileniály a generaci Xers, aby s nimi podpořili emocionální spojení. Společnosti také začaly vydávat NFT v retro stylu, aby propojily nostalgickou estetiku s moderními technologickými návyky uživatelů.

Rating
( No ratings yet )
Like this post? Please share to your friends:
Leave a Reply

;-) :| :x :twisted: :smile: :shock: :sad: :roll: :razz: :oops: :o :mrgreen: :lol: :idea: :grin: :evil: :cry: :cool: :arrow: :???: :?: :!: